لبنان خواستار حضور شركت های ایرانی در بخش آب و برق این كشور شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا از بیروت، جبران باسیل با اشاره به نیاز لبنان برای تأمین آب و تولید برق، خواهان حضور شركتهای ایرانی در طرحهای تولید برق، اصلاح شبكه توزیع و ساخت سد لبنان شد.

وزیر انرژی لبنان با اشاره به مصوبه هیات دولت لبنان برای ساخت سد 'بلعا' ‌در شمال این كشور و همچنین برنامه‌های مصوب دولت لبنان در بخش نفت، خواهان حضور شركتهای متخصص ایرانی در بخش سد سازی، اكتشاف نفت و طرح ایجاد خط لوله گاز لبنان شد.

لبنان بدلایل مختلف از جمله عدم سرمایه گذاری جدید و فرسوده بودن نیروگاههای موجود با كمبود شدید برق در كشور روبرو است. این كشور اخیرا منابع جدید نفت در آبهای ساحلی خود كشف كرده است.

** وزیر بهداشت عمومی لبنان هفته آینده عازم ایران می شود

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین با 'علی حسن خلیل' وزیر بهداشت عمومی لبنان ملاقات و زمینه‌های مورد علاقه همكاری مورد گفتگو قرار گرفت.

این ملاقات كه در آستانه سفر رسمی علی حسن خلیل وزیر بهداشت عمومی لبنان به كشورمان صورت گرفت، راههای اجرایی توافقات قبلی دو كشور در بخش دارویی و بهداشتی و پزشكی مورد بررسی قرار گرفت.

علی حسن خلیل با ابراز خوشحالی از سفر آتی خود به كشورمان تأكید كرد كه امیدوار است این سفر دستاوردهای مثبتی برای توسعه و تحكیم روابط دو جانبه داشته باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی كشورمان در تولید داروهای ژنریك و خاص، تأكید كرد: بازار دارویی لبنان ظرفیت خوبی برای حضورتولید كنندگان داوری ایرانی دارد.

وزیر بهداشت عمومی لبنان به دعوت رسمی همتای خود هفته آینده برای سفری سه روزه عازم كشورمان است.

خاور**1030** 3404





:: برچسب‌ها: نیویورک , خورشید , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: