شناسایی و رصد موجودی سه هزار و 300 انبار برنج در سراسر كشور
نوشته شده توسط : gogos

'سید محمد حسین مولاخواه' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان كرد: با اجرای طرح تشدید بازرسی ها و كنترل انبارها از ابتدای بهمن ماه، تعداد بازرسی ها از مقاطع فروش برنج اعم از انبارها، عمده و خرده فروشان به طور متوسط به یك هزار مورد در روز افزایش یافته است.

مسئول اجرایی بانك اطلاعات موجودی كالا در كشور گفت: انبارهای بازرسی شده برنج مربوط به واحدهای تامین و توزیع كننده در نقاط مختلف كشور است و موجودی آنها تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها قرار دارد.

به گفته وی، با توجه به ضریب اهمیت و طبقه بندی نظارت صورت گرفته، محصول برنج جزو اقلام نظارتی اولویت دار هفتگی بازرسان و ناظران صنفی و غیرصنفی سراسر كشور قرار گرفته است.

مولاخواه گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سطح بازار، فراوانی انواع برنج در حد مطلوب ارزیابی شده و با توجه به اقدامات نظارتی صورت گرفته با اعلام تك نرخی شدن ارز از سوی بانك مركزی، قیمت هر كیلوگرم برنج وارداتی در بازار زاهدان كه از مراكز عمده عرضه این محصول خارجی می باشد به هر كیلویی 22 هزار ریال كاهش یافته است.

وی ادامه داد: هر چند قیمت برنج در شرایط عادی بر اساس مكانیسم عرضه و تقاضا مشخص می شود، اما در صورت بروز نوسان شدید نرخ ها و دریافت شكایت و گزارش مردمی ملاك رسیدگی بازرسان اسناد مثبته و فاكتور خرید معتبر و احتساب سود مجاز خواهد بود.

وی توضیح داد: بر این اساس سود مجاز برای واحدهای تولیدی 17 درصد، شركت های واردكننده 15 درصد، عمده فروشی سه درصد و خرده فروشی 12 درصد تعیین شده است.

به گفته مولاخواه، برنج از پرداخت چهار درصد مالیات بر ارزش افزوده معاف شده و دریافت آن از مشتریان تخلف و گرانفروشی محسوب می شود.

وی افزود: طبق كار گروه كنترل بازار، انواع برنج داخلی و وارداتی از جمله كالاهای ضروری مشمول اعلام موجودی بوده و صاحبان كالا و انبارداران باید موجودی این كالا را ابتدای هر ماه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و شهرستان خود به طور دقیق و صحیح اعلام كنند.

وی گفت: سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها مجاز هستند با هماهنگی تعزیرات حكومتی در صورت مشاهده امتناع از عرضه برنج، صاحب كالا را مكلف به توزیع آن با قیمت رسمی در بازار كنند.

مولاخواه در عین حال افزود: تاكنون گزارشی به عنوان امتناع از عرضه و احتكار برنج دریافت نشده و پرونده ای نیز در این خصوص تشكیل نشده است.

** بیش از 183 هزار بازرسی

مدیر كل سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان گفت: میزان بازرسی سازمان های صنعت، معدن و تجارت و همچنین شورای اصناف از ابتدای سال جاری تا دی ماه گذشته 183 هزار و 22 مورد بازرسی از واحدهای عرضه كننده برنج انجام داده اند.

وی افزود: از مجموع بازرسی های صورت گرفته، تعداد پنج هزار و 887 فقره پرونده تخلف گرانفروشی، عدم اعلام موجودی و سایر تخلفات به ارزش بیش از 128 میلیارد ریال به ادارات كل تعزیرات حكومتی استان ها جهت رسیدگی ارسال شده است.

وی تصریح كرد: بیشترین ارزش تخلفات مكشوفه مربوط به برنج های خارجی گزارش شده است.

مدیر كل سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان عنوان كرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و طرح تنظیم بازار شب عید، مقرر شده در نمایشگاه های فروش بهاره در 400 نقطه كه در اسفند ماه بر پا می شود، علاوه بر كالاهای مورد نیاز و اساسی مردم، برنج نیز با قیمت عادلانه و نظارت مستقیم بازرسان مقیم توزیع شود.

وی افزود: نمایشگاه های عرضه مستقیم كالا(بهاره) در تهران نیز در پنج نقطه شهر واقع در پارك ارم، سازمان گوشت تهرانپارس، فرهنگسرای خاوران، پارك ولایت و ورزشگاه تختی از 10 تا 20 اسفند ماه با 10 تا 30 درصد تخفیف برگزار می شود.

اقتصام**1601**1319/1594





:: برچسب‌ها: آیفون , انگور چینی , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: