نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله 'سیدعلی شفیعی' روز دوشنبه در بازدید از ستاد عتبات عالیات خوزستان در اهواز، كمك به نوسازی و بازسازی مرقدهای شریف امامان معصوم را (ع) مصداق تكریم و تعظیم شعائر الهی توصیف كرد و افزود: دل مردم ما با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و محبت این خاندان بر شیعیان نیز افتخاری برای ماست.

وی ضرورت اطلاع رسانی برای كمك و جمع آوری نذور و هدایای مردمی برای بازسازی ایوان علوی را مورد تاكید قرار داد و گفت: اختصاص ثلث اموات نیز برای كمك به بازسازی ایوان حرم علوی بلامانع است و اشكالی ندارد.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خوزستان نیز ضمن ارایه گزارشی از روند كاری این ستاد و مراحل بازسازی ایوان حرم علوی گفت: از خرداد ماه 1389 كار بازسازی ایوان حرم علوی با كمك ها و هدایای مردمی شروع شد و امید است تا پایان سال 1391جشن پایان طلاكاری ایوان حرم علوی در نجف اشرف برگزار شود.

حجت الاسلام 'سیدمحمود موسوی' با بیان اینكه برای كمك به طلاكاری ایوان حرم علوی از پول دولتی استفاده نشده، گفت: تاكنون همه كمك ها و نذور از محل اعانات مردمی بوده است.

بنا به این گزارش، ایوان حرم علوی 500 مترمربع است و براساس تعریف این پروژه باید 12هزار و 500 خشت ایوان كه به مرور زمان فرسوده شده، طلاكاری و مرمت شود.

برآورد ریالی این پروژه 125میلیارد ریال و هزینه طلاكاری هرخشت این ایوان حدود 10میلیون ریال است كه تاكنون خیران نیكوكار هزینه طلاكاری 700 خشت را به صورت یكجا تقبل كرده اند.

پرداخت هزینه طلاكاری 135 خشت در ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان به ثبت رسیده است.

براساس اعلام ستاد بازسازی عتبات عالیات تاكنون مرحله نخست طلاكاری ایوان حرم علوی به اتمام رسیده و مرحله دوم تا پایان بهمن ماه امسال به اتمام می رسد و مراحل سوم و چهارم این پروژه سال آینده به اتمام می رسد.

646



:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرگزاری فرانسه در دادگاه جنایی استان ذی قار در جنوب عراق نیز روز دوشنبه دو نفر از تروریست هایی كه حمله انتحاری البطحاء را علیه زائرین طراحی كرده بودند كه به كشته شدن 48 نفر و زخمی شدن 68 نفر انجامید، به اعدام محكوم شدند.

یك منبع در دادگاه ذی قار گفت: دادگاه این استان حسین شاطی امام مسجد الناصریه و هاشم خضیر از كاركنان پلیس را به اعدام محكوم كرد.

این منبع افزود: شاطی مبلغ ده میلیون دینار در اختیار خضیر قرار داد تا فرد انتحاری را از سوریه به بغداد و سپس به البطحاء در ذی قار، منتقل كند.

این منبع با اشاره به وجود متهم سوم در ارتباط با این حمله انتحاری گفت: تحقیق درباره این فرد در ارتباط با پرونده های دیگر ادامه دارد.

وزارت دادگستری عراق چند روز پیش از اجرای حكم اعدام 51 نفر از محكومان در ارتباط با پرونده های تروریستی و جنایی خبر داده بود.

مترجمام **1439**1423



:: برچسب‌ها: موسیقی , باغ , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
جبهه متحد اصولگرایان

در فهرست کاندیداهای منسوب به جبهه متحد اصولگرایان، نام سه نماینده معروف منتقد دولت به چشم نمی خورد

در پی اعلام موجودیت جبهه "منتقدان دولت دهم"، علی مطهری خبر داد که وی و تعدادی از دیگر نمایندگان اصولگرای مجلس چون علی عباسپور و حمیدرضا کاتوزیان در لیستی به همین نام حضور خواهند داشت.

اظهارات آقای مطهری در شرایطی منتشر می شود که دوشنبه ۱۷ بهمن (۶ فوریه) تعدادی از سایت های اصولگرا فهرست کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان در تهران را منتشر کرده اند که در آن، نام این سه نماینده معروف به چشم نمی خورد.

هرچند خبرگزاری فارس نوشته که اسامی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان در تهران هنوز نهایی نشده و فهرست نهایی در جلسه دوشنبه شب شورای مرکزی این جبهه تعیین خواهد شد، اما علی مطهری به خبرگزاری مهر گفته که این فهرست، نهایی شده است.

این نماینده تهران با ذکر اینکه وی و همفکرانش بعد از مشخص شدن فهرست جبهه متحد با "جدیت بیشتری" به فعالیت انتخاباتی خواهند پرداخت، از ابوالحسن نواب معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز به عنوان یکی دیگر از اعضای فهرست انتخاباتی "منتقدان دولت نهم" یاد کرده است.

دو روز پیش از این تحولات، گروهی تحت عنوان "جبهه منتقدان دولت دهم" اعلام موجودیت کرده و با صدور بیانیه ای از آغاز فعالیت در "حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر" خبر داده بود. گروهی که به نظر می‌رسد همان فهرست انتخاباتی مورد اشاره علی مطهری باشد.

"از روز شنبه گروهی تحت عنوان 'جبهه منتقدان دولت دهم' اعلام موجودیت کرده و با صدور بیانیه ای از آغاز فعالیت در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر خبر داده است"

در همین ارتباط، مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده شهر بابک، به عنوان یکی از اعضای جبهه منتقدان دولت دهم، از انتشار فهرست نهایی این جبهه تا سه شنبه خبر داده است.

مشخص نیست که عضویت این نماینده شهر بابک در تشکل انتخاباتی جدید، نشان دهنده امکان انتشار فهرست انتخاباتی منتقدان دولت دهم در خارج از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر است، یا آنکه به معنی عضویت احتمالی تعدای از نمایندگان فعلی شهرستان ها در لیست تهران خواهد بود.

"حق می‌دهم اسم ما را در لیست قرار ندهند"

علی مطهری در مصاحبه امروز خود، در باره فهرست انتخاباتی منتقدان دولت گفته است که وی و همفکرانش به دنبال ارائه یک لیست ۳۰ نفره نیستند و ممکن است لیست آنها شامل تنها نیمی از این تعداد شود.

وی با این حال افزوده است: "اگر بتوانیم کسانی را پیدا کنیم که معیارهای مد نظر ما را داشته باشند، حتما آنها را در لیست قرار خواهیم داد و شاید این لیست به ۳۰ نفر هم برسد."

اظهارات آقای مطهری در مورد فهرست ۳۰ نفره، اشاره ای به تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس شورای اسلامی است.

این نماینده تهران، معیارهای مورد نظر فهرست انتخاباتی منتقدان دولت را "مبارزه با قانون گریزی، مبارزه با حرمت شکنی، اعتدال، عقلگرایی و احترام به آزادی ها و حقوق مردم در چارچوب قانون اساسی" ذکر کرده است.

علی مطهری در عین حال، اخبار حاکی از قرار نگرفتن نام خود و همفکرانش در فهرست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان را مثبت ارزیابی کرده و اظهار داشته که برداشت اعضای این جبهه از اصولگرایی را قبول ندارد.

"علی مطهری اخبار حاکی قرار نگرفتن نام خود و همفکرانش در فهرست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان را مثبت ارزیابی کرده و اظهار داشته که برداشت اعضای این جبهه از اصولگرایی را قبول ندارد"

وی ادامه داده: "ما در برخی مبانی اصولگرایی مانند مفهوم آزادی و ولایت فقیه با آنها اختلاف داریم و من شخصاً حق می دهم اسم ما را در لیست قرار ندهند و فکر می کنم با این شرایط رقابت جدی‌تر و شور انتخاباتی بیشتر خواهد بود."

جبهه متحد اصولگرایان، ائتلافی از تشکل های سیاسی اصولگراست که رقبای سیاسی محمود احمدی نژاد و همکارانش محسوب می شوند. رهبران این تشکل ها، در پی ایجاد اختلاف میان رئیس جمهور و رهبر ایران بر سر مدیریت وزارت اطلاعات در فروردین ماه گذشته، به انتقاد پی در پی از سیاست های دولت دهم می پردازند.

با این حال گروهی از اعضای جبهه متحد اصولگرایان، با وجود انتقاد از قوه مجریه، حاضر به همراهی با اقدامات نمایندگانی مانند علی مطهری علیه دولت و دیگر نهادهای حکومتی نبوده اند و این اقدامات را در راستای مصالح کلی حکومت ندانسته اند.

در واکنش به مواضع معتقدان به این تفکر در مجلس هشتم، آقای مطهری در تیر ماه گذشته، به انتقاد از نمایندگانی پرداخته بود که به ادعای وی "دائما برای هر کاری از دفتر رهبری سوال می‌کنند و به صورت شاخه‌ای از دفتر رهبری درآمده اند".



:: برچسب‌ها: سقوط , طبیعت , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
محمود عباس، رییس تشکیلات خود گردان فلسطینی

محمود عباس همزمان ریاست و نخست وزیری تشکیلات خودگردان را بر عهده خواهد داشت

محمود عباس، رییس تشکیلات خود گردان فلسطینی، بعد از دومین دیدار خود با خالد مشعل، رهبر حماس اعلام کرده است که ریاست دولت انتقالی فلسطینیان را بر عهده خواهد گرفت.

قرار است دولت انتقالی، با عنوان دولت وحدت ملی، انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و همچنین انتخابات پارلمان فلسطینی را در سرزمین های فلسطینی واقع در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه برگزار کند.

خالد مشعل و محمود عباس در جلساتی که در قطر برگزار شد در مورد جزییات توافق آشتی که در ماه آوریل سال ۲۰۱۱ بین دو گروه رقیب حماس و فتح به دست آمد گفتگو کردند و سرانجام در این مورد به توافق دست یافتند.

به گفته خبرنگاران، موضوع تصدی ریاست دولت انتقالی یکی از موانع اصلی اجرای این توافق بوده که اینک مرتفع شده است.

خبرنگار بی بی سی در رام الله، مرکز تشکیلات خودگردان، می گوید قرار بود جناح های فتح و حماس یک شخصیت مستقل را برای ریاست دولت انتقالی انتخاب کنند اما بعد از اینکه دو طرف نتوانستند در مورد فردی برای این منظور به توافق برسند، سرانجام به توافقی رسیدند که بسیاری از ناظران آنرا نوعی "سرهم بندی سیاسی" تلقی خواهند کرد.

بر اساس این تصمیم، محمود عباس هم مقام ریاست تشکیلات خودگردان و هم مقام نخست وزیری این تشکیلات را بر عهده خواهد داشت.

تا پیش از این، جنبش اسلامگرای حماس به شدت مخالف آن بود که محمود عباس، به عنوان رهبر جنبش ملی گرای فتح، چنین سمتی را در اختیار بگیرد.

گزارشهای حاکی است که هیات دولت انتقالی فلسطینیان با عضویت چهره های تکنوکرات و مستقل تشکیل خواهد یافت.

مشعل و عباس

مذاکرات خالد مشعل و محمود عباس در مورد تشکیل دولت وحدت ملی سرانجام به نتیجه رسید

اسراییل، که حماس را گروهی تروریستی می داند، با سازش سیاسی میان فلسطینیان شدیدا مخالف بوده است.

طی بیش از چهار سال گذشته، دو "دولت" جداگانه امور فلسطینیان را اداره می کرده اند.

از یک سو "دولت" حماس، کنترل نوار غزه را در دست داشته و از سوی دیگر، تشکیلات خودگردان فلسطینی به رهبری محمود عباس، اداره امور کرانه باختری رود اردن را عهده دار بوده است.

براساس توافقی که در ماه آوریل سال گذشته میلادی میان حماس و فتح حاصل شد، قرار شد اداره امور تمامی سرزمین های فلسطینی به تشکیلات واحدی سپرده شود.

به عنوان بخشی از این توافق، قرار بود که دولت انتقالی انتخاباتی را برای برگزیدن نمایندگان پارلمان و رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی برگزار کند تا زمینه تشکیل دولت واحد فراهم شود.

اما حماس با خواست تشکیلات خودگردان برای سپردن ریاست دولت انتقالی به آقای عباس شدیدا مخالفت می کرد.

براساس توافق ماه آوریل سال گذشته، انتظار می رفت که انتخابات عمومی در ماه مه سال جاری برگزار شود اما به گفته خبرنگاران، با تاخیری که در امضای توافق نهایی صورت گرفته، امکان برگزاری انتخابات در ماه مه وجود ندارد و این انتخابات باید دیرتر برگزار شود.

آقای عباس مایل بود آقای فیاض، نخست وزیر فعلی تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری ، ریاست دولت انتقالی را در دست بگیرد.



:: برچسب‌ها: سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا،'تقی رضایار' روز دوشنبه در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات سراسری 'ابتهال، تواشیح، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن كریم' ویژه خواهران در اصفهان افزود: آمریكایی ها و اروپایی ها می دانند كه تاثیر قرآن بر جوانان باعث بروز اتفاقاتی بر ضد آنها می شود، به همین دلیل به دشمنی با ایران برخاسته اند.

وی تاكید كرد: ترور جوانان و دانشمندان ایران بدلیل ترس دشمنان از مغز آنان است تا محصول كارشان.

رضایار با اشاره به بیداری اسلامی در جهان اسلام اظهار داشت: این نقش آفرینی مسلمانان بدلیل وجود قرآن و بهره گرفتن از آن است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینكه قرآن كتابی است كه سلامت و كرامت انسانی را به همراه دارد، افزود: به صحنه آمدن این كتاب آسمانی، انقلاب اسلامی را به ارمغان می آورد.

وی اظهار داشت: تاكنون حكومتی مانند جمهوری اسلامی ایران در جهان وجود نداشته است كه قرآن بر تمام امور آن حاكم باشد.

به گفته وی، قرآنی ترین رهبر، قوه قضاییه، مجلس و قانون اساسی دنیا، متعلق به ایران است.

قائم مقام اوقاف و امور خیریه با بیان اینكه در بین 57 كشور اسلامی، ایران در عرصه ی قرآنی منحصر به فرد است، اضافه كرد: این ویژگی، همراه با اطاعت مردم كشورمان از امامت و اهل بیت(ع) بوضوح دیده می شود.

رضایار، دختران و زنان شایسته ایرانی را كسانی دانست كه در فرهنگ قرآنی پرورش یافته و تربیت شده اند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم افراد و گروه های برتر در زمینه ابتهال و تواشیح تقدیر شدند.

در بخش ابتهال، 'سمیه هیبتیان' از اصفهان، 'صغرا خورشیدی' از گیلان، 'زهرا سرابی' از كرمانشاه، 'اعظم غلامی' از البرز، 'فهیمه گلپایگانی' از سمنان و 'الهام سلطانی نژاد' از كرمان رتبه های برتر را كسب كردند.

همچنین، استان اصفهان در بخش تواشیح مقام اول و چهارم، استان قم مقام پنجم و سوم و استان البرز مقام دوم را كسب كردند.

90/1011



:: برچسب‌ها: فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

روز شنبه پانزدهم بهمن، قطعنامه ای كه از سوی برخی كشورهای عربی علیه سوریه تدوین شده بود و مورد حمایت كشورهای غربی نیز قرار داشت، در شورای امنیت سازمان ملل به رای گذاشته شد اما وتوی آن از سوی روسیه و چین مانع از تصویب آن شد.

حدود یازده ماه از آغاز ناآرامی ها در سوریه می گذرد و درگیری میان نیروهای دولتی و مخالفان ادامه دارد. مخالفان بشار اسد در سوریه كه پشتیبانی برخی كشورهای غربی و عربی را نیز با خود دارند، دولت را به سركوب و كشتار معترضان متهم می كنند و در مقابل اما دولت، مخالفان را مشتی تبهكار و تروریست می داند كه از سوی برخی كشورهای خارجی تحریك شده اند.

این دومین بار طی ماه های اخیر بود كه قطعنامه علیه سوریه در شورای امنیت با وتوی روسیه و چین مواجه شد. حدود چهار ماه پیش نیز قطعنامه ای كه از سوی كشورهای اروپایی به شورای امنیت ارایه شده بود از سوی روسیه و چین وتو شد.

همانطور كه پیش بینی هم می شد كشورهای تدوین كننده قطعنامه پیشنهاد اخیر شورای امنیت كه روی آن حساب زیادی بازكرده بودند، پس از وتوی آن از سوی روسیه و چین بشدت خشمگین شدند. آمریكا این وتو را 'شرم آور' خواند، بریتانیا گفت كه این اقدام 'مردم سوریه را مایوس می كند' و فرانسه نیز آن را محكوم كرد.

محتوای قطعنامه اخیر كه توسط برخی كشورهای عربی تهیه شده و حمایت 13 عضو از 15 عضو شورای امنیت را نیز كسب كرده بود، اقتباس شده از طرح اخیر اتحادیه عرب در مورد سوریه بود كه خواستار 'انتقال سیاسی به نظامی (باصطلاح) دموكراتیك و از لحاظ سیاسی متكثر' می شد.

روسیه و چین پیش از رای گیری، خواستار اعمال اصلاحاتی در این قطعنامه شدند كه با آن مخالفت شد. این دو كشور كه قطعنامه پیشنهادی را 'نامتوازن' دانستند، معتقدند كه علاوه بر اینكه باید از دولت سوریه خواست تا به خشونت و سركوب مخالفان پایان دهد، از مخالفان نیز باید خواسته شود كه دست به خشونت نزنند.

رای منفی روسیه و چین به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی علیه سوریه را می توان در چهارچوب رقابت های موجود میان این كشورها و كشورهای غربی دانست.

چین و بویژه روسیه نگرانند كه خیزش های اخیر در كشورهای عربی زمینه تسلط بیش از پیش كشورهای غربی بر منطقه را فراهم كند. از این رو تلاش می كنند از ابزارهای خود نظیر وتوی قطعنامه ها در شورای امنیت برای كنترل رفتار كشورهای غربی استفاده كند. آنها نگرانند كه در مسیر تحولات اخیر در جهان عرب تبدیل به بازنده بزرگ شوند.

در این میان تجربه لیبی نیز تاثیر مهمی در این تصمیم روس ها و چینی ها داشت. بر این اساس این دو كشور نگرانند كه همچنانكه در لیبی ناتو توانست با تفسیر قطعنامه شورای امنیت به نفع خود، به سقوط قذافی كمك كند و جای پایی برای خود در این كشور فراهم آورد، در مورد سوریه نیز همین تجربه تكرار شود. بویژه اینكه اهمیت استراتژیك سوریه برای این دو كشور به مراتب بیش از لیبی است.

از سوی دیگر نباید فراموش كرد كه سوریه از نظر نظامی اهمیت فوق العاده ای برای روس ها دارد. به گونه ای كه روسیه علاوه بر اینكه بزرگترین صادركننده سلاح به سوریه است، در این كشور پایگاه نظامی دارد كه از این طریق زمینه حضور روسیه در آبهای مدیترانه فراهم شده است.

با وجود این، این دیدگاه نیز وجود دارد كه روسیه و چین با مواضع دوگانه خود در صدد كسب امتیاز از كشورهای غربی هستند.

اختلاف در جبهه جهانی بیش از پیش زمان و فرصت مناسبی را به دولت سوریه می دهد كه بتواند بحران موجود در كشور را با راهكارهای منطقی و عقلایی حل و فصل كند.

تحقیق**9930**1358



:: برچسب‌ها: سفید , فرمت مربع , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرگزاری آسوشیدپرس، بنیامین نتانیاهو گفت محمود عباس با تلاش برای تقسیم قدرت با حماس، 'مسیر صلح را ترك كرده است.'

رژیم صهیونیستی و حكومت خودگردان فلسطین ماه گذشته و پس از یك سال توقف مذاكره، گفتگوهای سازش را آغاز كردند، هرچند این گفتگوهای كوتاه به نتیجه نرسید و محمود عباس هم تاكنون نسبت به ادامه مذاكره علاقه ای نشان نداده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای كه نشان از ناخشنودی وی داشت، رییس تشكیلات خودگردان را تهدید كرد و نوشت 'یا صلح با حماس یا صلح با اسرائیل؛ نمی توانید هر دو را داشته باشید.'

مذاكره برای آشتی میان فلسطینیان با هدف پایان دادن به چند سال اختلاف میان گروه های حماس و فتح انجام می شود كه باعث شده كرانه باختری و نوار غزه از سال 2007 تاكنون توسط دو دولت اداره شود.

مترجمام**9163**1423



:: برچسب‌ها: ظروف چینی , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

خبرگزاری سوریه (سانا) و شبكه تلویزیونی این كشور با اعلام این خبر افزودند : در این رویداد افراد مسلح به اتوبوس های شهری ، خودروهای مردم ، ساختمان ها و مردم عادی حمله كردند.

بر پایه این گزارش ، افراد مسلح در محله ' الانشاءات ' مردم را از منازل خود بیرون كرده و اقدام به تخریب و منفجر كردن منازل آنان كرده اند.

مهاجمین همچنین با سوزاندن لاستیك های مستعمل در پشت بام منازل مردم تلاش كرده اند تا اینگونه وانمود كنند كه ارتش دست به عملیات گسترده و گلوله باران در این شهر زده است .

در منطقه خالدیه شهر حمص نیز كه از محله های ناآرام در ماه های اخیر است برخی از افراد مسلح در حال آماده سازی بمب بودند كه بر اثر انفجار آن شماری كشته شده اند.

افراد مسلح همچنین دو بمب را در نزدیكی ساختمان مركز خدمات فنی این شهر منفجر كرده اند.

در این ارتباط آماری از كشته و یا زخمی شدن افراد مخابره نشده است .

برخی افراد مسلح نیز با خمپاره به محله باباعمرو در حمص حمله كرده و منازل مردم را مورد حمله قرار داده اند.

در همین حال به دنبال حمله امروز در منطقه تلبیسه به یك خط لوله گاز ، ظهر امروز نیز افراد مسلح به خط لوله نفت در شهر حمص و در منطقه سلطانیه در نزدیكی منطقه باباعمرو حمله كردند.

در رستن در نزدیكی حمص نیز گروه های مسلح به دنبال پناه آوردن مردم از ترس آنان به مسجد ' الرستن ' اقدام به آتش زدن این مسجد همراه با مردم حاضر در آن كرده اند.

بر اساس اعلام سانا امروز در جریان اقدامات مزبور از سوی افراد مسلح شمار زیادی از نظامیان و مردم در این منطقه به قتل رسیده اند.

در شهر زبدانی در 40 كیلومتری شهر دمشق نیز افراد مسلح همزمان با اقداماتی درحمص مانع از رفتن مردم به سركار شده و به ساختمان های عمومی و خصوصی مردم حمله كرده اند.

در همین حال برخی از شهروندان ساكن حمص نیز در گفت و گو با شبكه تلویزیونی سوریه كه ظهر امروز پخش شد خواستار دخالت فوری و سریع ارتش برای پایان دادن به اوضاع این شهر شدند.

خاورم**ا.ا**1436**2047**



:: برچسب‌ها: معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان توسعه تجارت ایران 'مهرداد جلالی پور' گفت: هدف از اعزام هیات های تجاری – بازاریابی، شناخت بازار، بررسی عملكرد رقبا ، شناساندن توانمندی های بالقوه و بالفعل جمهوری اسلامی ایران ، آشنایی با تكنولوژی های نوین ، عقد قرارداد و در نهایت توسعه روابط تجاری با سایر كشورها است.

مدیر كل دفتر امور ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به شرایط حساس بین المللی مقاصد این هیات ها را كشورهای قطر، روسیه، تاجیكستان، بلاروس، عراق، تركیه، چین، اوكراین، افغانستان، امارات متحده عربی ، آلمان ، كنیا ، تانزانیا ، ژاپن ، ازبكستان و لبنان اعلام كرد.

اقتصام**3917**1319



:: برچسب‌ها: سفید , آب , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
گشت‌زنی در خیابان‌های سالوادور به ارتش سپرده شده

گشت‌زنی در خیابان‌های سالوادور به ارتش سپرده شده

دولت برزیل، ارتش را به ایالت باهیا در شمال شرقی این کشور فرستاد تا جلوی بالا رفتن جرم و جنایت را در این ایالت بگیرد.

پلیس این ایالت از سه شنبه هفته گذشته دست به اعتصاب زده است. در همین مدت کوتاه، آمارهای رسمی نشان می دهد که آمار قتل در ایالت باهیا بیش از دو برابر شده است.

علاوه برقتل، دزدی و آزار و اذیت هم در این مدت بیشتر شده است.

سالوادور، مرکز ایالت باهیا، سومین شهر بزرگ برزیل است و یکی از شهرهایی است که قرار است مسابقه های جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۴ میلادی در آنجا برگزار شود.

فرماندار ایالت باهیا می گوید که این اعتصاب غیرقانونی است. او برخی از افسران پلیس را متهم می کند که روش های خشونت آمیزی را به کار گرفته اند.

پلیس این ایالت می خواهد که دستمزدهایشان تا ۵۰ درصد افزایش یابد و شرایط کاریشان هم بهتر شود.

افزایش جرم

وزیر امنیت عمومی ایالت باهیا گفته که از زمان شروع اعتصاب در این ایالت آمار قتل در شهر سالوادور ۱۲۹ درصد افزایش یافته است.

در این مدت، ۷۸ نفر کشته شده اند. هفته پیش از اعتصاب، تعداد قتل در سالوادور ۳۴ نفر بوده است.

یکی از رهبران اعتصاب را در روز یکشنبه دستگیر کرده اند. او مظنون است که از بودجه عمومی دزدیدی کرده است.

مقام های رسمی می گویند این بازداشت در ارتباط با تصرف چندین خودروی پلیس توسط اعتصاب کنندگان بوده است.

برای یازده نفر دیگر از رهبران این اعتصاب هم قرار بازداشت صادر شده است.

ارتش توانسته ۱۶ تا از خودروی های پلیس را از دست اعتصاب کنندگان بیرون آورد.

این اعتصاب درست زمانی در شهر سالوادور شروع شده که موعد کارناوال سالانه ای در این شهر نزدیک است. کارناوالی که هزاران گردشگر را به این شهر می آورد.



:: برچسب‌ها: روز تعطیل , درخت , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()