آغاز به كار 400 نمایشگاه فروش بهاره از امروز در سراسر كشور
نوشته شده توسط : gogos

معاون توسعه داخلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در گفت وگو با ایرنا عنوان كرد: هر ساله در نمایشگاه های عرضه مستقیم كالا پرمصرف ترین اقلام مورد نیاز مردم همچون مواد پروتئینی ، برنج ، روغن، آجیل و خشكبار ، كیف و كفش ، پوشاك ، و دیگر مایحتاج مردم به فروش می رسد .

' محمدی علی ضیغمی ' با قدردانی از همكاری نزدیك اصناف با دولت از گذشته تاكنون گفت : امسال نیز همچون سال های قبل مدیریت نمایشگاه ها بر عهده صنوف كشور است و در آنها در تعامل با وزارت صنعت ، معدن و تجارت برنامه ریزی های خوبی را برای عرضه بهتر اقلام مورد نیاز مردم كرده اند .

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : حدود 15 هزار فروشگاه و شعب فروشگاه‌ های زنجیره‌ای در قالب فروش‌های فوق‌العاده در این ایام فعال خواهند بود تا با عرضه اقلام كیفی و با قیمت مناسب، برای مردم بازاری آرام را در آستانه سال نو رقم زنند .

وی در ادامه از مشاركت 170 میدان میوه و تره‌بار در فروش‌های فوق‌العاده خبر داد و گفت‌: با هماهنگی شهرداری‌ها و جهت ارایه خدمات بهتر به مردم، میادین میوه و تره‌بار نیز اقدام به برگزاری فروش‌های فوق‌العاده خواهند كرد.

همچنین رییس مركز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ، معدن و تجارت در گفت وگو با ایرنا اظهار كرد: به طور میانگین میزان تخفیف پیش بینی شده برای نمایشگاه ها از 10 درصد شروع شده و در مواردی به بیش از 20 درصد نیز خواهد رسید .

' حسن رادمرد ' تصریح كرد: براساس قول اصناف قرار است در نمایشگاه ها كالاهای تولید داخل عرضه شود و كیفیت تمامی اجناس عرضه شده نیز تحت نظارت شورای اصناف و اتحادیه های سراسری اصناف خواهد بود .

وی با بیان اینكه بازرسان اصناف با استقرار در محل نمایشگاه ها بر نحوه عرضه و فروش اجناس نظارت می كنند ، گفت : در صورتی كه مردم با مشكلی در خرید مواجه باشند می توانند در همان مكان مسائل خود را مطرح كنند .

این مقام مسئول در وزارت صنعت ، معدن و تجارت معتقداست : استقبال همه ساله مردم از نمایشگاه های فروش بهاره مسئولان و بخش خصوصی ( اصناف ) را در برپایی بهتر و مناسب تر نمایشگاه ها راغب تر می كند و همه تلاش ها برآن است كه سال به سال كیفیت نمایشگاه ها بهتر شود .

مشاور رییس جهموری و رییس شورای اصناف كشور نیز به ایرنا گفت : از امروز نمایشگاه های عرضه مستقیم كالا در پنج نقطه تهران با حضور برخی مسئولان وزارت صنعت و اصناف كشور و صنوف به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد كرد .

'قاسم نوده فراهانی' با بیان اینكه نمایشگاه تخصصی عرضه مواد غذایی در مصلی تهران چند روزی است كه فعالیت خود را آغاز كرده و فردا به پایان می رسد، به ایرنا گفت: یكی از پنج نمایشگاه عرضه مستقیم كالا( بهاره ) تهران روز گذشته در شمیرانات (بوستان ولایت) آغاز به كار كرده است .

سازمان گوشت تهران پارس، فرهنگسرای خاوران، پارك ارم ، ورزشگاه تختی و بوستان ولایت پنج نقطه ای است كه در سطح شهر تهران نمایشگاه های عرضه مستقیم كالا برگزار می شود .

وی از پیش بینی بیش از سه هزار و 500 غرفه عرضه كالا برای تهران در طول نمایشگاه های فروش بهاره خبرداد و گفت : ‌به دلیل استقبال گسترده مردم در دوره‌های قبل تعداد غرفه‌های نسبت به سال گذشته افزایش یافته است .

نوده فراهانی افزود: كالاهایی چون پوشاك، كیف، كفش، آجیل و خشكبار،‌ مواد غذایی و پروتئینی، مواد شوینده، شیرینی و شكلات، پارچه، كالاهای خرازی ودیگر مایحتاج عمومی در نمایشگاه های بهاره عرضه می شود .

به گفته رییس شورای اصناف كشور با توجه به در نظر گرفتن حقوق مصرف كنندگان در خرید كالای كیفی با قیمت مناسب ، كارشناسی كالاها نیز از یك ماه پیش آغاز شده است .

وی گفت كه برخی تولید كنندگان نیز با حضور مستقیم در نمایشگاه های فروش بهاره ، كالای خود را با قیمت مناسب به مردم عرضه می كنند و با حذف واسطه‌ها حتی اگر هم 30 درصد تخفیف بدهند باز هم به نفع آن‌ها است. چرا كه از سوی دیگر هزینه كالاها را نیز به صورت نقد می‌گیرند.

رییس مجمع امور صنفی تهران تاكید كرد در نمایشگاه امسال تمامی كالاهای عرضه شده تولید داخل است و كالاها كه نمونه آن پلمپ شده در معرض دید مردم قرار گرفته ، از نظر كیفی و قیمت كارشناسی شده است .

وی با اشاره به تشكیل كمیته رسیدگی به تخلفات مربوط به مراكز عرضه مستقیم كالا، گفت: هدف از عرضه مستقیم كالا، كنترل قیمت‌ها وتنظیم بازار در ایام نوروز و ارائه تخفیف به مردم است.

رییس شورای اصناف كشور با تاكید بر عرضه گوشت مرغ، ماهی و گوشت قرمز اظهار كرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت قول داده سه نوع كالای برنج، روغن و شكر را هم در اختیار ما قرار دهد تا با قیمت مصوب عرضه كنیم؛ قیمت این اقلام با بیرون درصد قابل توجهی تفاوت دارد.

فراهانی درباره عرضه میوه و مركبات شب عید نیز گفت : همزمان با آغاز توزیع میوه از 20 اسفند ماه به بعد در نمایشگاه ها به اتحادیه های میوه فروشان غرفه های مورد نیاز آنها واگذار می شود.

وی گفت كه میوه فروشی ها در سطح شهر نیز در آستانه سال نو فروش فوق العاده میوه خواهند داشت .

رییس شورای اصناف به مشاركت طلبیدن شركت واحد اتوبوس رانی شهری را مورد توجه قرار داد و گفت : در سال های گذشته تعدادی مینی بوس به ایاب و ذهاب مردم اختصاص می یافت و به دلیل ناكافی بودن امسال از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستیم تا در چند روز برگزاری نمایشگاه به ما كمك كنند .

وی طرح تشدید بازرسی و نظارت توسط اصناف را نیز در طول برگزاری نمایشگاه ها و فروش های فوق العاده در سراسر كشور را یادآور شد و گفت : هیچ غرفه ای در مدت برگزاری نمایشگاه ها اجازه افزایش خود سرانه قیمت را ندارد .

اقتصام **1601**1319





:: برچسب‌ها: عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: