مهمترین راهبرد نیروی انتظامی در بحث انتصابات شایسته سالاری است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار 'حسن بختیاری' در گفت وگو با خبرنگاران به راه اندازی شبكه سامان در این راستا خبر داد و افزود: ازریابی ها حكایت از حركت موثر نیروی انتظامی در استفاده از این سیستم برای انتخاب مدیران و فرماندهان انتظامی دارد.

وی با بیان اینكه در ناجا از بدو انتصاب سردار اسماعیل احمدی‌مقدم اقدامات مهمی در راستای انتخاب و انتصاب فرماند‌هان و مدیران شایسته در رده‌های مدیریتی به عمل آمده است، گفت: بازرسی كل ناجا به عنوان مسئول ارزیابی فرماند‌هان، طرح‌های زیادی را در راستای شناسایی فرماند‌هان شایسته انجام داده است كه با استفاده از این یافته‌ها، تغییراتی را در روش و سیستم انتصابات در نیروی انتظامی ایجاد كرده‌ایم.

دبیر همایش ملی شاسته سالاری با اشاره به راه‌اندازی شبكه سامان گفت: در این شبكه با استفاده از یافته‌های علمی و بهره‌گیری از منابع و متون اسلامی، تمامی ویژگی های فرماندهان و مدیران در قالب مولفه ها و شاخص های مدیریتی در این شبكه تعریف شده است.

مشاور فرماندهی نیروی انتظامی تصریح كرد: با استفاده از بانك اطلاعاتی موجود، افراد مناسب برای تصدی پست های مدیریتی و فرماندهی به صورت هوشمند شناسایی و به مسئولین ذیربط معرفی می شوند.

وی در تشریح اهداف و زمان برگزاری همایش ملی شایسته سالاری نیز گفت: این همایش با چهار هدف كلی چهارشنبه 26 بهمن ماه در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار می شود.

سردار بختیاری به افزایش دانش نظری در زمینه شایسته سالاری و فرهنگ سازی شایسته سالاری در سازمان ها اشاره كرد و گفت: همچنین تبادل تجربیات و ارائه دستاوردهای مراكز پژوهشی و دستگاه های اداری كشور در این زمینه و اطلاع رسانی اقدامات ناجا در حوزه شایسته سالاری از دیگر اهداف برگزاری این همایش یك روزه است.

سردار بختیاری با بیان اینكه در مهلت مقرر ارسال مقالات، 300 مقاله به دبیرخانه همایش رسید، گفت: هیات داروی كه متشكل از 12 نفر از اساتید دانشگاه ها هستند، 27 مقاله را برای ارائه در همایش انتخاب كردند.

وی اظهار داشت: همایش ملی شایسته سالاری در دو مرحله صبح و بعد ازظهر برگزار می شود كه در مرحله صبح علاوه بر مراسم افتتاحیه، هفت مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد. در مرحله عصر همایش نیز چهار نشست تخصصی برگزار می شود كه در هر نشست پنج مقاله ارائه خواهد شد.

دبیر همایش ملی شایسته سالاری محورهای این همایش را به شرح زیر برشمرد:

1- مفاهیم، مبانی و رویكردهای شایسته سالاری شامل تاریخچه شایسته سالاری، چیستی شایسته سالاری، مبانی شایسته سالاری، رویكردهای شایسته سالاری، ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص های شایستگی و شایسته سالاری در فرهنگ اسلامی و سیره معصومین (ع) و در سخن و سیره حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری.

2- مدیریت و شایسته سالاری شامل فرآیند شایسته سالاری،

نظارت و بازرسی و شایسته سالاری، شایسته سالاری در پلیس و نیروهای مسلح و نقش فرماندهان و مدیران در استقرار نظام شایسته سالاری.

3- راهبردها ، ساز و كارها، الزامات، الگوهای شایسته سالاری و روش های طراحی و پیاده سازی نظام شایسته سالاری.

4- ناشایسته سالاری نیز شامل آسیب شناسی و پیامدهای ناشایسته سالاری.

اجتمام* 1379*





:: برچسب‌ها: غذا , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: