مهمترین مساله انقلاب، ثبات و استقامت است
نوشته شده توسط : gogos

اصول، چیزهایي است كه باید بر سر آن ایستاد. ارزش ها را بایستي نگاهباني كرد، پاسداري كرد. مهمترین ارزشي هم كه براي ملت ما وجود داشت و امروز هم وجود دارد و تا آخر هم همین خواهد بود، عبارت است از اسلام. استقلال در اسلام است، آزادي در اسلام است، پیشرفت مادي در اسلام است، وحدت ملي در اسلام است، شكوفائي استعدادها در اسلام است. همه اینها در اسلام مندمج و مندرج است.

علت اینكه امام روي كلمه‌ 'جمهوري اسلامي' تكیه كردند، همین است. تاكید بر جمهوري، به خاطر این است كه نكته مهم، اتكاء به مردم است.

اگر اسلام باید در جامعه حاكمیت پیدا كند، بدون ایمان عمومي امكان‌پذیر نیست. پس حضور مردم، راي مردم، خواست مردم، دخالت مردم، شد یك نقطه اساسي؛ پس شد جمهوري اسلامي. این را باید حفظ كنیم، این را باید زنده نگه داریم، این پرچم بایستي برافراشته بماند. اگر توانستیم خودمان را به عمق و ژرفاي این كلمه پرمغز - جمهوري اسلامي - هرچه بیشتر نزدیك كنیم، موفقیت ها روزبه ‌روز افزایش خواهد یافت و این احتیاج دارد به همت بلند، همت مضاعف و كار مضاعف كه خوشبختانه امسال اثر همت مضاعف و كار مضاعف را انسان در دستگاه‌هاي مختلف كشور مشاهده می كند.

اگر این شد، ملت ایران خواهد شد الگو، جمهوري اسلامي خواهد شد الگو. لزومي ندارد ملت ها بگویند ایران الگوي ماست - گفتن مهم نیست؛ بگویند یا نگویند - مهم این است كه این نسیم جانبخش در محیط هاي دیگر بوزد، آنها را متوجه كند و به حركت در بیاورد؛ و این كار شده است.

... ما امروز در میانه میدانیم؛ همچنان كه در میانه راهیم. حالا تعبیر نمی كنیم در آغاز راه كه شاید به یك معنا، با نگاه به بلندمدت، در آغاز راهیم. بالاخره ما در راهیم. باید راه را ادامه داد. آن كسي كه راهي را طي می كند، اما خود را به مقصد نمی رساند و برمی گردد، وسط راه، یا متوقف می شود یا راهش را منحرف می كند، او تفاوت زیادي ندارد با آن كسي كه از منزل خود بلند نشده و اصلا به راه نیفتاده. در این نتیجه، هر دو مانند هم هستند كه به مقصد نرسیده‌اند و به مطلوب دست نیافته‌اند.

بنابراین تداوم حركت و استمرار حركت لازم است و این متكي است به همت ها، به ایمان ها، به تلاش ها، به حضور جوانان.

* از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و خلبانان نیروي هوایي ارتش (نوزدهم بهمن 1389)

فراهنگ**1003**1588





:: برچسب‌ها: پارک , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: