تعقیب و گریز نیروهای ارتش لبنان با قاچاقچیان سلاح به سوریه در مناطق مرزی
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی 'النهار' به نقل از یك عضو جریان 'المستقبل' با اشاره به عملیات نظامی ارتش لبنان در مناطق مرزی میان لبنان و سوریه گفت: این عملیات با درخواست مستقیم 'علی عبد الكریم علی' سفیر سوریه در لبنان صورت می گیرد.

این روزنامه لبنانی به نقل از منبع مذكور تصریح كرد: عملیات ارتش لبنان این بار در مقایسه با عملیات آنها در منطقه 'نهرالبارد' كه در سال 2008 میلادی علیه گروه فتح الاسلام صورت گرفت، از حمایت كافی برخوردار نیست.

از سوی دیگر یك منبع نظامی در گفتگو با رایو نور وابسته به حزب الله درباره عملیات اخیر ارتش در مناطق مرزی میان لبنان و سوریه گفت: ارتش به وظیفه خود در حمایت از مرز لبنان می پردازد و عملیات آن در منطقه عكار واقع در شمال لبنان بسیار محدود و كوتاه بوده است.

این منبع نظامی با اشاره به اعتراض برخی گروهها نسبت به عملیات ارتش در شمال لبنان تأكید كرد: این اعتراض ها مانع از ادامه انجام وظیفه ارتش لبنان نمی شود.

یك منبع نظامی دیگر نیز در گفتگو با روزنامه لبنانی 'النهار' با اشاره به عملیات جاری ارتش در نقاط مرزی لبنان و سوریه گفت: این عملیات در ادامه سلسله عملیات های از پیش طراحی شده است كه ادامه خواهد داشت و ممكن است دامنه آن تنها به مرزهای شمالی لبنان خاتمه پیدا نكند.

این مقام ارشد نظامی افزود: این عملیات قرار بود پیش از این زمان انجام بگیرد ولی به علت شرایط بد هوایی زمان اجرای آن به تأخیر افتاد و ارتش در این عملیات به كلیه مناطقی مرزی لبنان و سوریه كه به نوعی تهدید علیه لبنان به شمار می آیند، وارد خواهد شد.

وی با اشاره به مراحل عملیات جاری ارتش در شمال تصریح كرد: این عملیات شامل مراحل جستجو و تعقیب قاچاقچیان اسلحه و یورش به اماكن و جایگاه‌های مخفی آنها می باشد.

این منبع نظامی با نفی همكاری ارتش سوریه در این عملیات گفت : این عملیات در خاك لبنان از روز جمعه گذشته در حال جریان است و هیچ گونه مشاركتی از ارتش سوریه در آن وجود ندارد.

این منبع نظامی با اشاره به اینكه در این عملیات شماری از قاچاقچیان اسلحه دستگیر شده اند، گفت: ارتش فهرست اسامی كسانی كه در عملیات قاچاق اسلحه به سوریه مشاركت دارند، در دست دارد.

روزنامه لبنانی 'اللواء' هم به نقل از منابع آگاه نوشت: یگان های ویژه ارتش لبنان در جستجوی گروههای مسلح، دست به عملیات وسیع نظامی در كشتزارهای وادی خالد در شمال لبنان زده اند.

خاور**1030**1609





:: برچسب‌ها: آیفون , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: