نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'غلامرضا خواجه سروی' روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان فرهنگی اجتماعی و نمایندگان وزیرعلوم در هیات های نظارت بر تشكل های اسلامی دانشگاه ها گفت: افرادی كه مورد تایید نهادها و دستگاه های نظارتی و اجرایی كشور قرار گرفته‌اند از نظر ما نامزدهای انتخاباتی محسوب می شوند و صرفنظر از اینكه چه خط و گرایش سیاسی دارند؛ می توانند در فضای دانشگاه به ارائه نظرات خود بپردازند.

وی افزود: تشكل های دانشجویی آمادگی كامل دارند تا از نامزدهای مجلس نهم برای حضور در دانشگاه دعوت كرده و زمینه حضور و ارائه دیدگاه های آنان را فراهم آورند.

خواجه سروی به معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاه ها توصیه كرد از ظرفیت نشریات دانشجویی، كرسی های آزاد اندیشی، مناظره، میزگرد و تریبون های آزاد دانشگاهی برای شورآفرینی انتخاباتی بهره گیرند.

وی خاطرنشان كرد: در تمام سنجش افكاری كه در كشور صورت گرفته، دانشگاه و استادان دانشگاه به عنوان یك گروه مرجع مطرح هستند كه می توانند در سالم سازی فضای مجلس نهم و انتخابات آن نقش خود را به خوبی ایفا كنند.

معاون وزیرعلوم، كاهش مشاركت مردم در انتخابات مجلس به سطح كمتر از 50 درصد واجدان شرایط رای را از اهداف دشمنان و دنیای استكبار برشمرد و گفت: در شرایطی كه استكبار جهانی به دنبال شكل گیری یك اجماع جهانی علیه ایران است دانشگاه ها باید با نقش آفرینی به موقع و هوشیارانه در انتخابات و تحقق مشاركت حداكثری، این توطئه ها را خنثی كنند.

وی همچنین به مسوولان فرهنگی دانشگاه ها توصیه كرد كه در روزهای باقیمانده تا انتخابات، تحمل خود را بالا برده و فضا را بازتر كنند و بعد از انتخابات نیز به گونه ای وارد عمل شوند كه دانشگاه ها روال كار طبیعی خود را طی كنند.

فراهنگ**1055**1588



:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز سه شنبه دفتر ریاست جمهوری بلاروس، 'آلكساندر لوكاشنكو' در پیام خود به همتای ایرانی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران،خواستار توسعه همكاری های بلاروس و ایران در تمام زمینه ها شد.

رییس جمهور بلاروس با تبریك سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به 'محمود احمدی نژاد' ابراز اطمینان كرد كه روابط دوستانه ای كه مدت های طولانی بین دو كشور وجود دارد،در آینده نیز توسعه و تقویت یابد.

لوكاشنكو در پیام خود همچنین از سطح روابط و همكاری های دو كشور ابراز خرسندی و رضایتمندی كرد.

روابط ایران و بلاروس روند رو به توسعه دارد و دو كشور در عرصه های مهمی همچون انرژی و صنعت همكاری می كنند.

دو طرف در جریان سفر اخیر 'علی سعیدلو' معاون اموربین الملل ریاست جمهوری ایران به بلاروس بر عزم مقام های دو كشور برای گسترش همكاری ها تاكید كردند.

اروپام/2242**518



:: برچسب‌ها: هنر , استرالیا , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

'جابر اطاعتی' سولیست كمانچه اركستر سمفونیك صدا سیما در جشنواره بیست و هفتم موسیقی فجر روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت:مكاتب ردیف دستگاهی ایران تاثیر بسیاری از موسیقی اقوام ایران گرفته كه از این بین می توان به آواز دشتی و دستگاه ماهور اشاره كرد كه دستمایه موسیقی شمال ایران و لرستان است.

این آهنگساز در مورد اجرای خود همراه با اركستر سمفونیك صدا و سیما در جشنواره موسیقی فجر یادآورشد: در این اجرا فانتزی شوشتری كه برداشتی از موسیقی فولك منطقه آذربایجان با تنظیم و برداشتی متفاوت است، اجرا خواهد شد.

نوازنده كمانچه افزود: فانتزی شوشتری در 'شوشتری می' تنظیم و آهنگسازی شده است كه بخش اول این قطعه در ابتدا فضای كاملا بدون ریتم و آوازی دارد و در ادامه از فرم ریتمیك لزگی كه در موسیقی آذربایجان مرسوم است، تبعیت می كند.

وی درمورد تنظیم و آهنگسازی این قطعه گفت: تم زیبای این موسیقی فولك موجب شد تا با استفاده از ظرفیت غنی و بالای ملودی های این موسیقی ، قطعه برای اركستر بزرگ تنظیم و آهنگسازی شود.

اطاعتی با بیان اینكه به علت نبود زمان لازم برای اجرای كامل این قطعه بخش اول آن اجرا خواهد شد افزود: این قطعه با تمربنات مستمر همكاران در اركستر سمفونیك صدا و سیما برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر آماده شد.

وی توضیح داد: این فانتزی تجربه ای تازه در موسیقی اركسترال در ایران به شمار می رود كه سعی شده با تكیه بر دستاوردهای موسیقی آذربایجان كه بسیار نكات مشتركی با موسیقی ایرانی دارد تجربه متفاوتی را ارایه دهد.

اطاعتی سالها به عنوان نوازنده ویلن اركستر سمفونیك تهران با رهبری حشمت سنجری و فریدون ناصری و سپس اركستر صدا سیما همكاری داشته و اكنون عضو شورای عالی نظارت موسیقی مركز سرود و موسیقی صداسیماست.

جابر اطاعتی به عنوان سولیست ساز كمانچه 27 بهمن ماه به همراه اركستر سمفونیك صدا و سیما با رهبری مخمد بیگلری پور در تالار وحدت به صحنه می رود.

فراهنگ**9252**1588



:: برچسب‌ها: ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی پست بانك ایران ،'مرتضی فراهانی ' روز چهارشنبه گفت: هم زمان لازم است كه نظام بانكی از طریق ایجاد شرایط مناسب برای دسترسی آحاد مختلف اقتصادی و اجتماعی به منابع مالی، نابرابری ها و شكاف های اقتصادی را تا حد ممكن كاهش دهد.

وی در خصوص علت بحران مالی و اقتصادی اخیر در صنعت بانكداری غرب گفت: بحران مالی جهان از عوامل مختلفی نشأت گرفت، این بحران از نابسامانی های مربوط به وام های پرداختی به مشتریان كم اعتبار آغاز شد و به مشكلاتی در زمینه تامین نقدینگی، زیان های بانكی و كاهش قیمت دارایی ها انجامید كه تجمیع و ظهور ادواری این مشكلات بر تضعیف مجدد قیمت دارایی ها (از جمله مسكن) دامن زد و در ادامه مسائل مربوط به تامین مالی نگرانی هایی را در خصوص توانایی بازپرداخت دیون ایجاد نمود و به افزایش ریسك و ورشكستگی یكباره بعضی از بانك ها دامن زد.

قائم مقام پست بانك اظهار داشت: ورشكستگی برخی از شركت های بزرگ مالی از جمله شركت خدمات مالی لمن برادرز بحران را وارد شدیدترین مرحله خود كرد ، در این مرحله تنها دخالت های یكباره و گسترده سیاسی مانع از دست رفتن اعتماد عمومی در سطح جهان شد.

فراهانی ادامه داد: درمراحل بعدی بحران اقتصادی، بازارها خود را با چشم انداز رشد ضعیف اقتصادی جهانی و بی اعتمادی درخصوص اثرات دخالت دولت در بازار و اقتصاد تعدیل كردند و به تدریج از اواسط مارس 2009 نشانه هایی بر خوشبینی نسبی بازارها با وجود انتشار اخبارهای منفی اقتصادی و مالی ایجاد شد .

وی افزود: خروج نسبی اقتصاد جهانی از بحران پیش آمده، به طور عمده در نتیجه مداخله بیش از اندازه دولت ها در بازارهای مالی حاصل شده بود.

وی افزود: در چنین وضعیتی بروز بحران بدهی برای دولت ها به ویژه در بعضی از اقتصادهای اروپایی و سرایت آن به اقتصاد آمریكا، ابهاماتی را در خصوص پایداری چنین وضعیتی ایجاد نمود. این امر در نهایت از طریق كاهش اعتماد مصرف كنندگان و سرمایه گذاران به آینده رشد اقتصادی جهانی، به بروز نوسانات جدید در بازارهای مالی جهان منجر شد.

فراهانی درخصوص كسب تجارب سیستم بانكداری كشور از این بحران ها در سال جهاد اقتصادی تصریح كرد: واقعیت این است كه نظام بانكی ایران با توجه به ارتباطی كه با سیستم بانكی جهانی دارد، توانست تا حدود زیادی از آسیب های مستقیم این بحران به دور باشد.

وی افرود: تنها نتیجه منفی بحران مالی برای اقتصاد ایران این بود كه بهای نفت خام و سایر مواد اولیه به علت كاهش تقاضا برای این كالا از سوی اقتصادی های پیشرفته تا حدودی كاهش یافت. با این حال رعایت اصول نظارتی بانك مركزی بر بانك ها و موسسات اعتباری می تواند مانع از بروز بحران های مشابه در اقتصاد ایران شود.

عضو هیات مدیره پست بانك خاطر نشان كرد: علاوه براین بررسی تجربه مدیریت بحران اخیر در اقتصادهای مختلف دنیا حاكی از این است كه كشورهایی كه در سال های پیش از بحران از ذخایر بیشتر، ساختار بانكی مستحكم تر و شرایط مناسب تری به لحاظ وضعیت بودجه دولت برخوردار بودند فرایند بهبود را با سرعت بیشتری طی كردند.

وی افزود: در همین راستا تقویت ذخایر بانك مركزی كه با توجه به روند تحولات بازار نفت شرایط مناسبی برای آن فراهم شده به همراه ارتقای انضباط مالی دولت و نیز بهبود نسبت كفایت سرمایه بانك ها، می تواند در دستور كار سیستم بانكی قرار گیرد.

قائم مقام پست بانك عنوان كرد: بدون شك ایجاد تعامل بین المللی بین بانك ها و موسسات مالی غیربانكی واجد آثار مثبتی بر اقتصاد كشور خواهد بود. این امر در وهله اول از طریق تسهیل جریانات مالی بین المللی كشور، شرایط بهتری را برای توسعه تجارت خارجی و تقویت جریانات سرمایه خارجی ایجاد خواهد كرد كه در ادامه می تواند به افزایش رشد اقتصادی وكاهش نرخ بیكاری كشور منجر شود.

فراهانی در ارتباط با معیارهای ارتقای بانكداری و اقتصادی كلان جهانی تاكید كرد: صنعت بانكداری از طریق تسهیل جریانات مالی، ایجاد شرایط تخصیص بهینه منابع و كاهش هزینه های مبادلاتی، زمینه افزایش كارایی اقتصادی را فراهم می سازد كه در نهایت به صورت افزایش رشد اقتصادی نمود می یابد.

اقتصام ** 1579 **1561



:: برچسب‌ها: خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد نجار در رأس هیاتی عالی‌رتبه به دعوت معاون دبیركل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل به وین عزیمت كرد.

بر اساس این گزارش، هدف این نشست مقابله با قاچاق مواد مخدر از طریق افغانستان است.

این گزارش می افزاید: جمهوری اسلامی ایران در بخش‌هایی از راهبرد رنگین كمان این پیمان از جمله در زمینه تقویت همكاری‌های مرزی میان سه كشور ایران، پاكستان و افغانستان در قالب ابتكار سه جانبه مشاركت دارد.

اجتمام **9022 ** 1569**



:: برچسب‌ها: غذا , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ' برنارد فوشه' روز چهارشنبه پس از دیدار با ' حسن تاجیك' مدیركل غرب اروپای وزارت امور خارجه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فرانسه منتظر پاسخ ایران به این نامه است و امیدواریم مذاكرات در آینده نزدیك انجام شود.

وی با بیان این كه 'موضوع هسته ای ایران مهم است'، خاطرنشان كرد: مواضع فرانسه در قبال برنامه هسته ای ایران تغییری نكرده است و معتقد هستیم ایران براساس معاهده ان پی تی از حقوقی برخوردار است اما همین معاهده وظایفی را برای ایران پیش بینی كرده است.

سفیر فرانسه در ایران، دلیل حضور خود در وزارت امور خارجه را تصویب تحریم های اتحادیه اروپا در 23 ژانویه عنوان كرد و گفت: ایران آمادگی خود را برای مذاكره اعلام كرده است.

فوشه با تاكید بر این كه فرانسه روابط خوب و مستمری با جمهوری اسلامی ایران دارد ، اظهارداشت: در این دیدار به اظهارات مدیركل غرب اروپای وزارت امور خارجه ایران پاسخ داده ام اما پاسخ رسمی را باید مقامات فرانسوی بدهند.

وی افزود: ما با ایران روابط دیرینه و خوبی داریم و معتقدیم كه با مذاكرات می توانیم به اهدافمان برسیم.

سفیر فرانسه در تهران گفت: تحریم های اعمال شده از سوی كشورهای اروپایی به ویژه به كشورهایی كه از ایران نفت خریداری می كنند، فشارهایی را وارد خواهد كرد.

تاجیك پیش از این دیدار با سفرای ایتالیا و اسپانیا دیدار و گفت وگو كرده بود.

وی قرار است امروز با سفرای یونان، هلند و پرتغال در تهران نیز گفت و گو كند.

این دیدارها بنا به دعوت وزارت امور خارجه ایران برگزار می شود.

سیام**1478**7378**



:: برچسب‌ها: خورشید , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

از سال گذشته میلادی روابط پاكستان و آمریكا به دلیل نقض حاكمیت پاكستان به وسیله پهپادهای آمریكایی سرد و تیره شد و به طور همزمان به دلیل ملاحظات استراتژیك و وابستگی منافع، دو كشور در حال بررسی مجدد نوع روابط خود با یكدیگر هستند.

**نقض حاكمیت پاكستان به بهانه مبارزه با تروریسم

---------------------------------------------------------

چندی پیش پهبادهای آمریكایی مناطقی از شمال غرب پاكستان را مورد حمله هوایی قرار دادند. در این زمینه 'عبدالبسیط' سخنگوی وزارت خارجه پاكستان با محكومیت این حملات چنین اقدامی را 'غیرقانونی، بی‌ثمر و غیرقابل قبول است' توصیف كرد.

این درحالی است كه مقامات آمریكا به استفاده از این پهپادها اعتراف كرده اند. آمریكا در چند سال گذشته بارها و بارها به بهانه مبارزه با شبه نظامیان طالبان بسیاری از مناطق پاكستان را مورد حمله قرار داده است به طوری كه ساكنان محلی می‌گویند: 'غیرنظامیان قربانیان اصلی حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكایی هستند.'

در همین حال نتایج تازه ترین تحقیقات 'دفتر روزنامه نگاری تحقیقی' نشان می دهد كه هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا، بارها غیرنظامیان را در پاكستان مورد هدف خود قرار داده‌اند. این گزارش فاش می كند كه آمریكایی ها در فاز جدید حملات خود با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین افرادی را هدف قرار داده است كه در تشییع قربانیان حملات هوایی پیشین مشاركت داشتند.

یافته های این گزارش حاكی از آن است كه از دوران ریاست جمهوری باراك اوباما بین 282 تا 535 نفر، ازجمله بیش از 60 كودك كشته شده اند. همچنین تصریح می كند كه حداقل 50 غیرنظامی در مرحله دوم حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین آمریكایی كشته شده اند.

**دلایل تیرگی روابط پاكستان و آمریكا

-----------------------------------------

فصل جدید روابط آمریكا و پاكستان به بعد از حمله 11 سپتامبر باز می گردد كه پاكستان به عنوان بازوی عملیاتی و اطلاعاتی ایالات متحده امریكا وارد عرصه جنگ علیه تروریسم شد. در این سال ها آمریكاییان در این زمینه بیش از 18 میلیارد دلار كمك مالی به پاكستان كمك نموده اند.

این درحالی است كه خشم مردم پاكستان از آمریكا به حدی بالا است كه این كمك ها هم نتوانسته چهره این كشور را بهبود بخشد. طبق نتایج نظرسنجی موسسه 'پیو' بیشتر مردم پاكستان به آمریكا به دیده دشمن می نگرند تا یك دوست.

اخیرا آمریكا، پاكستان را به عدم التزام به تعهدات خود در قبال كمك های مالی محكوم كرده اند به طوری كه آمریكایی ها مدعی ارتباط بخشی از لایه های ارتش پاكستان با القاعده شده اند. این مساله سبب تیرگی روابط طرفین شده است.

این مساله تنها علت تیرگی روابط دو كشور نیست، بلكه طی تحولات ماه های اخیر سبب سردی مناسبات دو كشور و بروز تنش در روابط شده است كه عبارتند از؛

- كشته شدن دو شهروند پاكستانی توسط 'ریموند دیویس'، كارمند سازمان اطلاعات مركزی آمریكا.

- حمله به یك پایگاه نیروهای آمریكایی در افغانستان در 10 سپتامبر و زخمی شدن 77 سرباز آمریكایی.

- حمله طالبان به سفارت آمریكا در كابل در 13 سپتامبر.

- تصمیم آمریكا مبنی بر قطع یك سوم كمك نظامی اختصاص یافته به پاكستان.

- حمله هوایی نیروهای ناتو به پاسگاه مرزی پاكستان و كشته شدن تعدادی از سربازان پاكستانی.

**آینده روابط

---------------------

به گزارش منابع پاكستانی 'حنا ربانی' وزیر امور خارجه پاكستان در واكنش به كاهش كمك های مالی آمریكا به پاكستان اعلام كرد: 'آمریكا برای موفقیت در مبارزه علیه تروریسم به پاكستان نیازمند است و از دست دادن این كشور برای ایالات متحده بسیار پرهزینه خواهد بود.' از طرف دیگر آمریكایی ها نگران این مساله هستند كه افزایش تنش میان دو طرف آمریكا را به سمت كشورهای آسیای میانه سوق دهد كه این مساله هزینه های این كشور را به مراتب افزایش خواهد داد.

به گزارش آسوشیتدپرس پاكستان، 'شری رحمان' سفیر پاكستان در آمریكا اعلام كرد: 'می‌خواهیم روابط‌ ‌مان با آمریكا را بر پایه اصولی برابر و قابل پیش‌بینی ازسر بگیریم.'

این در حالی است كه برخی فعالان سیاسی و نظامی در این كشور همچنان به بهبود روابط دو كشور اصرار دارند. در همین زمینه شبكه خبری پرس تی وی به نقل از 'سلطان ام حالی' افسر بازنشسته نیروی هوایی پاكستان، گفت كه :'دولت و ارتش پاكستان نیازمند تجدیدنظر در روابط با واشنگتن هستند.'

از سویی دیگر روزنامه آمریكایی نیویورك تایمز می گوید كه مسئولان آمریكایی معتقدند كه تیرگی روابط پاكستان و آمریكا، توانایی اقدام برای حمله به تندروهای مستقر در پاكستان و انتقال تداركات به این كشور را دشوار خواهد كرد.

نیویورك تایمز می نویسد: 'آمریكا وادار خواهد شد تا حملات پهپادها، جاسوسان و نظامیان مستقر در منطقه را محدود كند و هزینه بیشتری برای انتقال تداركات از طریق خاك پاكستان را بپردازد.'

به گزارش نیویورك تایمز، یك مقام آمریكایی ناشناس گفته است: 'پاكستان به روشنی به ما گفته است كه آنها كلیت روابط و هم پیمانی را مجدداً بازبینی خواهند كرد.'

به گزارش منابع افغانی، 'هوتكی' رییس موسسه مستقل حقوق بشر و محیط زیست افغانستان، گفت: 'پاكستان در منطقه به یك كشور منزوی بدل شده و تصمیم دارد خود را از این انزوا خارج سازد، به علاوه اسلام آباد دچار مشكلات اقتصادی زیادی است و برای حل این مشكلات به كمك آمریكا نیاز دارد. پاكستان باید در استراتژی خود تغییر ایجاد كند. در غیر این صورت متضرر خواهد بود و البته آمریكا نیز در افغانستان بدون كمك پاكستان با مشكلات زیادی مواجه خواهد شد.'

'فاضل سانچاركی' كارشناس منطقه شبه قاره معتقد است: 'پاكستان یكی از متحدین استراتژیك آمریكا در منطقه، طی چندین سال و مخصوصا در جنگ سرد بوده است، بدین لحاظ آمریكایی ها هیچگاه نمی خواهند كه متحد استراتژیك خود را از دست بدهند. آمریكا در منطقه دوستی مانند پاكستان ندارد كه بتواند بر روی حساب نماید.'

بسیاری از تحلیلگران سیاسی معتقدند كه پاكستان به دلیل نقض دایم حاكمیت كشورش از سوی آمریكا به دنبال نشان دادن استقلال خود و بهبود روابط با كشورهای همسایه است. از طرف دیگر، آمریكا نیز به علت كسری بودجه و مشكلات مالی و نزدیك شدن به انتخابات 2012 به دنبال نشان داد پیروزمند در مقوله مبارزه با تروریسم است. این مسایل سبب شده است تا روابط دو كشور با پیچیدگی و دشواری های خاصی همراه شود. همچنین مذاكرات روند صلح بین كشورهای آمریكا، افغانستان و پاكستان نیز می تواند تاثیر به سزایی در آینده روابط دو كشور بگذارد.

پژوهش**م.م**9123



:: برچسب‌ها: آسمان , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

'محمدرضا شانه ساز' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این دارو به وفور در داروخانه ها موجود است.

موارد مصرف كرم كلوبتازول شامل درمان كوتاه مدت التهاب و خارش پوست ناشی از نیش حشرات ، سوختگی های خفیف، درماتیت آتوپیك ، درماتیت تماسی، درماتیت سبوره ای، درماتوز التهابی و اگزما است.

معاون سازمان غذا و دارو درباره جمع آوری داروی دیكلوفناك نیز گفت: اكنون داروی دیكلوفناك تزریقی با نام 'ژنریك ولتارین' از داروخانه جمع شده است و فقط در مراكز بیمارستانی و درمانی استفاده می شود.

شانه ساز اضافه كرد: از آنجا كه مصرف این دارو عوارض بسیاری به دنبال داشت و تجویز آن نیز بسیار دیده شده بود، این دارو از سطح داروخانه ها جمع آوری شد.

معاون داروی سازمان غذا و دارو تاكید كرد: براین اساس، چنانچه داروخانه ای این دارو را عرضه كند، جرم محسوب می شود و با داروخانه متخلف برخورد خواهد شد.

اجتمام**9105**1572



:: برچسب‌ها: پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

تصویب سیاستهای ریاضتی توسط پارلمان یونان با اعتراضات گسترده خیابانی همراه بود

کریستوس پاپوتسیس، وزیر نظم عمومی یونان، گفته است که دولت آن کشور تلاش "فوق العاده ای" کرده است که خواسته های ریاضت اقتصادی مد نظر دیگر کشورهای عضو حوزه یورو را اعمال کند.

او، پس از این که اعلام شد جلسه اتحادیه اروپا در بروکسل در خصوص اعطا یک وام اضطراری به یونان لغو شده است، گفت که اینک بر عهده اروپا است که مسوولانه عمل کند.

ژان کلود یونکر، ریسس گروه کشورهای عضو واحد پولی یورو در درون اتحادیه اروپا، گفته است که دولت یونان نشان نداده که به اعمال سیاست ریاضت اقتصادی پایبند است.

اتحادیه اروپا در قبال پرداخت یک وام اضطراری معادل 130 میلیارد یورو از یونان خواسته است که علاوه بر کاهش هزینه های توافق شده فعلی، معادل 325 میلیون یورو دیگر نیز از بودجه عمومی دولت بکاهد.

دولت یونان برای بازپرداخت دیونی که سر رسید آنها در ماه آینده میلادی است، نیاز به دریافت وام اضطراری از اتحادیه اروپا دارد.

وزیر نظم عمومی یونان پس از یک جلسه هیات دولت گفت که یونان هر چه از دستش بر می آمده انجام داده است و "مردم تحمل فشار بیشتری را ندارند."

آقای پاپوتسیس گفت "دولت دارد تلاش فوق العاده ای انجام می دهد و ما اکنون به نهایت توان نظام اجتماعی و اقتصادی خود رسیده ایم. از اینجا به بعد را باید اتحادیه اروپا مسوولیت بپذیرد."

این در حالی است که ژان کلود یونکر دیروز گفته بود که هنوز در چند زمینه باید کار فنی با دولت یونان انجام پذیرد. او گفته است که وزیران دارایی کشورهای اروپایی از رهبران احزاب یونانی تاییدیه ای مبنی بر توافق آنها با برنامه ریاضت اقتصادی مصوب دولت و پارلمان یونان، دریافت نکرده اند.

رهبران اتحادیه اروپا در ماه اکتبر گذشته (چهار ماه پیش)، پرداخت وام اضطراری به یونان را به اعمال سیاست ریاضت اقتصادی و تغییر ساختار اقتصاد در آن کشور منوط کرده بودند.

تغییرات مورد نظر اتحادیه اروپا، پس از تایید شدن توسط هیات دولت، روز یکشنبه گذشته در میان شورشهای خیابانی در یونان به تصویب مجلس آن کشور نیز رسید.

بر اساس یک گزارش رسمی که دیروز (سه شنبه) منتشر شد، اقتصاد یونان از سال 2007 دچار رکود بوده است.



:: برچسب‌ها: پرنده , قدیمی , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

حبیب نوظهوری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: عطا جداری و یاشار آبی زاده از تبریز و علیرضا زارع و محمد خامه گیر از شیراز پس از سپری شدن دو مرحله اردوی انتخابی، جواز حضور در تركیب نهایی تیم ملی ترامپولین را كسب كردند.

وی گفت: این نفرات از روز بیست و هفتم بهمن ماه جاری تا چهاردهم اسفند ماه سالجاری در شیراز اردو خواهند زد تا خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند آماده كنند.

نوظهوری اظهاركرد: رقابت های قهرمانی آسیا از هجدهم تا بیست و پنجم اسفند ماه سالجاری در تایلند برگزار خواهد شد.

وی بیان كرد: ناصر خزری نیز به عنوان داور به همراه تیم ملی ترامپولین عازم این رقابت ها می شود.

تیم ترامپولین آذربایجان شرقی چندی پیش و پس از مازندران عنوان نایب قهرمانی نوجوانان پسر كشور در یزد را از آن خود كرده بود.

7233/587



:: برچسب‌ها: مرخصی , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

'رامین مهمانپرست' روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه گزارش ایرنا در مورد ادعاهای اخیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: وارد ساختن اتهاماتی به جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با حوادث تروریستی در كشورهای مختلف از جمله در هند، گرجستان و تایلند توطئه ای است كه اخیرا توسط صهیونیست ها پیگیری می شود.

وی افزود: هدف اصلی رژیم اشغالگر قدس، پنهان ساختن چهره واقعی خویش در انجام اقدام های تروریستی به ویژه ترور دانشمندان جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران در راستای پروژه ایران هراسی با توجه به وجود بیداری اسلامی در منطقه از دیگر اهداف این رژیم اشغالگر است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد: هم اكنون ملت های منطقه كه در مسیر دستیابی به استقلال در حركت هستند، جمهوری اسلامی ایران را همراه و یاور خود می دانند و همین امر برای منافع و امنیت رژیم صهیونیستی خطر ایجاد كرده است.

مهمانپرست ادامه داد: هم اكنون افكار عمومی كشورهای مختلف دنیا نسبت به ماهیت جنایتكارانه رژیم صهیونیستی به خوبی آگاه هستند.

وی اظهار داشت: با بررسی دقیق این اتهام ها می توان دست های عوامل رژیم صهیونیستی را در این گونه حوادث یافت و نشان داد كه ماهیت این رژیم با انجام چنین اقدام هایی پیوندی ناگسستنی دارد.

وی گفت: معتقدم یك هماهنگی بین رژیم صهیونیستی و كشورهای حامی آن در طرح این گونه اتهام ها به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، آنان بدنبال ایجاد انحراف در افكار عمومی برای تحت الشعاع دادن جنایت های خود هستند.

سخنگوی وزارت امورخارجه یادآور شد: ما موظف هستیم ضمن محكوم كردن هر گونه فعالیت تروریستی نسبت به روشنگری افكار عمومی و نمایان ساختن چهره واقعی رژیم صهیونیستی جنایتكار، اقدام های اساسی انجام دهیم و نهضتی را برای مقابله با تروریسم دولتی ایجاد كنیم.

مهمانپرست تاكید كرد: رژیم صهیونیستی كه عامل ترور شمار زیادی از رهبران فلسطینی ، لبنانی ، ایرانی و نیز بمب گذاری های متعددی در دنیا معرفی شده آغاز گر و ادامه دهنده تروریسم دولتی است.

گزارمیز**9187**1542**



:: برچسب‌ها: موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا،'منصور حبیب پور گودرزی' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: راهكارهای اجرایی پرداخت وام حمایتی به دانشجویان علوم هسته ای تا چهاربرابر وام دیگر دانشجویان كه اخیرا نیز از سوی وزیر علوم مورد تاكید قرار گرفت در صندوق رفاه دنبال می شود.

وی افزود: شناسایی رشته ها و تهیه آمار دانشجویانی كه در رشته های مرتبط با دانش هسته ای درس می خوانند آغاز شده است.

گودرزی توضیح داد: براساس شیوه نامه های جدید، دانشجویان رشته های هسته ای كه متقاضی دریافت وام باشند می توانند تا وام های درخواستی خود را تا چهاربرابر شرایط عادی در قالب وام مسكن، ودیعه مسكن و تحصیلی از صندوق رفاه دریافت كنند.

وی درمورد وام شهریه دانشجویان رشته های هسته ای یادآورشد: دانشجویان شهریه پرداز كه در دانشگاه های غیردولتی و یا رشته های شبانه تحصیل می كنند نیز می توانند تا 100 درصد میزان شهریه خود را به صورت وام از صندوق رفاه دریافت كنند.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم،زمان اعطای وامهای چهاربرابری به دانشجویان رشته های هسته ای كشور را از سال 1391 اعلام كرد و گفت: در جهت حمایت از فعالیت های هسته ای كشور به تمام دانشجویان متقاضی، وام پرداخت خواهیم كرد.

فراهنگ**1055



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا با اعلام این خبر افزود: این تصمیم در هیات ممیزی این دانشگاه اتخاذ شده است.

سردار سرتیپ پاسدار 'حسین ظریف منش' گفت: قرار است رتبه استاد ممتازی در آینده ای نزدیك به خانواده شهید تهرانی مقدم تقدیم شود.

وی یادآور شد: سردار تهرانی مقدم از جمله پژوهشگران دانشگاه جامع امام حسین(ع) بود كه رهبر معظم انقلاب اسلامی از وی به عنوان ' دانشمند بی ادعا' یاد كرده اند.

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: هیات ممیزی این دانشگاه با توجه به نقشی كه سردار سرلشكر شهید تهرانی مقدم در حوزه دانش و فناوری كشور از جمله پیشرفت سیستم موشكی داشت و در نهایت جان پاك خود را در راه پیشرفت علمی كشور دراین حوزه تقدیم كرد، رتبه استاد ممتازی را برای ایشان تصویب كرد.

سردار سرلشكر شهید حسن تهرانی مقدم و جمعی دیگر از یارانش شنبه 21 آبان ماه سال جاری در حادثه انفجار یك زاغه مهمات در منطقه حوالی روستای بیدگنه واقع در منطقه ملارد كرج به فیض شهادت نائل شدند.

سیام**1478**2026



:: برچسب‌ها: سفر , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، دكتر 'باقر لاریجانی' در نشست خبری دومین المپیاد ورزشی كاركنان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: این مشكل می تواند سلامتی مردم را با خطر مواجه كند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران به فقر حركتی بیش از 60 درصد مردم تهران اشاره كرد و افزود: بیماری ها رابطه مستقیمی با شیوه زندگی آنان دارد. توصیه می شود مردم ایران به ویژه تهرانی ها ورزش و فعالیت های بدنی را در برنامه های زندگی خود نهادینه كنند.

دكتر لاریجانی در ادامه با بیان اینكه ایجاد امكانات و فضای مناسب برای ورزش در مجموعه های وابسته به دانشگاه علوم پزشكی تهران در اولویت كاری قرار دارد، گفت: ساخت و ساز فضای های ورزشی در دانشكده ها، بیمارستان ها و خوابگاه های دانشجویی از برنامه های این دانشگاه است.

وی تصریح كرد این دانشگاه 20 هزار دانشجو و 20 هزار كارمند دارد كه باید برای آنان و خانواده هایشان حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی در هفته پیش بینی كند تا دچار مشكلات فقر حركتی نشوند.

دومین المپیاد ورزشی كاركنان و اعضای هیات علمی دانشكده های دانشگاه علوم پزشكی تهران از فردا - چهارشنبه - به مدت 9 روز برگزار می شود كه در این المپیاد بیش از دو هزار زن و مرد به صورت جداگانه در 24 رشته ورزشی با یكدیگر به رقابت می پردازند.

اجتمام** 1379**1569**



:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
اعتیاد

در مورد تعداد دانش‌آموزان ایرانی مصرف کننده مواد مخدر آمار مختلفی منتشر شده است

براساس اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران "نیم دهم درصد" از دانش‌آموزان سراسر این کشور مصرف‌کننده مواد مخدر هستند.

با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان ایرانی در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام شده است، آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر به معنای وجود بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ معتاد در میان دانش آموزان ایران است.

این در حالی است که علی عباسپور تهرانی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران در مهرماه سالجاری اعلام کرده بود که ۳۰ هزار دانش‌آموز مصرف کننده مواد مخدر در سراسر ایران وجود دارد. اما آموزش و پرورش این آمار را مستند ندانست و اعلام کرد هیچ مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد.

آخرین آماری که وزارت آموزش و پرورش در این مورد اعلام کرده بود، حاکی از حضور ۲ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز معتاد در سراسر ایران بود.

گروهی از کارشناسان آموزش و پرورش می گویند که آمارهای وزارت آموزش و پرورش بسیار قدیمی است و به همین دلیل با آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر فاصله زیادی دارد.

آنها معتقدند که مسئولان دولتی باید هر سال آمار دانش‌آموزان معتاد را به دقت برآورد و منتشر کنند و عدم وجود آمار دقیق در این مورد را نگران کننده می دانند.

اما وزیر آموزش و پرورش ایران سال گذشته از ارائه آمار در خصوص دانش‌آموزان مصرف‌کننده مواد انتقاد کرده و به خبرنگاران گفته بود: "من اگر آمار دانش‌آموزان معتاد را هم داشته باشم، ارائه نمی‌کنم. من منکر نیستم که عده‌ای دانش‌آموز معتاد داریم، اما شما بگویید کجای کشور معتاد وجود ندارد."

با این حال برنامه‌های فرهنگی، آگاه سازی والدین با مهارت‌های زندگی و برنامه پیشگیری از اعتیاد در مدارس از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است.

به گفته مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، امسال یک و نیم میلیون دانش‌آموز و یک میلیون نفر از والدین دانش آموزان تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته اند و ۴ هزار مربی در آموزش و پرورش هم به همین منظور تربیت شده‌اند.

همچنین طه طاهری، قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که "امسال بعد از دو دهه، سیستمی برای پیشگیری دانش آموزان از اعتیاد مورد استفاده قرار گرفت تا دانش آموزان در برابر اعتیاد بیمه شوند، امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های انجام شده میزان اعتیاد در مدارس را کنترل کنیم و این نیم دهم درصد نیز نباید وجود داشته باشد."

حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری ایران معتقد است دانش آموزانی که در سنین نوجوانی هستند، بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند.

او می گوید: "دانش آموزان دوره ابتدایی کمتر درگیر آسیب های اجتماعی هستند، ولی دوران راهنمایی و دبیرستان حساس ترین دوره سنی یک دانش آموز بوده که حتی می تواند به مصرف دخانیات و مواد مخدر تشویق شود."

تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان از تریاک و هروئین به مواد جدیدی همچون شیشه و کراک از جمله نگرانی‌های فعالان حوزه آموزش و پرورش است.



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , نشان , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

نقشه ولایت کنر

صدها نفر از معترضان در ولایت کنر در شرق افغانستان در یک راهپیمایی اعتراضی، خواهان برکناری والی این ولایت شده اند.

تظاهرکنندگان فضل الله وحیدی، والی کنر را متهم کرده اند که در کشمکش ها میان اعضای شورای ولایتی و همچنین تنشهای قومی در کنر دست دارد.

اعتراضها علیه آقای وحیدی، چهار روز پیش و زمانی بالا گرفت که شماری از اعضای شورای ولایتی کنر، او را متهم به دخالت در انتخابات داخلی برای انتخاب رئیس شورا کردند.

حاجی نورالدین، عضو شورای ولایتی و از سازمان دهندگان تظاهرات گفته که آقای وحیدی این انتخابات را در دفتر خود برگزار کرده و بر آن اعمال نفوذ کرده است.

بر اساس قانون، رئیس، معاون، منشی و دبیر شوراهای ولایتی برای یک دوره یک ساله انتخاب می شوند و انتخابات برای انتخاب آنها باید تحت نظر رئیس قبلی و در دفتر شورای ولایتی برگزار شود.

شرکت کنندگان تظاهرات گفته تا زمانی که آقای وحیدی از سمت خود برکنار نشده است، دست از اقدامات اعتراضی بر نمی دارند.

فضل الله وحیدی اما اتهامات مطرح شده از سوی معترضان را رد کرده و گفته که اختلافها میان اعضای شورای ولایتی ربطی به او ندارد و در تنشها میان قبائل هم دستی ندارد.

تنش در روابط میان والی ها و شوراهای ولایتی در بیشتر ولایتهای افغانستان پیش از این هم تا حدودی وجود داشته است.

اما این ظاهرا نخستین بار است که نمایندگان مجلس ولایتی، یک والی را متهم به دخالت در انتخابات داخلی خود می کند.

پیش از این اعضای شوراهای ولایتی در مواردی انتقاد کرده اند که مقامهای اجرایی و از جمله والی ها به مشورتهای آنها کمتر توجه می کنند.

ولایت کنر در شرق افغانستان از مناطقی است که به شدت ناآرام است و گروه طالبان در برخی از مناطق آن نفوذ کرده و حضور دارند.

برخی به این عقیده هستند که ادامه جنجالها در این ولایت می تواند بر وضعیت امنیتی آن اثر بگذارد.



:: برچسب‌ها: خانه , د , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
عزاداری اهالی کلیسا برای کشیش های مقتول

عزاداری اهالی کلیسا برای کشیش های مقتول

دادستان ها در کلمبیا می گویند دو کشیش کلمبیایی که سال قبل در بوگوتا، پایتخت، به ضرب گلوله کشته شده بودند، شخصا قاتلان خود را برای این کار اجیر کرده بودند.

اجساد ریچارد پیفانو، ۳۷ ساله، و رافائل رئاتیگا، ۳۵ ساله، در ژانویه سال ۲۰۱۱ در اتومبیلی در جنوب بوگوتا پیدا شد.

بستگان کشیش ها می گویند که آنها قربانی سرقت مسلحانه شده اند.

اما این پرونده اکنون دستخوش چرخشی باورنکردنی شده است.

دادستان ها می گویند این دو کشیش، پس از آنکه یکی از آنها مبتلا به ایدز شد، پیمان خودکشی امضا کردند.

اما از آنجا که جرات این کار را نداشتند اقدام به اجیر کردن آدم کش حرفه ای کردند.

خانواده این دو کشیش گزارش ها دایر بر روابط جنسی آن دو با یکدیگر را رد کرده اند.

دو متهم به قتل از طریق تماس هایی که با تلفن کشیش ها گرفته شده بود ردگیری و دستگیر شدند. آنها تحت محاکمه قرار دارند.

دادستان ها ادعا می کنند مقتولان معادل ۸۵۰۰ دلار به آدم کشان پرداختند تا قتل را انجام دهند و طوری صحنه سازی کنند که گویی حادثه یک سرقت مسلحانه بوده.

روزنامه کلمبیایی ال تیمپو می نویسد که این دو کشیش از دوران تحصیل دوست بوده اند و اغلب مراسم عشای ربانی و سایر مراسم مذهبی را با هم اجرا می کردند.

پدر رئاتیگا در آخرین مراسم عشای ربانی اش از اهالی کلیسا خواسته بود برای سانتا مارتا یا همان قدیس آرمان های از دست رفته دعا کنند.

پدر پیفانو در آخرین برنامه اش از اهالی کلیسا خواسته بود تا برای او دعا کنند.

خودکشی مانند همجنسگرایی در کلیسای کاتولیک ممنوع است.



:: برچسب‌ها: سفید , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
 جبهه پایداری

نفر اول فهرست جبهه پایداری، مرتضی آقا تهرانی از شاگردان معروف محمدتقی مصباح یزدی است

جبهه پایداری انقلاب اسلامی، تشکل انتخاباتی مورد حمایت محمد تقی مصباح یزدی، نظریه پرداز نزدیک به رهبر ایران، فهرست ۳۰ نفره نامزدهای انتخاباتی خود در حوزه تهران، ری و شمیرانات را منتشر کرد.

جبهه متحد اصولگرایان، ائتلافی از احزاب اصلی محافظه کار ایران برای انتخابات مجلس نهم نیز فهرست نهایی ۳۰ نفره خود را برای تهران منتشر کرده که دارای تفاوتی اندک با فهرست قبلی منتشر شده از سوی همین تشکل در هفته گذشته است.

مقایسه لیست های منتشر شده از سوی این دو تشکل در سه شنبه ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه) نشان می دهد که نام غلامعلی حداد عادل، مسعود میرکاظمی، اسماعیل کوثری و علیرضا مرندی در هر دو فهرست وجود دارد.

نفر اول فهرست جبهه پایداری، مرتضی آقا تهرانی از شاگردان معروف محمدتقی مصباح یزدی و استاد اخلاق سابق هیات دولت ایران است.

در مقابل، فهرست جبهه متحد، دارای دو "سرلیست" است که عبارتند از غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس هفتم و رئیس کمیسون فرهنگی مجلس هشتم و محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس دوم مجلس هشتم و عضو جامعه روحانیت مبارز.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه ای که به همراه فهرست نامزدهای خود برای تهران منتشر کرده، شاخص های مورد نظر خود برای گزینش کاندیداهای انتخاباتی را نیز توضیح داده است.

"سابقه شفاف در دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و پیروی و تبعیت از ولایت فقیه"، "اعتقاد به صدور انقلاب اسلامی"، "برخورداری از شفافیت موضع و مواجهه به موقع درمقابل فتنه گران در سال ۸۸ و عدم انتساب به گروه ساکتین فتنه"، "شفافیت موضع نسبت به جریان انحرافی و مواجهه عملی با این جریان" و "اعتقاد به جنگ نرم در عرصه فرهنگی" از جمله شاخص های مورد اشاره این جبهه هستند.

"بعضی از اعضای جبهه پایداری گفته اند که علی رغم اختلافات میان فهرست های انتخاباتی آنها و جبهه متحد در شهرهای بزرگ، احتمالا در حوزه های انتخاباتی کوچک دارای نامزدهای مشترک بیشتری با جبهه رقیب خواهند بود"

نیروهای نزدیک به آیت الله خامنه ای، معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم را "جریان فتنه"، همفکران اسفندیار مشایی رئیس دفتر محمود احمدی نژاد را "جریان انحرافی" و محافظه کاران متهم به عدم مقابله کافی با اعتراضات انتخاباتی دو سال پیش را "ساکتین فتنه" توصیف می کنند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه امروز خود، هشدارهای رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر "توطئه و برنامه ریزی دشمنان انقلاب اسلامی جهت ایجاد چالش امنیتی در انتخابات پیش رو" را مورد تاکید قرار داده است.

این جبهه افزوده است که بر مبنای همین هشدارها، به صورت مداوم "تحرکات دشمنان و پیاده نظام داخلی شان در عرصه های رسانه ای و سیاسی را رصد نموده و ضمن آگاهی بخشی به آحاد مردم در این خصوص، تمام توان خود را برای مقابله با توطئه ها به کار خواهد بست".

پیش از تشکیل فهرست های جداگانه جبهه متحد و جبهه پایداری، تلاش های زیادی در سطح شخصیت ها و تشکل های محافظه کار برای دستیابی به نوعی وحدت انتخاباتی میان این دو ائتلاف صورت گرفت که به نتیجه ای نرسید.

بعضی از اعضای جبهه پایداری گفته اند که علی رغم اختلافات میان فهرست های انتخاباتی آنها و جبهه متحد در شهرهای بزرگ، احتمالا در حوزه های انتخاباتی کوچک دارای نامزدهای مشترک بیشتری با جبهه رقیب خواهند بود تا شانس انتخاب کاندیداهایی چون اعضای "جریان انحرافی" افزایش نیابد.



:: برچسب‌ها: ابرها , هندوستان , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به‌گزارش ایرنا از مركز خبر حوزه، آیت‌الله 'محمد تقی مصباح یزدی' روز سه شنبه در دیدار جمعی از اساتید و طلاب مجتمع آموزشی عالی فقه(مدرسه حجتیه) قم با اشاره به اهمیت تهذیب و تربیت اخلاقی، افزود: همان‌طور كه باید آراسته به علوم اهل‌بیت(ع) باشیم، باید متخلق به اخلاق اسلامی نیز بود.

وی اضافه كرد: همچنانكه مرتبه نازله‌ای از علم ائمه(ع) را داریم، باید در همان اندازه از تقوای آنان را داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری، دنیا طلبی را بزرگترین آفت بشر در برابر حق دانست و گفت:‌ همه فسادها، خونریزی‌ها و ظلم ها بخاطر دنیاطلبی است و اگر به زخارف دنیا پشت پا نزنیم رشد نمی‌كنیم.

وی با توصیه به طلاب به رعایت هر چه بیشتر تقوای الهی و كسب اخلاق حسنه، بیان كرد: اگر روحیه دنیاگریزی و عدم دلبستگی به دنیا را در خود تقویت كنیم، اول می‌توانیم از معارف اسلامی بهره ببریم و بعد در تبلیغ و رساندن این معارف به دیگران موفق خواهیم شد.

مصباح یزدی اسلام و انقلاب اسلامی را نعمت بزرگی برای مسلمانان دانست و گفت: بسیار خوشحال كننده است كه مسوولان و دست‌اندركاران حوزه، تحول بزرگی را در حوزه بوجود آورده‌اند كه نمونه آن مجتمع آموزش‌عالی فقه است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اضافه كرد: امروز پیاده كردن برنامه های اسلام به عهده علماست و این مسوولیت بزرگترین افتخار برای آنان محسوب می‌شود كه جانشین پیامبر(ص) و امام(ع) شده‌اند.

وی تاكید كرد: باید این فرصت را غنیمت شمرده و به اندازه ظرفیت خود تلاش كنیم تا مردم را با خدا آشنا سازیم و راه تقرب را به آنان بیاموزیم.

مصباح یزدی ادامه داد:‌ البته امكانات خوبی كه فراهم شده امیدوار كننده است، اما از لحاظ كمیت و مهارت در انتقال و تبلیغ با آنچه كه نیاز است، فاصله داریم.

/7404/ 380/607



:: برچسب‌ها: تابستان , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

در این كتاب آمده است: در پیروزی انقلاب اسلامی عوامل مختلفی نقش داشتند كه نخستین عامل آن رهبری‌ هوشمندانه امام خمینی (ره) بوده است. مدیریت جریان نهضت اسلامی و سپس انقلاب اسلامی به سمت استقرار پایه‌های نظام اسلامی را در تعامل رهبركبیر انقلاب اسلامی با ارتش می‌توان دید.

محمدرضا پهلوی كه بیشترین سرمایه‌گذاری را در نیروهای نظامی و به ‌ویژه نیروی هوایی كرده بود، امید داشت در آخرین روزهای حكومت خود، ارتش از وی در برابر ملت حمایت كند و حافظ تاج و تخت او باشد.

همچنین در ادامه می خوانیم: علی‌رغم این تصور در 19 بهمن 1357 با بیعت همافران و خلبانان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) و پیوستن آنان به انقلاب اسلامی، تمام آرزوهای شاه نقشِ بر آب شد.

از جمله راهبردهای حضرت امام (ره) آن بود، كه بدنه‌ ارتش را از سران وابسته‌ آن جدا كرد و بدین‌ترتیب جوانان ارتشی مسلمان با علقه‌های مذهبی پذیرای فرمان حضرت امام مبنی بر فرار از خدمت و پیوستن به ملت شدند. در میان ارتشیان، نیروی هوایی پیشگام پیوستن بود.

كتاب تاریخ شفاهی نقش نیروی هوایی در انقلاب اسلامی در 232 صفحه و قیمت 32هزار ریال و با شمارگان 2000 نسخه توسط مركز اسناد انقلاب اسلامی به بازار كتاب عرضه شد.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: عکس , هندوستان , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، 'مجید صالح' عصر سه شنبه پس از دیدار تیمش با تیم سپاهان اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سایپا مظلوم ترین تیم فوتبال ایران است زیرا از 19 بازی خانگی این تیم 15 دیدار در استان البرز برگزار می شود.

وی توضیح داد: براساس تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال، دیدارهای خانگی تیم ما با تیمهای استقلال و پیروزی تهران به جای استان البرز، به دلیل فاصله كم با تهران در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

سرمربی تیم فوتبال سایپا البرز افزود: پیرامون این موضوع با مسئولان باشگاه صحبت كرده ام و آنها نیز اعتراض خود را به فدراسیون فوتبال اعلام كرده اند و امیدوارم برای فصل آینده دیدارهای خانگی تیم سایپا البرز با استقلال و پیروزی تهران در كرج برگزار شود.

وی در ادامه پیروزی سپاهان در این دیدار را به مسئولان و هواداران تیم اصفهانی تبریك گفت و افزود: هیچ تیمی تاكنون همچون سایپا تیم سپاهان را در خانه اش آزار نداده است.

صالح با اشاره به صدرنشینی تیم سپاهان اظهار داشت: توانستیم با بازی خوب خود صدرنشنین لیگ را در اصفهان غافلگیر كنیم.

وی با بیان اینكه گل دوم تیم سپاهان بر اثر اشتباه مدافعان سایپا به دست آمد، گفت: اگر مدافعان ما مرتكب این اشتباه نمی شدند و گل به خودی نمی زدند تیم سایپا امروز با حداقل امتیاز، اصفهان را ترك می كرد.

سرمربی تیم فوتبال سایپا البرز با بیان این مطلب كه گلهای تیم سپاهان بوسیله پرتاب اوت و اشتباه مدافعین سایپا به دست آمد، افزود: برای تیمی مثل سپاهان قابل قبول نیست كه بخواهد با یك پرتاب اوت دستی و اشتباه مدافعان حریف به پیروزی برسد.

وی از بازی بازیكنان تیمش ابراز رضایت كرد و افزود: آنها بخوبی بازیكنان تاثیرگذار تیم سپاهان را مهار كردند.

صالح در ادامه وحدت و همدلی بازیكنان را عامل موفقیت یك تیم برای كسب عنوان قهرمانی بیان كرد و گفت: سپاهان نیز اگر می خواهد در كورس قهرمانی باقی بماند باید اتحاد و همدلی خود را حفظ كند.

وی با اشاره به قهرمانی تیم سایپا البرز در سالهای 72 و 73 خاطر نشان كرد: تیم سایپا البرز افزون بر مسائل فنی و تاكتیكی از وحدت و انسجام خوبی برخوردار بود و توانست در سالهای یاد شده به قهرمانی برسد.

سرمربی تیم فوتبال سایپا البرز در مورد دیدار رفت تیمهای سپاهان و مس كرمان گفت: در این دیدار متاسفانه روابط خوبی بین بازیكنان تیم سپاهان وجود نداشت و همین عامل موجب شد تا نتیجه ناخوشایند برای سپاهان به دست آید.

وی تصریح كرد: امروز در سپاهان روابط خوبی بین بازیكنان وجود دارد كه این تیم را برای كسب قهرمانی كمك می كند.

صالح از تیمهای استقلال تهران، سپاهان اصفهان و تراكتور سازی تبریز به عنوان مدعیان اصلی كسب عنوان قهرمانی نام برد و افزود: به اعتقاد تیمهای نفت تهران و صبای قم نیز می توانند جزء مدعیان قهرمانی قرار گیرند.

تیم فوتبال فولاد مباركه سپاهان در هفته بیست و ششم لیگ برتر باشگاههای كشور با برتری مقابل تیم سایپای البرز صدرنشینی خود را مستحكم كرد.

در این دیدار كه عصر سه شنبه در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد، سپاهان با نتیجه دو بر یك مقابل میهمان خود به پیروزی رسید و 52 امتیازی شد.

7132/1011/607



:: برچسب‌ها: موسیقی , شب , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

سرهنگ 'فضل الله شیری' روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان كرد: در این حادثه كه بامداد امروز رخ داد، نفت كش عراقی حامل هزاران لیتر مواد نفتی بود.

وی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه ادامه داد: نفت كش عراقی پس از آتش گرفتن به علت انحراف به چپ با یك دستگاه از دو دستگاه تریلر حامل تیرآهن كه در این محور در حال تردد بودند برخورد كرده كه صحنه های غم انگیز و وحشتناكی را رغم زد.

فرمانده پلیس راه ایلام افزود: پس از این تصادف مرگبار و به دنبال آن انفجار نفت كش عراقی راننده و سرنشین تریلر دچار سانحه شده و راننده نفت كش عراقی نیز در دم فوت كرد.

وی گفت: راننده ها و سرنشینان دو دستگاه تریلر حامل تیر آهن با یكدیگر برادر بوده و با هم در مسیر گردنه شاهبداغ شهرستان شیروان چرداول در حال حركت بودند.

فرمانده پلیس راه ایلام اظهار داشت: تلاش برادر و راننده دیگر خودرو برای نجات جان مصدومان پس از دقایقی بی نتیجه می ماند و آن دو نفر تسلیم مرگ شدند.

شیری افزود: متاسفانه در این میان برادر سوم نیز كه هنگام تلاش برای نجات دو برادرش بشدت دچار سوختگی شده بود پس از دقایقی فوت می كند.

وی ادامه داد: در این حادثه دلخراش در مجموع دو نفر به علت شدت جراحت وارده در تصادف و دو نفر دیگر نیز به علت سوختگی شدید ناشی از انفجار نفت كش جان خود را از دست دادند.

شیری گفت: تنها مجروح این حادثه نیز برای مداوا به یكی از مراكز درمانی منتقل و آتش سوزی نفت كش و تریلر نیز با همكاری ماموران آتش نشانی، پلیس راه و اهالی منطقه مهار شد.

ك/3/565/320



:: برچسب‌ها: لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

مدیرعامل شركت نمایشگاهی بین المللی غرب ایران گفت: : این نمایشگاه با حضور شركت های محتلف تولیدی در 70 غرفه و فضایی به مساحت پنج هزار متر مربع برگزار شده است.

'علی جعفر محصولی' در حاشیه مراسم گشایش این نمایشگاه در گفت و گو با ایرناافزود:این نمایشگاه با هدف ترویج نان سالم، ارایه الگوی مصرف صحیح و عرضه فرآورده های تولید داخل برپا شده و شركت های تولید نان صنعتی، نیمه صنعتی و فرآوری شده درآن حضور دارند.

مدیرعامل شركت نمایشگاهی بین المللی غرب ایران خاطر نشان كرد: در این نمایشگاه علاوه بر نان ، محصولات مختلفی از جمله فرآورده های گندم شامل لازانیا، ماكارونی و نشاسته نیز عرضه شده است.

محصولی اضافه كرد: برگزاری جشنواره ژله، كیك و ماكارونی از برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: این نمایشگاه به مدت چهار روز دایر خواهد بود.

ك/3 8150/559/ 1539



:: برچسب‌ها: روز ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا، از جمله حواشی دیدار تیم های فوتبال صنعت نفت آبادان و راه آهن تهران می توان به موارد زیر اشاره كرد:‌

* هر دو تیم 90 دقیقه قبل از شروع بازی وارد ورزشگاه تختی آبادان شدند.

* حدود 15 هزار نفر با حضور در ورزشگاه این دیدار را از نزدیك مشاهده كردند.

* این بازی از سوی باشگاه صنعت نفت آبادان به مناسبت دهه مبارك فجر رایگان بود و بلیت فروشی نشد.

* اعضای تیم ملی وزنه برداری ایران كه برای برپایی اردوی آماده سازی در آبادان به سر می برند، در ورزشگاه حضور یافتند و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

* بهداد سلیمی قویترین مرد جهان و عضو تیم ملی وزنه برداری ایران بیشتر از دیگر ملی پوشان وزنه برداری مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

* تیم ملی وزنه برداری ایران با شروع نیمه دوم از ورزشگاه خارج شد.

* علی دایی سرمربی تیم راه آهن تهران مورد تشویق تماشاگران آبادانی قرار گرفت.

* در دقیقه 45، اعضای تیم صنعت نفت معتقد بودند مدافع راه آهن روی 'فونیكه سی' مهاجم صنعت نفت خطا كرده و به شدت به این صحنه اعتراض كردند.

* فونیكه سی مهاجم صنعت نفت آبادان در این بازی با گلی كه زد جمع گل های خود را به 18 رساند و شانس خود را برای كسب آقای گلی لیگ برتر افزایش داد.

* علی دایی در پایان این بازی نسبت به گل خورده در دقایق وقت تلف شده به شدت اعتراض كرد و معتقد بود داور 36 ثانیه اضافه گرفت كه در همان ثانیه ها تیمش گل دوم را دریافت كرد.

* تیم راه آهن در این بازی از هر سه تعویض خود استفاده كرد.

* تیم صنعت نفت در این بازی فقط از دو تعویض خود استفاده كرد.

* فونیكه سی مهاجم آفریقایی تیم صنعت نفت آبادان در دقیقه پایانی از ناحیه دنده سینه مصدوم شد و دیگر قادر به ادامه بازی نبود.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان عصر امروز (سه شنبه)‌ در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال موفق شد با نتیجه 2 بر یك تیم راه آهن تهران را شكست دهد و با 33 امتیاز به رده نهم جدول صعود كند.ك/4

7104 / 1589



:: برچسب‌ها: سرگرمی , اسپانیا , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

' سیده فاطمه حقدوست اسكویی' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در اراك افزود: پرستاری یكی از محورهای مهم نیروی انسانی در بدنه درمان كشور است و كیفیت و ارتقای جایگاه و موقعیت شغل حرفه ای این قشر از برنامه های با اولویت وزارتخانه است.

وی توضیح داد: اجرای قانون ارتقای بهره وری بالینی پرستاران از مهر ماه امسال در كشور اجرایی شده و هم اكنون 30 درصد پرستاران كشور از مزایای این قانون بهره مند هستند.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكی كشور اظهار كرد: تمامی دانشگاه های علوم پزشكی موظف و ملزم به اجرای قانون بهره وری پرستاران هستند و باید تامین اعتبارات لازم و كمبود نیروی انسانی این حوزه را در اولویت كار خود قرار دهند.

حقدوست اسكویی اضافه كرد: پارسال 23هزار نیروی متخصص در حوزه پرستاری كشور جذب شد اما به دلیل اینكه بخش بزرگی از نیروی انسانی این حوزه در آستانه بازنشستگی است و توسعه حوزه درمان و بیمارستانهای تازه تاسیس كشور با مجوزهای استخدامی همخوانی ندارد درحال حاضر فشار مضاعفی بر پرسنل پرستاری وارد می شود.

وی بیان كرد: براساس استانداردهای موجود باید به ازای هر تخت بیمارستانی دو نیروی انسانی در حوزه پرستاری موجود باشد در حالی كه هم اكنون میانگین نیروی انسانی برای هر تخت بین یك و دو دهم تا یك و هفت دهم است.

قائم مقام وزیر بهداشت در دفتر پرستاری ادامه داد: جاری سازی نظام مراقبت بر اساس شرح وظایف مصوب پرستاران از برنامه های مهم در حال اجراست چرا كه درحال حاضر بسیاری از پرستاران در مراكز درمانی مجبور به انجام اموری می شوند كه از دایره وظایف آنان خارج است و این مساله فشار مضاعفی به آنان وارد می كند.

حقدوست اسكویی گفت: پرستاری جزو مشاغل سخت است و فشار كاری مضاعف و خارج از وظایف موجبات فرسودگی نیروی انسانی این حوزه را فراهم می كند.

وی افزود: سند استانداردهای مراقبتی نظام پرستاری كشور تدوین شده و دانشگاه های علوم پزشكی كشور باید این مهم را اجرایی كنند.ك/3

560/559



:: برچسب‌ها: سفید , عشق , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

'سیدمحمد حسینی' عصر روز سه شنبه در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) شهرستان رودبار جنوب واقع در استان كرمان افزود: انتظار این است كه تمامی واجدان شرایط به عنوان یك وظیفه ملی و شرعی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شركت كنند.

وی گفت: هرچند اختلاف نظرها وجود دارد اما اصل مهم حضور مردم در صحنه است تا امید واهی دشمنان هرچه بیشتر به یاس و ناامیدی تبدیل شود.

لو با تاكید بر اینكه ایران اكنون روی پای خود ایستاده است افزود: انقلابهای اخیر منطقه از انقلاب اسلامی ایران الگو می گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد: از پایداری و استقامت مردم ایران است كه روز به روز قدرت آمریكا و صهیونیسم در منطقه افول می كند.

وی در ادامه بر لزوم یادآوری روزهای انقلاب و دفاع مقدس توسط هنرمندان تاكید و بیان كرد: این یادآوری برای آن است كه فراموش نكنیم در دوران دفاع مقدس رزمندگان چگونه فداكاری كردند.

حسینی گفت: هركس به اندازه توان خود باید برای پایداری، پیشرفت و اهداف بلند كشور تلاش كند.

وی ادامه داد: این عزم و اراده در كشور وجود دارد زیرا كه ما خودمان را باور كرده ایم.

او گفت: گروههایی مانند ملی مذهبیها در گذشته می گفتند كه ما در بن بست هستیم اما امام راحل فرمودند در هر حالتی می توان كارهای بزرگ را انجام داد.

وی با تقدیر از حضور مردم كرمان به وی‍ژه شهرستانهای جنوبی این استان در انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: مردم جنوب این استان در انتخابات گذشته ركوردشكنی كردند و پای صندوقهای رای آمدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین از تمامی دست اندركاران راه اندازی مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در رودبار جنوب تقدیر و بیان كرد: امیدواریم این مركز موجب رونق فعالیتهای فرهنگی و هنری این شهرستان شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی این مجتمع باید بر اساس علاقه مندی جوانان برنامه های آموزشی دایر شود تا آنان بتوانند استعداد خود را نشان دهند و برای ارتقا سطح آگاهی و بینش مردم گام برداشته شود.

حسینی گفت: امید است به زودی 'خانه فرهنگ دیجیتال' مجموعه فرهنگی و هنری امام رضا(ع) نیز راه اندازی شود زیرا دشمن سرمایه گذاری زیادی برای تاثیرگذاری از طریق روشهای مختلف بر افكار جوانان كرده است.

وی اضافه كرد: اكنون در شهرستانهای قلعه گنج و منوجان نیز مجتمعهای فرهنگی و هنری در دست ساخت است كه با اتمام آنها به جز شهرستان فاریاب تقریبا در جنوب استان كرمان شهرستانی فاقد مجتمع فرهنگی و هنری نخواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه در كرمان برنامه های متنوعی در دست انجام است گفت: هم اینك هشت طرح فرهنگی با 10 هزار مترمربع زیربنا و اعتبار 85میلیارد ریال در این استان آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: هفت طرح فرهنگی نیز در استان كرمان با 14 هزار و 500 مترمربع در دست ساخت است كه تا پایان سال آینده بهره برداری می شود.

حسینی افزود:‌ تالار بزرگ كرمان با 12 هزار مترمربع در دست ساخت است كه بیانگر اهتمام دولت به توسعه اماكن فرهنگی در كرمان و جنوب این استان است.

وی گفت: دولت دهم وظیفه خود را سرعت دادن به كارها می داند چنانكه شاهد اجرای طرحهای مختلفی از جمله مسكن مهر در سراسر كشور و با جدیت كامل هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشرفتهای گسترده در حوزه های مختلف، افزود: این در شرایطی است كه كشور در تحریم بوده و دشمن تصور می كند ما در برابر آنان زانو می زنیم كه خیالی واهی است زیرا مردم ما در برابر شرق و غرب به مانند هشت سال دفاع مقدس مقاومت كرده و شرایط سخت را پشت سر می گذارند.

حسینی همچنین بر انس بیشتر با قرآن تاكید و بیان كرد: هنرمندان نیز برای افزایش هرچه بیشتر اثرگذاری آثار هنری خود باید از قرآن و آموزه های آن بهره گیری كنند.

وی همچنین با تقدیر از خیران رودبار جنوب به ویژه 'محمدحسین سالمی' اهداكننده زمین برای ساخت مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در رودبار جنوب گفت: هركس بتواند با چنین اقداماتی دولت را یاری كند موجب می شود كارها بهتر و موثرتر انجام شوند.

همچنین ‌در این مراسم از خیر اهداكننده زمین مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) رودبار جنوب و دست اندركاران ساخت این مجموعه تقدیر شد.

امام جمعه رودبار نیز در این مراسم با تقدیر از توجه دولت به ویژه به عرصه های فرهنگی و هنری جنوب استان كرمان، خواستار تاسیس دارالقرآن، مركز دیجیتال و كتابخانه در این شهرستان شد.

حجت الاسلام 'عباس گروهی' بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مجموعه ها از بین نیروهای بومی نیز تاكید كرد.ك/2

7445/8154



:: برچسب‌ها: پرنده , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
اعتیاد

در مورد تعداد دانش‌آموزان ایرانی مصرف کننده مواد مخدر آمار مختلفی منتشر شده است

براساس اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران "نیم دهم درصد" از دانش‌آموزان سراسر این کشور مصرف‌کننده مواد مخدر هستند.

با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان ایرانی در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر اعلام شده است، آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر به معنای وجود بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ معتاد در میان دانش آموزان ایران است.

این در حالی است که علی عباسپور تهرانی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایران در مهرماه سالجاری اعلام کرده بود که ۳۰ هزار دانش‌آموز مصرف کننده مواد مخدر در سراسر ایران وجود دارد. اما آموزش و پرورش این آمار را مستند ندانست و اعلام کرد هیچ مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد.

آخرین آماری که وزارت آموزش و پرورش در این مورد اعلام کرده بود، حاکی از حضور ۲ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز معتاد در سراسر ایران بود.

گروهی از کارشناسان آموزش و پرورش می گویند که آمارهای وزارت آموزش و پرورش بسیار قدیمی است و به همین دلیل با آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر فاصله زیادی دارد.

آنها معتقدند که مسئولان دولتی باید هر سال آمار دانش‌آموزان معتاد را به دقت برآورد و منتشر کنند و عدم وجود آمار دقیق در این مورد را نگران کننده می دانند.

اما وزیر آموزش و پرورش ایران سال گذشته از ارائه آمار در خصوص دانش‌آموزان مصرف‌کننده مواد انتقاد کرده و به خبرنگاران گفته بود: "من اگر آمار دانش‌آموزان معتاد را هم داشته باشم، ارائه نمی‌کنم. من منکر نیستم که عده‌ای دانش‌آموز معتاد داریم، اما شما بگویید کجای کشور معتاد وجود ندارد."

با این حال برنامه‌های فرهنگی، آگاه سازی والدین با مهارت‌های زندگی و برنامه پیشگیری از اعتیاد در مدارس از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است.

به گفته مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، امسال یک و نیم میلیون دانش‌آموز و یک میلیون نفر از والدین دانش آموزان تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته اند و ۴ هزار مربی در آموزش و پرورش هم به همین منظور تربیت شده‌اند.

همچنین طه طاهری، قائم مقام دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که "امسال بعد از دو دهه، سیستمی برای پیشگیری دانش آموزان از اعتیاد مورد استفاده قرار گرفت تا دانش آموزان در برابر اعتیاد بیمه شوند، امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های انجام شده میزان اعتیاد در مدارس را کنترل کنیم و این نیم دهم درصد نیز نباید وجود داشته باشد."

حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری ایران معتقد است دانش آموزانی که در سنین نوجوانی هستند، بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند.

او می گوید: "دانش آموزان دوره ابتدایی کمتر درگیر آسیب های اجتماعی هستند، ولی دوران راهنمایی و دبیرستان حساس ترین دوره سنی یک دانش آموز بوده که حتی می تواند به مصرف دخانیات و مواد مخدر تشویق شود."

تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در بین دانش‌آموزان از تریاک و هروئین به مواد جدیدی همچون شیشه و کراک از جمله نگرانی‌های فعالان حوزه آموزش و پرورش است.



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

در این كتاب آمده است: در پیروزی انقلاب اسلامی عوامل مختلفی نقش داشتند كه نخستین عامل آن رهبری‌ هوشمندانه امام خمینی (ره) بوده است. مدیریت جریان نهضت اسلامی و سپس انقلاب اسلامی به سمت استقرار پایه‌های نظام اسلامی را در تعامل رهبركبیر انقلاب اسلامی با ارتش می‌توان دید.

محمدرضا پهلوی كه بیشترین سرمایه‌گذاری را در نیروهای نظامی و به ‌ویژه نیروی هوایی كرده بود، امید داشت در آخرین روزهای حكومت خود، ارتش از وی در برابر ملت حمایت كند و حافظ تاج و تخت او باشد.

همچنین در ادامه می خوانیم: علی‌رغم این تصور در 19 بهمن 1357 با بیعت همافران و خلبانان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) و پیوستن آنان به انقلاب اسلامی، تمام آرزوهای شاه نقشِ بر آب شد.

از جمله راهبردهای حضرت امام (ره) آن بود، كه بدنه‌ ارتش را از سران وابسته‌ آن جدا كرد و بدین‌ترتیب جوانان ارتشی مسلمان با علقه‌های مذهبی پذیرای فرمان حضرت امام مبنی بر فرار از خدمت و پیوستن به ملت شدند. در میان ارتشیان، نیروی هوایی پیشگام پیوستن بود.

كتاب تاریخ شفاهی نقش نیروی هوایی در انقلاب اسلامی در 232 صفحه و قیمت 32هزار ریال و با شمارگان 2000 نسخه توسط مركز اسناد انقلاب اسلامی به بازار كتاب عرضه شد.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: دوستان , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از مركز هنرهای نمایشی، جواد انصافی كه از امروز(سه شنبه) نمایش 'نوروز و پیروز' را در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌برد، گفت: طبق صحبت‌ها و رایزنی‌هایی كه توسط علی‌اكبر طرخان سرپرست امور بین‌الملل مركز هنرهای نمایشی انجام شده، این اثر نمایشی در ایام نوروز در تاجیكستان به صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: این نمایش كه در پانزدهمین جشنواره آیینی - سنتی به عنوان اثر منتخب معرفی شد، در ایام نوروز برای ترسیم فرهنگ پیشواز از بهار و نوروز ایرانیان، از 16 فروردین ماه در تاجیكستان اجرا می‌شود.

نویسنده و كارگردان نمایش' نوروز و پیروز' خاطرنشان كرد: اجرای این اثر در تاجیكستان به مدت چهار روز ادامه دارد و قرار است این نمایش در چند شهر این كشور از جمله شهر 'دوشنبه' - پایتخت تاجیكستان - و 'خجند' به صحنه برود.

وی افزود: به خاطر آنكه این سفر از طریق زمینی صورت می گیرد و برای رسیدن به تاجیكستان باید از ازبكستان و تركمنستان عبور كنیم، در صورتی كه مسوول امور بین المللی مركز هنرهای نمایشی بتواند هماهنگی‌ها و رایزنی‌های لازم را با مسوولان فرهنگی ازبكستان انجام دهد، علاقه مندم این اثر را در ازبكستان نیز اجرا كنم.

این اثر كه حاصل پنج سال تحقیق جواد انصافی بر روی آیین‌های نوروزی است، درباره دختر پادشاهی است كه مریض شده و پزشكان از درمان او عاجز هستند.

جواد انصافی، فروغ یزدان (انصافی)، احمد آهسته، محمدرضا قربانی، حمید رئوف، فریبا مهدیه، رضا معراجی، امیر محمد انصافی، بیتا نوروزی و فرشته اعظمی بازیگران نمایش 'نوروز و پیروز' هستند.

نمایش 'نوروز و پیروز' از امروز(سه شنبه) تا 26 اسفند ماه هر شب ساعت 19 در تالار سنگلج تهران به صحنه می‌رود.

فراهنگ ** ا.خ ** 1071



:: برچسب‌ها: انگلستان , نیویورک , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

معترضان بحرینی بیست و پنجم بهمن ماه در حالی نخستین سالگرد آغاز انقلاب خود را برای بازگشت دوباره به میدان مروارید (لؤلؤ) غنیمت شمرده اند كه نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در كنار نظامیان عربستان سعودی برخورد با آنان را همچنان در دستور كار دارند.

میدان مروارید كه اینك در میان معترضان بحرینی به نام میدان شهدا تغییر نام داده است، به نمادی برای مقاومت مردم این كشور برای رسیدن به خواسته های خود تبدیل شده است. این امر، بویژه پس از حمله نیروهای نظامی كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس موسوم به 'سپر جزیره' در بیست و سوم اسفندماه 1389 به متحصنان در این میدان و تخریب كامل آن تشدید شد.

ده ها هزار نفر از مخالفان بحرینی از روز پانزدهم بهمن ماه به روستای 'المقشع' در حاشیه 'منامه' پایتخت این كشور، رفته بودند تا در اعتراض به سركوب های یك سال اخیر حكومت آل خلیفه تحصنی یك هفته ای برگزار كنند.

البته آنان از همان آغاز، انتقال اعتراض ها را به میدان شهدا، در برنامه داشتند به طوری كه پانزدهم بهمن ماه ، 'آیات القرمزی' شاعر معروف بحرینی كه به علت سرودن شعری علیه پادشاه این كشور، سال گذشته در میدان شهدا بازداشت شده بود، به خبرگزاری انگلیسی 'رویترز' گفته بود: این تجمع فقط تجربه ای برای بازگشت است و تحصن بزودی به میدان لؤلؤ منتقل می‌شود.

بیست و پنجم بهمن ماه زمانی كه مخالفان رژیم آل خلیفه برای برگزاری مراسم سالروز 'آزادی و كرامت' راه های منتهی به میدان شهدای منامه را در پیش گرفته بودند، شبكه خبری العالم خبر از درگیری های مردم با نیروهای گارد ملی داد.

آل خلیفه در آستانه سالگرد آغاز اعتراض ها در بحرین، تدابیر امنیتی را تشدید كرده است. به گزارش بیست و چهارم بهمن ماه خبرگزاری فرانسه، نیروهای امنیتی بحرین به فعالان شیعه كه اقدام به سازماندهی تظاهرات كرده و قصد دارند به میدان مروارید در منامه بازگردند هشدار دادند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از 'طارق حسن الحسن' رییس كل امنیت این كشور، اعلام كرد 'افرادی كه به دعوت های تحریك آمیز از طریق رسانه های همگانی برای برگزاری تظاهرات پاسخ می دهند به امنیت و نظام و آرامش داخلی آسیب می رسانند'.

این خبرگزاری یك روز قبل از آن نیز به نقل از شاهدان، از حضور پر رنگ نیروهای امنیتی در تقاطع های اصلی منامه و احداث ایست های بازرسی زیاد خبر داد.

بیست و دوم بهمن ماه نیز خبرهایی درباره ورود یگان های تجهیزاتی و نظامی جدید آل سعود به بحرین منتشر شده بود.

بنابراین به نظر می رسد همانقدر كه رسیدن به میدان شهدا برای معترضان، به مفهوم موفقیت حداقلی آنان در رسیدن به خواسته های خود است، به همان میزان و البته شاید بیش از آن، آل خلیفه و هم پیمانان منطقه ای این رژیم جلوگیری از قدم گذاردن مردم در میدان لؤلؤ به مفهوم اقتدار حكومتی و شكست برنامه های مخالفانی است كه به گفته 'شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه' پادشاه بحرین، در گفت و گو با نشریه آلمانی 'اشپیگل'، 'وجود ندارند زیرا با یكدیگر متحد نیستند'.

این، در حالی است كه اعتراض های بیست و پنجم بهمن ماه با فراخوان گروه های مختلف بحرینی از جمله جمعیت الوفاق بحرین، ائتلاف چهاردهم فوریه، جمعیت عمل اسلامی بحرین، جمعیت پرستاران بحرین، فعالان حقوقی از جمله 'نبیل رجب' رییس مركز حقوق بشر بحرین، سازمان حقوق بشر جوانان بحرین و ... همراه بوده است.

به گزارش شبكه خبری العالم، نیروهای رژیم آل خلیفه دو تن از انقلابیون 'بنی جمره' را با خودروهای نظامی زیر گرفته و به شهادت رسانده اند. همچنین بیش از 25 نفر زخمی و تعدادی هم بازداشت شده‌اند.

گارد ملی رژیم همچنین به شماری از زنان بحرینی كه به مجتمع الدانه در نزدیكی میدان شهدا رسیده بودند حمله كرد.

تمام این اتفاق ها در شرایطی رخ می دهد كه به گزارش نوزدهم بهمن ماه خبرگزاری فرانسه، آل خلیفه از ورود خبرنگاران به بحرین ممانعت كرده است.

** سكوت؛ تنها ابزار هم پیمانان آل خلیفه

---------------------------------------------------

'محمود شریف بسیونی' رییس كمیسیون مستقل تحقیق بحرین، از طرف پادشاه این كشور برای تهیه این گزارش آن هم فقط برای دو ماه نخست آغاز اعتراض های مردمی مسوول شده بود و در نهایت، یافته های خود را نیز در اختیار شیخ حمد گذاشت. از این رو، مخالفان آل خلیفه اعتراض های فراوانی نسبت به گزارش تهیه شده دارند.

با این حال، این كمیته دوم آذرماه در گزارش خود اعلام كرد نیروهای امنیتی بحرین برای سركوب معترضان، به خشونت روی آورده‎ اند. این كمیسیون همچنین منامه را به شكنجه فعالان سیاسی و تظاهركنندگان متهم كرد.

به گزارش بیست و سوم بهمن ماه خبرگزاری فرانسه، خشونت های سال گذشته رژیم بحرین علیه مردم این كشور 35 شهید برجای گذاشت. علاوه بر این، پنج نفر از معترضان بازداشت شده نیز در زندان بر اثر شكنجه جان باختند.

در شرایطی كه اوضاع جاری در بحرین صدای بسیاری از نهادهای حقوق بشری بین المللی را در آورده است اما شاهد مسامحه غرب و هم پیمانان منطقه ای آن هستیم.

پانزدهم بهمن ماه 'فرج فنیش' رییس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا كمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، كه به همراه هیاتی حقوق بشری از سازمان ملل متحد طی روزهای بیست و دوم تا بیست و ششم آذر ماه به بحرین رفته بود، اعلام كرد 'در بحرین فضای رعب و وحشت حاكم بود و این حالت به سبب اقدام های خشونت آمیز و ناقض حقوق بشر آل خلیفه، در موسسات مردمی و در چهره تعداد زیادی از فعالان بحرینی دیده می‎شد.

وی بر ضرورت اكتفا نكردن به توصیه های كمیته حقیقت یاب تاكید كرد و افزود: موضوعات مهم دیگری چون تبعیض، گروه‎های به حاشیه رانده شده و موضوع تابعیت وجود دارد كه باید به آن نیز پرداخته شود و باید فرصتی برای دولت و موسسات مردم نهاد و معارضین آل خلیفه برای رسیدن به یك زمینه مشترك در موضوع تابعیت فراهم شود.

رییس بخش خاورمیانه و آفریقا كمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تنها راه حل مشكلات موجود در بحرین را 'گفت وگوی ملی بین آل خلیفه و معارضین این كشور' دانست.

سازمان عفو بین الملل نیز پیشتر با انتشار بیانیه ای رژیم بحرین را به دلیل محكومیت تعدادی از فعالان سیاسی این كشور به حبس های طویل المدت در دادگاه نظامی محكوم كرد.‌

همچنین دهم بهمن ماه دیده بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود از مواضع و سكوت جامعه جهانی در قبال انقلاب بحرین انتقاد كرد و برخوردهای خشونت بار رژیم آل خلیفه را 'سركوب سازمان یافته علیه تظاهرات مسالمت آمیز مردمی با هدف تحقق عدالت و دمكراسی' نامید.

دیده بان حقوق بشر در گزارش خود افزود: آمریكا، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب با انقلاب های عربی برخوردی دوگانه داشته اند؛ به رژیم مبارك تكیه كردند، رژیم قذافی را با دخالت نظامی به پایان رسانیدند، در مورد صالح در قتل معترضان یمنی سهل انگاری كردند، فشارها را بر سوریه بیشتر كردند و در تلاش برای حمایت از پایگاه نظامی آمریكا در بحرین و ترس از آنچه كه نفوذ منطقه ای ایران می نامند، از جنایت های رژیم بحرین چشم پوشی كردند.

انتقاد از آمریكا به دلیل سكوت در قبال حوادث بحرین از آن رو صورت می گیرد كه به نظر می رسد این كشور، ادعای خود را برای دفاع از حقوق بشر فدای منافع خود در بحرین كرده است.

پس از عملیات 'طوفان صحرا' مقابل عراق در سال 1370، واشنگتن و منامه درباره توافقنامه 10 ‌ساله همكاری دفاعی (دی. سی. آ) مذاكره كردند و پایگاه 'جفیر'، به عنوان مركز اطلاعات و عمده‌ترین مركز فرماندهی نیروی دریایی آمریكا بین فیلیپین و دریای مدیترانه در اختیار ناوگان پنجم آمریكا قرار گرفت. البته نیروهای آمریكایی از سال 1350 در این پایگاه مستقر بودند.

چهاردهم مردادماه خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه آمریكایی 'واشنگتن پست' خبر تمدید این توافقنامه را تا سال 1395 منتشر كرد.

وزارت امورخارجه آمریكا هشتم بهمن ماه در واكنش به انتشار گزارش هایی از ارسال نسخه اصلاح شده قراردادی تسلیحاتی بین آمریكا و بحرین به كنگره اعلام كرد این قرارداد شامل تجهیزاتی می شود كه نمی توان از آنها در سركوب معترضان بحرینی استفاده كرد و كاربرد بیشتر این تجهیزات در زمینه دفاع خارجی یا حمایت از عملیات ناوگان پنجم آمریكا است.

در این بیانیه آمده است: آمریكا برای كمك به اصلاحات در بحرین به حمایت امنیتی خود از منامه ادامه می دهد.

سه روز بعد نیز روزنامه مصری 'الیوم السابع' فاش كرد آمریكا قراردادی را برای فروش تجهیزات نظامی به رژیم آل خلیفه امضا كرد كه شامل فروش مقادیر اعلام نشده ای از تجهیزات نظامی است. این قرارداد موجب اعتراض برخی اعضای كنگره شد و تاكید كردند 'امضای این قرارداد موجب القای پیامی نادرست از پایبندی آمریكا به حقوق بشر می شود'.

بیستم بهمن ماه آمریكا تلاش كرد بخشی از بازی های همیشگی خود را در زمین حقوق بشر بحرین از سر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، 'مایكل پوزنر' معاون وزیر امور خارجه آمریكا، طی سفر خود به بحرین گفت: ما اخبار موثقی در دست داریم كه پلیس فشارهای خود را افزایش داده و از گاز اشك آور به طور گسترده و بی رویه استفاده می كند.‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌

وی ادامه داد: ما از مقام های بحرینی می خواهیم از اصول بین المللی 'به ضرورت و تناسب' پیروی كنند.‌

پوزنر همچنین در سخنان خود خواستار رفع اتهام از كسانی شد كه متهم به اظهار نظر سیاسی و برگزاری تظاهرات صلح طلبانه شده اند.‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌معاون وزیر امور خارجه آمریكا در ادامه سخنان خود از پلیس بحرین خواست تا تعادل قومی و مذهبی را در این كشور برقرار كنند، كارگرانی كه در جریان تظاهرات از كار خود بركنار شده اند به شغل خود بازگردند و از پزشكان و پرستارانی كه به دلیل كمك به تظاهركنندگان مورد اتهام هستند، رفع اتهام شود.‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌

این، در حالی است كه بیست و سوم بهمن ماه خبرگزاری عربستان از دیدار ولیعهد بحرین با 'جیمز ماتیس' فرمانده نیروهای مركزی آمریكا در منطقه، و 'مارك فوكس: فرمانده ناوگان پنجم ارتش آمریكا كه در حال دیدار از بحرین هستند، خبر داد.

مقام های نظامی آمریكا بر ادامه همكاری نظامی با بحرین و حمایت از این كشور تاكید كردند.

به نظر می رسد اشتباه های سیاسی آمریكا در كشورهای منطقه منا (شمال آفریقا و خاورمیانه) تا حدی رسیده است كه حتی نوزدهم بهمن ماه 'هنری انشر' سفیر آمریكا در الجزایر، به مسوولان روزنامه 'الخبر' گفت 'سیاست آمریكا در نحوه تعامل با انقلاب های عربی بر اساس منافع و راهبرد، متفاوت بوده است و با هر كشوری بر اساس شرایط خاص آن كشور تصمیم گیری می شود'.

به گفته انشر، 'برای آمریكا تفاوت نمی كند هر گروه یا حزبی با هر عقیده ای پیروز میدان شود آنچه برای كاخ سفید از اهمیت خاصی برخوردار است، منافع ملی آمریكاست'.

** آینده بحرین به كدام سو می رود؟

------------------------------------------

در شرایطی كه كشورهای غربی رخدادهای سوریه را تا حدی بزرگ كرده اند كه حتی پبشنهاد مداخله نظامی را در كنار بركنار كردن رییس جمهوری این كشور قرار داده اند، اما كمترین توجه آنان را به بحرین شاهدیم.

از آن گذشته، كشورهای منطقه و نهادها و سازمان های مرتبط با آنان همچون شورای همكاری خلیج فارس كه می كوشد نقش های خود را با دخالت در اوضاع یمن و سوریه بیش از گذشته كند نیز گویی كنار گوش خود را نمی بینند.

در چنین شرایطی، پادشاه بحرین نیز با آرامش خاطر، مخالفان دولت خود را به تلاش برای به هم زدن امنیت ملی متهم می كند.

شیخ حمد به مناسبت یازدهمین سال صدور منشور طرح ملی بحرین مدعی شد 'اصلاحات در كشور ادامه خواهد داشت و بحرین با انتخاب یك مجلس منتخب كه نقش اساسی آن نظارت بر كار دولت است، تغییر می كند و مدرن می شود'.

اشاره او به برگزاری انتخابات میاندوره‌ای مجلس بحرین در دوم مهرماه بود كه در میان تحریم گروه های مخالف و استقبال 17 درصدی مردم (به ادعای گروه های سیاسی بحرینی) برگزار شد.

رهبر جمعیت الوفاق كه استعفای 18 نماینده این جمعیت در مجلس در اعتراض به كشتار مردم از بیست و پنجم بهمن‌ماه 1389 به بعد، سبب تعطیلی مجلس شده بود، بارها اعلام كرده است 'اصلاحات دولت بحرین، حكومت را به صورت دیكتاتوری حفظ خواهد كرد و نمی‌تواند ضامن مردمسالاری باشد'.

بنابراین به نظر می رسد در شرایطی كه شیخ حمد به دنبال نمایش چهره ای اصلاح طلبانه از خود نزد كشورهای غربی است، معترضان این كشور به چنین اقدام هایی چندان خوش بینانه نگاه نمی كنند.

تظاهرات بیست و پنجم بهمن ماه معترضان در منامه نیز بر همین امر تاكید می كند.

به نظر می رسد رژیم آل خلیفه در ادامه راه خود فقط چندین گزینه را پیش رو دارد:

ادامه كشتار معترضان و حكومت خشم و انزجار با اتخاذ سیاست مشت آهنین آن هم با كمك برخی كشورهای منطقه مانند عربستان سعودی كه حتی طرح الحاق بحرین را به كشور خود پیشنهاد داده اند كه خبر آن در مطبوعات درز پیدا كرد؛ این امر، منجر به افزایش روزافزون نارضایتی عمومی از حكومت خود و زیرزمینی شدن هسته های مقاومت خواهد شد. نتیجه، پیدایش گروه ها و افراد مخالف دولت با گرایش های تندروانه خواهد بود.

اصرار بر اصلاحات سیاسی كنترل شده از سوی شیخ حمد و مورد مخالفت رهبران مخالف؛ این راه نیز به جایی نخواهد رسید و نتیجه ای مانند گزینه قبلی خواهد داشت. در این میان سكوت كشورهای غربی و همسایگان منطقه ای، بر ناراحتی بحرینی ها و نیز ملت های آزادیخواه منطقه دامن خواهد زد.

پذیرش اشتباه های حكومت در برخورد با اعتراض های مردمی و توجه به گزارش های ارایه شده درباره نقض حقوق بشر در این كشور؛ به نظر می رسد انتخاب این گزینه منجر به مواخذه طیف وسیعی از مسوولان حكومتی و هواداران آل خلیفه خواهد شد كه در حوادث یك سال گذشته دست داشته اند. در چنین شرایطی، گروه های مخالف نیز باید راهی را برای ابراز عقاید و نظرات خود داشته باشند. البته با توجه به اوضاع كنونی بحرین، احتمال انتخاب این گزینه از سوی آل خلیفه كاملا رد شده است.

با این حال، چنانچه شیخ حمد بخواهد آینده سیاسی خود را در كشور بحرین بیش از این در خطر نیندازد و جایگاهی را برای خانواده و نزدیكان خود حفظ كند، باید به سوی گفت و گو با مخالفان و شنیدن صدای معترضان حركت كند. وی می داند هر سركوب ممكن است تا مدتی محدود اعتراض ها را در گلو خفه كند اما كوچك ترین بهانه و كمترین فرصت كافی است تا آتش های زیر خاكستر را دوباره شعله ور كند.

تحقیق**1961**1358



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا باهنر روز سه شنبه در نشستی خبری با بیان اینكه ما در كار شورای نگهبان دخالت نمی كنیم و آنها حرف اول و آخر را می زنند، افزود: خوشبختانه رد صلاحیت و یا كار بررسی صلاحیت های حدود 80 نفر از نمایندگان مجلس كه از همه جناح های سیاسی بودند هیچگونه جهت گیری سیاسی نداشته است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل رد صلاحیت 35 نفر از نمایندگان مجلس را كه نمی دانستیم برای چه رد شدند و ما معتقد بودیم كه مشكل خاصی ندارند را بررسی كردیم و تاكنون مشكل 17 نفر آنها حل شده است اما هنوز نزدیك به 25 نفر هستند كه صلاحیت شان تایید نشده است.

باهنر اظهار داشت: البته ما هم معتقدیم عده كمی از نمایندگان مجلس كه تایید صلاحیت نشدند جایی برای اصلاح وضعیت آنها وجود ندارد و حدود دو سه نفری هم حدس می زنیم به خاطر اتهام در پرونده فساد مالی رد صلاحیت شدند.

دبیركل جامعه اسلامی مهندسین در مورد نحوه تشكیل فهرست 30 نفر جبهه متحد اصولگرایان گفت: در مرحله اول 100 نفر كه دارای شرایط عمومی بودند معرفی شدند كه از این تعداد بر اساس اصول این جبهه شامل اعتقاد به اسلام ، انقلاب ، امام (ره) و رهبری و وابسته نبودن به جریان های فتنه و فساد، 30 نفر نهایی انتخاب شدند .

باهنر تصریح كرد : از این 100 نفر حدود 20 نفر دیگر هم شرایط لازم این لیست را داشتند اما آنهایی كه شورای مركزی رای بالاتری به آنها دادند توانستند وارد این فهرست شوند.

وی گفت: جبهه متحد 'سنگین ترین لیست تهران' را ارائه داده است و فاصله ما با دیگر رقبا اعم از اصولگرایان و اصللاح طلبان بسیار بالا است و بر اساس نظرسنجی ها وضع بسیار خوبی برای انتخابات داریم.

باهنر گفت: بر اساس تصمیم این جبهه حضور برخی افراد جبهه متحد در دیگر لیست ها اصول گرایی بلامانع است.

وی در بیان پیش بینی خود از تركیب مجلس نهم گفت: میزان حضور اصلاح طلبان در مجلس آینده با مجلس فعلی تفاوت چندانی نخواهد داشت و در مجلس نهم هم آمارشان حدود 40 نفر خواهد بود.

این فعال سیاسی تصریح كرد: تركیب اصلی مجلس آینده را را اصولگرایان با دو یا سه گرایش تشكیل خواهند داد به طوری كه جبهه متحد اصولگرایان تركیب اصلی و سپس جبهه پایداری در مكان بعدی قرار خواهند داشت و جبهه ایستادگی شانس پایینی در این تركیب خواهد داشت.

وی شاكله مجلس نهم را افراد كارآمد ، معتدل و فارغ از افراط و تفریط ها دانست .

دبیر كل جامعه اسلامی مهندسین مهمترین برنامه مجلس آینده را رسیدگی به مشكل بیكاری و معیشت مردم عنوان كرد و افزود: مجلس به دنبال اشتغال پایدار است به طوری كه سالانه حدود یك میلیون و 200 هزار شغل خالص و پایدار در كشور فراهم شود.

سیام**1663**2026



:: برچسب‌ها: نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، 'عبدالرضا رحمانی فضلی' روز سه شنبه در همایش ملی ارتقا سلامت نظام اداری در ایلام افزود: متاسفانه عملكرد مجموعه نظام اداری كشور به گونه ای نبوده است كه رابطه مستقیم ما را با نفت را قطع كند.

وی ادامه داد: اكنون دشمنان نظام و انقلاب، نفت را به عنوان عنصر اصلی در اقتصاد كشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم نشانه گرفته اند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینكه تاكنون دشمن در تمامی عرصه ها در مقابله با جمهوری اسلامی ایران ناتوان بوده است، اظهار داشت: دشمن تمامی فشارهای خود را در زمینه ایجاد محدودیت فروش نفت از طریق تحریم نفتی و نقل و انتقالات بانكی متمركز كرده است و امید زیادی به موفقیت دارد.

وی تاكید كرد: یكی از اهداف كلان حوزه اقتصاد این است كه الگوی توسعه كشور را به نمونه ای بومی با ارزش افزوده بالا، رقابتی و با بهره وری بالا تبدیل كند.

رییس دیوان محاسبات كشور گفت: از منظر كلان، سلامت نظام اداری زمانی محقق می شود كه نتایج و تولیدات این نظام مثبت و سازنده باشد.

رحمانی فضلی با بیان اینكه در زمینه نتایج و تولیدات نظام اداری كشور در شرایط مطلوبی نیستیم، افزود: این در شان و منزلت اندیشه الگوی حكومت اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینكه اكنون مولفه های مختلف توسعه از انحصار خارج شده است، ادامه داد: آنچه این مولفه ها را به پیشرفت تبدیل می كند، مدیریت و نظام اداری است.

رییس دیوان محاسبات كشور گفت: اكنون عامل تعیین كننده رقابت در بازارهای جهانی، افزایش بهره وری و كاهش هزینه ها است.

رحمانی فضلی افزود: زمان اتمام پروژه های اجرایی در كشور طولانی، هزینه تولید بالا و كیفیت پایین است, به همین علت هیچ كالای رقابتی در كشور تولید نمی شود.

وی ادامه داد: پایین بودن بهره وری باعث شده است كه نه تنها در كالاهای با فناوی بالا بلكه در كالاهای معمولی هم توان رقابت نداشته باشیم.

رحمانی فضلی اظهار داشت: فعالیت نظام اداری كشور به گونه ای است كه بهره وری پایین و هزینه تولید بسیار بالاست.

رییس دیوان محاسبات كشور یكی از نتایج سلامت نظام اداری را اخذ مناسب مالیات عنوان كرد و گفت: در كشورهای پیشرفته بیش از 70 تا 80 درصد هزینه های عمومی از طریق مالیات تامین می شود, اما در كشور ما از 72 هزار میلیارد تومان مالیات سالیانه، تنها 32 هزار میلیارد تومان اخذ می شود كه این نشان سلامت اداری نیست.

وی معیار و ملاك اصلی سنجش نظام سلامت نظام اداری را نتایج و تولیدات و رعایت قانون عنوان كرد و گفت: اگر ادعا می كنیم كه باید قدرت نخست منطقه باشیم باید نظام اداری سالم و پویایی داشته باشیم.

او ادامه داد: هدف متعالی نظام اسلامی، توسعه ملی است و سامانه اداری نیز به عنوان عنصری مهم در خدمت اهداف نظام است.

رییس دیوان محاسبات كشور تاكید كرد: جمهوری اسلامی داعیه دار الگوی موفق حكومت اسلامی است و باید از طریق رسیدن به توسعه كه شامل پیشرفت و عدالت است، این ادعای خود را به جهانیان ثابت كند.

رحمانی فضلی گفت: سیاست اصلی دیوان محاسبات مبتنی بر اصل پیشگیری برای كمك به تحقق توسعه ملی و اجرای كامل قوانین است.

وی اضافه كرد: 75 درصد تخلف های دستگاه های اجرایی به علت نداشتن آگاهی از قوانین غیر عمد تلقی می شوند.

رییس دیوان محاسبات ادامه داد: مجموعه قوانین و موارد تخلف زا در سال های گذشته شناسایی و برای اطلاع مدیران و دست اندركاران امور مالی شناسایی و منتشر شده است.

وی بیان كرد: خوشبختانه كمتر از یك درصد تخلف های مجموعه دستگاه های اداری در قوای سه گانه عمدی است كه حدود 80 درصد این یك درصد تخلف ها مبتنی بر مصلحت است.

رحمانی فضلی طرح نظارت الكترونیك را یكی از برنامه های اصلی و مهم دیوان محاسبات عنوان كرد و گفت: خوشبختانه هم دولت و هم مجلس شورای اسلامی از اجرای این طرح پشتیبانی می كنند.

وی افزود: در اجرای این طرح بیش از چهار هزار نقطه درآمد و هزینه كشور به دیوان محاسبات متصل شده و مجموعه داده ها و اطلاعات مالی دستگاه ها برای بررسی در اختیار كارشناسان قرار می گیرد.

رحمانی فضلی ادامه داد: با تكمیل نرم افزار مورد نظر، بر تك تك اقدام ها و فعالیت های مالی دستگاه های اجرایی به صورت لحظه ای و آنلاین نظارت خواهد شد.

رییس دیوان محاسبات كشور با تاكید بر اینكه تمامی كسانی كه با مباحث مالی مرتبط هستند باید آموزش ببینند، گفت: به این منظور و برای ارایه آموزش ها از منظر حسابرسی، ایجاد یك مركز آموزشی بزرگ در دیوان محاسبات در دستور كار قرار دارد.

رحمانی فضلی حسابرسی عملكرد را یكی دیگر از برنامه های دیوان محاسبات عنوان كرد و افزود: بر پایه قانون، حسابرسی عملكرد دارای سه مولفه صرفه اقتصادی، كارآمدی و اثربخشی است.

وی ادامه داد: تمامی دستورالعمل ها، آیین نامه ها و ضوابط حسابرسی عملكرد تدوین شده است.

همایش ملی ارتقاء سلامت نظام اداری با تاكید بر نظارت و پیشگیری صبح امروز سه شنبه در سرسرای آیت الله حیدری(ره) دانشگاه ایلام آغاز بكار كرد.

این همایش یك روزه با حضور رییس دیوان محاسبات، معاون سازمان بازرسی و شماری از مقام های كشوری و محلی برگزار شد.

187 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است كه از بین آنها 17 مقاله به صورت سخنرانی و 45مقاله به صورت چاپ در كتاب مجموعه مقالات همایش ارایه می شود.

ك/2/534/565/320



:: برچسب‌ها: کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

سردار 'علیرضا عظیمی جاهد' روز سه شنبه در بیست و سومین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان افزود: امروزه امنیت موجود در استان حاصل همكاری همه اقشار جامعه اعم از برادران اهل سنت و شیعه با مسوولان امنیتی است.

وی اظهار داشت: سپاه به دو قشر بسیج طلاب و عشایر در سیستان و بلوچستان توجه ویژه دارد و از حضور روحانیون اهل سنت بسیجی در شوراهای امر به معروف و نهی از منكر بهره می گیرد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینكه در هر شورای امر به معروف و نهی از منكر باید دو تشكیلات ارشادشونده و ارشاددهنده وجود داشته باشد گفت: همواره روحانیون سنی و شیعه حضوری فعال در راس تشكیلات ارشاددهنده دارند.

وی افزود: حضور روحانیون اهل سنت در تمام حلقه های صالحین شهرستانها، انتخاب مولویها به عنوان فرمانده پایگاههای بسیج، حضور آنان در كاروانهای راهیان نور و عضویت علمای اهل سنت در اتاقهای فكر از مهمترین اقدامات سپاه برای گسترش بیشتر وحدت در منطقه است.

امام جمعه زابل نیز در این مراسم گفت: برپایی همایشهای عملی تحقیقی نقش موثری در تبادل نظر علمای شیعه و سنی در زمینه علمی، اعتقادی و كلامی دارد و موجب رشد علمی بیش از پیش جامعه اسلامی می شود.

حجت الاسلام 'سیدكاظم طباطبایی' ابراز امیداوری كرد پالایش بحث و تبادل نظر فریقین شیعه و سنی در این نشست بدور از هرگونه تعصب، بیش از گذشته وحدت را در جامعه اسلامی مستحكم كند.

بیست و سومین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور 200 نفر از علما و اندیشمندان شیعه و سنی 10 استان كشور توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و كرمان از دوشنبه شب به مدت سه روز در زاهدان آغاز شده است.ك/2

7307/653



:: برچسب‌ها: کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
اپل

شرکت اپل با حضور دوباره استیو جابز جان گرفت

ارزش هر سهم اپل، برای نخستین بار از مرز ۵۰۰ دلار گذشت.

حدود پانزده سال پیش اپل در آستانه ورشکستگی بود و ارزش هر سهمش به ۳ دلار و ۱۹ سنت رسیده بود. حالا اپل فاصله‌اش با گذشته را بیشتر کرده است.

قیمتی که الان روی شرکت اپل گذاشته اند ۴۶۰ میلیارد دلار است.

سیر صعودی اپل مرهون تلاش‌های مدیر عامل پیشین این شرکت استیو جابز است که سال گذشته میلادی درگذشت.

اپل ابتدا با ساختن کامپیوتر کارش را شروع کرد و سپس با ساخت آی‌پاد پا به عرصه رقابت در زمینه پخش موسیقی گذاشت. قدم بعدی آنها ساخت تلفن‌های همراه "آی‌فون" بود. آخرین محصول این شرکت هم "آی‌پد" است. کامپیوتری کوچک که همیشه می تواند همراه صاحبش باشد و از یک کتاب هم نازک تر است.

ماه گذشته اپل اعلام کرد که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۱ میلادی، سود خالصش نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل ۱۱۸ درصد افزایش داشته است. سود آنها در این مدت ۱۳ میلیارد و ۶ میلیون دلار بود.

سودی که اپل در سه ماه آخر سال ۲۰۱۱ کسب کرد، مقام چهارم را در تاریخ سود دهی یک شرکت آمریکایی دارد.

آقای جابز که از موسسان اپل در دهه ۸۰ میلادی بود، تا پایان همان دهه از شرکت اپل اخراج شده بود.

در سال ۱۹۹۷ با سقوط ارزش اپل، از آقای جابز خواهش شد که دوباره به شرکت اپل بازگردد.

او در بازگشت، محصولات جدیدی را به تولیدات شرکت اضافه کرد و با آی‌فون و آی‌پد موفقیت شرکت اپل به اوج رسید.

اپل هم اکنون در جنگ با رقبای خود همچون سامسونگ، گوگل و HTC است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت تا یک ماه دیگر می خواهد سومین نسل از آی‌پد را روانه بازار کند.

اما همه خبرها درباره اپل به این خوبی نیست. محیط کاری کارگرانی که در چین محصولات اپل را تولید انبوه می کنند بارها مورد توجه رسانه ها قرار گرفته و این شرکت اعلام کرده که به زودی یک گروه مستقل از این کارخانه ها بازدید می کنند.

این بازدید به درخواست شرکت اپل انجام می شود.

یکی از مقام های شرکت اپل در این باره گفت: "کارگران در هر جایی حق دارند که در محیط کاری امن و عادلانه‌ای کار کنند."



:: برچسب‌ها: فرانسه , سقوط , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

'دادخدا شاهوزهی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مرحله نهایی لیگ دسته دو بسكتبال بانوان كشور كه با حضور چهار تیم در زاهدان برگزار شد تیم بسكتبال سیستان و بلوچستان با دو برد مقابل 'هوراد تهران و نفت آبادان' و شكست از 'پریسای مشهد' نایب قهرمان شد.

وی اظهار داشت: با كسب عنوان نایب قهرمانی تیم بسكتبال سیستان و بلوچستان جواز حضور در لیگ دسته یك كشور را به دست آورد.

مدیركل اداره ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: تیمهای 'پریسای مشهد' با كسب عنوان قهرمانی و 'نفت آبادان' هم با قرار گرفتن در رده سوم مسابقات به لیگ دسته یك صعود كردند.

وی افزود: 18 تیم در مسابقات لیگ دسته دو بسكتبال بانوان كشور طی چهار مرحله با هم به رقابت پرداختند.ك/3

7307/653



:: برچسب‌ها: ماکرو , فرمت مربع , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

25 بهمن 1367

حكم تاریخی ارتداد سلمان رشدی نویسنده مرتد هندی الاصلِ انگلیسی، به دلیل اهانت به اسلام، قرآن و پیامبر اكرم (ص) و بسیاری دیگر از مقدسات مسلمانان از سوی امام خمینی (ره) صادر شد .

25 بهمن 1362

درجریان جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق مناطق مسكونی شهرهای بهبهان و مسجد سلیمان را مورد حمله هوایی قرار داد.

25 بهمن 1357

حضرت امام خمینی (ره) رهبر كبیر انقلاب اسلامی در پیامی از مردم خواستند كه به منظور سازندگی و آغاز زندگی نوین به اعتصابات چندین ماهه و سراسری خاتمه دهند و به كار و سازندگی مشغول شوند.

25 بهمن 1357

امام خمینی( ره) در پیامی به مردم استان آذربایجان و خصوصا تبریز از آنان خواستند كه با تمام قوا برای سركوبی وابستگان رژیم فاسد كه دست به اخلال در نظم عمومی زده اند، قیام كنند و همانند تهران به این حركات مذبوحانه خاتمه دهند. عناصر ضدانقلاب و ساواكی ‏ها در نقاط مختلف شهر تبریز موضع گرفته و با تیراندازی‏های گسترده، عده زیادی از مردم شهر را به خاك و خون كشیده بودند.

25 بهمن 1333

مدرسه آیت‌الله العظمی بروجردی در نجف گشایش یافت. این مدرسه در ضلع شرقی حرم امیرمؤمنان علی (ع)، قرار دارد كه به منظور تقویت حوزۀ علمیه نجف و با مدیریت مرحوم حاج شیخ نصرالله خلخالی احداث شد تا طلاب و فضلای جوان در آن مشغول تحصیل، تدریس و تحقیق شوند.

25 بهمن 1330

'حسین فاطمی' وزیر امور خارجه كابینه 'محمدمصدق' هنگام سخنرانی در یك مجلس عمومی هدف سوءقصد قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.

25 بهمن 1322

سرتیپ 'حاجعلی رزم‌آرا' از ریاست ستاد ارتش بركنار و سرتیپ 'علی ریاضی' معاون وزارت جنگ، جانشین وی شد.

25 بهمن 1321

در پی استعفای 'احمد قوام'(قوام‌السلطنه) از نخست‌وزیری 'علی سهیلی' برای دومین بار مامور تشكیل كابینه شد. كابینه وی تا 25 اسفند 1322 دوام داشت.

25 بهمن 1319

سفارت آمریكا از وزارت امور خارجه ایران فهرستی از كشتی های ثبت شده ایران را درخواست كرد.

25 بهمن 1316

پیمان سعدآباد در جلسه امروز مجلس شورای ملی به تصویب رسید. این پیمان در ۱۷ تیر ماه بین چهار كشور عراق‌، افغانستان‌، تركیه وایران به امضاء رسید كه به موجب آن چهار كشور متعهد شدند در منطقه‌، از یكدیگر در صورت بروز خطر حمایت متقابل كنند. انعقاد این پیمان به درخواست كشور انگلستان بود.

25 بهمن 1303

با تصمیم مجلس شورای ملی، احمد شاه از فرماندهی كل قوای ایران عزل و رضاخان به جای آن به این سمت منصوب شد. با از دست دادن مهم‏ترین اهرم قدرت شاه قاجار، زمینه برای انقراض این سلسله، بیش از پیش فراهم شد.

25 بهمن 1301

'مستوفی‌الممالك' وزیران پیشنهادی خود را به 'احمدشاه' معرفی كرد. 'رضاخان' در كابینه وی همچنان وزارت جنگ را عهده دار است.

اطلاع*2002*1717



:: برچسب‌ها: کریسمس , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری BIT میلان بزرگترین رویداد گردشگری ایتالیا و چهارمین نمایشگاه گردشگری دنیا است كه همه ساله در مركز نمایشگاهی این شهر برپا می شود.

شركت نمایشگاه های میراث فرهنگی و گردشگری به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه حضور دارد و علاوه بر معرفی جاذبه های فرهنگی و گردشگری كشورمان نسبت به جذب گردشگر از بازارهای هدف ایران اقدام می كند.

نمایشگاه گردشگری میلان 16 فوریه (27 بهمن ماه) آغاز به كار می كند و به مدت چهار روز برپا خواهد بود.

غرفه ایران در این نمایشگاه در فضایی به وسعت 200 متر مربع در سالن شماره 2 محل دایمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی میلان برپا می‌شود.

11 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و هتل‌های جمهوری اسلامی ایران در غرفه ایران حضور دارند.

فراهنگ 2025**1588



:: برچسب‌ها: سفر , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون والیبال،دهمین هفته از دور برگشت (بیست و سومین هفته) این رقابت‌ها روز 26 بهمن ماه با برگزاری 7 دیدار در 7 شهر برگزار می‌شود كه بر اساس اعلام سازمان لیگ، برنامه و اسامی داوان و ناظران به قرار زیر است:

برنامه هفته دهم - چهارشنبه - 26 بهمن ماه 90

- مناطق نفت خیز جنوب – فناوری نوین كشاورز / اهواز ساعت 17:00

ناظر و داوران : عباس جلایر ،حسین پوركاشیان ، مسعود قاری

- سایپا - پیكان / كرج ساعت 17:00

ناظر و داوران : امیدوار حاتمی ، محمد شاهمیری ، بهرام سلیمانی

- پیشگامان كویر یزد - شهرداری ارومیه / یزد ساعت 17:00

ناظر و داوران : شهباز صدری ، محمدحسین شفقی ، محسن ترابی

- شهرداری تبریز - آلومینیوم المهدی بندر عباس / تبریز ساعت 17:00

ناظر و داوران : خلیل یگانه مجد، علی اصغر حاج كاظمی ووحید پوركاشیان

- گیتی پسند اصفهان - هاوش گنبد / اصفهان ساعت 17:00

ناظر و داوران : محمود حداد ، ابراهیم فیروزی ، احمد سرمست

- میزان خراسان رضوی - كرمان / مشهد ساعت 17:00

ناظر وداوران : محمد حسن خوشدل ، مسعود یزدان پناه و مرتضی اكرمی

- كاله مازندران- باریج اسانس كاشان

ناظر و داوران :اسماعیل صباغ، حمید راهجردیان و علیرضا قریب

**1828**1440



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , قرمز , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

- خوب بازی با نتیجه ۱-۰ به سود سیتی پایان میگیره. سپاس از همراهی شما

-حالا با این نتیجه منچستر سیتی با ۶۰ امتیاز به صدر جدول میاد و ویلا با ۲۸ امتیاز در رده ۱۵ جا میگیره

-۴ دقیقه وقت اضافه گرفته شده که بعیده منجر به تغییری در نتیجه بشه

-شبکه اسکای بهترین بازیکن زمین رو گرت بری اعلام میکنه. اما واقعا بازی تماشایی و جذابی نبود و بازی گرت بری هم چندان به چشم نیومد

- در این لحظات آخر ویلا بیشتر از تمام ۹۰ دقیقه گذشته خطرناک عمل کرده

- واقعا توپ خوبی را هارت گرفت. سیلوا هم تعویض میشه و به جایش ریچاردز به بازی میاد

دقیقه ۹۰: لحظات آخر بازیه. استون ویلا واقعا استحقاق امتیازی از این بازی نداره. حمله ای خطرناک روی دروازه سیتی که هارت مجبور میشه دو تا توپ را جمع و جور کنه

-آگوئرو تعویض میشه و جایش رو به ژکو میده

دقیقه ۸۸: کارت زرد برای ان زوگبیا برای بازی خطرناک

دقیقه ۸۷: کرنر برای ویلا. و ضربه سر خطر ناک بازیکن ویلا از بالای دروازه بیرون میره

دقیقه ۸۵: نفوذ سیلوا به درون محوطه جریمه ویلا اما توپ رو از دست میده

دقیقه ۸۴: سمیر نصری داره میاد به زمین و جای ادم جانسون رو میگیره

دقیقه ۸۳: یک حرکت نفوذی خوب از میلنر و ارسال او که مدافع ویلا دفع می کنه

دقیقه۸۱: ویلا طوری بازی می کنه که اصلا به نظر نمی رسه عقبه از سیتی. متنچینی هم دنبال حفظ نتیجه س ظاهرا

دقیقه ۷۶: بازی برای لحظاتی متوقف بود و حالا ویلا حمله می کنه اما کاملا بی نتیجه. آلبرینگتون جاشو به استیون ایرلند میده در ویلا

دقیقه ۷۴: یک حمله از ویلا که توپ را هارت به آسانی در اختیار میگیره. ویلا در این بازی بسیار کم انگیزه و کم توان ظاهر شده تا اینجا البته

دقیقه ۷۲: بیرون محوطه جریمه ویلا. حمله ناموفق سیتی

دقیقه ۷۰: ویلا با اینکه در زمین خودش عقبه اما چندان زهردار دنبال حمله کردن نیست

-حرکت آهسته نشان میده که یک هندبال آشکار در داخل محوطه جریمه ویلا رو داور نادیده گرفته یا اصلا ندیده

-خطای بی مورد ریچارد دان روی آگوئرو و کارت زردی دیگر برای سیتی

-اگه ویلا این بازی رو ببازه، در ۷ بازی اخیر خود در خانه تنها دو امتیاز گرفته

-خوب با این نتیجه سیتی مجددا به صدر جدول میاد

دقیقه ۶۴: یک پاس خوب از سیلوا برای آگوئرو و کنترل خوب از او. اما ضربه آخر رو باز هم بد میزنه

-روی ضربه کرنر، لسکات مدافع برای سیتی گل میزنه

-گللللللللللللللللللللللللللللل برای سیتی. سیتی ۱ ویلا ۰

دقیقه ۶۱: خطای پتروف روی سیلوا روی خط جریمه و کارت زرد برای او

-یک پاس خوب از سیلوا در درون محوطه خطر ویلا اما در راه دفع میشه

دقیقه ۶۰: یک ساعت از بازی گذشته اما هنوز گشایشی برای سیتی پیش نیامده

-سیتی به حملاتش شدت بخشیده و ضربه کالروف از کنار دروازه بیرون میره

-کرنر برای سیتی و خیمه سیتی روی دروازه ویلا

دقیقه ۵۶: یک حمله از سیتی و شوت زابلتا چندان قدرتمند نیست که شی گیون رو به دردسر بندازه

-خطای نسبتا شدید روی آگوئرو در وسط زمین که صدمه ای در بر نداره

-توز اگر آماده باشه قطعا میتونه سیتی را در بردن لیگ برتر کمک کنه

-خبر جالب اینکه کارلوس توز چهارشنبه به ترکیب تیم سیتی برمیگرده. البته معلوم نیست او که مدت هاست بازی نکرده تا چه حد آماده باشه

-سانتر سیلوا را لسکات با ضربه سر بیرون میزنه

دقیقه ۵۲: خطای دارن بنت روی زابلتا پشت محوطه جریمه ویلا

- سمیر نصری در حال گرم کردن است. از سیلوا چندان چیزی در این بازی ندیدیم. کسی که یکی از بهترین بازکنان این فصل لیگ برتر بوده

-سیتی برای نتیجه گرفتن احتمالا باید تغییر ایجاد کنه در تیمش

-کرنر روی دروازه سیتی اما بی حاصل

دقیقه ۴۷: حمله نصفه و نیمه سیتی به نتیجه نمی رسه و به یک ضد حمله ویلا و ضربه آزاد برای این تیم ختم میشه

-هنوز دو تیم تعویضی نکردن و مایکل داره بازی رو از روی نیمکت نگاه میکنه

-خوب نیمه دوم شروع شد

-اگر رئال امروز بازیشو مقابل لوانته ببره، ۱۰ امتیاز از بارسا جلو میوفته و میشه گفت که دیگه مورینیو قهرمانی لالیگا را بدست خواهد آورد

- در لالیگا هم طرفداران بارسلونا هم با بخت شب گذشته این تیم مقابل اوساسونا حسابی نا امید شدند

-مساله فقط بدون گل بودن مسابقه نیست فرصتهای خطرناک هم خیلی‌ کم بود. امیدوارم نیمه دوم بهتر باشه

-نظر پوریا ژافره همکار مادرباره نیمه نخست: نیمه اول اصلا بازی خوبی‌ نبود، یک تیم فقط دفاع می‌کنه و اون یکی‌ هم هنوز نتونسته کلید قفل دفاع رو پیدا کنه،

-و از سوی دیگه رفتار تحریک امیز اورا در آخر بازی با واکنش چندانی مواجه نشده

-دست ندادن سوارز با اورا در بازی دیروز یونایتد با لیورپول سر و صدای زیادی ایجاد کرده. فرگوسن حمله شدیدی به سوارز کرده.

- و حالا پایان نیمه اول با سوت داور. بازی از سطح نسبتا پایینی برخوردار بود

دقیقه ۴۵: لحظات پایان نیمه نخست. یک دقیقه وقت اضافی هم در حال اتمامه.

-سیتی با وجود داشتن بازیکناننی نامدار و مبتکر، هنوز نتونسته یخ بازی رو بشکنه و خطری جدی ایجاد کنه روی دروازه ویلا

دقیقه ۴۳: یک حمله دیگر از سیتی اما باز هم بی نتیجه

دقیقه ۴۱: یک کرنر برای ویلا. اما بی نتیجه. ضربه کم دقیت ریچارد دان با فاصله بیرون میره

دقیقه ۴۰: باز هم یک حرکت خوب از آگوئرو که مجددا در زدن ضربه اخر ضعیف عمل می کنه

دقیقه ۳۹: یک ضربه آزاد بیرون محوطه خطر ویلا که کولورف با فاصله زیاد به بیرون میزنه

-سیتی گرچه در چند فصل اخیر جزو قدرت های برتر فوتبال انگلستان و حتی تا حدی اروپا شده اما هنوز سال ها زمان لازمه تا بتونه مثل یونایتد، لیورپول، و آرسنال در سطح جهانی هوداران زیادی پیدا کنه

دقیقه ۳۶: بازی همچنان بدون خطری جدی دنبال میشه

دقیقه ۳۴: تا اینجا آگوئرو نمایش بهتری از بقیه داشته

دقیقه ۳۲: خطای گرت بری روی مدافع ویلا در بیرون محوطه جریمه ویلا

-بیش از نیم ساعت از بازی گذشته و استون ویلا به ندرت از نیمه خودش بیرون آماده، شی‌ گیون و مدافعان ویلا باید بدون نقص بازی کنن تا با این فشار از سیتی گل نخورن

دقیقه ۳۱:برای لحظاتی است که ویلا فشار رو روی دروازه سیتی افزایش داده

دقیقه ۲۹: حرکت زیبای دیگری از اگوئرو. چند نفر رو جا میگذاره اما ضربه آخر رو بد میزنه

-توپ هنوز در اختیار سیتی هست. از هر دو طرف راست و چپ روی دروازه ویلا هجوم میارن

دقیقه ۲۸: فشار سیتی اونها رو به یک کرنر دیگه می رسونه

کرنر برای سیتی با دفع دفاع ویلا تکرار باید بشه. میلنر ارسال می کنه اما بازیکنان سیتی خطرناک به نظر نمی رسند

دقیقه ۲۵: یک حرکت زیبا از آگوئرو و ارسال او روی دروازه. اما هیچ کدام از بازیکنان سیتی آنجا نیست

-سیتی با تفاضل گل ۴۴ در مقابل تفاضل ۳۶ یونایتد، با این وجود سیتی برای به صدر امدن احتیاج به پیروزی داره

- تا اینجا ۴۶ درصد بازی در اختیار میزبان بوده

دقیقه ۲۰: هنوز هیچ خطر جدی ای روی دروازه ها پیش نیومده

- در ضمن استیون ایرلند هم که روزگاری بازیکن محبوب هواداران منچستر سیتی بود امروز روی نیمکت استون ویلا قرار گرفته و ریچارد دان کاپیتان فعلی استون ویلا هم قبلا در سیتی بازی می کرد

-گرت بری و جیمز میلنر بازیکنان سابق استون ویلا در ترکیب منچستر سیتی قرار دارند. شی‌ گیون دروازه بان سابق منچستر سیتی هم امروز سعی‌ دارد با پیراهن ویلا از گول زدن یاران سابقش جلوگیری کند.

-حضور بازیکنان سابق دو تیم در ترکیب تیم مقابل از نکات جالب این بازی است.

-استوارت پیرس سرمربی موقت تیم ملی انگلستان در حال تماشای بازی در استادیوم است

دقیقه ۱۵: توپ رو آگوئرو به سیلوا میده و پاس او به جانسون بی نتیجه به بیرون میره

- سیتی با اینکه از دیگر تیم ها گلهای بیشتری زده اما در ۴ بازی آخر فقط یک گل زده. سرجیو آگوئرو هنوز بیرون از خانه گلی برای سیتی نزده

دقیقه ۱۲: استون ویلا بازی رو از دفاع خودش شروع می کنه. بازی بیشتر در وسط میدان جریان داره

سیتی: هارت- کمپانی-زابلتا- لسکات-کالرف- میلنر- جانسن- بری- سیلوا-دی یونگ- اگوئرو

استون ویلا: گیون-هاتن-دیون-کالینز- کوئلار-البریتن-پتروف- گاردنر- بنت- هسکی- کین

دقیقه ۸: سیتی کمک کم میانه میدان را در اختیار گرفته

دقیقه ۵:استون ویلا بازی را خیلی تهاجمی آغاز کرده و در همین ابتدا یکی دو بار حمله کرده سمت دروازه سیتی

-این تیم تنها در یک بازی از ۱۳ بازی اخیر خود گل نخورده

-استون ویلا در دو بازی اخر خود در خانه مساوی کرده اند اما چهار بازی پیش از ان را باختند. آخرین بردشان در خانه مقابل نوریچ در نوامبر سال پیش بوده.

-آمار بازی: سیتی ۴بار از ۵ دیدار گذشته خود با استون ویلا در لیگ برتر را برده اما همه این بردها در زمین خودش بوده.

اس ام اس (شماره تلفن: ۰۰۴۴۷۷۸۶۲۰۱۱۲۷)، توئیتر (bbcpersiansport) و ای‌میل (varzesh@bbc.co.uk)

لطفا با ما تماس بگیرید و در این برنامه مشارکت کنید.

سلام و روزتان خوش. من حمید ترکمن هستم و با گزارش بازی استون ویلا برابر منچسترسیتی در خدمت شما هستم.

-روزتان خوش

-فردا و با گزارش بازی منچسترسیتی مقابل استون ویلا در برمینگام (ساعت ۴ به وقت لندن، ۷.۳۰ به وقت ایران) دوباره در خدمتتان خواهم بود

-خوب در اینجا به پایان این گزارش می رسیم. بسیار ممنون از همراهی شما

-یونایتد با این برد به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد و تا فردا که منچستر سیتی با استون ویلا بازی داره قطعا صدرنشین خواهد ماند

-خوب ظاهرا پیش بینی مسعود بهنود و یکی دو نفر از مخاطبان ما درست در آمد. نتیجه نهایی دو یک به سود منچستر یونایتد

دقیقه ۹۴: و سوت پایان بازی. اورا شدیدا اظهار خوشحالی میکنه و تعمدا رفته جلوی سوارز و در صدد تحریک اونه ظاهرا

شبکه اسکای رونی رو بهترین بازیکن میدان معرفی کرد اما والنسیا کمتر از او مستحق نبود واقعا.

دقیقه ۹۲: سوارز گرچه در آفساید بود اما توپ را در یک فرصت عالی به بیرون زد

دقیقه ۹۰: ضربه فوق العاده و از راه دور جانسون رو دروازه بان یونایتد به کرنر می فرسته

رضا از اهواز هم معتقده ولبک خیلی بد بازی کرد در نیمه اول و هرناندز باید به جاش میومد که این اتفاق نیفتاد. ممنون از نظرت رضا

دقیقه ۸۸: لیورپول در زمین یونایتد خیمه زده. اما جانسون یک توپ را براحتی از دست میده

-پنج دقیقه تا پایان مونده. آیا آخر این بازی جذاب تر هم خواهد شد؟

-لیورپول یک حمله دیگه تدارک دیده اما آفساید روی سوارز اعلام میشه

دقیقه ۸۵: یونایتد خودش را جمع و جور کرده و سعی داره بازی را کنترل کنه

-لیورپول حالا دوباره جون گرفته و احتمال گل دیگر از لیورپول هست

-اشتباه محرز از فردیناند و گل از سوارز

دقیقه ۸۰: گلللللللللللللللللللللللللللللللل

- این میتونه به این معنی باشه که دفاع این تیم بیشتر خالی می مونه به نظر میاد یک گل دیگه در راه باشه ولی اینکه کدوم طرف میزنه پیش‌بینی‌اش سخته

-پوریا ژافره: بعد از دو گل سریع یونایتد در اوائل نیمه دوم بازی کمی از هیجان افتاده ، لیورپول تمام داشته‌های خودش در خط حمله رو به زمین فرستاده

دقیقه ۷۹: کارت زرد به مایکل کریک برای خطا روی سوارز.

دقیقه ۷۷: گرچه لیورپولی ها خیلی مصمم به تغییر نتیجه هستند، اما یونایتد نبض بازی را در دست داره

-ممنون شکوفه جان. با روند بازی احتمالا بتونی از دوست پسرت شیرینی بگیری

-شکوفه ایمیل زده و گفته: امیدوارم منچستر بازی رو ببره و ا‌لا دوست پسرم تا یک هفته افسردگی میگیره، منچستر یا اول خط هست یا آخر خط حد وسط نداره.

دقیقه ۷۲: یک حمله نصفه و نیمه از لیورپول. یک حمله دیگه از یونایتد که توپ نهایی رو ولبک با ضربه ای آرام به دروازبان لیورپول می رسونه

دقیقه ۷۰: بازی کمی آرام شده و تلاش های لیورپول هم چندان زهردار نیست

-گل خوردن از رونی برای طرفداران لیورپول دوچندان ناراحت کننده‌اس او نه تنها با پیراهن منچستریونایتد به آنها گل می‌زنه بلکه بچگی‌اش را در تیم دیگه شهر لیورپول یعنی اورتون بازی کرده و هنوز هم طرفدار این تیم است

دقیقه ۶۶: یک خطر روی دروازه یونایتد که در نیمه دوم واقعا نادر بوده. متعاقب اون خطا روی رونی

دقیقه ۶۵: یک حرکت خوب دیگه از والنسیا. او تقریبا در همه حملات یونایتد نقش اساسی داشته

-تنها وضعیت تورز در چلسی شاید از کرول بدتر بوده این فصل

دقیقه ۶۲: بلامی و کرول برای لیورپول به بازی آمدند. کرول که با ۳۵ میلیون پوند از نیوکاسل به این تیم اورده شد، بسیار ضعیف تر از انتظار ظاهر شده در اولین فصل حضورش در لیورپول

- خیلی از طرفداران لیورپول از این بازیکن ملی‌ پوش راضی نیستند و شاید سال آینده او رو با پیراهن تیم دیگه‌ای ببییم

-استوارت داونینگ خیلی ضعیف تر از توانایی هاش داره بازی می کنه. داونینگ با اون بازیهایی که قبلا برای میدلزبورو یا استون ویلا انجام می داد خیلی فاصله داره.

دقیقه ۵۹: رونی یک فرصت خیلی خوب گلزنی را از دست داد. یونایتد شدیدا بوی گل میده هنوز و بعید نیست بازهم به گل برسه

دقیقه ۵۷: شوت قشنگ رونی در کنج دروازه لیورپول فرود میاد، حیف که داور قبلا بازی را متوقف کرده بود

-حمله ای دیگر از یونایتد با مرکزیت رونی و والنسیا که البته نتیجه ای نداشت

دقیقه ۵۵: سانتر بسیار ضعیف داونینگ، فرصت پشت جریمه لیورپول رو هدر داد

-پوریا ژافره: حالا اگر رونی بتواند گل سوم خودش را با ضربه سر بزند یک هت‌تریک رویایی کرده ، یک گل با پای راست (شوت سرضرب) یکی با پای چپ (لایی) زده و فقط یک گل با هد کم داره

دقیقه ۵۳: لیورپول با دو گلی که خورده، سر در گم به نظر میرسه

-والنسیا در این فصل نمایش خیلی خوبی داشته و خیلی ها او رو با اسکولز سال های پیش مقایسه می کنن. مخصوصا که مثل اسکولز کم حاشیه و در سکوت خبری فوتبالش رو ادامه میده

-حرکت عالی از والنسیا. او اول توپ را از دفاع لیورپول قاپید و بعد پاس فوق العاده ای رو برای رونی مهیا کرد

-گلللللللللللللللللللللللللللللل دوم رونی و یونایتد

-شوک بزرگی بود این گل برای لیورپول در دقیقه اول نیمه دوم

-دفع ناقص دفاع لیورپول و ضربه کوبنده و زیبای رونی، گل بیستم فصل برای رونی

دقیقه ۴۶: بازی با حمله یونایتد و کرنر. گلللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل رونی با یک ضربه زیبا

-امیر جاودانی هم گفته: به نظر من این بازی یا گلی در پی نداره یا خیلی پر گل خواهد شد در نیمه دوم. مرسی امیر جان

اگر مساوی نشه منچستر یونایتد حتما می‌بره

- نوید از ایتالیا گفته لیورپول ۳ بر ۰ میبره و همه طرفدارای منچستر رو تو استودیوتون لوله می کنه. مرسی نوید جان. منم از زاویه دید یک آرسنالی بفهمی نفهمی دلم می خواد لیورپول ببره

-خبر رسید که در تونل بین بازیکنان دو تیم درگیری لفظی و فیزیکی شده، پلیس و ماموران انتظامی وارد ماجرا شدن تا دو طرف رو آروم کنن

-فردیناند با تکل به موقع روی سوارز نشون داد که هنوز بلده چطوری تیمش رو در مقطع حساس از گل خوردن نجات بده. بعید نیست که فردیناند در جام ملتها بار دیگه در قلب دفاع تیم ملی انگلستان قرار بگیره

-تکرار صحنه دست ندادن سوارز از تلویزیون. واکنش اورا به دست ندادن سوارز جالب بود. او به سمت دوربین نگاه کرده و گویی با اشاره اش می گوید که این سوارز است که نمی خواهد مسئله را تمام کند

دقیقه ۴۵: سوت پایان نیمه اول. بازیکنان در حال خروج از زمین. اکثر بازیکنان نگاه خشمگینی به سوارز دارند مخصوصا والنسیا

-سوارز اعتقاد داره که خطا شده روش اما داور اعتنایی نمی کنه

دقیقه ۴۴: نفوذ خطرناک سوارز و دفاع عالی فردیناند که نفر آخر خط دفاعی بود

-منچستریونایتد هم همواره خط حمله خوبی داشته حتی در زمانی که تیم بد نتیجه گرفته. ترجه این دو جمله یعنی : یک گل می تونه این بازی را از این هم جذابتر کنه

-پوریا ژافره همکار ما در بخش ورزش هم میگه لیورپول امسال خیلی خوب نتیجه نگرفته ولی به سختی به رقبا اجازه داده دروازه اش را باز کنند.

-یونایتد در ۵ بازی گذشته خود ۱۶ گل زده. از سوی دیگر فقط گل های خورده منچستر سیتی از لیورپول کمتر بوده در این فصل

دقیقه ۴۱: کرنر روی دروازه یونایتد. به یک کرنر دیگه منجر میشه. اما شوت اسکرتل با فاصله نسبتا زیاد بیرون میره

دقیقه ۳۹: یک حمله از لیورپول با مهندسی سوارز و پاس نه چندان دقیق او به کویت

-حبیب تاجر ماشین در دوبی به ما ایمیل زده و بازی رو دو یک به سود منچستریونایتد پیش بینی کرده

دقیقه ۳۷: حمله دیگری از یونایتد و ضربه ضعیف ولبک به جایی نمی رسه

-دقیقه ۳۳: یک پاس ضعیف از اسکولز. اسکولز از زمان بازگشت دوبارش به یونایتد حضور قابل قبولی داشته اما با زمان اوجش فاصله زیادی داره

دقیقه ۳۲: یک حمله خطرناک دیگه از یونایتد که این بار دنی ولبک نتونست استفاده کنه از موقعیتش. اگر یونایتد همینطور ادامه بده به گل میرسه احتمالا

-چه سانتر زیبایی کرد گیگز و ضربه سر اسکولز هم خوب بود اما رینا خوب عمل کرد

دقیقه ۳۰: ضربه خطرناک اسکولز رو رینا دفع کرد

- اس ام اس (شماره تلفن: ۰۰۴۴۷۷۸۶۲۰۱۱۲۷)، توئیتر (bbcpersiansport) و ای‌میل (varzesh@bbc.co.uk)

-فراموش نکنید که میتونید نظرات و پیش بینی خود را به ما خبر بدین تا در اینجا منعکس کنیم

-یونایتد از ۱۵ بازی لیگی اخیر خود تنها در دوبازی بازنده شده اما لیورپول در ۱۵ بازی اخیر خود در رقابت های مختلف ۳ بار بازنده شده

دقیقه ۲۶: شوت رونی از کنار دروازه لیورپول بیرون رفت

دقیقه ۲۳: هنوز هیچ تیمی شانس صد در صدی نداشته اما چند دقیقه ای است که لیورپول خطرناکتر ظاهر شده

-ابراهیم خلیلی از سردبیران خبر بی بی سی که البته از آبی های لندن یعنی چلسی حمایت می کنه میگه منچستریونایتد سه - یک میبره

-امینی، از مخاطب های برنامه، از ونزوئلا اظهار امیدواری کرده که یونایتد ببره. ممنون امینی جان

-آقای فانی پیش بینی کرده لیورپول با اختلاف دو گل بازنده میشه

دقیقه ۱۸: حمله یونایتد و ضربه خطرناک رافائل را رینا کنترل می کنه

-اما عنایت فانی که از معدود طرفدارهای لیورپول در بی بی سی فارسی هم هست چندان امیدوار نیست که تیم محبوبش بتونه در اولدترافورد نتیجه بگیره

-مسعود بهنود، روزنامه نگار، که او هم طرفدار منچستریونایتد است می گوید یونایتد دو - یک می بره و یک گل را هم رونی می زنه

-صادق صبا رئیس بخش فارسی بی بی سی و طرفدار دو آتیشه منچستریونایتد پیش‌بینی کرده که بازی را منچستر یونایتد ۰-۲ می بره

-و اما پیش بینی بعضی ازهمکاران ما در بی بی سی:

- اما، هنوز نخستین رویارویی سوآرز و پاتریس اورا از زمان مطرح شدن اتهام نژادپرستانه، این بازی را در مرکز توجه قرار داده.

-استعفای کاپلو و گمانه زنی ها درباره مربی آینده تیم انگلستان، و سرمربیگری احتمالی هری ردنپ، تا حدی از حساسیت این بازی کاسته

-بازی تهاجمی و زیبایی رو شاهدیم

دقیقه ۹: حمله لیورپول و پاس جرارد به جانسون میرسه که ضربه خطرناک او از کنار دروازه یونایتد به بیرون میره

-بازی هنوز درست و حسابی شروع نشده بود که جنجال بین پاتریس اورا و لوئیز سوارز بیشتر هم می‌شود. در یک صحنه بحث برانگیز سوارز باعث برخورد شدید اورا و ریو فردیناند شد.

داور خطا اعلام نکرد . تماشاگران منچستریونایتد هم علیه سوارز شعار دادند

-کرنر را گیگز میزنه اما ضربه سر رونی کارساز نبود

-ارسال زیبای گیگز به یک کرنر منجر میشه

دقیقه ۵: یک نفوذ خیلی خوب از والنسیا که در مرز محوطه جریمه با خطا متوقف میشه

- از دست داد فرصت رو والنسیا

-خطر روی دروازه لیورپول. نفوذ ولبک به پشت محوطه جریمه لیورپول و پاسش به والنسیا

دقیقه ۳: بازی در وسط میدان جریان داره بیشتر.

نکته جالب اینکه سوارز با اورا دست نداد. این شاید به معنیه که هنوز قبول نداره که به توهین نژادپرستانه کرده

بازی شروع شد

لیورپول: ۲۵-رینا ۲-جانسون ۳-خوزه انریکه ۵-اگر ۳۷-اسکرتل ۸-جرارد ۱۴-هندرسون ۱۸-کویت ۱۹-داونینگ ۲۰-اسپیرینگ ۷-سوارز

یونایتد: ۱-دخیا ۳-اورا ۵-فردیناند ۶-اوانز ۲۱-رافائل ۱۱-گیگز ۱۶-کریک ۲۲- اسکولز ۲۵-والنسیا ۱۰-رونی ۱۹- ولبک

ترکیب دو تیم:

-او که به دلیل رفتار نژادپرستانه علیه پاتریس اورا ۸ بازی محروم بود، در بازی قبل لیورپول بصورت بازیکن تعویضی وارد زمین شد و یک کارت زرد هم گرفت.

-لوئیس سوآرز احتمالا از اول بازی وارد میدان خواهد شد

-کریس اسمالینگ هم آماده س اما چند مدافع از جمله فیل جونز به بازی امروز نمی رسند

-تام کلورلی بعد از سه ماه مصدومیت، امروز به ترکیب یونایتد برمیگرده

اخبار دو تیم:

منچستریونایتد تیم دوم رده بندی و لیورپول تیم هفتم جدول است.

بی صبرانه منتظر پیغام های شما هستیم. بازی راس ساعت ۱۲.۴۵ در اولدترافورد آغاز خواهد شد.

سلام. من حمید ترکمن هستم از گروه ورزش بی‌بی‌سی فارسی و خوشحالم که با گزارش بازی منچستریونایتد و لیورپول در خدمت شما خواهم بود.

شما می‌توانید با ارسال نظرات خود از طریق اس ام اس (شماره تلفن: ۰۰۴۴۷۷۸۶۲۰۱۱۲۷)، توئیتر (bbcpersiansport) و ای‌میل (varzesh@bbc.co.uk)، در این گزارش مشارکت کنید.



:: برچسب‌ها: هنر , د , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا به نقل از شماره روز سه شنبه روزنامه واشنگتن پست، اوباما روز دوشنبه در یك سخنرانی انتخاباتی در واشنگتن، آخرین اقدامات دولت خود را برای بودجه سال 2012 اعلام كرد.

اوباما در طرح جدید خود برای بودجه، خواستار 350 میلیارد دلار بودجه اضافی شد تا از سقف مالیات حقوق بگیران دولت كاسته و ضمن آن سرمایه كارخانه های داخلی تقویت شود و شركتهایی كه در خارج از كشور مشغول فعالیت هستند، به كشور بازگردند.

'همچنین استخدام معلمان، بازآموزی كارگران و تقویت بنیان های زیرساختی در حال متلاشی هم در این بودجه اضافی پیش بینی شده است.'

دراین بودجه پیشنهادی، سهمی ناچیزبه برنامه های بخش خدمات بهداشت و درمان و تامین اجتماعی اختصاص یافته است.

در طرح قبلی بودجه، دولت ناگزیر بود برای اجرای این برنامه ها دست به استقراض سنگین بزند.

اوباما در طرح جدید پیشنهادی خود، پیش بینی كرده است كه كسری بودجه دولت را با افزودن بر مالیات شركت ها و طبقات ثروتمند جامعه تا 2 هزار میلیارد دلار در یك دهه آینده مرتفع سازد.

همه تلاش اوبامااین است كه كنگره را وادارسازدتا قانون جدیدی برای مالیات وضع شود، به نحوی كه حداقل بار مالیاتی بر دوش طبقات متوسط جامعه تحمیل شود و در عوض طبقات میلیونر حداقل 30 درصد از درآمد سالانه شان را مالیات بپردازند.

اوباما درطرح جدید خواستار تصویب 3هزار و 8 میلیارد دلار هزینه دولت در سال مالی آینده شده است. در عوض بودجه وزارت دفاع 'پنتاگون' و آژانس های دولتی در یك دهه دیگر كاهش یابد.

اوباما گفت كه طرح بودجه پیشنهادی او موجب 4 هزار میلیارد دلار صرفه جویی در ده سال آینده خواهد شد و نرخ استقراض دولت را ثابت حفظ خواهد كرد.

به رغم این صرفه جویی كه اوباما آن رااعلام می كند، درطرح جدید، كسری بودجه بیش از میزانی است كه در ماه سپتامبر به كنگره پیشنهاد شده بود. این كسری بودجه برای ده سال آینده بیش از 600 میلیارد دلار در سال خواهد بود.

بخشی از این بدهی كه در اختیار سرمایه گذاران خارجی باقی خواهد ماند تاسال 2021 به 18 هزار و 7 میلیارد دلار هم بالغ خواهد شد كه معادل 5/76درصد كل اقتصاد آمریكاست و دو برابر بدهی امریكا قبل از سال ركود اقتصادی یعنی سال 2007 است.

این كسری بودجه 1 هزار میلیارد دلار بیش از میزانی است كه رئیس جمهور آمریكا آن را در ماه سپتامبر پیش بینی كرده بود.

در مجموع در طرح جدید، كسری بودجه آمریكا در ده سال آینده 350 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت كه ناشی از طرح های 125میلیارد دلاری احداث جاده و خط آهن و تداوم روند كاهش مالیات از خانوده هایی است كه 10 هزار دلار برای شهریه دانشگاه می پردازند و همچنین معافیت مالیاتی مشاغلی است كه در سراسر امریكا دست به تحقیقات می زنند.

در دولت بوش از خانواده هایی كه سالانه تا سقف 250هزار دلار درآمد داشتند،مالیات اخذ نمی شد.

جمهوریخواهان می گویند كه اوباما برای كاهش بدهی ها ازافزودن بر مالیاتها و با توسل به لطائف الحیل استفاده كرد، در حالیكه از این مسئله غافل است، ملت با بالا رفتن سن شان بر هزینه هایشان افزده می شود و دولت از رفاه این قشر از جامعه غافل مانده است.

'میت رامنی' رقیب انتخاباتی اوباما طرح پیشنهادی وی را 'توهین به مالیات دهندگان آمریكایی' توصیف كرده ومی گوید كه اوباما گامی معنادار برای حل بحران وبرخورداری ازتامین اجتماعی و مراقبتهای درمانی و بهداشتی شهروندان برنداشته است.

اوباما دو سال است كه برای بازسازی ساختارهای تامین اجتماعی و مراقبت های بهداشت ودرمان تحت فشار قرار دارد .

اوباما سال گذشته میلادی توصیه های كمیسیون مالی كه خود او برای تنظیم راهبردی جهت كاستن از بدهی های ملی تشكیل داده بود، را تصویب نكرد.

وی و دمكرات ها دركنگره می گویند تا زمانی كه جمهوریخواهان با افزایش مالیاتها موافقت نكنند، موافق كاهش مزایای فهرست حقوق بگیران نخواهند بود.

بودجه ای كه اوباما آن را روز دوشنبه پیشنهاد داد، هزینه جاری دولت در بخش مراقبتهای بهداشتی را به میزان 360 میلیارد دلار برای یك دهه آینده تعدیل می كند. دولت سوبسید شركتهای داروسازی و سایر شركتهای خدمات رسانی در بخش بهداشت و درمان را كاهش می دهد و از سال 2017 حق بیمه بازنشسگان جدید و مستخدمین دولت با درآمدهای بالا را رشد می دهد و در عوض هزینه های جاری دولت برای خدمات مراقبت از سالمندان و بیماران در خانه را بالا می برد.

سال 2011 بحثهای داغی بر سر بدهی های فدرال در دولت و كنگره مطرح بود.

مترجمام**1591**1590**



:: برچسب‌ها: شیکاگو , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()