سال 91 ؛ فرصتی برای آنهایی كه دیده نشده اند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از مجموعه تئاترشهر، حمید شاه آبادی، معاون امور هنری وزارت ارشاد با بیان این مطلب افزود: بسترهای خوبی برای تئاتر در سال 91 آماده شده است و این در حالی است كه زیر ساخت ها و زمینه های كار برای مشاركت بیشتر اهالی تئاتر فراهم شده و مساله ای كه می توانیم در سال آینده امیدوار به انجام آن باشیم نزدیك شدن اهالی تئاتر به عدالت بیشتر و استفاده بهینه از امكانات برای همه جامعه تئاتری است.

وی با اشاره به اجرای نمایش 'مشروطه بانو' كه این روزها به كارگردانی حسین كیانی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است، خاطر نشان كرد : این اثری جذاب و ارزشمند بود و انصافا اگر بخواهم در طول سال جاری از یكی، دو كار نام ببرم كه واقعا تراز تئاتر ایران است باید بگویم كه 'مشروطه بانو' اثری بود كه نشان داد، تراز تئاتر ایران در كجاقرار دارد و ما می توانیم به عنوان یك شاخص و الگو از حیث كیفیت این تئاتر معرفی كنیم.

شاه آبادی ادامه داد: نمایش 'مشروطه بانو'، شاخصه های یك تئاتر خوب و جذاب را به نحو كامل دارد و این نشان دهنده قدرت كارگردان ها و نویسنده های قوی كشور ماست كه به بهترین وجه می توانند مفاهیم را صرف نظر از هرگونه سلیقه شخصی به مخاطب منتقل كنند.

وی ادامه داد: آشنایی مردم با اتفاقات تاریخ كشورشان از ضرورت ها است كه به اعتقاد من این اثر نمایشی با در نظر گرفتن این شرایط می تواند در تئاتر ایران به عنوان یك اثر ارزشمند و شاخص معرفی شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش های هنرمندان در عرصه تئاتر خاطر نشان كرد: انصافا وقتی این كار را نگاه می كنیم می بینیم یك گروه 30 نفره كه شش ماه درگیر این كار است، چنین اثر با كیفیت و ارزشمندی را روی صحنه تئاتر می برند، به این موضوع پی می بریم كه تئاتر، بسیار كار سختی است و بسیاری از دستمزدهای ما و هزینه هایی كه به نسبت آن كار انجام می شود فوق العاده كم و ناچیز است.

وی تصریح كرد: موضوع دستمزدها و تعرفه های موجود در حوزه تئاتر در حداقل شرایط قرار دارد و جا دارد كه مجلس، دولت و وزارت ارشاد با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال كنند. چرا كه میزان كار و سختی كه در این عرصه انجام می شود با میزان دستمزدهای مادی تناسبی ندارد و نشان می دهد كه اگر اهالی تئاتر چراغ تئاتر را نگه داشتند چشم داشتی به این دستمزدها ندارند.

شاه آبادی تاكید كرد: تئاتر حوزه تاثیر گذار و بسیار پر نفوذی است كه قدر این هنری كه می تواند در هنر و فرهنگ كشور و نهادینه كردن مفاهیم در ذهن مخاطب تاثیر بگذارد دانسته نشده و امیدوارم بیش از پیش به این موضوع اهتمام ورزیده شود.

فراهنگ**ا.خ 1418





:: برچسب‌ها: خیابان , هنر , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
yegane در تاریخ : 1390/12/26/5 - - گفته است :
salam .vebloge khobo alii darid.
be vebloge manam biyayd va nazaram bedid va mano be esme badane ensanha link konid.mersi aziz.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: