باغ كتاب تهران تا پایان امسال آماده بهره برداری می‌شود
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'علی اكبر اشعری' روز دوشنبه در نشست 'ربع قرن نمایشگاه بین المللی كتاب تهران' در سرای اهل قلم اظهار داشت: حضور مردم در نمایشگاه كتاب حاكی از عطش آنان به كتابخوانی است كه با سرانه 18 دقیقه مطالعه در شبانه روز سنخیتی ندارد.

وی به استناد نظرسنجی صورت گرفته در دوره بیست و چهارم نمایشگاه كتاب تهران درباره سرانه مطالعه اظهار داشت: این نظرسنجی كه میان مراجعه كنندگان به نمایشگاه كتاب صورت گرفت كه سران مطالعه میان این قشر 27 دقیقه در شبانه روز است.

اشعری با اشاره به احداث باغ كتاب در تهران اظهار داشت: پروژه باغ كتاب با هدف عرضه مجموع بازار نشر ایران به همراه آثار مورد نیاز جامعه علمی و فرهنگی كشور در تمامی ایام سال در دستور كار قرار گرفت و 11 هزار هكتار زمین به آن اختصاص یافت.

مدیر پروژه باغ كتاب تهران با اشاره به تجربه برگزاری نمایشگاه كتاب در دو مكان مختلف (نمایشگاه دایمی تهران و مصلای امام خمینی ) تاكید كرد: هر دو این مكان ها برای امور دیگری ساخته شده اند و مخصوص نمایشگاه كتاب نیستند.

وی پروژه باغ كتاب را یكی از طرح های بی نظیر در دنیا دانست كه قصد دارد تازه های نشر ایران را به صورت موضوعی به علاقه مندان كتاب عرضه كند.

اشعری با یادآوری امكانات در نظر گرفته شده برای این پروژه فرهنگی افزود: با راه اندازی باغ كتاب بسیاری از مشكلات و نگرانی های موجود درباره نمایشگاه كتاب تهران رفع خواهد شد.

مدیر پروژه باغ كتاب تهران تاكید كرد: برای ترسیم آینده نمایشگاه كتاب تهران لازم است برنامه ریزی این رویداد فرهنگی به نفع مراجعه كنندگان آن تغییر كند زیرا با راه اندازی باغ كتاب در تهران و همچنین برپایی نمایشگاه های تخصصی و استانی لازم است كه نمایشگاه كتاب تهران به جشنواره كتاب و یا نمایشگاهی تخصصی تبدیل شود.

وی درباره اینكه آیا لازم است مكانی مختص برگزاری نمایشگاه كتاب در تهران ساخته شود، گفت: باید تكنولوژی و اقتضائات روز را در نظر گرفت و متناسب با آن تصمیم گرفت.

اشعری پیشنهاد كرد كه با توجه به اهمیت كتاب و جایگاه آن در حركت علمی و فرهنگی كشور، یك اتاق فكر با حضور ناشران و صاحبنظران حوزه كتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شكل گیرد تا مسایل مربوط به حوزه نشر را مورد ارزیابی قرار دهد.

وی افزایش تعداد ناشران و بازدیدكنندگان از نمایشگاه كتاب را امری طبیعی دانست و گفت: با وجود افزایش كمی تعداد ناشران خارجی هنوز جای بسیاری از ناشران بزرگ و كتاب های مورد نیاز جامعه در نمایشگاه كتاب تهران خالی است.

وی تاكید كرد: اینكه رایزنی یك كشور در نمایشگاه كتاب غرفه ای برپا و كتاب های دولتی آن كشور را عرضه كند و یا كارگزاران ایرانی ناشران خارجی در بخش بین الملل حضور داشته باشند، صحیح نیست.

اشعری گفت: نمایشگاه كتاب فقط محلی برای داد و ستد كتاب نیست بلكه تجربیات ناشران نیز باید در آنجا مبادله شود.

به گزارش ایرنا، در نشست ' ربع قرن' نمایشگاه بین المللی كتاب تهران كه عصر روز دوشنبه در سرای اهل قلم برگزار شد، علاوه بر اشعری، محمدرضا وصفی مدیر كمیته ناشران خارجی و محمد اللهیاری مدیر كمیته نظارت و ارزشیابی این نمایشگاه به همراه عبدالعظیم فریدونی مدیر مسوول نشر محراب قلم و سید لطف الله ساغروانی مدیر مسوول نشر هرمس حضور داشتند.

نمایشگاه كتاب تهران تا 23 اردیبهشت ماه در مصلای تهران برپاست.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: