بیمارستان های دوستدار مادر به 700 مركز افزایش می یابد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'علیرضا مصداقی نیا' روز سه شنبه در مراسم تقدیر از بیمارستان های دوستدار مادر، افزود: تاكنون هشت دانشگاه علوم پزشكی، بیمارستان دوستدار مادر را ایجاد یا با اعتبارسنجی، بیمارستان های موجود را به بیمارستان دوستدار مادر تبدیل كرده اند.

وی با بیان اینكه در برنامه ارتقای سلامت وزارت بهداشت فقط زنده نگاه داشتن مادر ملاك نیست، گفت: كیفیت زندگی مادر پس از زایمان یكی دیگر از راهبردهای وزارت بهداشت است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینكه سلامت مادران و مراقبت از مادران باردار از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است، ادامه داد: كاهش مرگ و میر مادران باردار یكی از شاخص های توسعه در دنیا به شمار می رود.

مصداقی نیا افزود: در سال های اخیر با ایجاد نظام مراقبت های اولیه بهداشتی، تربیت نیروی انسانی مناسب، ایجاد مراكز درمانی، توسعه تخصص زنان و زایمان، جاده سازی در كشور، توسعه امكانات برقی و تلفن در روستاها و مناطق دورافتاده، میزان مرگ و میر مادران در كشور كاهش یافته است.

وی یادآور شد سال گذشته سازمان جهانی بهداشت، میزان مرگ و میر مادران در ایران را 30 در یكصد هزار تولد زنده، اعلام كرد درحالی كه امسال این آمار به 22 و هشت دهم درصد در یكصد هزار تولد زنده رسیده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: باتوجه به توانمندی و ظرفیت عرصه پزشكی كشور، این آمار راضی كننده نیست و باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به 15 مورد در یكصد هزار تولد زنده برسد.

مصداقی نیا خاطرنشان كرد ایران در بین كشورهای منطقه از نظر میزان كاهش مرگ و میر مادران رتبه دهم را دارد و باید تا سال 1404 ایران به رتبه اول در منطقه دست یابد .

وی اضافه كرد افزایش كیفیت بخشی به سلامت مادران از راهبردهای این وزارتخانه است كه این اقدام نباید فقط به ثبت مرگ و میر محدود شود بلكه باید عوارض و بیماری های همراه زایمان و بارداری نیز ثبت و گزارش شود.

اجتمام**9105/9185 ** 1569**





:: برچسب‌ها: سفر , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: