جایگاه ایران در معادلات سیاسی منطقه خاورمیانه غیرقابل چشم پوشی است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'ویتالی نائومكین'روز دوشنبه در میزگردی سیاسی درباره ایران در مسكو خاطرنشان كرد: نقش ایران به ویژه با توجه به قیام های مردم در منطقه در یك سال اخیر افزایش یافته است.

وی افزود: منطقه خاورمیانه شاهد رقابت های گسترده بازیگران اصلی جهانی و قدرت های منطقه ای است.

رییس انستیتو شرق شناسی روسیه با اشاره به عصبانیت و ناخشنودی آمریكا و متحدان غربی این كشور از توسعه برنامه هسته ای ایران اظهار داشت: این مساله باعث شده است روند سیاسی حل و فصل مساله هسته ای ایران به تهدید علیه این كشور تبدیل شود.

نائومكین خاطرنشان كرد: روسیه در مساله هسته ای ایران موضع شفافی را اتخاذ كرده و بر حل و فصل آن از راههای دیپلماتیك و رفع ابهامات اصرار دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش برخی قدرت ها برای ایجاد تفرقه میان پیروان اهل تسنن و تشیع در منطقه خاورمیانه آن را خطرناك دانست كرد و گفت: این قدرت ها تلاش می كنند ایران را نیز وارد این معركه كنند.

رییس انستیتو شرق شناسی روسیه خاطرنشان كرد: این وضعیت برای امنیت جهانی و منافع روسیه خطرناك است و به این دلیل مسكو مخالف چنین رویكردی در مسایل منطقه ای می باشد.

وی تهدید به حمله نظامی به ایران را نیز خطرناك دانست و افزود: این تهدید برای امنیت جهانی و نیز كشورهای تهدید كننده خطرناك می باشد.

نائومكین گفت: ما كارشناسان امیدواریم این تهدیدها تحقق نیابد و مسایل منطقه از راه های صلح آمیز و با رعایت حقوق ملت ها و بدون مداخله نظامی حل و فصل شوند.

اروپام/2242**518** 3404





:: برچسب‌ها: سبز , آلمان , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: