صندوق ضمانت صادرات 45 میلیارد تومان خسارت پرداخت كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،' كاظم دوست حسینی' روز شنبه در همایش تجلیل از صادركنندگان برتر كه با حضور 'محمدرضا رحیمی ' معاون اول رییس جمهوری در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران درحال برگزاری است، گفت: پوشش صادراتی صندوق ضمانت صادرات در یازده ماه نخست امسال 750 میلیون دلار به استثنای خدمات فنی و مهندسی بوده است.

وی افزود: برای 517 فقره ضمانت نامه پوشش بیمه ای صادر شده است كه این رقم نشان از رشد یازده درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

دوست حسینی همچنین گفت: از سال 1375 تاكنون 176 میلیارد تومان خسارت ازسوی صندوق ضمانت صادرات تخصیص یافته كه 90 درصد آن مربوط به داخل و فقط 10 درصد آن پوشش بیمه ای برای خارج از كشور است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات معتقد است كه دولت باید در ارایه تسهیلات بین صادركننده نمونه، برتر و دیگر صادركنندگان تفاوت قایل شود.

وی افزود: باید در خصوص صدور وثایق در فراگیری اعطای تسهیلات و پوشش بیمه ای صندوق نیز بازنگری جدی صورت گیرد.

به گفته ی دوست حسینی وثیقه ملكی و تعاریفی كه در بانك ها تعریف شده برای صادركنندگان نمونه و برتر كفایت نمی كند و این در حالی است كه به نظر می رسد دولت باید اعتبار خاصی را برای این گروه قایل شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با پیشنهاد اینكه برابر با نرخ سود، تسهیلات به صادركنندگان اعطا شود، در ادامه صدور بیمه نامه برای كل گردش صادرات و تالیف ضمانت نامه های گردان را از جمله خدمات سال گذشته این صندوق برشمرد و افزود: پوشش بیمه ای نوسانات نرخ ارز و بازار تهاتری اعتباری نیز از جمله خدمات امسال صندوق است.

اقتصام**1601**9132 **1561





:: برچسب‌ها: گل , بریتانیا , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: