خروج امریكایی ها از عراق موجب شادی اعضای اجلاس شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علی لاریجانی' شامگاه روز سه شنبه درجمع خبرنگاران در فرودگاه مهراباد گفت: تعداد زیادی از نمایندگان كشورهای مختلف اسلامی در اجلاس اندونزی شركت كرده بودند و در باره چند موضوع حساس از جمله مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی و نیز تجاوزات مستمر این رژیم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی با اشاره به اینكه نمایندگان این اجلاس در برابر پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران مواضع درستی گرفتند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس به عضویت در كمیته های اجرایی، سیاسی و فرهنگی در آمد.

لاریجانی افزود: اعضای مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس همچنین دررابطه با مسئله سوریه مواضع واقع بنیانه تری گرفتند، از این جهت اجلاس نسبت به اجلاس پیشین خوب بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: از جمله مسئله ای كه مورد بحث و بررسی قرار گرفت مسائل صلح امیز هسته ای و داشتن چرخه سوخت هسته ای بود، كه از سوی نمایندگان ایران مطرح شد.

وی با اشاره به اینكه مسئله جهان اسلام در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس از سوی رسانه ها پوشش خوبی داشته است، گفت: خبر خروج امریكایی ها از عراق موجب شادی و شعف اعضای اجلاس گردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مذاكرات خوبی با دیگر نمایندگان مجالس كشورهای مختلف از جمله تركیه داشتیم و مسائل دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

لاریجانی با براورد اینكه وحدت بین كشورهای اسلامی با این مجامع بیشتر خواهد شد، خاطرنشان ساخت: اكنون دنیای اسلام نیازمند یك مسئله وحدت آمیز است ودین اسلام مبین این مسئله است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان، هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس كشورهای اسلامی را روی هم رفته نسبت به كنفرانس های دیگر مفیدتر دانست.

هیات پارلمانی ایران كه لاریجانی ریاست آن را برعهده داشت در بدو ورود به تهران، مورد استقبال 'محمدرضا باهنر' نایب رییس مجلس شورای اسلامی و 'كاظم جلالی' سخنگوی كمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی قرار گرفت.

1537*1832*





:: برچسب‌ها: نور ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: