رشد 282 درصدی تعداد سرمایه گذاران صندوق های سرمایه گذاری درسال 90
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، 'رضا نوحی'افزود: تعداد سرمایه­گذاران صندوق­های سرمایه­گذاری در پایان سال 89 نزدیك به 17 هزار نفر بود كه این رقم با 282 درصدی رشد به بیش از 65 هزار سرمایه­گذار حقیقی و حقوقی در پایان سال گذشته ارتقا یافت.

وی تعداد صندوق های سرمایه گذاری در پایان سال 89 را 53 صندوق اعلام كرد و اظهار داشت : با آغاز فعالیت صندوق سرمایه­گذاری اندوخته ملت، تعداد صندوق­های فعال در بازار سرمایه به 79 صندوق رسید.

نوحی تصریح كرد: از حیث ارزش در سال 90 تغییرات مثبت زیادی ایجاد شد به گونه­ای كه ارزش كل صندوق­های سرمایه­گذاری با 115 درصد افزایش از حدود 8،388 میلیارد ریال به بیش از 18 هزار میلیارد ریال در پایان سال گذشته بالغ شد.

وی ادامه داد: سهم صندوق­های سرمایه­گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت از این تغییرات بیشتر بوده است، به طوری كه در پایان اسفندماه گذشته بیش از 77 درصد از ارزش كل صندوق­ها به صندوق­های سرمایه­گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت اختصاص یافته است كه بخش اعظم وجوه جمع­آوری شدۀ سرمایه­گذاران این صندوق­ها صرف خرید اوراق بهاداری مانند اوراق مشاركت، صكوك، گواهی سپردۀ بانكی و یا سایر موارد ذكر شده در امیدنامه­شان می­شود.

نوخی خاطر نشان كرد: از نظر بازدهی، شاهد عملكردهای متفاوت مدیران سرمایه ­گذاری صندوق­ها در سال 90 بودیم، برخی صندوق­های سرمایه­گذاری مانند صندوق­های در اوراق بهادار با درآمد ثابت و صندوق هایی كه بخش اعظم دارایی­هایشان به شكل سپردۀ بانكی نگهداری می­شود، در سال گذشته عملكرد كم نوسانی داشتند و به علت دارا بودن بازده قابل پیش­بینی، نسبت به گزینه­های دیگر سرمایه­گذاری، با استقبال قابل توجهی از سوی سرمایه گذاران مواجه شدند.

كارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت : در مجموع طی سال گذشته، بیشترین بازده­ها متعلق به صندوق­های سرمایه­گذاری سینا، آرین و بورسیران بود كه به ترتیب توانستند 47، 36 و 31 درصد بازدهی كسب كنند.

وی اضافه كرد : از بین صندوق­های سرمایه­گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، صندوق­ های نوین سامان و امین ملت نزدیك به 19 درصد و صندوق آتیه نوین و آرمان كارآفرین به ترتیب 32/18 و 86/17 درصد بازدهی نصیب سرمایه­گذاران خود كردند.

نوحی خاطر نشان كرد : اكثر صندوق­های سرمایه­گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت متعاقب ابلاغ سیاست های پولی و مالی در اسفندماه سال گذشته، سود خود را حداقل 20 درصد به صورت سالیانه پیش­بینی و یا تضمین نموده­اند.

اقتصام** 9141**1319





:: برچسب‌ها: فرانسه , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: