موافق تعبیر اختلاس برای پرونده فساد بانكی اخیر نبودم
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، آیت الله 'صادق آملی لاریجانی' كه روز یكشنبه در چهارمین همایش ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد در تهران سخن می گفت، افزود: فساد بزرگی در این پرونده اتفاق افتاده است و تردید نكنید كه قوه قضاییه با آن برخورد خواهد كرد.

وی با بیان اینكه از روز اول برخورد قوه قضاییه با فساد پرونده بانكی اخیر مورد هجمه تبلیغاتی وسیعی از درون و بیرون كشور قرار گرفت، ادامه داد: رسانه های خارج از كشور می گفتند كه قوه قضاییه توانایی برخورد با این فساد را ندارد اما با وجود همه این تبلیغات دیدند كه توانستیم با كار شبانه روزی با این مساله كه سبب خدشه دارشدن اعتماد عمومی شده بود، برخورد قاطعی شود.

رییس دستگاه قضایی با تاكید بر اینكه قوه قضاییه به دنبال برخورد سیاسی در این پرونده ، نیست، تصریح كرد باید بپذیریم فساد بزرگی واقع شده و اعتماد عمومی، مخدوش شده است و با عزم راسخ این مساله را دنبال كنیم و پنهان كردن آن از مردم، اثری ندارد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینكه با پیگیری و برخورد قاطعانه با این پرونده، هراسی در دل مفسدان می افتد، گفت: متاسفانه گاهی این مساله از سوی برخی افراد، كمرنگ جلوه داده می شود و از دستگاه قضایی انتقاد می كنند كه چرا مسوول بانك اصلی این پرونده را كنار گذاشته است و به اتهامات آن رسیدگی نمی كند.

وی با تاكید براینكه اینطور نیست كه مسوول بانك درگیر در این پرونده، كنار گذاشته شده باشد، خاطرنشان كرد تمام افراد مرتبط با این پرونده را خواسته ایم كه برخی دارای تخلف اداری و قصور در كار بوده اند و به این نرسیده ایم كه رشوه گرفته اند.

رییس قوه قضاییه اظهار داشت: در اینكه گفته می شود دستگاه قضایی باید عادلانه باشد، می پذیریم اما باید پذیرفت كه اعتماد مردم، آسیب دیده است كه البته قابل بازسازی است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: وقتی مردم می بینند سران سه قوه و رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار برخورد قاطع با متهمان این پرونده هستند، اعتماد آنان بازسازی می شود.

وی با تاكید براینكه پیگیری پرونده فساد بانكی اخیر، سیاسی نیست، افزود: رهبر معظم انقلاب در جلسات خصوصی به بنده گفته اند كه در پیگیری این پرونده قاطع باشید و مسوولان باید در این مورد، هم صدا باشند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به پرداخت رشوه به برخی مسوولان توسط متهم ردیف اول در كیف های مخصوص، گفت: اگر این ها فساد نیست، پس چه چیز فساد است؟ و اگر دریافت سه هزار میلیارد تومان تسهیلات از بانك ها و استفاده از آنها در مجاری غیر از خودش، فساد نیست، پس چه چیزی فساد است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به علنی بودن جلسات دادگاه افزود: قاضی دادگاه با طمانینه، حرف طرفین مختلف این دادگاه را می شنود و مشكلی در این رابطه نیست.

وی با تاكید براینكه مردم باید حقیقت مبارزه با فساد را در عمل ببینند تصریح كرد هرچه بگوییم مبارزه با فساد، اما مردم از ما عمل می خواهند و گفتمان نظارت را در كشور باید توسعه دهیم كه به خود دستگاه قضایی هم شامل می شود.

رییس قوه قضاییه با بیان اینكه به غیر از فساد آشكار، فسادهای پنهانی هم در كشور وجود دارد، خاطرنشان كرد ارتباطات اختاپوسی در لایه های مختلف كشور وجود دارد كه با هر ارتباطی، مشكلات خود را حل می كنند.

آیت الله آملی لاریجانی با ذكر مثالی گفت: بطور مثال رستورانی در جایی وجود دارد كه ظاهر كار رستوران است، دیزی و قلیان می دهد اما مسوولانی به آنجا مراجعه می كنند كه برخی قضات هم به آنجا می روند و ما اینها را می دانیم.

وی با اشاره به سالروز فرمان هشت ماده ای رهبر انقلاب اسلامی برای برخورد قاطع با فساد، افزود: اگر از 11 سال قبل كه ، این فرمان خطاب به سران قوا ابلاغ شده بود ، به آن عمل كرده بودیم حتما وضعمان بهتر از این بود و امیدواریم مسوولان با سرلوحه قرار دادن فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن عمل كنند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینكه گزارش هایی به ما رسیده است كه برخی بانك ها از دادن تسهیلات به مردم و سرمایه گذاران، خودداری می كنند، یادآور شد هر مسوول بانكی كه براساس قانون، وظایف خودش را انجام دهد مورد حمایت ما قرار خواهد گرفت.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: هر مسوول بانكی كه دستگاه قضایی بر خلاف قانون، مشكلاتی را برای آن ایجاد كرده است به حوزه ریاست من نامه بنویسد و قول می دهم كه در اسرع وقت، آن را پیگیری كنم.

وی تصریح كرد در بحث نظارت اختلاف نظری بین مسوولان كشور وجود ندارد و همه مسوولان می دانند كه بحث مبارزه با فساد اداری، مهم است و بدون دستگاه های نظارتی، نمی توان امیدی به پیشرفت كشور داشت.

رییس دستگاه قضایی، فساد را امری منكر و اصلاح آن را امری معروف دانست و گفت: اگر خواهان گسترش تولید ملی و توسعه كار و اشتغال در كشور هستیم ، یكی از اركان آن مبارزه با فساد است تا همگان بتوانند از زمینه هایی كه نظام برای فعالیت اقتصادی آنان ایجاد كرده است، بهره ببرند.

آیت الله لاریجانی، اعتماد عمومی را سرمایه عظیم نظام دانست كه هیچ سرمایه ای به اندازه آن كارساز نیست.

وی با تاكید براینكه مبارزه با فساد، اجازه نمی دهد اعتماد مردم به نظام از بین برود، اظهار داشت: مردم وجود فساد در سیستم های اداری و مجریان را در حكومت های دینی به دین پیوند می زنند و می گویند دین، توانایی اداره جامعه را ندارد و ما این را یك خطا می دانیم و فساد نوعی ضربه زدن به حكومت های دینی است.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش از رسانه ای شدن احكام انتصاب برخی افراد انتقاد كرد و گفت: علما و شخصیت های مختلف، احكام زیادی در باره نمایندگان خود صادر می كنند اما اینكه حكم برخی از افراد رسانه ای می شود درست نیست.

اجتمام**9171/9185 **‌1569**





:: برچسب‌ها: سفید , غذا , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: