مجروح شدن ۴ محیط‌بان به دست شکارچیان در ایران
نوشته شده توسط : gogos

محیط‌بانان ایرانی بارها با شکارچیان و قاچاقچیان چوب در جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده درگیر شده‌اند

در کمتر از یک هفته که از آغاز سال جدید در ایران می‌گذرد، خبرها حاکی از مجروح شدن ۴ محیط‌بان در دو درگیری جداگانه با شکارچیان در مناطق حفاظت شده جنگل گلستان و جنگل فسا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ایران، حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس روز دوشنبه ۷ فروردین، ۲۶ مارس گفت که سه تن از محیط بانان این سازمان شامگاه یکشنبه ۶ فروردین در درگیری با "شکارچیان متخلف" مجروح شده‌اند.

آقای ابراهیمی کارنامی گفت که رسول شیروانی، حسین سرمدی و ابراهیم شیبانی؛ نام سه محیط بانی است که در درگیری با شکارچی‌ها مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند و راهی بیمارستان شده‌اند.

همچنین خبرگزاری مهر به نقل از احمد دباغیان، مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان گلستان از دستگیری پنج شکارچی که دو شب پیش، یک محیط بان پارک ملی گلستان را با ۵۸ گلوله اسلحه ساچمه‌ای مورد حمله قرار داده بودند، خبر داد.

در شامگاه شنبه ۵ فروردین تعدادی از ماموران یگان حفاظت از محیط زیست پارک ملی گلستان در حال گشت زنی بودند که با گروهی از شکارچیان غیر مجاز مواجه و در اثر درگیری با آنها ابوالفضل جلالی راد، از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

موضوع درگیری محیط‌بانان مناطق حفاظت شده محیط زیست ایران و شکارچیان از مشکلات محیط زیست در این کشور است.

سال گذشته و در پی کشته شدن چهار محیط‌بان در استان کردستان، علیرضا خلیلی، مدیر کل دفتر حفاظت و نظارت بر شکار و صید سازمان محیط زیست، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر گفت: "با کشته شدن این چهار محیط‌بان کردستانی، تعداد محیط‌بانان کشته شده طی سی سال اخیر به ۱۱۰ نفر رسیده است."





:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: