شرایط یك رقابت سالم انتخاباتی
نوشته شده توسط : gogos

ایشان تصریح كردند:‌ انتخابات، مظهر حضور مردم است و محصول آن، مظهر راي مردم و خواست مردم است. باید به آن احترام گذاشت.

انتخابات باید سالم باشد، رقابتي باشد. رقابت غیر از خصومت است، رقابت غیر از تهمت‌زني متقابل است. اینها را باید همه مواظب باشیم. رقابت این نیست كه كسي اثبات خود را متوقف بر نفي دیگري بداند. رقابت این نیست كه كساني بیایند براي جلب نظر مردم، وعده‌ هاي خلاف قانون اساسي، خلاف قوانین عادي بدهند، اینها نباید باشد.

كساني كه وارد عرصه‌ انتخابات می شوند، چه از طرف مجریان و مسوولان، چه از طرف كساني كه نامزد می شوند، بایستي به آداب و شروط یك حركت عمومي سالم پایبند باشند، متعهد باشند، این لازم است.

مجریان باید تمام سعي خودشان را بكنند كه امانتداري كنند. خوشبختانه انتخابات ما در طول این سال هاي متمادي - این همه ما انتخابات داشتیم، بیش از 30 انتخابات در این 32 سال - انتخابات سالمي بودند. برخي اوقات بعضي‌ها ادعا كردند كه انتخابات ناسالم است. ما فرستادیم تحقیق كردند، تدقیق كردند - هم در زمان حیات مبارك امام(رضوان الله علیه)، هم بعد از آن - دیدند نه، ممكن است گوشه و كنار تخلفاتي باشد، اما چیزي كه انتخابات را ناسالم كرده باشد، نتیجه‌ انتخابات را تغییر بدهد، مطلقا اتفاق نیافتاده، هماني كه مردم انتخاب كردند، در بیرون واقع شده است.

باید سعي كنند انتخابات سالم باشد، این به عهده مجریان است؛ چه مجریان در دولت و وزارت كشور، چه در دستگاه شوراي محترم نگهبان. باید مراقبت كنند. هیچ چیزي از قانون بالاتر و عزیزتر نیست. در دنیا معروف است، می گویند قانون بد هم از بي‌قانوني بهتر است. بعید نیست آدم این را قبول داشته باشد. چون بي‌قانوني، هرج و مرج است. قانون بد لااقل یك ضابطه‌اي است. خب، انسان اصلاحش می كند. خوشبختانه قوانین انتخاباتي ما قوانین خوبي است؛ ممكن است بعدها كاملتر و بهتر هم بشود.

كساني هم كه وارد عرصه‌ انتخابات می شوند، باید یك تقیداتي، تعهداتي داشته باشند. این، خطاب به همه كساني است كه به عنوان نامزد وارد عرصه‌ انتخابات می شوند و خطاب به همه مردم است.

مردم عزیزمان در سراسر كشور این رفتارها را در نامزدهاي انتخابات دنبال كنند، دقت كنند. نامزد انتخابات باید با قصد خدمت وارد شود. اگر با قصد قدرت‌ طلبي و جمع‌ كردن پول و مسایل گوناگون و انگیزه‌هاي ناسالم دیگر وارد شود، به كشور خدمت نمی كند.

نامزد انتخابات باید با انگیزه خدمت وارد شود؛ این را باید تشخیص داد، باید فهمید، باید حدس زد. اگر چنانچه نامزدها به مراكز ثروت و قدرت متصل شوند، كار خراب می شود؛ همچنان كه امروز در به ‌اصطلاح دموكراسي‌هاي دنیا، در آمریكا و غیر آمریكا این رسم هست، كمپاني‌ها و پولدارها به نامزد انتخابات در ریاست جمهوري یا در انتخابات كنگره پول می دهند ولي او در مقابل آنها متعهد است.

** بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم با معظم له در نوزدهم دی سال 1390

فراهنگ ** 1003 **





:: برچسب‌ها: سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: