وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی بر نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاكید كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،' سید محمد حسینی ' عصر دوشنبه در اولین همایش بین‌المللی تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب كه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، پوشش را یكی از نعمت‌های خداوند درحق انسان عنوان كرد و افزود: امروزه انسانهای شیطان صفت به دنبال وسوسه كردن انسان‌ها و بردن آنها به سمت برهنگی هستند.

وی ادامه داد: این در حالی است كه انسانها به طور فطری همواره به دنبال پوشش بوده و هستند.

حسینی اظهار داشت: هم اكنون غرب به دلیل وجود بی‌بند و باری حاكم در آن جوامع ، امنیت اجتماعی خود را از دست داده و در واقع این مقوله ، حلقه مفقوده آنهاست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان كرد : در طول تاریخ، بشر همیشه به دلیل حیا و عفت درونی ، پوشش خود را حفظ كرده و این امر از روی كتیبه‌های تاریخی و كتب قدیمی قابل مشاهده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید برآنكه عفاف موجب غلبه عقل بر شهوت می‌شود ،خاطر نشان كرد: ملاصدرا نیز در یكی از كتابهای خود نوشته، عفاف آن خلق و اخلاقی است كه در انسان منشأ صدور اعتدال در امور می‌شود.

وی می افزاید، البته ممكن است گاهی دچار افراط و تفریط بشود ،برای مثال برخی به سمت فسق و فجور ، بی‌بند و باری كشیده می‌شوند و برخی از فرق، انسان‌ها را از غرایض فطری ا‌شان باز می‌دارند.

به گفته وی اگر حجاب امری درونی شود و راه تعادل را پیش گیرد، عفاف را هم به دنبال خواهد داشت.

حسینی با بیان اینكه عفاف،حفظ چشم و گوش بوده و ثمره آن حجاب خواهد بود، تصریح كرد كه متاسفانه هم اكنون در غرب، سرمایه‌گذاری‌های فراوانی برای فاصله گرفتن انسان‌ها خصوصا مردم كشورهای اسلامی از تقوا می كنند.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی تاكید كرد: كرامت زن به فضائل اوست و اگر عفاف و حجاب خود را رعایت كند قطعا رستگار شده و جامعه‌ی خود را نیز از خطرات حفظ خواهد كرد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: چالش بزرگ غرب بحث فروپاشی خانواده و بی‌توجهی به این كانون گرم است.

به گفته وی اگر می‌خواهیم جامعه پیشرفته داشته باشیم باید جوانان خود را در كانون گرم خانواده تربیت كنیم و در مقابل اجتماع نیز نسبت به آنها احساس مسوولیت جدی داشته باشد.

عضو كابینه دولت دهم با اظهار تاسف از آنكه برخی از جوانان، افراد غیرمسلمان را الگوی خود قرار می‌دهند، تاكید كرد: ما در جامعه‌ اسلامی خود الگوهای فراوانی همچون حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب كبری (س) را داریم، بنابراین نیازی نداریم كه از سایرین الگوبرداری كنیم.

حسینی در ادامه با اشاره به بیداری اسلامی و تحولات شكل گرفته در منطقه و برخی از كشورهای اسلامی جهان ، یاد آور شد: ما در دوران انقلاب اسلامی دیدیم كه اگر مردم به اسلام گرایش پیدا كنند خود به خود به سمت حجاب و عفاف هم خواهند رفت و این امر همان چیزی است كه در كشورهای عربی هم وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه در غرب سرمایه گذاری كلانی از طریق استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری و رسانه ای برای فاصله گرفتن انسانها از مقوله عفاف و حجاب انجام می دهند تا این مقوله اخلاقی از جوامع رخت بركند و پدیده بی حجابی و بی بندوباری در آنجا ظهور پیدا كند.

حسینی خاطر نشان كرد: در برخی مواقع حتی آنها از قوه قهریه و متوسل شدن به زور بویژه در دانشگاهها و سایر مراكز استفاده می كنند چرا كه حجاب جزو ارزشهای اعتقادی و دینی آنها به شمار نمی آید.

وی به موضوع كشف حجاب در دوران رضا خان و دوره پهلوی دوم با استفاده از كارهای غیر فرهنگی اشاره كرد و از هنرمندان خواست با استفاده از ابزارهای هنری علاوه بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب واقعیات آن دوران را نیز برای همگان معرفی و تبیین كنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری اینگونه همایش‌ها و نشست ها را فرصت بسیار خوبی برای انتقال تجربیات دانست و از همگان خواست دست در دست هم برای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش كنند.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آیت الله مهدوی كنی ،آیت الله تسخیری ، سردار نقدی از تندیش حجاب اثر ' ممرو شروینی' رونمایی و از طلایه داران فعال در عرصه عفاف و حجاب در بخش داخلی و بین المللی تجلیل شد.

اولین همایش بین‌المللی تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب عصر دوشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،آیت الله مهدوی كنی ، آیت الله تسخیری،سردار نقدی ،لاله افتخاری(نماینده مجلس) همسر و مادر شهید مصطفی احمدی روشن و جمع كثیری از میهمانان خارجی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

فراهنگ ** 1355 ** 1568





:: برچسب‌ها: مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: