کاهش محسوس کارمندان سفارت آمریکا در بغداد
نوشته شده توسط : gogos

آمریکا گفته از تعداد کارمندان سفارتش در عراق می کاهد

این روزنامه از قول مقاماتی نامشخص در واشنگتن و بغداد گفته دولت آمریکا قرار است بیش از نیمی از ۱۶ هزار نفر کارمند خود را در این سفارت کاهش دهد.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفته دولت آمریکا قصد دارد تعداد کارکنانش را در بغداد به تعدادی که نیاز است برساند.

او گفته: "من فکر می کنم آنچه ما در بغداد داریم، ساز و کار سفارتی است که برای زمانی دیگر ساخته شده و اتکای زیادی به قرارداد با شرکتهای غیر دولتی برای انواع کارهای تاریخی و امنیتی دارد."

"اما در حال حاظر عقیده ما این است که می توان این سفارت را متناسب با نیازهای امروزمان تغییر داد، به طوری که کارهای دیپلماتیک مان را به صورت کارآمدتری انجام دهیم."

خانم نولاند گفته آمریکا قصد دارد بیشتر کارمندان عراقی استخدام کند و از تعداد کارکنان شرکتهای خصوصی که هزینه بیشتری برای دولت دارد، بکاهد.

اما این تصمیم با سخنان قبلی دولت آمریکا درباره سفارتش در عراق تفاوت چشمگیری دارد.

کمتر از یک سال پیش جیمز جفری سفیر آمریکا در عراق از برنامه هایی برای گسترش سفارت این کشور و افزایش تعداد کارمندان، بعد از خروج سربازان آمریکایی سخن گفته بود.

گفته شده بود یکی از اهداف توسعه سفارت آمریکا در عراق در آن زمان، مقابله با نفوذ ایران در عراق بوده.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود از سختگیری های دولت عراق درباره صدور ویزا و تعیین وقت ملاقات با مقام های عراقی برای آمریکاییان گفته است.

همچنین در این گزارش آمده از زمان خروج نیروهای آمریکایی از عراق در دسامبر سال گذشته، مواد غذایی با مشکلات بیشتری به دست آمریکاییان مستقر در سفارت می رسد.

به گفته این روزنامه، کمبود نیروهای امنیتی در خارج از منطقه حفاظت شده سفارت آمریکا، رسیدن مواد غذایی به آنجا را مشکل کرده.





:: برچسب‌ها: مدل , نشان , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: