وزارت دفاع آمریكا جنگ ارزی را باهدف سقوط برخی دولت ها طراحی كرده است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا از مالزی، ماهاتیر محمد در این مقاله كه آن را در پایگاه اطلاع رسانی شخصی خود منتشر كرده، آورده است: جنگ ارزی با هدف ضربه زدن به رقبا و سقوط دولت های رقیب طراحی شده است.

وی در این مقاله می افزاید: از سال 2009 جنگ متعارف به جنگ مالی جهانی تبدیل شده است كه در آن از ارز و بازار سرمایه به جای كشتی و هواپیماهای جنگی استفاده می شود.

این جنگ مالی اولین تلاش و تمرین پنتاگون بود تا ببیند كه یك جنگ مالی واقعی در جهان را چگونه باید به راه انداخته و مدیریت كند.

نخست وزیر پیشین مالزی می نویسد: نظام مالی و سیاسی آمریكا هم اكنون بر روی حوزه علمی جدیدی با عنوان اطلاعات بازار متمركز شده است كه هدف آن تحلیل بازار سرمایه و یافتن اطلاعات عملی در خصوص مقاصد كسانی است كه در بازار سرمایه حضور دارند. بهانه این اقدام نیز اطلاع یافتن از تاثیر فعالیت های مالی جهانی بر موضوع امنیت ملی است.

ماهاتیر محمد در مقاله خود نوشته است: بر همین اساس ابزارهای قوی تری به كار گرفته خواهند شد تا بازار را به گونه ای دستكاری كنند تا منافع شان تامین شود. از جمله مهمترین این بازارها نیز بازار كالاهایی چون نفت، اورانیوم، مس و طلاست.

وی می نویسد: سناریوی موذیانه تری نیز توسط آمریكا در جریان است كه همان استفاده از ارز به عنوان یك سلاح است تا به رقبای اقتصادی ضربه بزند. تهدید جنگ ارزی به قدری جدی است كه می تواند در یك نبرد ژئوپلتیك رقبا را مجبور به دادن امتیازات زیادی بكند.

به نوشته ماهاتیر محمد، زمانی نیز از همین استراتژی برای ضربه زدن به اقتصاد مالزی استفاده شد و با استفاده از بازی های مالی و ارزی، ارزش پول مالزی به شدت كاهش یافت.

وی افزود در آن زمان چنانچه مالزی به توصیه ها و راه حل های صندوق بین المللی پول عمل می كرد، قطعا اقتصاد مالزی با بحران شدید تری رو به رو می شد.

وی در ادامه این مقاله افزود: این یك واقعیت است كه آمریكا به اهمیت جنگ ارزها به همان اندازه جنگ های متعارف در سرنگونی دولت ها اعتقاد دارد. اكنون نیز چنین سناریویی در مصر و به وسیله نهادها و صندوق های مالی غیر دولتی در جریان است.

آساق**335





:: برچسب‌ها: چشم انداز , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: