فرماندار قصرشیرین: تردد زوار عتبات عالیات از مرز پرویزخان ممنوع است
نوشته شده توسط : gogos

'حسین پروین' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به این سووال كه برخی افراد سودجو اقدام به انتقال انفرادی زوار عتبات عالیات از مرز پرویزخان می كنند افزود: با توجه به اینكه این افراد در ابتدا باید به شهرهای اقلیم كردستان عراق بروند چون برای عزیمت به عراق باید ویزا داشته باشند، توصیه می كنیم از عزیمت به كردستان عراق به قصد سفر به شهرهای مذهبی عراق خودداری كنند.

وی با بیان اینكه براساس قانون و توافق مسوولان سیاسی ارشد ایران و عراق هرگونه تردد انفرادی زوار به این كشور از هر طریق ممنوع است و دولت عراق هیچ مسوولیتی در خصوص این افراد ندارد گفت: مسوولیت هرگونه عواقب در كشور عراق بر عهده افرادی است كه بخواهند از طریق مرز رسمی پرویزخان برای عزیمت به عتبات عالیات عراق استفاده كنند هر چند نیروی انتظامی نیز باید از تردد اینگونه افراد كه به قصد زیارت از مرز پرویزخان از كشور خارج می شوند، جلوگیری كند.

پروین اظهار كرد: پیگیریهای لازم در خصوص ممانعت از سفر كسانی كه قصد آنها سفر به عتبات عالیات است از طریق دستگاههای مربوطه انجام شده و دستورات لازم برای جلوگیری از عزیمت زوار از مرز پرویزخان به عوامل مرزی ابلاغ شده تا كسی نتواند از این مرز برای سفر به عتبات عالیات استفاده كند.

فرماندار قصرشیرین اضافه كرد: هم اكنون مرز رسمی پرویزخان علاوه بر فعالیتهای اقتصادی محلی برای تردد پیله وران، تجار و گردشگران و همچنین اتباع ایران برای سفر به اقلیم كردستان عراق است و اتباع ایرانی می توانند از این معبر مرزی رسمی با گذرنامه و بدون نیاز به روادید (ویزا) به شهرهای اقلیم كردستان عراق تردد كنند.

پروین گفت: هم اكنون گردشگران و مسافران ایرانی می توانند هم به صورت انفرادی و هم با وسیله نقلیه شخصی پس از سیر مراحل قانونی به شهرهای اقلیم كردستان عراق بدون نیاز به روادید سفر كنند.

به گزارش ایرنا، برخی از افراد سودجو با توجه به بسته شدن مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین، اقدام به انتقال زوار عتبات عالیات به این شهر كرده و سپس آنها را به صورت گروه های چهار و پنج نفره از طریق مرز پرویزخان به كشور عراق منتقل می كنند، نكته قابل توجه این است كه آنها، مسافران خود را توجیه می كنند در صورتی كه در مرز از آنها سووال شد قصر سفر به كجا دارند، پاسخ دهند به سلیمانیه می روند.

این افراد پس از انتقال به شهرهای اقلیم كردستان عراق از طریق واسطه هایی كه به آنها معرفی شده پس از پرداخت مبالغی، موفق به دریافت ویزای عراق شده و به شهرهای مذهبی عراق و زیارت عتبات عالیات می روند.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 24 هزار نفر جمعیت و 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق، دارای دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی است.

1234/9102/567/ 1645





:: برچسب‌ها: حزب , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: