قاچاق مواد مخدر از آسیای میانه به روسیه و اروپا افزایش یافته است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری 'آسیاپلوس'، 'آناتولی ویبوروف' در نشست روسای ادارات مبارزه با مواد مخدر كشورهای عضو مركز هماهنگی و اطلاع رسانی منطقه آسیای میانه گفت: اگر تدابیر لازم برای جلوگیری از انتقال مواد مخدر از طریق تاجیكستان و قرقیزستان صورت می گرفت، اكنون شاهد افزایش انتقال مواد مخدر از مسیر شمال از تركمنستان و آذربایجان به سمت اروپا، نبودیم.

وی مدعی شد: مقادیری مواد مخدر از طریق مسیر جنوبی افغانستان، تاجیكستان و قرقیزستان نیز به قزاقستان انتقال می یابد.

این منبع می نویسد: دو راه انتقال مواد مخدر از تاجیكستان به قرقیزستان وجود دارد كه یكی مسیر از شمال تاجیكستان یعنی استان 'سغد' به جنوب قرقیزستان از طریق استان های 'باتكن' و 'اوش' و راه دوم از شهرستان 'جرگتال' در شرق تاجیكستان به استان 'باتكن' است.

در ادامه این مسیر نیز مواد مخدر از استان 'جلال آباد' قرقیزستان به شمال این كشور یعنی استان های 'چو و تلاس' منتقل می شود كه مسیر بعدی قزاقستان و روسیه است.

اداره مبارزه با مواد مخدر تاجیكستان بتازگی اعلام كرد: نیروهای انتظامی و امنیتی این كشور و ازبكستان با شركت در یك برنامه آموزشی تحت حمایت سازمان ملل در شهر دوشنبه توانایی خود را در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مسیر شمال افزایش داده اند.

بخشی از تلاش دفتر مواد مخدر و جرائم سازمان ملل در دوره پنج روزه كه در دفاتر مركزی اداره مبارزه با مواد مخدر تاجیكستان در شهر دوشنبه برگزار شد، اتخاذ تدابیر لازم برای بستن 'راه شمال' و جلوگیری از انتقال مواد مخدر افغانستان با ایجاد ایست های بازرسی مرزی و دفاتر امنیت مرزی عنوان شده است.

آساق**ه.ص**1558**1479**5981





:: برچسب‌ها: خانه , د ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: