اعتصاب كاركنان فرودگاههای فرانسه موجب اختلال در پروازها شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا ، اعتصاب عمومی كاركنان در فرودگاههای فرانسه درحالی وارد دومین روز خود شد كه اتحادیه صنفی مربوطه اعلام كرد كه اعتصاب كاركنان تا پنج شنبه آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

این اعتصاب كه در پی مصوبه اخیر لایحه 'سرویس حداقلی' برای كاركنان فرودگاهی از سوی مجلس ملی صورت می گیرد، همچنین باعث تاخیر چند ساعته در برخی از پروازها از جمله در فرودگاه ' روواسی ' شده است.

براساس مفاد این لایحه ، برای اعتصاب كاركنان فرودگاهی همچون راه آهن و آموزش و پرورش كشور نیز محدودیت هایی قایل خواهد شد.

این در حالی است كه مذاكرات روسای اتحادیه های صنفی با مسوولان دولتی نیز تاكنون برای پایان دادن به اعتصاب كاركنان راه به جایی نبرده است.

' دیوید ریكارد' از اتحادیه كارمندی ' ث.ژ.ت ' كه شمار زیادی از كاركنان فرودگاهی در آن عضویت دارند، می گوید: این اعتصاب قوی و در نوع خود جدی بوده و انتظار می رود تعیین كننده و سرنوشت ساز باشد.

قرار است ، سنای فرانسه نیز 15 فوریه طرح قانونی مصوب مجلس ملی را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

این درحالی است كه كاركنان ایمنی فرودگاهها ظرف هفته های پایانی سال گذشته با هدف افزایش حقوق و دستمزدهای دریافتی خود دست به اعتصاب نامحدودی بزند كه دولت مجبور شد برای شكستن اعتصاب آنها تعداد 400 نیروی نظامی و انتظامی به فرودگاههای مهم كشور اعزام كند.

علاوه بر شماری از اتحادیه های بزرگ حمل و نقل هوایی فرانسه ، شماری از خلبانان ، مهمانداران ، كاركنان پرواز، پرسنل زمینی و نیروهای فنی نیز از امروز دوشنبه به جمع اعتصاب كنندگان سراسری پیوسته اند.

این در حالی است كه بنا به گفته ' ایو دائیس ' رییس اتحادیه ' اس .ان .پ.ال' كه بیش از70 درصد خلبانان كشور نیز در آن عضویت دارند، تمامی بخش های حمل و نقل هوایی شامل خلبانان، تكنیسین ها، بخش های تجاری و تمامی بخش های زمینی برای پیوستن به صفوف اعتصاب كنندگان اعلام آمادگی كرده اند.

در همین حال نیز اداره فرودگاههای فرانسه ، میانگین خسارتهای ناشی از اعتصاب كاركنان فرودگاهی را بیش از 200 میلیون یورو ارزیابی كرده است.

فرانسه سال گذشته نیز قانون سرویس حداقلی را در بخش های آموزش و پروش و ناوگان ریلی به اجرا درآورد .

اعتصاب كنندگان حقوق و دستمزدهای دریافتی خود را ناكافی اعلام كرده و خواستار افزایش آن می باشند.

احتمال می رود كه با گسترده شدن دامنه اعتصاب ها اختلالات بیشتری در پروازها صورت گرفته و زمینه آوارگی و سردرگمی بیشتر مسافران به مقاصد مختلف فراهم شود.

این درحالی است كه دولت نیز برای برون رفت از كسری بودجه ای 93 میلیارد یورویی خود دو طرح ریاضتی را از اول سالجاری میلادی برغم اعتراض ها به مورد اجرا گذاشته است.

اروپام **1495**2047**





:: برچسب‌ها: پارک , شهری , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: