ارتش سایبری چین، تهدید جدید امنیت آمریکا
نوشته شده توسط : gogos
چین خود را برای مقابله احتمالی سایبری آماده می کند

نکته قابل توجه در این گزارش ۱۳۶ صفحه ای آن است که برخی از شرکت های اقتصادی چین با همکاری سایر کشورها مشغول ارایه خدمات فناوری و تحقیقاتی به "ارتش آزادیبخش خلق" (PLA) چین هستند

افزایش توانایی های چین در جنگ سایبری می تواند تهدیدی جدید برای ارتش آمریکا محسوب شود.

گزارش جدیدی که به سفارش کمیسیون امور اقتصادی، امنیتی چین-آمریکا در کنگره ایالات متحده تهیه شده ادعا می کند ارتش چین بر مقابله اطلاعاتی و سایبری در فضای اینترنت تمرکز ویژه ای دارد.

این گزارش همچنین از پیشرفت های جدید چین در زمینه سخت افزارهای رایانه ای و تولید تجهیزات مخابراتی پیشرفته خبر می دهد.

نکته قابل توجه در این گزارش ۱۳۶ صفحه ای آن است که برخی از شرکت های اقتصادی چین با همکاری سایر کشورها مشغول ارایه خدمات فناوری و تحقیقاتی به "ارتش آزادیبخش خلق" (PLA) چین هستند.

بر اساس این گزارش که توسط مرکز تحقیقاتی نورثراپ گرومن برای ارایه در کنگره آمریکا تهیه شده ارتش آزادیبخش خلق (که به مجموعه نیروهای مسلح جمهوری خلق چین اطلاق می شود) اهمیت ویژه ای برای این تئوری نظامی قائل است که "موفقیت در جنگ بستگی به میزان کنترل و دسترسی به اطلاعات دارد."

برای مثال در این گزارش با اشاره به حمایت نظامی آمریکا از تایوان عنوان شده که چین توانایی حمله سایبری و الکترونیکی علیه آمریکا را دارد و می تواند ضمن تدارک دیدن چنین حمله هایی از ابزار خود برای تحت کنترل در آوردن سیستم های آمریکایی هم استفاده کند.

موسسه نورثراپ گرومن در گزارش خود همچنین به دولت آمریکا هشدار داده که به علت دشواری ها و مدت زمانی که برای شناسایی دقیق حمله کنندگان سایبری نیاز است، پاسخ آمریکا به چنین حملاتی ممکن است با تاخیر صورت گیرد که می تواند موقعیت این کشور را در صورت بروز یک جنگ سایبری تضعیف کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده عملیات شبکه ای کامپیوتری شامل "حمله، دفاع و تحت کنترل درآوردن" یکی از استراتژی های بنیادی کارزار ارتش چین است که یکی از اهداف خود را کشف سریع اطلاعات و استفاده از آنها برای کمک به نیروهای مسلح قرار داده تا در صورت وقوع چنین برخوردهایی بتواند از این استراتژی نظامی خود بهره گیرد.

این گزارش جدید در ادامه گزارشی است که گروه تحقیقاتی نورثراپ گرومن در سال ۲۰۰۹ برای کنگره آمریکا تهیه کرده بود.

در گزارش سال ۲۰۰۹ این گروه تحقیقاتی آمده بود که چین در تدارک برنامه های نظامی است که خود را به لحاظ فناوری کامپیوتری در برابر ایالات متحده تجهیز کند.

کمیسیون امور اقتصادی، امنیتی چین-آمریکا در کنگره ایالات متحده که در سال ۲۰۰۰ تشکیل شده موظف است که با تمرکز بر چین، مشاوره تخصصی و تحقیقاتی در زمینه امور مرتبط به امنیت ملی آمریکا ارایه کند.





:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: