نوشته شده توسط : gogos

گرث مونتگمری جانسون و نیکلاس دیویس از این که به طور غیرقانونی وارد لیبی شده بودند، عذرخواهی کرده‌اند

دو خبرنگار بریتانیایی شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی که در لیبی در بازداشت بودند، پس از اقرار به ورود غیرقانونی به لیبی، آزاد شده‌اند.

گرث مونتگمری جانسون و نیکلاس دیویس جونز ماه گذشته در لیبی بازداشت شده بودند.

پیش از این، وزارت کشور لیبی اعلام کرده بود که این دو نفر آزاد شده‌اند و امروز دوشنبه (۱۹ مارس)، لیبی را ترک می‌کنند.

این دو خبرنگار که برای شبکه خبری انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی، وابسته به حکومت ایران، کار می‌کردند، از اقدام خود در ورود غیرقانونی به لیبی ابراز تاسف کرده‌اند.

اتهام جاسوسی

یک سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا گفت: "ما از آزادی این دو خبرنگار بریتانیایی که به تازگی در لیبی در بازداشت بوده‌اند، استقبال می‌کنیم."

این دو خبرنگار روز ۲۲ فوریه توسط افراد مسلح وابسته به تیپ مصراته در طرابلس بازداشت شدند.

در ابتدا ادعاهایی درباره جاسوسی این دو نفر مطرح شده بود و پیش از این، بیم آن می‌رفت که اتهاماتی علیه آنها مطرح شود.

هفته گذشته فیلمی ویدئویی منتشر شد که در آن، این دو خبرنگار به دلیل ورود بدون مجوز به لیبی عذرخواهی کردند، اما گفتند که با آنها به خوبی رفتار شده است.

به دنبال رایزنی خانواده آقای مونتگمری جانسون و گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر، این دو نفر روز ۱۴ مارس به مقامات دولت لیبی تحویل داده شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از عمر خدراوی، معاون وزیر کشور لیبی، گزارش داده است: "بعد از آن که روشن شد هیچ جرمی (توسط این دو خبرنگار) انجام نشده است، وزارت کشور حکم به آزادی آنها داد."

او اضافه کرد: "آنها ابراز تمایل کرده‌اند که لیبی را ترک کنند."

خبرنگار بی‌بی‌سی در طرابلس، پایتخت لیبی، می‌گوید ممکن است این که این دو نفر در استخدام تلویزیون ایرانی پرس تی‌وی بوده‌اند، به ضررشان بوده باشد.

او می‌گوید: "در گذشته این شبکه تلویزیونی به حمایت از قذافی و مخالفت با انقلاب لیبی متهم می‌شد."

خبرنگار بی‌بی‌سی اضافه کرد: "به نظر من، بازداشت این دو نفر بیشتر به دلیل کار کردن آنها برای پرس تی‌وی بود تا ورود غیرقانونی و مشکل ویزا، چون بیشتر خبرنگارانی که وارد لیبی شده‌اند، عملا به طور غیرقانونی چنین کاری کرده‌اند."



:: برچسب‌ها: شهرستان , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

در حمله‌های ناتو که برای مقابله با نظامیان وفادار به معمر قذافی انجام می‌شد، غیرنظامیان نیز کشته شده‌اند

عفو بین‌الملل از انجام نشدن تحقیقات مناسب از سوی ناتو درباره کشته شدن بیش از ۵۰ غیرنظامی در جریان حمله‌های هوایی ناتو در سال گذشته در لیبی انتقاد کرده است.

در گزارش عفو بین‌الملل که روز دوشنبه، ۱۹ مارس (۲۹ اسفند) و حدود یک سال بعد از آغاز عملیات هوایی ناتو در لیبی منتشر شده، آمده است: این حمله‌های هوایی که مورد حمایت سازمان ملل متحد نیز بود، به منظور محافظت از غیرنظامیان در برابر نظامیان وفادار به معمر قذافی انجام می‌شد، ولی ۵۵ غیرنظامی در جریان آنها کشته شده‌اند.

عفو بین‌الملل گفته است که بیشتر کشته‌شدگان غیرنظامی این حمله‌ها زنان و کودکانی بوده‌اند که در خانه‌هایی مسکونی به سر می‌برند و مدرک روشنی که نشان دهد از این خانه‌ها برای اهداف نظامی استفاده می‌شد، وجود ندارد.

ناتو از هر گونه خسارت و آسیب ناشی از این حمله‌های هوایی ابراز تاسف کرده، ولی گفته است که مسئولیت اصلی برای تحقیق درباره مرگ افراد به عهده مقامات رسمی کنونی لیبی است.

"ابراز تاسف کافی نیست"

عملیات نظامی ناتو در لیبی برای نزدیک به ۷ ماه جریان داشت و بسیاری از مردم لیبی، به ویژه در شهر بنغازی در شرق این کشور، این حمله‌ها را موفقیتی بزرگ ارزیابی می‌کنند که نقش مهمی در سرنگونی معمر قذافی، رهبر سابق لیبی داشت.

با این حال، عفو بین‌الملل افزون بر انتقاد از عدم انجام تحقیقات مناسب، از پرداخت نشدن غرامت به خانواده‌های قربانیان غیرنظامی این حمله‌ها از سوی ناتو نیز انتقاد کرده است.

دوناتلا روورا، از مشاوران ارشد عفو بین‌الملل، روز دوشنبه، ۱۹ مارس، در بیانیه‌ای تصریح کرد: "مقامات ناتو بارها بر تعهد خود برای حمایت و دفاع از غیرنظامیان تاکید کرده‌اند."

در این بیانیه اضافه شده است: "به همین دلیل آنها نمی‌توانند مرگ غیرنظامیان را فقط با چند بیانیه مبهم و ابراز تاسف، نادیده بگیرند، بدون آن که تحقیقات مناسبی درباره این وقایع مرگبار انجام شود."

در عین حال، در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است که "ناتو اقدامات قابل توجهی کرده است تا خطر تلفات غیرنظامیان را با اقداماتی همچون بمباران دقیق و هشدار درباره محل حمله‌ها، به کمترین میزان برساند."

عفو بین‌الملل اضافه کرده است که این اقدامات باعث نمی‌شود ناتو تعهدی به انجام تحقیقات در باره مرگ افراد و یا پرداخت غرامت به خانواده‌ها و بستگان قربانیان نداشته باشد.

در بیانیه این سازمان آمده است: افرادی که از این حمله‌ها نجات یافته‌اند و نیز بستگان قربانیان که با عفو بین‌الملل گفت‌وگو کرده‌اند، گفته‌اند که هیچوقت از طرف ناتو با آنها تماسی گرفته نشده است و آنها همچنان نمی‌دانند که چه اتفاقی رخ داده و چه کسی مسئول بوده است.

عفو بین‌الملل به ثبت مدارک مربوط به مرگ ۵۵ غیرنظامی اشاره کرده است که ۱۶ کودک و ۱۴ زن از جمله آنها هستند و افزوده است: این قربانیان در حمله‌های هوایی به طرابلس، زلیتن‎، سرت، ماجر و مرسى‌البریقة و در شرایطی کشته شده‌اند که در خانه‌هایی متعلق به افراد غیرنظامی به سر می‌بردند.

در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است که ۳۴ نفر دیگر، از جمله ۸ کودک در سه حمله جداگانه که به دو خانه مسکونی در ماجر انجام شد، کشته شده‌اند، بدون آن که درباره دلیل هدف قرار گرفتن آنها توضیحی داده شود.

در این بیانیه از ناتو خواسته شده است تا با انجام تحقیقات، مشخص کند که آیا مرگ غیرنظامیان ناشی از نقض قوانین بین‌المللی بوده است یا نه و در صورتی که مقرراتی نادیده گرفته شده است، افرادی که مسئول بوده‌اند، معرفی و محاکمه شوند.



:: برچسب‌ها: مدل , دریاچه , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

سازمان ملل متحد می گوید درگیری های سوریه که از مارس سال گذشته آغاز شده به کشته شدن حدود هشت هزار نفر منجر شده است

جاکوب کلینبیرگر، مسئول صلیب سرخ جهانی که به روسیه سفر کرده گفته است که دولت روسیه در مورد تضمین برقراری آتش بسی روزانه در سوریه نشانه هایی از حمایت بروز داده است.

آقای کلینبیرگ که این سخنان را در پی دیدارش با سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه در مسکو بیان کرد، جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

مسئول صلیب سرخ جهانی به روسیه سفر کرده تا از مقامات این کشور بخواهد تا سوریه را وادار کنندکه به آنها اجازه ارسال کمک های انساندوستانه به مناطق مورد نیاز را بدهد.

صلیب سرخ جهانی می گوید برای خارج کردن مجروحان از مناطقی که درگیری هایی در آنها در جریان است و همچنین برای رساندن مواد غذایی و سایر تجهیزات پزشکی و درمانی توقفی دست کم دو ساعته در روز در این درگیری ها ضروری است.

این نهاد بین المللی تاکید کرده که در حال حاضر وضعیت انسانی در شهرهای حمص، ادلب و درعا وخیم است.

خبرنگار بی بی سی در مسکو می گوید آقای کلینبیرگر امیدوار است که روسیه از نفوذش بر مقامات سوریه استفاده کرده و دست کم آتش بسی کوتاه را در مناطقی که درگیری هایی در آن در جریان است، ایجاد کند.

گزارش ها همچنین حاکی است که یک گروه پنج نفره از کارشناسان به همراه کوفی عنان، نماینده وِیژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه امروز دوشنبه ۱۹ مارس وارد سوریه شده است.

قرار است این تیم اعزامی که درزمینه برقراری صلح و میانجیگری تجاربی دارد، مذاکراتی را در مورد پیشنهاد آقای عنان به بشار اسد در مورد پایان دادن به خشونت های این کشور انجام دهد.

پیشتر آقای عنان در جریان دیدارش از سوریه به آقای اسد اعزام یک گروه از ناظران بین المللی را برای بررسی اوضاع این کشور و پایان دادن به خشونت ها پیشنهاد داده بود.

افزایش درگیری ها

در همین حال گزارش ها حاکی از درگیری هایی چندین ساعته بین مخالفان و نیروهای وفادار به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه طی شب گذشته است.

شاهدان عینی از شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی هایی سنگین در نیمه شب گذشته در محله المزه خبر داده اند.

این منطقه که در قلب دمشق واقع است، به دلیل مجاورتش با محل زندگی کارکنان امنیتی تحت محافظت قرار دارد.

گروه ناظر حقوق بشر سوریه از درگیری های شب گذشته در دمشق به عنوان " شدیدترین درگیری هایی که تاکنون در نزدیکی مراکز امنیتی دمشق اتفاق می افتد، نام برده است."

خبرنگار بی بی سی می گوید این درگیریها تا ساعات اولیه صبح امروز دوشنبه ۱۹ مارس (۲۹ اسفند ماه) ادامه داشته است.

به گفته خبرنگار بی بی سی در حال حاضر تظاهراتی از سوی طرفداران دولت بشار اسد در جریان است.

این در حالی است که روز گذشته ( یکشنبه ۱۸ مارس) در پی انفجار بمبی که در یک خودرو کار گذاشته شده بود، دست کم دو نفر کشته و ۳۰ نفر مجروح شدند.

خبرنگار بی بی سی می گوید در حال حاضر تظاهراتی در حمایت از دولت در دمشق در جریان است

روز شنبه ( ۱۷ مارس) هم حداقل ۲۷ نفر در دو انفجار در پایتخت سوریه کشته شدند. آن انفجارها ۹۷ زخمی به جا گذاشت.

تلویزیون دولتی آن انفجارها را حملات "تروریستی" توصیف کرد.

با این حال فعالان مخالف در سوریه، دولت این کشور را به ترتیب دادن این نوع حوادث برای بی اعتبار کردن گروه های مخالف متهم کرده اند.

دو شهر دمشق و حلب از جمله شهرهای سوریه هستند که در جریان اعتراضات یک سال اخیر عمدتا آرام بوده اند.

سازمان ملل متحد تخمین می زند که بیش از هشت هزار نفر در این درگیری ها کشته شده اند.

آقای اسد اصرار دارد که با "گروه های جنایتکار مسلح" که قصد بی ثبات کردن سوریه را دارند می جنگد.



:: برچسب‌ها: ماکرو , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

دبیركارگروه اشتغال در بخش كشاورزی استان از ایجاد 16 هزار فرصت شغلی در بخش كشاورزی استان طی سال جاری خبرداد و گفت: این تعداد اشتغالزایی 13 درصد بیش از تعهد ایجاد اشتغال امسال استان در این بخش بوده است.

اكبر فرزین مقدم با اشاره به اینكه تعهد اشتغال زایی این بخش در سال جاری 14 هزار فرصت شغلی بود، افزود: در زیر بخشهای دام و طیور، آب و خاك، باغبانی، زراعت و صنایع تبدیلی بیشترین زمینه های اشتغال ایجاد شده است.

وی همچنین با اعلام اینكه سازمان جهاد كشاورزی در 74 رشته فعالیت در حوزه های تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تكمیلی، فعالیتهای امور عشایر، تولیدات گیاهی و غیره اقدام به صدور مجوز خانگی كرده است، اظهاركرد: زیرساخت های لازم برای توسعه اشتغال در بخش كشاورزی استان فراهم می باشد.

فرزین مقدم گفت: به لحاظ اینكه مشاغل بخش كشاورزی نسبت به سایر بخش ها، موقت و ناپایدار نیست، می توان بخش كشاورزی را در تحقق اشتغال زایی پایدار و دامنه دار نسبت به سایر مشاغل در اولویت قرار داد.

وی، از صدور مجوز چهار هزار و 180 طرح مشاغل خانگی و ارایه 136 میلیارد و 880 میلیون ریال تسهیلات بانكی به این تعداد طرح خبر داد و گفت: این میزان مجوز صادره 90درصد بیش از تعهد امسال است.

* افزاش تولید *

رییس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام اینكه 11 درصد تولید ناخالص داخلی استان مربوط به بخش كشاورزی است، گفت: این استان با 9 میلیون واحد جمعیت دامی هفت درصد از جمعیت دامی كشور را در اختیار دارد كه به صورت متوسط سالانه بالای یكهزار و 200 تن محصولات دامی شامل گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ و عسل به بازار مصرف عرضه می كند.

مسعود محمدیان با اشاره به جایگاه ویژه بخش كشاورزی استان در كشور افزود: پنج درصد ارزش افزوده بخش كشاورزی كشور متعلق به آذربایجان شرقی است.

* افزایش ظرفیت فراوری محصولات كشاورزی *

براساس اعلام ' ایاز برنو ' مدیر صنایع كشاورزی و مكانیزاسیون جهاد كشاورزی استان، ظرفیت فراوری محصولات كشاورزی این استان در سال 1390 به حدود یك میلیون و 600 هزارتن انواع محصولات كشاورزی در 355 واحد صنایع تبدیلی و تكمیلی افزایش یافته است.

* افزایش صادرات *

رییس سازمان جهاد كشاورزی از افزایش 6.2 درصدی صادرات انواع محصولات كشاورزی تولید شده در استان در سال 90 نسبت به سال 89 خبرداد و گفت: عمده كالاهای صادراتی كشاورزی استان شامل میوه و تره بار، خرما ، كنستانتره دام و طیور، غلات، گل و درختچه های زینتی، خشكبار همچون بادام، كشمش، گل و گیاه، گوجه فرنگی ، گندم ، پیاز و سیب زمینی و انواع صیفی جات و سبزیجات است كه به مقصد كشورهایی از جمله ارمنستان، روسیه ، عراق ، جمهوری آذربایجان، امارات و تركیه صادر شده است.

* توسعه همكاری با مراكز تحقیقی *

محمدیان گفت: درراستای استفاده از فن آوریهای روز درتولید محصولات كشاورزی، بسترسازی لازم برای همكاری فارغ التحصیلان رشته های كشاورزی دراجرای طرحهای توسعه ای این بخش وهمكاری بیشتر با تشكل های صنفی برای رفع سریع موانع اجرایی صورت گرفته است.

* افزایش جذب سرمایه داخلی و خارجی *

با توجه به ظرفیتهای ویژه آذربایجان شرقی برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف، فرصتهای مناسبی در بخش كشاورزی استان برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی ایجاد شده است.

پایاب سدها، مجتمع های گلخانه ای، شهرك های دامپروری و صنایع تبدیلی كشاورزی و بسته بندی از جمله ظرفیت های ایجاد شده برای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی است.

به گفته رییس سازمان جهاد كشاورزی آذربایجان شرقی در سومین همایش فرصتهای سرمایه گذاری استان در تیر ماه سال جاری 32 طرح پیشنهادی در بخش كشاورزی منجر به انعقاد قرارداد شده است.

* افزایش همكاری های بین المللی *

در سالهای اخیر و در راستای افزایش همكاری های بین المللی آذربایجان شرقی با كشورهای دیگر به خصوص كشورهای همسایه در بخشهای مختلف اقتصادی در بخش كشاورزی هم شاهد تحرك در این زمینه هستیم.

محمدیان هدف از ورود به بازارهای منطقه ای و جهانی را ارتقای توان اقتصادی تولید كنندگان عنوان كرد و گفت: در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی و با همكاری مسوولان ارشد استان، در دیدار با مسوولین بخش های بازرگانی و كشاورزی جمهوری های گرجستان و ارمنستان، توافقات قابل توجهی حاصل شده و در آینده نزدیك با امضای

توافق نامه های همكاری، توسعه مناسبات در بخش های كشاورزی چشمگیر خواهد شد.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان خرید زمین برای كشت جو و ذرت با هدف تغذیه دامی دامهای استان در كشور گرجستان توسط 'صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی استان'، ایجاد كشتارگاه در گرجستان توسط بخش خصوصی با هدف ذبح شرعی دام در آن و حمل گوشت قرمز به ایران، ایجاد بازارچه های مرزی درمرز كشورهای ارمنستان و گرجستان توسط صندوق حمایت از توسعه بخش كشاورزی با هدف ارایه محصولات كشاورزی استان و همچنین ارسال دام زنده به ارمنستان برای تعلیف دام در مراتع آن كشور و ارسال اسپرم منجمد دامی برای كشور ارمنستان و گرجستان و در كنار آن اعزام كارشناس دامپروری و دامپزشك به این كشورها را از مهمترین توافقات سازمان در دیدار با هیات های این دو كشور ذكر كرد.

* حركت در مسیر هدفمندی یارانه ها و كاهش 25 درصدی مصرف سوخت *

معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی سازمان جهادكشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مصرف سوخت بخش كشاورزی استان در یكسال گذشته از 220 میلیون لیتر به 165میلیون لیتر رسیده و 25 درصد نسبت به یك سال قبل از طرح هدفمندسازی یارانه ها كاهش یافته است.

جلال گلچین با اشاره به اینكه هدفمندی یارانه ها با تبعات مثبتی كه داشته است به اصلاح بخش و افزایش بهره وری در توسعه یایدار بخش كشاورزی كمك كرده است، افزود: با اجرای طرح بهینه سازی مصرف سوخت در واحدهای دام و طیور، گلخانه ها و موتور پمپ های استان و انجام طرح جامع كشاورزی حفاظتی به موازات هدفمندسازی یارانه ها، شاهد كاهش سوخت به میزان 54 میلیون 709 هزار لیتر در بخش كشاورزی استان بودیم.

اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار در هفت هزار و 500 هكتار از اراضی كشاورزی استان، احداث كانال آبیاری مزارع بطول 70 كیلومتر در پایاب سد علویان در سال جاری و انتقال بخشی از وظایف سازمان به بخش خصوصی و تقویت بخش خصوصی با حمایت از تشكل های صنفی در ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری و تصمیم سازی مناسب برای توسعه بخشهای مختلف همچنین توسعه بیمه محصولات كشاورزی و توسعه مكانیزاسیون از جمله اقدامات جهادی صورت گرفته در بخش كشاورزی آذربایجان شرقی است.

به هر حال امید می رود با تاكید رییس جمهور بر حركتی مانند طرح مسكن مهر در بخش كشاورزی، شاهد توسعه هر چه بیشتر این بخش در سال آتی باشیم.

7232/587



:: برچسب‌ها: فرانسه , نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا،سرگئی استروكان یكشنبه شب در گفت وگو باشبكه الجزیره در رابطه باسفر رئیس صلیب سرخ جهانی به مسكو گفت كه روسیه امروزه بعنوان تنها ابرقدرت جهان است كه بانظام اسد ومخالفان ارتباط دارد.

این تحلیلگر روسی در ادامه بااشاره به اینكه روسیه نیز می تواند بعنوان پلی میان دو طرف ایفای نقش كند گفت كه راه حل نظامی به هیچ وجه نمی تواند بعنوان راه حل برای پایان دادن به كشمكش در سوریه بحساب آید.

وی خاطر نشان كردكه نیروهای منطقه ای فقط می توانند مخالفان بشار اسد را مسلح كنند ولی رئیس جمهور سوریه علاوه بر اینكه از حمایت ارتشی قوی برخوردار است، نیمی از مردم سوریه نیز از وی پشتیبانی می كنند.

وی با تاكیدبراینكه راه حل نظامی برای بحران سوریه به هیج وجه امكان پذیر نیست گفت كه حل این مساله از لحاظ سیاسی كه بر انجام مذاكره استوار باشد تنها راه حل موجود برای بحران در سوریه است.

مترجمام**1482



:: برچسب‌ها: قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

دكتر گیتا فقیهی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود : شناخت علل و عوامل ریزش مو

از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به علت اصلی ریزش مو آن را درمان كرد .

وی ادامه داد:ریزش مو به دو گروه ژنتیكی و غیرژنتیكی تقسیم بندی می شود كه ریزش موی غیر ژنتیكی می تواند در مرحله رشد مو صورت بگیرد .

ققیهی خاطر نشان كرد :استرسهای فیزیكی ، جراحی، كم خونی، تغییر سریع وزن، عفونتهای شدید نظیر حصبه یا مخملك كه باعث افزایش شدید حرارت بدن و انسداد مجاری تغذیه فولیكولی مو می گردند و همچنین بیماریهایی مانند كم كاری غده تیروئید به ریزش مو منجر می شود.

متخصص پوست و مو اظهار داشت : استرسهای روحی، بیماریهای روانی، اضطراب و یا مرگ عزیزان ،مصرف داروهای ضد فشار خون، ضد نقرس و مصرف مقادیر بالای ویتامین A

،تغییرات هورمونی و همچنین كاهش ذخایر آهن بدن به دلیل كمبود آهن غذایی و دفع آهن می تواند موجب ریزش مو شود .

به گفته وی تشخیص علت واقعی ریزش مو چندان كار ساده ای نیست. ممكن است پزشك متخصصی كه بیمار را تحت نظر گرفته نیاز به انجام آزمایشات دقیقی داشته باشد و این بیمار است كه باید برای انجام كلیه آزمونهای مربوطه یا پزشك همكاری نماید.

فقیهی افزود : بیمار باید پزشك را در جریان كلیه سوابق ژنتیكی ریزش مو، بیماریها و داروهای مصرفی خود اطلاعات كافی را در اختیار پزشك قرار دهد تا روش های درمانی جواب بدهد.

وی اظهار داشت : روشهای درمانی متنوعی در این زمینه وجود دارد كه با نظر پزشك انتخاب می شود یكی از درمانهای دارویی میتوان به محلول موضعی ماینوكسیدیل اشاره كرد این دارو با اتساع عروق در موضع مورد نظر جریان خون را در آن نقطه افزایش داده رشد فولیكوئهای مو را تحریك مینماید.

فقیهی یاد آور شد :دوره درمان با این داور چهار ماه است و در ابتدای درمان تارهای مو نازك و كمرنگ هستند ولی به تدریج ضخیم می شوند .

علمی **1354**1544



:: برچسب‌ها: آلمان , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، خبرگزاری یونهاپ روز دوشنبه نوشت: ده ها نفر از فعالان در مركز سئول جمع شده و از برگزاری این اجلاس در ماه جاری میلادی ابراز ناخرسندی كردند.

این در شرایطی است كه فعالانی از كشورهایی نظیر ژاپن و تایلند نیز به آنها ملحق شده اند.

اجلاس سران هسته ای قرار است با حضور مقام هایی از 50 كشور جهان و سازمان های بین المللی روزهای 26 و 27 مارس( ششم و هفتم فروردین ماه ) در سئول برگزار شود.

فعالان هسته ای شعارهایی در خصوص مقابله با بحران های اتمی سرداده و تاكید كردند نباید دوباره شاهد بحران اتمی مانند ' فوكوشیما ' بود.

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: فرمت مربع , زن , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجید ناصر كه در تیم ملی فوتبال امارات نیز بازی كرده از طرف اتحادیه فوتبال این كشور از حضور در 17 مسابقه محروم شد. براساس این رای او تا پایان فصل و بخشی از فصل 2012-2013 از میادین فوتبال دور خواهد بود.

دروازه بان تیم الوصل بعد از شكست یك به صفر این تیم مقابل الاهلی در مرحله نیمه نهایی جام اتصالات امارات، به سانچز فلورس سرمربی الاهلی حمله كرد؛ اما بعدا مدعی شد فلورس هنگام مسابقه او را تحریك كرده است.

ناصر در بیانیه ای از رفتار خود عذرخواهی كرد، اما این محرومیت را نیز شدید خواند.

وی گفت: می پذیرم كه رفتارم نامناسب و غلط بوده و كنترل اعصابم را از دست دادم اما این واكنش من به علت رفتار تحریك آمیز سرمربی الاهلی نسبت به من در طول مسابقه بود.

وی گفت: من تصمیم كمیته انضباطی را می پذیرم اما در عین حال فكر می كنم این رای شدید و بیش از حد است و به فعالیت حرفه ای من پایان می دهد.

وی افزود: نمی خواهم باری بر دوش باشگاه در راه موفقیت و پیشرفت آن باشم. آنها نباید بهای تعلیق مرا بپردازند.

مارادونا سرمربی الوصل این رفتار ناصر را غیرقابل قبول خواند و گفت: باشگاه قصد دارد درخواست تجدید نظر به این رای بدهد.

باشگاه الوصل روز یكشنبه بازنشستگی ناصر را تایید و ابراز امیدواری كرد كه او در این تصمیم خود تجدید نظر كند.

الوصل در بیانیه ای اعلام كرد مدیریت باشگاه الوصل از تصمیم ناصر به بازنشستگی از فوتبال دچار تعجب شده است، اما درعین حال نومیدی و احساس او را از رای محرومیت در 17 مسابقه درك می كند.

**1584**1440



:: برچسب‌ها: هنر , رنگ , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

'حمیدرضا حاجی بابایی' روز یكشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا كه علمكرد وزارت متبوعش را در سال 90 تشریح می كرد، افزود: مهمترین دوران شكل گیری شخصیت و جامعه پذیری دانش آموزان در مدرسه شكل می گیرد كه آموزش و پرورش زمینه رشد و شكوفایی استعدادهای آنان را به عنوان تنها متولی امر تعلیم و تربیت رسمی فراهم می آورد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه مهمترین گام در این راستا، ایجاد تحول بنیادین در نظام آموزشی كشور بوده است، یادآور شد: این امر از مطالبات رهبر معظم انقلاب و دغدغه همه دلسوزان نظام اسلامی است.

حاجی بابایی خاطر نشان كرد: این سند كه با تلاش بیش از 500 تن از پژوهشگران، صاحب نظران و كارشناسان حوزه و دانشگاه تدوین شد، پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در 22 آذر ماه سال 90 از سوی رییس جمهوری رونمایی شد.

وی اضافه كرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با الهام از آموزه های قرآن و سنت پیامبر اعظم و ائمه اطهار (ع)، كودكان و نوجوانان جامعه را به مراتبی از حیات طیبه رهمنون می كند و به جای مرعوب شدن در برابر تهاجم بیگانگان روحیه خودباوری، حق طلبی، عدالت جویی، مسوولیت پذیری، ظلم ستیزی و ولایت مداری را در دانش آموزان كه آینده سازان میهن اسلامی هستند، ایجاد و نهادینه می كند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: این سند، ملاك و راهنمای تصمیم گیری های اساسی برای هدایت، راهبری و نظارت و استقرار نظام تربیت رسمی عمومی كشور خواهد بود.

حاجی بابایی درباره تصویب اساسنامه تاسیس دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در چارچوب وظایف، اهداف، گستره فعالیت و اركان دانشگاه، اعضا، وظایف و اختیارات هیات امنا، وظایف و اختیارات شورا، رییس دانشگاه و معاونان، جذب دانشجو و استاد، برنامه های آموزشی و تربیتی، ضوابط اداری و مالی تدوین و تصویب شد.

وی افزود: این دانشگاه به منظور ایجاد تحول و نوآوری در نظام تربیت معلم كشور و تغییر، اصلاح و ارتقای برنامه های آموزشی و پژوهشی تربیت معلم و برای تامین و تربیت و توانمندسازی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با شایستگی های حرفه ای و تخصصی در انجام ماموریت ها انجام شده است.

** اصلاح آیین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه سالی – واحدی

وزیر آموزش و پرورش، اصلاح آیین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه سالی – واحدی مطابق با سند تحول بنیادین پس از 17 سال را از دیگر اقدامات انجام شده در سال 90 برشمرد و خاطر نشان كرد: طرح راهبری و توسعه كمی و كیفی مدارس ماندگار كشور، تدوین اساسنامه مدارس قرآنی، تدوین و تصویب آیین نامه مجتمع های آموزشی و پرورشی روستایی و عشایری بخش دیگری از اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دولت دهم است.

به گفته حاجی بابایی، تدوین و تصویب آیین نامه مجتمع های آموزشی و پرورش شهری، اصلاح اساسنامه مدارس نمونه دولتی و اصلاح آیین نامه های آموزشی مدارس آموزش از راه دور از دیگر اقدامات نظام تعلیم و تربیت در این مدت است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب معدل دار شدن دیپلم های فاقد معدل، اصلاح آیین نامه دروه پیش دانشگاهی نظام سالی – واحدی مطابق با سند تحول بنیادین و اصلاح آیین نامه آموزشی دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی در نظام جدید 6.3.3 مطابق با سند تحول اشاره كرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تصویب آیین نامه های تشكیل كمیسیون ویژه رسیدگی به امور مدارس بین الملل جمهوری اسلامی ایران و ساماندهی نواختن زنگ مدارس در مناسبت های ملی و اسلامی، بررسی و تصویب اجرای آزمایشی برنامه درسی استان شناسی، متناسب سازی و ساماندهی ساعات برنامه هفتگی رشته های فنی و حرفه ای و تصویب ساختار آموزشی مرحله اول آموزش بزرگسالان (نهضت سوادآموزی) بخش دیگری از اقدامات انجام شده در راستای اسناد بالادستی و قوانین تحولی آموزش و پرورش است.

حاجی بابایی، تدوین اساسنامه مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) و متناسب سازی آن با سند تحول بنیادین، ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در نقشه جامع علمی كشور و اصلاح آیین نامه دوره پیش دانشگاهی از نظام نیم سالی واحدی به سالی – واحدی را از دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش در این مدت نام برد.

*** آماده سازی متون كتاب های ششم ابتدایی

وی ، آماده سازی بیش از 70 درصد متون كتاب های پایه ششم دوره ابتدایی را از جمله اقدامات انجام شده وزارت آموزش و پرورش در سال 90 بیان كرد و گفت: تالیف كتاب پایه نوبنیاد ششم ابتدایی به شكل موازی و توام با تولید متون پایه دوم در دستور كار گروه های درسی دفتر برنامه ریزی درسی و تولید محتوای آموزشی قرار دارد.

حاجی بابایی درباره تهیه و تدوین سند برنامه درسی ملی نیز اظهار داشت: برنامه درسی ملی یكی از زیرنظام های سند تحول راهبردی آموزش و پرورش است كه موجب وحدت، انسجام، نوسازی و بازسازی تمام اجزای برنامه های می شود.

به گفته وی، این سند هم اكنون مراحل تصویب را در شورای عالی آموزش و پرورش سپری می كند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان كرد: از دیگر اقدامات انجام شده آموزش و پرورش در سالی كه گذشت می توان به تغییر كتاب پایه اول و دوم ابتدایی، تولید 152 نرم افزار آموزشی و آموزش یك هزار و 467 نیروی انسانی، استفاده از ظرفیت استانی در اعتباربخشی به كتاب های درسی و تقویت جایگاه پژوهش در نظام تعلیم و تربیت اشاره كرد.

حاجی بابایی بازنگری كتاب های ادبیات هنر و فنی و حرفه ای، گسترش رویكرد تولید سیستم آموزش به جای كتاب آموزشی، سامان بخشی تولیدات مكتوب در حوزه آموزشی و كمك آموزشی و تالیف كتاب های آموزش و پرورش استثنایی برای نخستین بار را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در دولت دهم نام برد.

وی با بیان اینكه چاپ كتاب های آموزش و پرورش استثنایی از سوی اداره كل چاپ و توزیع كتاب های درسی انجام شده است، اضافه كرد: این كتاب ها شامل 144 عنوان و در شمارگان 96 هزار و 795 جلد منتشر شده است.

***ثبت نام سه میلیون و 200 هزار نفر در طرح نهضت ملی حفظ قرآن

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه در طرح نهضت ملی حفظ قرآن (طرح نور) حداقل دو میلیون نفر دانش آموز در نظر گرفته شده بود، گفت: تاكنون سه میلیون و 200 هزار نفر از دانش آموزان در این طرح ثبت نام كرده اند.

حاجی بابایی همچنین به ایجاد و راه اندازی 10 هزار مدرسه قرآن در دو سال اخیر اشاره كرد و افزود: یك میلیون و 500 هزار نفر دانش آموز در نوبت بعدازظهر این مدارس به آموزش قرآن می پردازند.

وی اظهار داشت: طرح ایجاد بانك مداحان اهل بیت دانش آموزی با نام نوگلان حسینی، تشكیل 60 هزار گروه همخوانی نغمات قرآنی، تشكیل جلسات تفسیر قرآن برای فرهنگیان و طرح ترتیل خوانی برای دانش آموزان از اقداماتی است كه امسال برای نخستین بار در آموزش و پرورش انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به تهیه و تولید نرم افزار هوشمند ارزیابی تلاوت قرآن به شمارگان 12 میلیون نسخه و توزیع آن در میان دانش آموزان اشاره كرد و یادآور شد: طرح همگام با قرآن نیز از چهار هزار و 331 مدرسه در سال 88 به 22 هزار و 977 مدرسه در سال 90 افزایش یافته است.

حاجی بابایی خاطر نشان كرد: ارتقای آموزش قرآن در پایه های سوم و چهارم دوره ابتدایی، افزایش حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور از 25 هزار نفر به بیش از یك میلیون نفر و برگزاری نشست مشترك نمایندگان مجلس دانش آموزی با هیات دولت از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است.

** ایجاد معاونت تربیت بدنی و سلامت

وی بازمهندسی ساختار اداری، ایجاد و راه اندازی معاونت تربیت بدنی و سلامت و افزایش سه اداره كل 'تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی'، 'امور سلامت و تندرستی' و 'مراقبت از آسیب های اجتماعی' را از دیگر اقدامات انجام شده وزارت آموزش و پرورش در یكسال گذشته عنوان كرد.

وزیر آموزش و پرورش ،جذب 15 هزار معلم متخصص تربیت بدنی و علوم ورزشی زن و مرد، افزایش مربیان بهداشت از سه هزار نفر به 18 هزار نفر، اجرای طرح های آموزش شنا (سباح) و طناورز، راه اندازی 600 مدرسه تخصصی در 9 رشته ورزشی شنا، دو و میدانی، والیبال، ژیمناستیك، فوتبال و فوتسال را نیز از دیگر اقدامات برشمرد.

حاجی بابایی درباره حضور دانش آموزان در میادین بین المللی نیز گفت: كسب مقام اول دو و میدانی دانش آموزی در مسابقات جهانی لهستان، كسب مقام اول تیم دو صحرانوردی دانش آموزی در مسابقات آسیایی مغولستان، كسب نایب قهرمانی تیم فوتبال دانش آموزی در مسابقات جهانی برزیل، كسب مقام سوم تیم والیبال دختران دانش آموزی در مسابقات آسیایی ویتنام، كسب مقام دوم فوتبال دانش آموزی در مسابقات آسیایی تایلند و میزبانی و برگزاری مسابقات والیبال دانش آموزی قهرمانی آسیا و كسب مقام قهرمانی از دیگر اتفاقات سال 90 در آموزش و پرورش است.

** استقرار نظام تحصیلی دوری در دوره ابتدایی

وی، استقرار نظام تحصیلی 'دوری' در دوره ابتدایی را از جمله اقدامات نظام تعلیم و تربیت در این مدت نام برد و گفت: نظام 'دوری' كه عبارت است از همراهی معلم با دانش آموزان در طول یك دوره معین (سه پایه اول دوره دبستانی) با هدف ایجاد انطباق بیشتر فرآیندهای آموزشی – پرورشی به استناد سند تحول بنیادین در سال تحصیلی 91 – 90 تهیه شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: این طرح در سال تحصیلی آینده در تعدادی از مدارس، حداقل در هر منطقه یك مدرسه دخترانه و یك مدرسه پسرانه به صورت آزمایشی به اجرا در خواهد آمد.

حاجی بابایی در ادامه اظهار داشت: ایجاد معاونت آموزش ابتدایی و دفتر پیش دبستانی، افزایش مراكز پیش دبستانی و پوشش دانش آموزان از 36 درصد به 3/52 درصد، ایجاد 93 هزار كتابخانه كلاسی در مدارس و ارتقای موفقیت تحصیلی (نرخ قبلی) از 4/97 به 4/98 درصد در دوره ابتدایی از جمله اقدامات وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته در دروه ابتدایی است.

** طراحی 90 شاخص آموزشی در راستای كیفیت بخشی

وی همچنین در مورد اقدامات انجام شده در دوره متوسطه یادآور شد: طراحی و پایش حدود 90 شاخص در راستای كیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی دوره متوسطه با یك هزار و 500 نفر ساعت جلسات هم اندیشی و كار كارشناسی و هشت هزار و 500 نفر ساعت بازدید از استان ها و مناطق آموزشی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در سال 90 است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان كرد: افزایش و تكمیل تجهیزات كارگاهی و آزمایشگاهی مدارس، اختصاص ردیف اعتباری مستقل به خرید تجهیزات هنرستانی، توسعه مدارس هوشمند، افزایش جذب بازماندگان از تحصیل از دوره راهنمایی و برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی نیز بخش دیگری از اقدامات انجام شده در سال 90 است.

حاجی بابایی به ساماندهی آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی اشاره كرد و اظهار داشت: این اقدام با رویكرد استانی و مبتنی بر اصل تمركززدایی، توجه به توانمندی های استانی و كاهش هزینه های دولت و خانواده های دانش آموزان انجام شده است.

وی، افزایش مدارس نمونه دولتی به میزان 42 درصد، اجرای طرح آزمون پیشرفت تحصیلی در سه مرحله، اجرای طرح قرآن پژوهی، كاهش نرخ افت تحصیلی در پایه اول متوسطه، افزایش جذب هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و كاردانش و ساماندهی 243 رشته مهارتی و تبدیل آن در قالب 60 عنوان دیپلم از دیگر اقدامات انجام شده آموزش و پرورش در این مدت است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: یكی دیگر از اقدامات مهم در سال 90، رفع مشكل ادامه تحصیل فرهنگیان دارای مدرك معادل با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

حاجی بابایی گفت: امسال براساس مصوبه شورای عالی اداری، معاونت 'پرورشی و فرهنگی' و 'تربیت بدنی و سلامت' از هم تفكیك شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تبدیل وضعیت چهار هزار نفر از آموزشیاران نهضت سوادآموزی و برگزاری آزمون تعیین اولویت های جذب و بكارگیری 16 هزار معلم حق التدریس از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در سال 90 است.

وی، رفع مشكل حدود چهار هزار و 800 نفر از فرهنگیان در فرآیند نقل و انتقال و تبدیل انتقال موقت آنان به دائم، ادغام واحدهای موازی، برگزاری ششمین دوره همایش مدرسه ایرانی – معماری ایرانی، ایجاد 9 هزار و 747 میلیارد ریال تعهدات خیرین مدرسه ساز را نیز از دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش در این مدت برشمرد.

وی گفت: افزایش سرانه تجهیزات آموزشی، افزایش اعتبارات عمرانی ملی و استانی، برگزاری دو همایش ملی تكریم از خیرین مدرسه ساز، افزایش میزان خرید تجهیزات آموزشی و كمك آموزشی و بهره برداری از 202 سالن ورزشی با زیرینای 373 هزار و 462 مترمربع اقدامات دیگری است كه در سال 90 در وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در سال 90 از دو هزار و 969 پروژه با 159 هزار و 927 كلاس درس و زیربنای دو میلیون و 345 هزار و 215 متر مربع بهره برداری شد و 921 پروژه عمرانی با شش هزار و 973 كلاس درس و زیربنای ششصد هزار و 415 متر مربع بهسازی لرزه ای شد.

به گفته وی، از شش استخر با زیربنای 10 هزار و 300 مترمربع نیز در سال جاری بهره برداری شد .

** افزایش 7/34 درصدی آمار دانش آموزان سمپاد

حاجی بابایی در ادامه به میزان مدارس استعدادهای درخشان از 279 مدرسه در سال تحصیلی 90-89 به 350 مدرسه در سال تحصیلی 91-90 اشاره كرد و یادآور شد: آمار دانش آموزان مدارس سمپاد، افزایش 7/34 درصدی یافت و وضعیت علمی و كمی المپیادهای علمی كشور در هفت رشته ارتقا یافت.

به گفته وی، جشنواره خوارزمی نیز توسعه كمی و بهبود كیفی یافت و برای برگزاری المپیاد ورزش ویژه استعدادهای درخشان برنامه ریزی شد.

** تهیه بانك اطلاعات اسمی بیسوادان

وی خاطر نشان كرد: تهیه بانك اطلاعات اسمی بی سوادان، به روزرسانی سامانه جامع سوادآموزی، اصلاح ساختار آموزشی، برگزاری دوره آموزشی برای 30 هزار آموزشیار فعال و توانمندسازی نیروی انسانی از جمله اقدامات آموزش و پرورش در سال جاری است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تعیین تكلیف وضعیت استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی و ساماندهی آموزشیاران باقی مانده، زیر پوشش بردن سه هزار نفر از اتباع خارجی و برنامه ریزی برای شركت فراگیر آموزشیاران مشمول ماده 17 قانون در آزمون تعیین اولویت استخدامی تیر ماه 90 اقدامات دیگری است كه در سال 90 در آموزش و پرورش انجام شده است.

** حل مشكل پرداخت سنوات ارفاقی معلمان مدراس استثنایی

حاجی بابایی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح كرد كه در سال 90، مشكل پرداخت فوق العاده و سنوات ارفاقی معلمان مدارس استثنایی حل و یك هزار و هشتصد نفر به معلمان این مدارس اضافه شد.

وی ، تهیه منشور رشد و ارتقای آموزش و پرورش استثنایی كشور، اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، توسعه مراكز آموزشی و توان بخشی مشكلات ویژه یادگیری، طرح هوشمندسازی مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه و گسترش آموزش تلفیقی و فراگیر دانش آموزان استثنایی را از دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش در این مدت برشمرد.

** احداث 12 مدرسه در خارج از كشور

وزیر آموزش و پرورش به توسعه احداث مدرسه در خارج از كشور اشاره كرد و گفت: پیگیری احداث هفت مدرسه در شهرهای كربلا، نجف، كاظمین، بصره، اربیل و سلیمانیه در كشور عراق و ساخت پنج مدرسه در كشور افغانستان از اقدامات بی نظیر آموزش و پرورش در سال 90 است.

حاجی بابایی افزود: یك هزار و 43 نفر نیرو از طریق آزمون به مدارس خارج از كشور اعزام شده اند، ضمن اینكه در این مدت، ظرفیت مدیریت مدارس تحت عنوان مجتمع آموزشی و تربیتی افزایش یافت.

اجتمام ** 1788 *



:: برچسب‌ها: عکس ها , هنر , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

علی دایی پس از شکست تیمش در مقابل تیم سپاهان دچار تصادف جاده‌ای شد

بر اساس گزارش‌ها، عمل جراحی علی دایی، بازیکن سابق تیم ملی ایران و سرمربی کنونی تیم فوتبال راه آهن، در بیمارستان شهید بهشتی کاشان به پایان رسیده است و او در بخش آی‌سی‌یو در این بیمارستان بستری است.

محمد حسین اعرابی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان، به خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا) گفته است که عمل جراحی و ترمیم سر آقای دایی به خوبی انجام شده است، ولی ممکن است چند ساعت طول بکشد تا او به هوشیاری کامل برسد.

او اضافه کرده است: "انتقال علی دایی به بیمارستانی دیگر تا رسیدن او به هوشیاری کامل منتفی است."

به گفته آقای اعرابی، علی دایی در سمت راست سر و گوش راست دچار جراحت شده بود و تحت عمل جراحی برای ترمیم پوست قرار گرفته است.

بر اساس گزارش‌ها، علی دایی سرمربی تیم فوتبال راه آهن، حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی در روز شنبه، ۲۷ اسفند (۱۷ مارس)، زمانی که از اصفهان راهی تهران بود، در آزادراه نطنز-کاشان در یک سانحه رانندگی مصدوم شد.

مجتبی حسنی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راه کشور، "عدم‌توجه راننده به جلو هنگام رانندگی" را مهم‌ترین علت این حادثه اعلام کرده است.

او اضافه کرده است که براساس اظهارات برادر علی دایی، خود آقای دایی راننده خودرویی بوده است که در این سانحه واژگون شد.

گزارش شده است که ژلکو میاچ، مربی خارجی تیم فوتبال راه‌آهن و محمد دایی، برادر علی دایی، نیز به هنگام تصادف در خودروی او بودند، ولی به آنها آسیبی نرسیده است.

علی دایی به دنبال شکست تیم فوتبال راه‌آهن در مقابل تیم فوتبال سپاهان در اصفهان، جدا از بازیکنان این تیم و با خودروی شخصی راهی تهران شده بود.

گزارش شده است که با وجود واژگونی خودرویی که آقای دایی راننده آن بود، به دلیل بستن کمربند ایمنی، او دچار شکستگی، خونریزی داخلی یا مصدومیت شدید نشده است.



:: برچسب‌ها: موسیقی , مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

دكتر 'محمد حسین اعرابی' روز یكشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا،‌ با اشاره به تلاش تیم جراحی و پرسنل بیمارستان شهید بهشتی اظهارداشت: عمل جراحی و ترمیم سر علی دایی به خوبی انجام شده است.

وی افزود: علی دایی هنوز در بخش آی سی یو بستری بوده و به بخش عادی منتقل نشده است.

وی تاكیدكرد: در حال حاضر به دلیل دریافت دارو و مسكن های قوی در حالت خواب آلودگی است به همین دلیل امكان انتقال او به تهران و جاهای دیگر كمتر است.

دكتر اعرابی تصریح كرد: نتیجه عمل رضایت بخش بوده ولی رسیدن به هوشیاری كامل این ورزشكار ممكن است چند ساعت طول بكشد.

وی همچنین از حضور شهروندان كاشانی و برخی از هواداران این قهرمان ملی تقدیر و تشكر كرد و گفت:‌ دایی بیش از هر چیز دیگری به محیط آرام نیاز دارد و امیدواریم مردم عزیز برای تامین آرامش سایر بیماران و دایی با كادر بیمارستان همكاری بیشتری كنند.

علی دایی سرمربی تیم فوتبال راه آهن ساعت 20 و 30 دقیقه شنبه شب هنگامی كه از اصفهان عازم تهران بود در كیلومتر 8 ورودی شهر ' بادرود ' در آزاد راه نطنز - كاشان در یك سانحه رانندگی مصدوم شد.

1724/7428/7429



:: برچسب‌ها: ساحل , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

دكتر ' حسین غنی ' صبح یكشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ‌خوشبختانه علی دایی صدمات مغزی و داخل شكمی نداشت و جراحات وارده به وی مربوط به پارگی در ناحیه پیشانی، پوست سر و گوش راست بوده است.

وی افزود: ‌همچنین صدمه خیلی شدید نیز به ناحیه پشت سر این قهرمان ملی فوتبال كشور وارد شده بود كه خوشبختانه بستن كمر بند ایمنی از افزایش صدمات بر اثر واژگونی خودرو بر این ناحیه را كاهش داده و جلوگیری كرده است.

وی با اشاره كنده شدن بخشی از پوست سر علی دایی تاكید كرد:‌ به همین منظور، جراحی پلاستیك پیچیده ای بر روی سر وی انجام تا ضایعه در این قسمت پوشانده شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشكی كاشان تصریح كرد: پارگی در ناحیه گوش راست دایی نیز در این عمل جراحی ترمیم شد.

دكتر غنی خاطر نشان كرد: ‌در حال حاضر مشكل دیگری وجود نداشته و با توجه به قوای بدنی این قهرمان ملی كشور در روند بهبودی تاثیر بسزایی دارد.

وی یادآور شد: علی دایی پس از پایان عمل جراحی و حضور در اتاق ' ری كاوری ' در بخش ' آی سی یو ' بستری و سپس به بخش عادی منتقل خواهد شد.

وی همچنین در خصوص انتقال دایی به تهران گفت: اگر شرایط جسمی و ثبات علائم حیاتی وی توسط پزشكان تایید شود مشكل خاصی نخواهد داشت.

خودرو پرادو علی دایی سرمربی تیم فوتبال راه آهن ساعت 20 و 30 دقیقه شنبه هنگامی كه از اصفهان عازم تهران بود در كیلومتر 8ورودی شهر 'بادرود' در آزاد راه نطنز - كاشان واژگون شد.

7428/1724/ 3404



:: برچسب‌ها: ساحل , سیاه , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

وی در اظهاراتی كه روز یكشنبه در خبرگزاری سوریه (سانا) منتشر شد ، افزود : در این ارتباط افراد برای اولین مرحله می توانند تا روز چهارشنبه (2 فروردین) با مراجعه به شهرداری ها در سراسر كشور نسبت به ثبت نام برای نامزد شدن در این انتخابات اقدام كنند.

ثبت نام نامزدها از روز پنجشنبه گذشته در سوریه آغاز شده است.

این مقام سوری خاطر نشان كرد كه بخش های مربوطه در شهرداری ها نیز به مدت سه روز مهلت دارند تا درخواست این افراد را بررسی و صلاحیت و یا عدم صلاحیت آنان را نامزدی اعلام كنند.

العزاوی خاطر نشان كرد كه افراد در صورت رد صلاحیت می توانند با ارایه درخواست نسبت به تجدید نظر در ارتباط با صلاحیت خود اقدام كنند.

انتخابات پارلمانی سوریه در ادامه اصلاحات در این كشور و در روز 18 اردیبهشت ماه 1391 (هفتم ماه مه) برگزار می شود.

این سومین انتخابات در سوریه از زمان آغاز بحران در این كشور است و پیشتر در 7 اسفند ماه همه پرسی قانون اساسی و آبان ماه انتخابات شوراهای محلی شهر و روستا برگزار شد.

در انتخابات اردیبهشت ماه 250 نماینده مجلس سوریه از 14 استان این كشور انتخاب می شوند .

در جریان انتخابات مجلس سوریه 29 نماینده برای استان دمشق ، 19 نماینده برای ریف دمشق ، 20 نماینده برای حلب ، 32 نماینده برای ریف حلب ، 23 نماینده برای حمص ، 22 نماینده برای حماه ، 17 نماینده برای لاذقیه ، 18 نماینده برای ادلب ، 13 نماینده برای طرطوس ، 8 نماینده برای رقه ، 14 نماینده برای دیرالزور، 14 نماینده برای حسكه ، 10 نماینده برای درعا ، 6 نماینده برای سویدا و 5 نماینده برای قنیطره انتخاب می شوند.

از مجموع 250 نماینده 127 نفر از آنان خاص دو قشر كشاورز و كارگر و مابقی برای سایر اقشار جامعه سوریه است.

سوریه دارای حدود 23 میلیون جمعیت با 186 هزار كیلومتر مربع مساحت است.

این دوره از انتخابات پارلمانی در سوریه با توجه به لغو انحصار قدرت حزب بعث سوریه بر اساس قانون اساسی جدید سوریه به صورت تكثرگرا و با حضور احزاب و گروه های مختلف سیاسی برگزار می شود.

تاكنون 8 حزب سیاسی مجوز لازم را برای فعالیت كه یكی از ابعاد آن در ارتباط با نمایندگی مجلس است ، دریافت كرده اند.

این انتخابات یكی از جلوه های جدید اجرای اصلاحات در سوریه است و بر اساس آن یك مجلس با احزاب مختلف در این كشور شكل خواهد گرفت و پیش بینی می شود نظام مجلس آینده سوریه از شور و حرارت خاص سیاسی در مقایسه با مجلس كنونی برخوردار باشد.

بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی نوبت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و 35 نماینده مجلس باید نسبت به تایید نامزدها برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری اقدام كنند و یك نماینده نمی تواند دو نفر را تایید كند.

خاورم**ا.ا**1436**1369



:: برچسب‌ها: اقیانوس , نشان , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

اسامه بن لادن از دستیارانش خواسته بود تا طرح حمله به هواپیمای باراک اوباما و ژنرال دیوید پترائوس را برنامه ریزی کنند

رسانه های آمریکایی گفته اند اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده، قصد کشتن باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را داشته است.

گفته شده که طرح های مربوط به این ترور در میان کاغذهایی در ساختمان محل سکونت بن لادن در ابیت آباد پاکستان پیدا شده است.

نیروهای ویژه آمریکا سال گذشته در جریان عملیاتی با حمله به محل اقامت بن لادن در ابیت آباد رهبر سابق القاعده را کشتند.

براساس گزارش رسانه های آمریکایی، بن لادن از دستیارانش خواسته بود تا حمله به هواپیمای حامل آقای اوباما و ژنرال دیوید پترائوس را طرح ریزی کنند.

به گفته رهبر سابق القاعده، با توجه به این که جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا "از آمادگی لازم" برای دراختیار گرفتن قدرت برخوردار نیست، در نتیجه کشته شدن باراک اوباما، آمریکا را با شرایطی بحرانی روبرو خواهد کرد.

در آمریکا حدس و گمان هایی درباره طرح های دولت در مورد انتشار این مدارک در جریان است.

بن لادن از یکی از دستیارانش به نام الیاس کشمیری خواسته بود تا تدارکات این حمله را آغاز کند.

بن لادن در یک یادداشت ۴۸ صفحه ای نوشته است:" لطفا از برادر الیاس بخواهید تا مراحلی را که در این مورد انجام داده، برایم بفرستد."

رسانه های آمریکایی می گویند به اعتقاد مقامات اطلاعاتی، امنیتی بعید است که القاعده می توانست چنین حمله ای را در آمریکا انجام دهد، ضمن آن که شواهدی مبنی بر هر گونه تدارکاتی در این باره به دست نیامده است.

الیاس کشمیری یک ماه بعد از مرگ بن لادن در جریان حمله هوایی آمریکا کشته شد.

بن لادن در این یادداشت ۴۸ صفحه ای از عوامل القاعده خواسته است به دلیل حملات مستمر هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی، مناطق قبیله ای پاکستان را ترک کنند.



:: برچسب‌ها: عشق , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
علی دایی

علی دایی در راه بازگشت از اصفهان تصادف کرده است

خبرگزاری های ایران از مناسب بودن حال علی دایی، سرمربی تیم فوتبال راه آهن که در سانحه خودرو مصدوم شده بود، خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای دایی از ناحیه سر دچار "جراحت جزیی" شده است.

خبرگزاری فارس هم به نقل از مدیر بیمارستان محل مداوای آقای دایی نوشت که او دچار شکستگی استخوانی نشده و پوست سرش دچار جراحت شده است.

علی دایی شنبه در راه بازگشت از اصفهان به تهران تصادف کرده است.

آقای دایی که به همراه تیم خود برای دیدار با سپاهان به اصفهان سفر کرده بود در حال بازگشت با خودروی شخصی خود، در نزدیکی‌های کاشان دچار حادثه شده و خودروی او واژگون شده است.

پس از این تصادف دایی و دستیارش ژلکو میاچ به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند.

پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان علت واژگونی خودرو پرادو حامل علی دایی سرمربی تیم راه آهن سرعت زیاد و ناتوانی در کنترل آن اعلام کرده است.

ادامه صدرنشینی سپاهان با پیروزی بر راه‌آهن

سپاهان اصفهان با پیروزی بر راه‌آهن صدرنشینی خود در رده‌بندی لیگ برتر ایران را تداوم بخشید.

در ادامه مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر ایران، امروز (۲۷ اسفند- ۱۷ مارس) چهار دیدار در شهرهای مختلف ایران انجام شد که حاصل آن سه پیروزی و یک تساوی بود.

در مهمترین بازی امروز، سپاهان اصفهان میزبان راه‌آهن تهران بود که توانست با هت تریک برونو سزار (۵۴، ۶۹، ۸۸) در مقابل دو گل حسین کاظمی (۵۶) و ایمان رزاقی (۹۳)، ۲-۳ پیروز شود و با ۵۵ امتیاز صدرنشینی خود را تثبیت کند.

راه‌آهن نیز با ۲۹ امتیاز در رده پانزدهم جای گرفت.

در دیدار مهم دیگر، تراکتورسازی تبریز با گل دقیقه ۳۵ فرزاد حاتمی، میزبان خود سایپا را در کرج شکست داد و جایگاه دومی خود در لیگ برتر ایران را محکم کرد.

نفت آبادان نیز در زمین خود مس سرچشمه را با گل‌های سجاد مشکل‌پور (۴۲) و سعید حلافی (۶۲) ۲ بر صفر شکست داد. نفت آبادان با ۳۷ امتیاز در جایگاه نهم و مس سرچشمه با ۱۹ امتیاز در رده آخر لیگ برتر قرار دارد.

فولاد خوزستان و مس کرمان هم در چهارمین بازی امروز با نتیجه یک یک به کار خود پایان دادند. امیر خالدی (۴۰) برای فولاد و مصطفی شجاعی (۷۶) برای مس گل زدند.

در رده‌بندی لیگ برتر ایران، فولاد با ۳۹ امتیاز ششم و مس با ۳۲ امتیاز سیزدهم است.

طبق برنامه قرار بود امروز دو دیدار دیگر یعنی شهرداری تبریز- صبا و داماش- ملوان نیز برگزار شود که به دلیل بارندگی لغو شد.



:: برچسب‌ها: کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره اعمال نظر در تصمیم‌های مجمع فدراسیون فوتبال به ایران هشدار داده‌اند

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه نسبت به هرگونه اقدامی که منجر به نقض تصمیم‌های مجمع فدراسیون فوتبال شود هشدار دادند.

این دو سازمان در نامه‌های جداگانه‌ای تاکید کرده‌اند که به هیچ وجه مسئله تعیین سرپرست برای فدراسیون فوتبال ایران قابل پذیرش نیست و هرگونه اعمال نظر و دخالت در مسیر تغییر تصمیم‌های مجمع، فوتبال ایران را با محرومیت در مجامع جهانی روبرو خواهد کرد.

فیفا همواره تاکید کرده که فدراسیون فوتبال ان جی او محسوب می‌شود و دولت‌ها حق هیچ‌گونه دخالت در نحوه مدیریت آن را ندارند. اما سازمان بازرسی ایران گرچه قبول دارد که فدراسیون فوتبال ان جی او به حساب می‌آید، اما می‌گوید چون این فدراسیون سازمانی "عمومی" است، بایستی تابع مقررات و قوانین مصوب کشوری باشد.

شاهین رحمانی، خبرنگار ورزشی و عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا، معتقد است فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند این نامه‌ها را به مراجع ذیربط و تصمیم‌گیر در دولت و قوای دیگر بفرستد و در جهت تثبیت نتایج انتخابات اقدام کند. آقای رحمانی پذیرفته شدن پیشنهاد سازمان بازرسی کشور مبنی بر صدور حکم حضور کوتاه مدت سرپرستی فدراسیون برای علی کفاشیان از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا را غیرمحتمل دانسته و این پیشنهاد را خارج از چهارچوب قوانین فیفا دانسته است.

نامه پورمحمدی به احمدی‌نژاد

مصطفی پورمحمدی

مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل ایران، ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال را غیرقانونی می‌داند

مصطفی پور محمدی با ارسال نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، مجددا تاکید کرده است که ریاست علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال را غیرقانونی می‌داند. رئیس سازمان بازرسی ایران تاکید کرده است که از سال ۱۳۸۸ بارها به صورت کتبی و شفاهی درباره غیرقانونی بودن ریاست افراد بازنشسته بر فدراسیون‌های ورزشی هشدار داده اما وزیر ورزش و جوانان به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است.

آقای پورمحمدی پیشنهاد کرده است که هیئت وزیران برای مدت کوتاهی با حکم سرپرستی علی کفاشیان را در راس این فدراسیون نگه دارد تا اینکه مجلس شورای اسلامی بررسی‌های لازم را برای تهیه قانونی جامع درباره فدراسیون‌های ورزشی انجام دهد.

هنوز از واکنش دولت به نامه رئیس بازرسی کل ایران خبری منتشر نشده اما فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مخالفت خود را با تعیین سرپرست برای فدراسیون فوتبال اعلام کرده اند.

 علی کفاشیان

در انتخابات فدراسیون فوتبال ایران، علی کفاشیان مجددا به ریاست این سازمان انتخاب شد

در پی انجام انتخابات فدراسیون فوتبال ایران در ۱۵ اسفند گذشته و انتخاب مجدد علی کفاشیان به ریاست این سازمان، در رسانه‌های ایران خبرهایی درباره احتمال ابطال این انتخابات مطرح شد. انتخابات فدراسیون ‎‌فوتبال ایران از هفته‌ها پیش از انجام آن با حاشیه‌های فراوانی مواجه بود. برخی از رسانه‌ها خبرهایی درباره اعمال نفوذ دولت و وزارت ورزش در مجمع فدراسیون برای تحمیل نامزد ریاست مورد نظر خود منتشر کرده بودند.

اما انجام انتخابات و اعلام برنده شدن مجدد علی کفاشیان، از میزان حاشیه‌ها و شایعات در این باره نکاست. رسانه‌های ایران همچنان خبرهایی درباره نارضایتی وزارت ورزش از انتخاب نشدن گزینه مورد نظر دولت منتشر کردند.

اما مهمترین چالش پیش روی علی کفاشیان دخالت سازمان بازرسی کل کشور در مسئله انتخابات فدراسیون و اصرار بر ابطال آن بوده است. مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، به دلیل بازنشسته بودن علی کفاشیان، به دفعات ریاست او بر فدراسیون فوتبال را غیرقانونی خوانده است.



:: برچسب‌ها: اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

'محسن مشكوه' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: طبق آخرین نمونه برداری و آزمایش های مستمر از ببر ماده روسی توسط متخصصان فن و ارسال نمونه ها به آزمایشگاه رفرنس كشور آلمان مشخص شد كه ببر ماده روسی نیز دچار بیماری مشمشه شده است.

وی با اشاره به اینكه بیماری مشمشه بین انسان و حیوان قابل انتقال است، اظهارداشت: برای امحائ ببر روسی سیبری به همكاری سازمان های دامپزشكی، محیط زیست، باغ وحش تهران و وزارت بهداشت و درمان نیاز است تا هرچه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد.

وی اضافه كرد: پس از امحاء ببر نر روسی این ببر در حاشیه باغ وحش تهران در شرایط قرنطینه ای و ایزوله به صورت مجزا نگهداری می شد.

وی با بیان اینكه شرایط غیرقرنطینه ای باغ وحش باعث بروز بیماری مشمشه در ببرهای وارداتی سیبری شده است ادامه داد: متاسفانه ببرهای وارداتی سیبری در باغ وحش كه زیستگاه انواع حیوانات وحشی كه حامل بیماری مشمشه است در شرایط غیر قرنطینه ای نگهداری شده اند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور تصریح كرد: حیوانات تك سمی همچون الاغ، قاطر و اسب می توانند عامل انتقال بیماری مشمشه به حیوانات گوشتخوار و گربه سانان باشند.

وی افزود: همچنین در مدت زمان بروز بیماری مشمشه، آزمایش های لازم از الاغ های مورد مصرف حیوانات گوشتخوار باغ وحش صورت گرفته و تاكنون موردی از بیماری مشمشه در این قبیل حیوانات نیز مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: الاغ به بیماری مشمشه بسیار حساس است و در صورت بروز این بیماری حیوان سریع تلف می شود، بنابراین امكان حمل و نقل و كشتار حیوان مبتلا به این بیماری وجود ندارد.

وی گفت: برای كنترل بیماری مشمشه آزمایش های لازم بر روی تك سمی هایی همچون اسب و قاطر انجام شد و معاینه بالینی بر سلامت الاغ ها نیز كفایت دارد.

مشكوه تاكید كرد: به دلیل اقدامات قرنطینه ای تاكنون این بیماری در حیوانات باغ وحش تهران مشاهده نشده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

اقتصام**9186**1319



:: برچسب‌ها: استرالیا , انگور چینی , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

حامد جعفری روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در تعطیلات نوروزی معمولا جاده ها ترافیك بوده و سوانح رانندگی زیادی رخ می دهد و در این شرایط به دلیل تراكم خودروها امداد رسانی به سانحه دیدگان مشكل می شود.

وی گفت: تجمع افراد برای تماشای حادثه نیز رسیدن آمبولانس بر بالین مصدوم را با مشكل مواجه می كند.

وی از مردم خواست در خیابان ها و جاده ها هنگام مشاهده آمبولانس ها راه را برای عبور آن باز كرده و به جای تجمع در محل سانحه در اولین فرصت با 115 تماس بگیرند.

جعفری افزود: در صورت برخورد با افراد سانحه دیده تا جایی كه ممكن است پیش از رسیدن نیروهای امدادی، از جابجایی بیمار خودداری شود چرا كه این امر می تواند موجب قطع نخاع وی شود.

وی یادآور شد: باید بدن مصدومان با پوشش مناسب گرم نگه داشته شود و در صورت بروز خونریزی، با بستن محل آن از ادامه خونریزی جلوگیری شود.

وی تاكید كرد: هر مزاحمت تلفنی به شماره 115 برابر با به خطر افتادن جان یك انسان است.

8120/587/ 1645



:: برچسب‌ها: آب ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

جلسه بعدی دادگاه پرونده "بزرگ‌ترین فساد مالی ایران" هشتم فروردین آینده برگزار خواهد شد

قاضی پرونده‌ای که بزرگ‌ترین پرونده فساد مالی در ایران خوانده شده است، در سومین جلسه رسیدگی به این پرونده اعلام کرد که از طریق مراجع رسمی و بین‌المللی، از جمله پلیس بین‌الملل (اینترپل) برای بازداشت متهمان فراری این پرونده اقدام شده است.

سومین جلسه رسیدگی به "بزرگ‌ترین پرونده فساد مالی در ایران" روز شنبه، ۲۷ اسفند (۱۷ مارس)، در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، ناصر سراج، قاضی این پرونده در ابتدای سومین جلسه رسیدگی به این پرونده گفت: "متهم اصلی پرونده فساد بزرگ بانکی عنوان کرده است که جعبه سیاه این پرونده فراری است."

او با بیان این که "گفته می‌شود در این پرونده جای متهم اصلی و فرعی خالی است"، تصریح کرد: "دادگاه فقط در محدوده کیفرخواست حد رسیدگی دارد و کیفرخواست ۳۲ متهم به دادگاه فرستاده شده است."

قاضی این پرونده اضافه کرد: "طبق توضیحات دادستان، این پرونده بیش از ۱۰۰ متهم دارد و احتمالا بعضی از افراد، متهمان را وادار می‌کنند که اعتراف نکنند اما این پرونده معامله اسناد است و اسناد هستند که حرف آخر را می‌زنند و اظهارات متهمان فقط برای روشنگری پرونده است."

در پرونده فساد بزرگ اقتصادی در ایران، گروهی از فعالان اقتصادی و دست‌اندرکاران سیستم بانکی متهم هستند که با صدور غیرقانونی اسناد اعتباری (ال‌سی) به ارزش حدود سه هزار میلیارد تومان، به کسب سود پرداخته‌اند.

"متهم ردیف دوم تحت فشار بوده است"

در سومین جلسه رسیدگی به پرونده "اختلاس بزرگ"، وکیل مدافع متهم ردیف دوم این پرونده در دفاع از موکل خود گفت که موکلش "از سوی آقای خسروی (متهم ردیف اول) تحت فشار بوده است" و شواهد نشان نمی‌دهد که او قصد ضربه زدن به نظام را داشته است.

متهم ردیف دوم این پرونده، مدیر اسبق شعبه بانک صادرات شرکت فولاد اهواز معرفی شده است.

اظهارات وکیل مدافع این متهم در جلسه دادگاه در روز شنبه، ۲۷ اسفند، که گفت موکلش تحت پوشش شبکه فعالیت نداشته است، با اعتراض نماینده دادستان روبه رو شد. او گفت: "برای پول هر دفاعی انجام ندهید، مثل روز روشن است که شبکه بوده است."

"بیشترین ارتباط متهم ردیف سوم با متهم اصلی"

نماینده دادستان عمومی و انقلاب تهران در سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان این پرونده، گفت که متهم ردیف سوم این پرونده که رئیس سابق بانک ملی شعبه کیش خوانده شده است، بیشترین ارتباط را با متهم اصلی پرونده داشته است و ال‌سی‌های گشایش‌یافته از سوی او، بدون پشتیبانی مالی و به طور صوری وارد چرخه بانکی ایران شده است.

او در پاسخ به وکیل مدافع این متهم که دریافت رشوه از سوی او را رد کرده بود، گفت که فرد متهم ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رشوه دریافت کرده است.

نماینده دادستان تهران اتهامات رئیس سابق بانک ملی شعبه کیش را "افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی و دریافت رشوه" اعلام کرد.

مشارکت در اخلال نظام اقتصادی، صدور ۱۰۲ فقره ال‌سی با علم به ضربه زدن به نظام، دریافت ۱۰۷ میلیون تومان رشوه و پولشویی، از دیگر اتهامات این فرد اعلام شده است.

در عین حال، متهم ردیف سوم این پرونده در دفاع از خود به دادگاه گفت که این اتهامات را قبول ندارد.

او اضافه کرد که تنها ۱۰ دقیقه با وکیل خود صحبت کرده است.

خبرگزاری فارس به نقل از متهم ردیف سوم این پرونده در دادگاه نوشته است که "تمام ارکان بانک ملی از موضوع باخبر بودند و بارها ما را از خانه به بانک کشاندند تا کار تنزیل ال‌سی‌ها را انجام دهیم."

او اضافه کرد: "وقتی کیفرخواست خوانده شد، فکر نمی‌کردم این اتهامات من است."

نماینده دادستان تهران در این دادگاه همچنین گفته است که "با گذشت ۸ ماه، هنوز مدیریت بانک ملی یک فقره شکایت از کارمندان خود نداشته است و حتی هنوز برای بازگشت منابع هم درخواست نداده است."

جلسه آتی دادگاه؛ هشتم فروردین

در جلسه های پیشین دادگاه ۳۲ متهم این پرونده حضور داشتند، ولی گزارش شده است که در جلسه این دادگاه در روز شنبه، ۲۷ اسفند، ۱۸ متهم (۱۶ مرد و دو زن) حضور داشتند.

جلسه بعدی دادگاه برای رسیدگی به این پرونده روز هشتم فروردین آینده برگزار خواهد شد.

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده "بزرگ‌ترین فساد مالی در ایران" روز یکشنبه ۲۱ اسفند (۱۱ مارس)، در تهران برگزار شد و در جریان آن، متهم ردیف اول پرونده، به دلیل انصراف وکیل مدافعش، نتوانست دفاعیات خود را ارائه کند. گزارش مربوط به این جلسه را در بخوانید.

متهم ردیف اول این پرونده که رسانه‌های ایران نام او را مه‌آفرید امیرخسروی اعلام کرده‌اند، از سوی نماینده دادستان عمومی و انقلاب تهران به "افساد فی‌الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تبانی و فساد در شبکه بانکی کشور" متهم کرده است.

گزارش و تحلیل‌های بیشتر درباره پرونده بزرگ‌ترین اختلاس در تاریخ ایران را در بخوانید.



:: برچسب‌ها: ساحل , تایوان , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

خبر آزادی شهروند آمریکایی غافلگیر کننده بود

یک گروه شبه نظامی تندرو در عراق یک نظامی سابق آمریکا را پس از نه ماه اسارت، آزاد کرده است.

به گفته یک سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، این شهروند آمریکا که سال گذشته ربوده شده بود، هم اکنون آزاد است و به سفارت این کشور در بغداد تحویل داده شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اطلاعات بیشتری را درباره هویت این فرد منتشر نکرده است.

گروه شبه نظامی موسوم به تیپ روز موعود که به مقتدی صدر، روحانی شیعه نزدیک است روز شنبه با انتشار یک کنفرانس مطبوعاتی ضبط شده از آزادی مردی خبر داد که ۹ ماه پیش ربوده بود.

از این مرد که در تصاویر منتشر شده با لباس نظامی آمریکایی دیده می شود، با نام رندی مایکل نام برده شده است ولی تلفظ دقیق نام او به وسیله سخنگوی شبه نظامیان شیعه عراقی به طور کامل مفهوم نبود.

فرد آزاد شده در هنگام ربوده شدن به عنوان یک شهروند غیرنظامی در بغداد اقامت داشته است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، فرد ربوده شده به دفتر سازمان ملل متحد تحویل داده شده و این دفتر او را به سفارت ایالات متحده منتقل کرده است.

او گفت: "ما می توانیم آزادی یک شهروند ایالات متحده را از بازداشت در عراق تایید کنیم. هیات کمک رسانی سازمان ملل در عراق این شهروند آمریکا را به سفارت ایالات متحده در بغداد منتقل کرده است...در حال حاضر، به خاطر رعایت حریم خصوصی (این فرد) نمی توانیم اطلاعات بیشتری را منتشر کنیم."

سخنگوی سازمان ملل متحد هم نام فرد آزاد شده را عنوان نکرده است.

فرد ربوده شده در تصاویر ویدیویی منتشر شده گفت در سال ۲۰۰۳ به وسیله ارتش آمریکا برای ۱۵ ماه به عراق اعزام شد.

او افزود هجدهم ژوئن سال گذشته در حالی که به عنوان یک غیرنظامی در بغداد کار می کرد، ربوده شد.

او گفت: "به داخل بغداد برده شدم و به وسیله تیپ روز موعود در مکان های مختلفی نگهداری شدم."

او ادامه داد: "به من گفته شد که آزاد شدنم به خاطر مسائل انسان دوستانه بوده و هیچ تبادلی صورت نگرفته است."

به گفته خبرنگار بی بی سی در بغداد، خبر آزادسازی این شهروند آمریکا برای همه، حتی آمریکایی ها غافلگیر کننده بود.



:: برچسب‌ها: خانه , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش پایگاه اینترنتی تونس لایو، حدود چهار هزارتن از مردم تونس روز شنبه با تجمع مقابل ساختمان شورای ملی قانون اساسی، استقرار حاكمیت قانون اسلامی موسوم به شریعت و لحاظ شدن آن در قانون اساسی جدید این كشور را خواستار شدند.

بر اساس این گزارش، شریعت قانون اسلامی است كه از قرآن كتاب آسمانی مسلمانان و آموزه های حضرت محمد (ص) پیامبر مسلمانان گرفته شده است.

تظاهركنندگان با سردادن تكبیر و شعارهایی نظیر ' مردم حاكمیت شریعت را می خواهند' و 'اسلام در راه است'، بر خواسته خود در این خصوص پافشاری كردند.

اعضای جبهه شورای اسلامی این تظاهرات را سازماندهی كردند. حامیان حزب التحریر تونس كه یك حزب اسلامی در این كشور است نیز در این تظاهرات شركت داشتند.

1592

**2351**



:: برچسب‌ها: قرمز , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

سرهنگ 'مجتبی حسنی' كه برای بررسی علت این حادثه به كاشان سفر كرده است، بامداد یكشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: بر اساس اظهارات برادر 'دایی'، رانندگی خودرو را علی دایی بر عهده داشته است.

وی، یكی از مشكلات اساسی كه باعث تصادف در جاده ها می شود را بی توجهی رانندگان هنگام رانندگی بیان كرد و افزود: مشغله فكری رانندگان، یكی از مصادیق بی توجهی آنها هنگام رانندگی است.

وی تاكیدكرد: همانگونه كه برادر ' محمد دایی ' در اظهاراتش عنوان كرده، همین مساله برای علی دایی نیز اتفاق افتاده است.

خودرو پرادو سرمربی تیم فوتبال راه آهن ساعت 20 و 30 دقیقه شنبه هنگامی كه از اصفهان عازم تهران بود در كیلومتر 8 ورودی شهر 'بادرود' در آزاد راه نطنز - كاشان واژگون شد.

در این سانحه به 'ژلكو میاچ' سرمربی خارجی این تیم و 'محمد دایی' برادر علی دایی آسیبی نرسید.

1592

150/921724/7428/562



:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنابه نقل از وزارت امورخارجه ،پس از احضار 'جوانشیر آخوند اوف'،‌مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران به دولت جمهوری آذربایجان به وی اعلام شد.

در این ملاقات ضمن رد اتهامات وارده گفته شد كه اقدام دولت آذربایجان خلاف توافقات 10 روز قبل وزرای خارجه دو كشور در حاشیه اجلاس نخجوان و نیز طی سفر هفته گذشته وزیر دفاع آن كشور به تهران است.

همچنین دراین ملاقات ضمن یادآوری تلاش عوامل رژیم صهیونیستی در كشورهای مختلف جهت واردكردن اتهامات مشابه به جمهوری اسلامی ایران به سفیر آذربایجان گفته شد كه نوعی هماهنگی در این اقدامات مشاهده شده و مقامات جمهوری اسلامی ایران از اینكه دولت دوست و برادر جمهوری آذربایجان وارد این بازی شده شدیدا متاسف و ناخرسند است.

سفیر جمهوری آذربایجان در پاسخ،ضمن اعلام وجوداراده سیاسی در دولت جمهوری آذربایجان در زمینه توسعه روابط با ایران ، اظهار داشت كه واكنش دولت جمهوری اسلامی ایران را به دولت خود منعكس خواهد كرد.

سیام 1568



:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری (نسخه 02) كه قرار است در تمام نقاط كشور اجرا شود، موجب دسترسی آسان آحاد مردم به خدمات بهداشتی و درمانی و كاهش پرداخت مستقیم هزینه‌ها از جیب مردم شده و زمینه ارتقاء سلامت را در سطح كشور فراهم خواهد كرد.

در این جلسه همچنین نقشه تحول نظام سلامت مبتنی بر الگوی اسلامی _ ایرانی پیشرفت نیز به عنوان نقشه‌ای برای جهت گیری‌ها و حركت‌های لازم در راستای تحول بنیادی در سلامت كشور به تصویب رسید.

در این نشست برای اطلاع‌رسانی شفاف و تقویت دانش همگانی در زمینه بهداشت محیط زندگی و كار و پایش عوامل محیطی بیماری‌ها، طرح سامانه جامع اطلاعات بهداشت محیط كشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد طی مدت معینی این سامانه ایجاد شود.

تدوین سند ملی ایمنی و سلامت روغن‌های خوراكی و اصلاح الگوی مصرف و همچنین بررسی ساز و كارهای تجهیز مركز تحقیقات حلال به عنوان یك پروژه ملی كه به موضوع حلیت و حرمت فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشكی می‌پردازد از دیگر موضوعاتی بود كه در این جلسه مطرح و مورد تصمیم‌گیری قرار گرفت.

سیام*2023* 1568



:: برچسب‌ها: عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

'عبدالحسین زرین كوب'، محقق، نویسنده، ادیب و مورخ بزرگ معاصر در بیست و هفتم اسفند سال 1301 هجری خورشیدی در 'بروجرد' دیده به جهان گشود.

وی تحصیلات مقدماتی خویش را در بروجرد به پایان رساند و به تشویق پدر، اوقات فراغت خود را صرف فراگیری علوم دینی، حوزوی و ادبیات عرب و تا پایان دوران متوسطه اغلب كتاب های مربوط به تاریخ، فلسفه و ادبیات را مطالعه كرد.

زرین كوب پس از پایان این دوره، برای ادامه تحصیل به تهران آمد و اندكی بعد اشتیاق وافر وی به علوم و فنون ادبی سبب شد تا در امتحان ورودی دانشكده ادبیات، رتبه اول را كسب كند و به عنوان دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تهران به تحصیل بپردازد.

پس از مدتی زرین كوب با رتبه اول از دانشگاه فارغ التحصیل شد و یكسال بعد به عنوان دانشجوی دكترای رشته ادبیات در دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت. پس از اخذ مدرك دكترا، از جانب استاد 'فروزانفر' به دانشكده علوم معقول و منقول دعوت شد و با رتبه دانشیاری، كار تدریس را در دانشگاه تهران آغاز كرد.

وی در كنار عده ایی از فضلای عصر خود همچون 'عباس اقبال آشتیانی'، 'سعید نفیسی'، 'دكتر معین'، 'پرویز ناتل خانلری'، 'غلامحسین صدیقی' و 'عباس زریاب'، برای مشاركت در طرح ترجمه مقالات دایرة المعارف اسلام، دعوت شد و از آن پس فعالیت های خود را زمینه های مختلفی چون مباحث حكمت و فلسفه مخصوصا فلسفه غربی آغاز كرد و توانست نخستین كتاب خود را با عنوان 'فلسفه، شعر یا تاریخ تطور شعر و شاعری در ایران'در بروجرد منتشر كند.

او با فراگیری دو زبان ایتالیایی، آلمانی و زبانهای دیگری چون فرانسه، انگلیسی و عربی كه از قبل آموخته بود، به آموزش و تدریس این زبان ها پرداخت.

دكتر زرین كوب در طی این دوران با سردبیری مجله هفتگی 'مهرگان' و تدریس به عنوان استاد در دانشسرای عالی تهران و دانشكده های هنرهای دراماتیك، همكاری با 'مجتبی مینوی' در موسسه لغت فرانكلین و همچنین پذیرش سردبیری مجله 'راهنمای كتاب' توانست فصل نوینی را برای ارائه ادبیات معاصر ایران در مجلات به وجود آورد.

وی همواره فعالیت علمی خود را به گونه ای چشمگیر برای انتشار مجلاتی چون سخن، یغما، جهان نو، دانش، علم و زندگی، مهر و فرهنگ ایران زمین ادامه داد. او در سال های 1347 تا 1349 به عنوان استاد میهمان در دانشگاه های 'كالیفرنیا' و 'پرنیستون' آمریكا به تدریس علوم انسانی پرداخت، سپس به ایران آمد و در دانشگاه تهران فعالیت علمی خود را در دو گروه تاریخ و ادبیات دنبال كرد.

وی برای دیدار از كتابخانه ها، موزه ها، موسسات علمی و تهیه عكس از بعضی نسخه های خطی فارسی و عربی، سفرهای بسیاری را به اروپا، آمریكا، جمهوری شوروی(سابق)، هند، پاكستان و كشورهای عربی داشت كه دراین سفرها با جمعی از دانشمندان و نویسندگان بزرگ ایرانی و خارجی آشنا و به بسیاری از مجامع و مجالس علمی جهانی، به عنوان نماینده ایران دعوت شد. حضور در مجامعی چون ، پنجمین كنگره اسلامی در بغداد، بیست و ششمین كنگره بین المللی شرقشناسان در دهلی نو، كنگره بین المللی علوم تاریخی در وین، كنگره تاریخ ادیان در ژنو، مجلس بزرگداشت حافظ شیرازی در دوشنبه تاجیكستان، كنگره بزرگداشت نظامی گنجوی در ایتالیا، مجمع عمومی سردبیران طرح تاریخ تمدن اقوام آسیای مركزی در پاریس، كنگره بزرگداشت مولوی در مونیخ، كنگره جهانی بزرگداشت خواجوی كرمانی در كرمان و كنگره همكاریهای اقوام آسیای مركزی در تهران در سوابق این ادیب برجسته ایرانی ثبت است.

استاد زرین كوب آثار گرانبهای بسیاری را از خود برجای گذاشت كه از آن جمله می توان 'با كاروان حله، شعر بي دروغ، شعر بي نقاب، از كوچه رندان، سیري در شعر فارسي، سر ني، بحر در كوزه، پله پله تا ملاقات خدا، پیر گنجه در جست‌وجوي ناكجاآباد، از ني‌نامه (برگزیده مثنوي معنوي)، دو قرن سكوت، تاریخ ایران بعد از اسلام، فتح عرب در ایران (به زبان انگلیسي در تاریخ ایران كمبریج)، تاریخ مردم ایران (دو جلد)، روزگاران ایران، دنباله روزگاران ایران، روزگاران دیگر، ارزش میراث صوفیه، فرار از مدرسه، جست‌وجو در تصوف ایران، دنباله جست‌وجو در تصوف ایران، در قلمرو وجدان، شعله طور (درباره زندگي حلاج)، بنیاد شعر فارسي، ادبیات فرانسه در قرون وسطي، ادبیات فرانسه در دوره رنسانس، متافیزیك، شرح قصیده ترسائیه خاقاني، فن شعر ارسطو، ارسطو و فن شعر و ...' را نام برد.

دكتر 'عبدالحسین زرین كوب' نویسنده و محقق معاصر بزرگ ایرانی در بیست و چهارم شهریور سال 1378 به دلیل بیماری قلبی دیده از جهان فروبست و تاریخ شعر و ادب ایران را با آثاری به یادماندنی و ارزشمند تنها گذاشت.

اطلاع**9128**1717



:: برچسب‌ها: انگور چینی , پرنده , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، این تصمیم را نمایندگان ویژه رییس جمهوری در كارگروه توسعه بخش كشاورزی و به استناد اصل 127 قانون اساسی اتخاذ كردند.

بر اساس این مصوبه، بانك عامل به منظور تضمین بازپرداخت تسهیلات اعطایی به طرحهای توسعه بخش كشاورزی، متناسب با میزان تسهیلات و نرخ سود برای اخذ وثایق؛ محل اجرای طرح (در صورت داشتن اسناد رسمی)، ارزش روز مستحدثات اعم از احداثی یا در حال احداث، حداكثر 50 درصد یارانه تعلق یافته به سرپرست خانوار و ذینفعان طرح؛ اعطای سقف مجاز تسهیلات به صورت ضمانتی (شخاص حقیقی و حقوقی) و هر نوع تعهدنامه و قرارداد دیگری كه می تواند موجب تضمین برگشت منابع بانك باشد، اقدام كند.

بر این اساس، تسهیلات قابل پرداخت به ازای هر فرد متناسب با نوع طرح مصوبه، حداكثر 300 میلیون ریال تعیین می شود و در موارد استثناء با تصمیم ستاد اجرایی استان مبلغ مذكور افزایش می یابد.

همچنین در واگذاری حق بهره برداری، حق انتفاع و اجاره اراضی ملی و دولتی، قراردادهای فی مابین وزارت جهاد كشاورزی و دریافت كنندگان اراضی برای پرداخت تسهیلات بانكی به عنوان اسناد قابل قبول تلقی و بانك های عامل موظف هستند كلیه حقوق و منافع ناشی از قراردادهای یاد شده را به عنوان وثیقه و تضمین برای اعطای تسهیلات مورد پذیرش قرار دهند.

موجر (مدیریت كشاورزی) به موجب قرارداد منضم به آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده (33) اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع كشور موظف است در اجرای قرارداد تسهیلات اعطایی بنا به درخواست بانك، بانك و یا اشخاص معرفی شده از طرف آنها را به عنوان جانشین مجری طرح موضوع قرارداد واگذاری زمین شناخته و بپذیرد و كلیه حقوق و تعهدات ناشی از قرارداد را به بانك یا ذی نفع و یا اشخاص معرفی شده منتقل كند.

بر اساس این مصوبه، اشخاص فاقد بدهی معوقه به سیستم بانكی می توانند از تسهیلات بانكی استفاده كنند.

رعایت تناسب میزان سرمایه با میزان تسهیلات اعطایی در خصوص اشخاص حقوقی استفاده كننده از تسهیلات موضوع این تصمیم نامه الزامی است.

همچنین ستاد اجرایی شهرستان موظف است پس از تكمیل پرونده و استعلام های مورد نیاز برای معرفی طرح های مشمول به بانك عامل اقدام كند.

بر این اساس، ستاد اجرایی شهرستان موظف است، فهرست اسامی اشخاص حقوقی استفاده كننده از تسهیلات را به اداره ثبت شركت ها اعلام كند و اداره مذكور موظف است از نقل و انتقال سهام شركت های مورد نظر قبل از استعلام از بانك عامل و موجر (مدیریت جهاد كشاورزی) خودداری كند.

بر اساس این مصوبه، سند اعیانی بنا به درخواست مستاجر(مجری طرح) و یا بانك و اشخاص معرفی شده از طرف بانك ها پس از اجرای كامل طرح و تایید هیات نظارت موضوع قانون اصلاح ماده (33) اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع كشور صادر می شود.

در صورت عدم انجام تعهدات از سوی مستاجر (مجری طرح) سند اعیانی صادر نخواهد شد.

دولت، همچنین ادارات ثبت اسناد و املاك و دفاتر اسناد رسمی را موظف كرده است، ترتیبی اتخاذ كنند كه ترهین نسق زراعی موصوف در سوابق پلاك درج و هر گونه اقدام بعدی منوط به اخذ موافقت بانك مرتهن است.

این مصوبه را محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ كرده است.

سیام**9129



:: برچسب‌ها: ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، 'شیوشانكار منون'، مشاور امنیت ملی هند، در سخنانی در سمینار 'هند و چین: راه های پیش رو' در شهر چنای هند افزود: ما از دهه 60 و اوایل دهه 70 كه روابط دو كشور دوستانه نبود و به حداقل رسیده بود، تا كنون راه زیادی پیموده ایم.

وی افزود: روابط امروز ما كه شامل همكاری و رقابت های چشمگیر است، نه تنها برای دو كشور، بلكه برای منطقه و جهان نیز مفید است.

مشاور امنیت ملی هند درباره مناقشه مرزی دو كشور گفت: قصد كوچك جلوه دادن این موضوع را ندارم. درست است كه ما از نظر وسعت، بزرگترین منطقه مورد مناقشه را داریم اما نشان داده ایم كه توانایی مدیریت اختلافات را داریم.

وی روابط اقتصادی را یكی از مهمترین پایه های روابط رو به رشد هند و چین خواند و اظهار داشت: دو كشور قصد دارند تعادل تجاری برقرار كرده و حجم اندك صادرات هند را در این تبادل اقتصادی استراتژیك افزایش دهند.

منون افزود: هند و چین همچنین استفاده از دیپلماسی دفاعی را آغاز كرده اند اما این بخشی نسبتاً توسعه نیافته است كه نیاز به كار زیادی دارد.

مشاور امنیت ملی هند ادامه داد: نكته اصلی این است كه ما قابلیت مدیریت اختلاف ها را در گذشته داشته ایم و هیچ دلیلی وجود ندارد كه نتوانیم آنها را در آینده نیز مدیریت كنیم. بنابر این به نظر من نباید اعتماد به نفس خود را در این زمینه از دست بدهیم.

آساق ** 589**1479



:: برچسب‌ها: مربع , شیکاگو , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

اخراجی های ۳ که پرفروش ترین فیلم سال ۹۰ بود، توانست تنها ۳.۶ درصد جمعیت ایران را به سینماها بکشاند

سینمای ایران در سال ۱۳۹۰ با فراز و نشیب های بسیاری همراه بود و روزهای تلخ و شیرینی را از سر گذراند.

سال ۱۳۹۰ سال انحلال خانه سینما، سال تشکیل سازمان سینمایی به جای معاونت سینمایی، سال دستگیری و ممنوع الخروج شدن سینماگران و سال درخشش و موفقیت جهانی و برنده شدن ایران در اسکار و گلدن گلوب و اخبار خوش و ناگوار بسیار دیگر بود.

گیشه و کمدی های پرفروش

با اینکه گزارش ایسنا از فروش سالانه فیلم‌ها در سینماهای تهران در سال گذشته (۲۱ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان)، نشان می دهد که این میزان، نسبت به سال ۸۹ با ۳۸ درصد و نسبت به سال ۸۸ با ۱۲ درصد افزایش روبرو بوده، با این حال بیشتر موفقیت ها در گیشه مربوط به فیلم های کمدی از نوع "اخراجی ها ۳"، "شیش و بش" و ورود آقایان ممنوع" بود و فیلم‌های دیگر، اکثرا در اکران شکست‌ خوردند.

متاسفانه منبع دقیق و معتبری برای باخبر شدن از آمار دقیق فروش فیلم ها در سینمای ایران (در سطح کشوری) وجود ندارد و آماری که از سوی بنیاد سینمایی فارابی (تنها منبع دولتی و رسمی) اعلام می شود، تنها در بردارنده فروش فیلم‌ها در تهران است و فروش فیلم در کل کشور را شامل نمی‌شود. آمارهای اعلام شده از سوی خبرگزاری های رسمی نیز تفاوت های چشمگیری با هم دارند و به همین دلیل اعتماد کردن به آنها تا حد زیادی دشوار است. بنابراین در اینجا سعی شده که آمار فروش فیلم های ایرانی در سال گذشته، برآیند آمارهای ارائه شده از بنیاد فارابی و چند منبع رسمی دیگر از جمله خبرآنلاین و خبرگزاری ایسنا باشد.

دیگر فیلم های پرفروش

"شیش و بش" به کارگردانی بهمن گودرزی: دو میلیارد تومان

"سعادت‌آباد" ساخته مازیار میری: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان

"یه حبه قند" ساخته رضا میرکریمی: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان

"مردان مریخی، زنان ونوسی" ساخته کاظم راست‌گفتار:یک میلیارد و ۸۸ میلیون تومان

"اخلاقتو خوب کن" ساخته مسعود اطیابی: یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان

فیلم "اخراجی ها۳ " ساخته مسعود ده نمکی که به دنبال موفقیت و فروش بالای قسمت های اول و دوم این فیلم در گیشه ساخته شد، با فروش پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی در سینماهای تهران و شهرستان‌ها، صدرنشین اکران سال ۱۳۹۰ شد. فروش این فیلم‌ در سینماهای تهران، دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است. با این حال بر اساس گزارش ایسنا، این فیلم، به عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم سال، تنها توانست ۳.۶ درصد از جمعیت کل کشور را به سینما‌ها جذب کند.

رتبه دوم جدول پرفروش ترین فیلم های سال گذشته، به فیلم کمدی "ورود آقایان ممنوع" ساخته رامبد جوان اختصاص دارد. این فیلم در تهران ‌دو میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها، یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان فروخت و مجموع فروش آن به ۳ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان رسید.

فیلم "جدایی نادر از سیمین" ساخته اصغر فرهادی، علیرغم همه موفقیت های بین المللی آن از جمله موفقیت در اسکار و گلدن گلوب، نتوانست در رتبه اول یا دوم جدول فیلم های پرفروش سال گذشته قرار گیرد و با فروش سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون در تهران و شهرستان ها، در مقام سوم فیلم‌های پرفروش سال گذشته قرار گرفت.

فیلم "راه آبی ابریشم" به کارگردانی محمدرضا بزرگ‌نیا که یکی از پر هزینه‌ترین فیلم‌های تولید شده در سال گذشته بود و تصور می شد که با داشتن بازیگرانی چون عزت الله انتظامی، رضا کیانیان، داریوش ارجمند، پگاه آهنگرانی و بهرام رادان، به فروش بالایی دست پیدا کند، تنها ۲۹۳ میلیون تومان فروخت و نتوانست حتی سرمایه بخش دولتی یعنی بنیاد سینمایی فارابی را هم بازگرداند و توقعاتی را که از آن انتظار می‌رفت، برآورده سازد.

انحلال خانه سینما

انحلال و بسته شدن خانه سینما یکی از ناگوارترین اتفاق هایی بود که در طول سی سال تاریخ سینمای بعد از انقلاب در ایران اتفاق افتاد

سرانجام پس از مدت ها کشمکش بین خانه سینما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی این وزارتخانه، روز سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه، دستور انحلال خانه سینما را صادر کرد.

خانه سینما، بزرگ‌ترین نهاد صنفی سینماگران ایران است که در سال ۱۳۶۵ برای بهبود وضعیت رفاهی و صنفی شاغلان سینما تاسیس شد و فعالیت رسمی خود را سال ۱۳۷۲ آغاز کرد. این نهاد نیمه مستقل و غیر دولتی، در دو سال گذشته، بر سر سیاست‌های سینمایی با وزارت ارشاد اختلاف نظر داشته است.

وزارت ارشاد با صدور "دستور انحلال" خانه سینما، استمرار فعالیت این تشکل صنفی را "فاقد وجاهت قانونی" اعلام کرد.

پیشتر وزارت ارشاد از خانه سینما شکایت کرده و اساسنامه جدید این تشکیلات سینمایی را که در سال ۱۳۸۷ تصویب شده بود و همچنین فعالیت‌های این موسسه را "غیر‌قانونی" خوانده و خواهان جلوگیری از این فعالیت ها و همچنین ابطال اساسنامه آن شده بود.

محمد حسینی، وزیر ارشاد روز ۱۴ دی ماه در یک برنامه زنده تلویزیونی، درباره انحلال خانه سینما گفته بود: " مرور زمان یک کار غیرقانونی را قانونی نمی‌کند. بیش از دو سال در این مسئله همراهی کردیم و سعی کردیم بحث رسانه‌ای نشود، اما توجه نشد و موضوع این چنین پیش رفت."

انحلال خانه سینما، در ادامه تلاش مستمر دولت (معاونت سینمایی وزارت ارشاد) در طی سال های اخیر برای کنترل همه جانبه سینمای ایران صورت گرفت. مدیران خانه سینما و بسیاری از سینماگران مستقل، ادعای وزارت ارشاد و معاونت امور سینمایی در مورد نداشتن "وجاهت قانونی" خانه سینما و اساسنامه آن را تنها بهانه ای برای حذف نهاد های مستقل و دولتی کردن کامل سینما در ایران می دانند.

در ظرف چند سال گذشته، مسئولان معاونت سینمایی و ارشاد، بارها سینماگران مستقل و اعضای خانه سینما را به همدستی با بیگانگان، سیاه نمایی و اقدام علیه امنیت ملی متهم کردند. فیلمسازان مستند به جرم نمایش فیلم هایشان در بی بی سی، دستگیر و زندانی شدند و مسئولان سینمایی وزارت ارشاد نیز همصدا با مقامات امنیتی، آنها را محکوم کردند و خواهان مجازات آنها شدند.

سازمان سینمایی و جایگاه آن

"طرح تشکیل سازمان سینمایی کشور از اواخر سال ۸۹ و به دنبال شدت گرفتن اختلاف بین خانه سینما و معاونت سینمایی وزارت ارشاد مطرح شد و سرانجام در تیر ماه سال ۹۰ تشکیل این سازمان به طور رسمی به تصویب دولت رسید"

به دنبال انحلال خانه سینما، سید محمد حسینی٬ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آغاز به کار ارگان دولتی جدیدی به نام "سازمان سینمایی" را اعلام کرد که به گفته او، با هدف مقابله با " جنگ نرم و فرهنگی" تشکیل شده است. این سازمان که زیر نظر رئیس جمهور اداره می‌شود، در واقع همان "معاونت سینمایی وزارت ارشاد" است و در زیر مجموعه این وزارتخانه باقی خواهد ماند اما به گفته آقای وزیر، از "استقلال نسبی" هم برخوردار بوده و بودجه مستقل خود را خواهد داشت.

علیرضا سجادپور، مدیرکل اداره نظارت بر نمایش وزارت ارشاد روز دوم دی ماه در برنامه تلویزیونی هفت اعلام کرد که برنامه معاونت سینمایی، انحلال خانه سینما و جمع کردن صنوف سینمایی زیر سقف جدیدی به نام "سازمان سینمایی" است که تشکلی صددرصد دولتی است.

طرح تشکیل سازمان سینمایی کشور از اواخر سال ۸۹ و به دنبال شدت گرفتن اختلاف بین خانه سینما و معاونت سینمایی وزارت ارشاد مطرح شد و سرانجام در تیر ماه سال ۹۰ تشکیل این سازمان به طور رسمی به تصویب دولت رسید.

به اعتقاد برخی از سینماگران، تاسیس سازمان سینمایی در واقع گامی در جهت دولتی کردن کامل سینما و محدود کردن سینمای مستقل در ایران است.

به گفته ابوالحسن داوودی، کارگردان و از مسئولان سابق خانه سینما، تشکیل سازمان سینمایی، باعث ایجاد محدودیت‌های بیشتر، انحصار فعالیت‌ها در دست یک ارگان و ایجاد کانون‌های قدرتمند در پیرامون آن خواهد شد. داوودی در انتقاد از ایده وزارت ارشاد برای تشکیل سازمان سینمایی گفت: "در شرایطی که تعاریف عام پذیرفته شده‌ای در فضای فرهنگی کشور از قوانین وجود ندارد، قانونی کردن و متعهد کردن یک طرفه برخی مسائل در قالب یک سازمان دولتی به صلاح سینماگران نیست."

بهمن فرمان آرا کارگردان سرشناس سینمای ایران نیز تنها دلیل ایجاد "سازمان سینمایی" را "تسویه‌حساب با خانه سینما و اصناف زیرمجموعه آن" دانست و در یادداشت خود خطاب به وزیر ارشاد نوشت: " ایجاد یک سازمان جدید از صفر درد اصلی سینمای ما را درمان نمی‌کند، چون درد اصلی سینمای ما ندانم‌کاری معاونت سینمایی است و بس".

در حال حاضر جواد شمقدری معاون سینمایی وزیر ارشاد، مسئولیت "سازمان سینمایی" را به عهده دارد.

درخشش جهانی سینمای ایران

فیلم جدایی نادر از سیمین نخستین اسکار را برای ایران به ارمغان آورد

سرانجام پس از سال ها انتظار، اصغر فرهادی، سینماگر خلاق ایرانی، توانست با فیلم موفق و تاثیرگذار خود، "جدایی نادر از سیمین"، بعد از کسب موفقیت در گلدن گلوب و ده ها محافل سینمایی معتبر بین المللی دیگر، جایزه اسکار را برای سینمای ایران به ارمغان آورد.

سینمای ایران، علیرغم موفقیت های جهانی آن، کمتر این بخت را داشت که وارد بازار جهانی فیلم شود و بتواند سرمایه های جهانی را نیز جذب بازار داخلی کند. موفقیت جهانی سینمای ایران قبل از موفقیت فیلم فرهادی، بیشتر در فضای محدود جشنواره های سینمایی و محافل هنری سینمای جهان بوده و کمتر فیلمی از ایران داشتیم که پخش کننده وسیعی در سطح فیلم «جدایی نادر از سیمین» داشته باشد و همزمان در سینماهای اروپا و آمریکا به نمایش عمومی درآید، تا این حد مورد استقبال عامه سینمارو قرار گیرد و این همه نقد و مطلب درباره آن منتشر شود.

جایزه اسکار و موفقیت های جهانی دیگر فرهادی، علاوه بر آنکه بیانگر ظرفیت های بالای سینمای ایران بود، ثابت کرد که سینمای مستقل و اندیشمندانه ایران، علیرغم فشارها، محدودیت ها و موانع سخت داخلی، همچنان به حیات خود ادامه می دهد و می تواند در عرصه حهانی بدرخشد و افتخارآفرین باشد.

سی امین جشنواره فیلم فجر

برگزیدگان سی امین دوره جشنواره فیلم فجر

دیپلم افتخار بهترین فیلم: سعید سعدی برای فیلم "روزهای زندگی" و رضا رخشانی برای فیلم "ضد گلوله"

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی: پرویز شیخ طادی برای "روزهای زندگی"

جایزه ویژه هیات داوران: داریوش مهرجویی برای " نارنجی پوش"

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه تالیفی: مصطفی کیایی برای "ضد گلوله"

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی: علی مصفا برای "پله آخر"

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی فیلم: حسین علیزاده برای موسیقی "ملکه"

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن: هنگامه قاضیانی برای "روزهای زندگی"

دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن: بهناز جعفری برای "تلفن همراه رئیس جمهور"

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد: فرهاد اصلانی برای مجموعه فیلم هایش در جشنواره

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: یکتا ناصر برای "یکی می خواهد باهات حرف بزنه"

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: اکبر عبدی برای "خوابم می آد"

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری: امیر کرمی برای "روزهای زندگی"

سیمرغ بلورین بهترین تدوین: هایده صفی یاری برای "نارنجی پوش"

خشم و نارضایتی و سرخوردگی سینماگران ایرانی از انحلال خانه سینما به وسیله دولت، باعث نشد که آنها در اعتراض به این اقدام دولت، جشنواره دولتی فیلم فجر را تحریم کرده و از شرکت در آن خودداری کنند و برخلاف آنچه که تصور می شد، سی امین دوره جشنواره فیلم فجر، اگرچه در فضایی ملتهب و دلسردکننده اما با حضور فعال و گسترده فیلمسازان ایرانی برگزار شد.

جشنواره فجر، جشنواره ای کاملا دولتی است اما علیرغم دولتی بودن و حاکمیت نگاه ایدئولوژیک و سیاسی بر آن، هنوز مهم ترین رویداد سینمایی در ایران محسوب می شود و به نوعی ویترین سینمای ایران در طی یک سال به حساب می آید و مهم ترین فیلم های تولید شده در طی یک سال را می توان یک جا در آنجا به تماشا نشست و به ارزیابی وضعیت کمی و کیفی سینمای ایران پرداخت.

در سال گذشته ۳۲ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر که مهم ترین بخش این جشنواره و در واقع کارنامه یک سال فعالیت سینماگران ایرانی است، به نمایش درآمد.

از سوی دیگر، مسئولان سینمایی با نمایش تعدادی از فیلم های برجسته سال گذشته سینمای جهان مثل "اسب تورین" بلاتار، "درخت زندگی" ترنس مالیک و همچنین "هیوگو" مارتین اسکورسیزی، سعی کردند علاقمندان بسیاری را که حسرت تماشای این فیلم ها بر پرده بزرگ سینما را دارند، به جشنواره کشانده و به اصطلاح تنور آن را داغ تر سازند.

در سی امین دوره جشنواره فیلم فجر، یدالله صمدی، مجید انتظامی، داوود میرباقری، ابوالقاسم طالبی، احمدرضا معتمدی، داوود رشیدی، علیرضا رئیسیان، اسفندیار شهیدی و جمال شورجه، فیلم های بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) را داوری کردند.

ممیزی و توقیف فیلم ها

سخت گیری و تاخیر طولانی وزارت ارشاد در صدور مجوز نمایش برای فیلم ها، اضافه شدن تعداد فیلم های توقیفی و محدودیت های ایجاد شده از سوی اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد، از مسائل مهم و بحث برانگیز سال گذشته و یکی از دلایل مهم نارضایتی فیلمسازان و تهیه کنندگان ایرانی از سیاست های سینمایی وزارت ارشاد بود.

به دلیل همین سیاست ها، برخی از فیلم‌های مطرح تولید شده در سال گذشته از جمله فیلم های "گزارش یک جشن" ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و "خیابان‌های آرام" ساخته کمال تبریزی، به خاطر داشتن مشکلات ممیزی، مجوز نمایش به آنها داده نشد و در نتیجه رنگ پرده را به خود ندیدند.

"گزارش یک جشن" آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیاست که در بیست ونهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد و مضمونی اجتماعی و انتقادی دارد. رضا کیانیان، مریلا زارعی، رویا تیموریان، طناز طباطبایی و داریوش ارجمند از جمله بازیگران این فیلم اند.

"برخی از فیلم‌های مطرح تولید شده در سال گذشته از جمله فیلم های "گزارش یک جشن" ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و "خیابان‌های آرام" ساخته کمال تبریزی، به خاطر داشتن مشکلات ممیزی، مجوز نمایش به آنها داده نشد و در نتیجه رنگ پرده را به خود ندیدند"

با این حال در سال قبل، برخی از تولیدات سینمای ایران که در سال های گذشته به دلیل داشتن مشکلات ممیزی توقیف شده بودند، از توقیف درآمده و به روی پرده رفتند. از جمله این فیلم ها، فیلم "شبانه روز" ساخته کیوان علی محمدی و امید بنکدار بود که سال ها اجازه نمایش نداشت اما سرانجام در سال گذشته برای آن پروانه نمایش صادر شد.

وزارت ارشاد همچنین، علاوه بر فیلم "شبانه روز"، پروانه نمایش فیلم های‌ "سفر سرخ" به کارگردانی حمید فرخ‌نژاد و "صد سال به این سال ها" ساخته سامان مقدم را پس از مدت ها توقیف، صادر کرد.

این فیلم که در ژانر جنگ ساخته شده، داستان تعدادی از نیروی‌های مردمی است که در روز سقوط خرمشهر، به همراه دو مجروح و دو پرستار و گروهی از مردم به قصد خروج از شهر به پلی می رسند که به دست نیروهای ارتش عراق افتاده است.

فیلم "صد سال به این سال ها" به کارگردانی سامان مقدم (کارگردان "کافه ستاره") نیز پنج سال قبل در سال ۱۳۸۶ ساخته شد اما به دلایل متعدد توقیف شد.

فیلم "زندگی با چشمان بسته" به کارگردانی رسول صدرعاملی نیز پس از دو سال وقفه سرانجام در تهران به نمایش درآمد.

زندانی و ممنوع الخروج کردن سینماگران

در سال ۹۰، بیکاری و خانه نشینی برخی از سینماگران مطرح سینمای ایران از جمله جعفر پناهی به دلیل دیدگاه های انتقادی یا سیاسی آنها ادامه یافت و تعدادی از بازیگران زن و چند سینماگر مستند نیز به بهانه های امنیتی، دستگیر و زندانی شدند.

اعلام صدور حکم قطعی برای جعفر پناهی و محمد رسول‌اف، شاید بعد از خبر انحلال خانه سینما، ناگوارترین خبر برای اهالی سینمای ایران بود. دو فیلمسازی که با فیلم هایشان، اعتبار بسیاری در عرصه جهانی برای سینمای ایران کسب کردند اما به اتهام "اقدام علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام" به زندان و محرومیت از فیلمسازی محکوم شدند.

مهناز محمدی (مستند ساز)، پگاه آهنگرانی (بازیگر سینما)، مرضیه وفامهر (بازیگر تئاتر و سینما)، از جمله زنان سینماگری بودند که در سال گذشته به اتهام ساختن فیلم های بدون مجوز یا بازی در فیلم های "غیرقانونی" دستگیر و زندانی شده اما پس از مدتی به صورت مشروط و با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدند.

در سال گذشته همچنین، پنج مستندساز (هادی آفریده، شهنام بازدار، ناصر صفاریان، محسن شهرنازدار و مجتبی میرطهماسب) و یک تهیه کننده (کتایون شهابی) نیز به اتهام همکاری با بخش فارسی بی بی سی، روانه زندان شدند اما آنها نیز پس از مدتی به صورت مشروط و با قید وثیقه آزاد شدند.

به دنبال دستگیری این افراد، بی بی سی فارسی با انتشار بیانیه ای، همکاری این سینماگران با بی بی سی را رد کرد و اعلام کرد که آنها «مستندسازانی مستقل هستند که آثارشان در جشنواره ها و سایر رویدادهای بین المللی به نمایش درآمده است و تلویزیون بی بی سی فارسی به شیوه رایج برنامه آپارات (مخصوص پخش فیلم های مستند)، حق پخش این فیلم ها را خریده... وسفارش ساخت شان را نداده بود."

از سوی دیگر، بهمن فرمان‌آرا، کارگردان و تهیه‌کننده سینمای ایران نیز به دنبال انتقادات شدیدش از وضعیت سینما در ایران، ممنوع‌الخروج شد اگرچه دلایل ممنوع الخروج شدن آقای فرمان آرا هرگز به صورت رسمی اعلام نشد.

پسر الیور استون در ایران

"مهناز محمدی (مستند ساز)، پگاه آهنگرانی (بازیگر سینما)، مرضیه وفامهر (بازیگر تئاتر و سینما)، از جمله زنان سینماگری بودند که در سال گذشته به اتهام ساختن فیلم های بدون مجوز یا بازی در فیلم های "غیرقانونی" دستگیر و زندانی شده اما پس از مدتی به صورت مشروط و با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدند"

یکی از جنحالی ترین رویدادهای سینمایی سال نود، سفر ناگهانی شان استون پسر الیور استون کارگردان مطرح سینمای آمریکا و سازنده آثاری چون "جوخه"، "جی اف کی"، "وال استریت"، "متولد چهارم جولای" و "نیکسن" و "دبلیو" به ایران بود.

حضور شان استون در ایران و انتقاداتش از هالیوود و نظام سیاسی آمریکا و در ادامه آن، ماجرای مسلمان شدن یا نشدنش و تغییر نامش به "شان علی استون"، مورد بهره برداری تبلیغاتی و سیاسی وسیع مسئولان دولت و رسانه های دولتی در ایران قرار گرفت.

شان استون همچنین اعلام کرد که قصد دارد فیلمی در مورد "مولانا" بسازد که به گفته او پروژه ای چند میلیون دلاری است و فعلا در مرحله پیش‌تولید است.

درگذشتگان سینمای ایران

در سال۹۰، چند تن از سینماگران ایرانی روی در نقاب خاک کشیدند.

رضا بدیعی، کارگردان ایرانی مقیم آمریکا یکی دیگر از درگذشتگان سال ۹۰ بود که در سن ۸۱ سالگی در شهر لس آنجلس آمریکا از دنیا رفت.

رضا بدیعی نخستین ایرانی ای بود که پا به سینمای هالیوود گذاشت و توانست در سیستم سینمایی و تلویزیونی آمریکا جای مهمی برای خود دست و پا کند. او سازنده سریال های پرطرفدار و محبوب تلویزیونی مثل "بالاتر از خطر"، "مرد شش میلیون دلاری" و "هاوایی فایو او" بود.

فرانک میری، بازیگر جوان سینما و تئاتر نیز بر اثر سکته قلبی درگذشت. فرانک میری بیشتر در زمینه تئاتر فعالیت داشت اما در چند فیلم سینمایی از جمله "پرونده هاوانا" ساخته علیرضا رئیسیان و "جایی برای زندگی" به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا نیز بازی کرده بود.

رضا بدیعی کارگردان ایرانی نخستین ایرانی ای بود که پا به سینمای ایران گذاشت

عبدالله بوتیمار، بازیگر قدیمی سینمای ایران نیز به دنبال سکته مغزی و مدت ها ماندن در وضعیت کما، سرانجام روز ۲۷ دی ماه درگذشت.

بوتیمار از پرکارترین بازیگران دهه های چهل و پنجاه سینمای ایران بود و در ۴۷ فیلم سینمایی بازی کرد. او با برخی از کارگردان های پرکار و مطرح سینمای فارسی از جمله ساموئل خاچیکیان، اسماعیل ریاحی، اسماعیل پورسعید و رضا صفایی همکاری داشت و شهرت او به خاطر ایفای نقش در فیلم های پلیسی و جنایی دهه چهل و پنجاه سینمای ایران بود.

"دلهره"، "ضربت"، "یک قدم تا مرگ"، "اضطراب"، "دزد سیاهپوش"، "سرسام"، "بی عشق هرگز"، "شیطان در می زند"، "جاده مرگ"، "موسرخه" و "عصیان"، از جمله معروف ترین فیلم هایی است که بوتیمار در آنها بازی کرده است.

شاه علی سرخانی، بازیگر سینما و تلویزیون که آخرین فیلمش "آلزایمر"، چند روز قبل ازمرگش روی پرده سینماها بود، به دنبال یک تصادف، در بیمارستان مدائن تهران درگذشت. دختر شاه پریون، دوشیزه، نغمه، هفت پرده و فصل پنجم، از جمله فیلم هایی است که شاه علی سرخانی در آنها بازی کرده بود. سرخانی علاوه بر سینما در سریال های تلویزیون هم بازی کرد و آخرین نقش او در فیلم تلویزیونی "رقص روی یخ" به کارگردانی مجید اسماعیلی بود.

علیرضا احمد زاده، منتقد و نویسنده تئاتر و سینما هم در شهریور ۱۳۹۰بر اثر ایست قلبی در تهران درگذشت. کتا‌ب‌های "تدوینگران سینما"،‌ "آهنگسازان فیلم"، "راشومون"، "فرهنگ واژگان سینما"، "فرهنگ واژگان تئاتری" و نمایشنامه‌های "شبانه"، "استخوان، فالخن و چیزهای دیگر"، "فکر کردن ممنوع" از نوشته های منتشر شده علیرضا احمدزاده است.

مجید فروغی، بازیگر قدیمی تئاتر ایران نیز به دنبال یک دوره‌ طولانی بیماری، در آبان ماه۱۳۹۰ در بیمارستان بوعلی تهران از دنیا رفت. فروغی متولد ۱۳۴۰ بود و در کارنامه حرفه ای او، همکاری با هنرمندانی چون مجید جعفری،‌ هوشنگ حسامی‌، عنایت بخشی ، علی نصیریان، افشین هاشمی،‌ جمشید جهان زاده‌، سیدجواد هاشمی‌، و داوود فتحعلی بیگی به چشم می‌خورد.



:: برچسب‌ها: زمستان , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا ، زنان قایقران قهرمان كشورمان در مواد مختلف قایقرانی آبهای آرام و كانوپولو در سال جاری توانستند با كسب 8 مدال طلا، 8 نقره و یك برنز در رقابتهای قهرمانی آسیا كارنامه درخشانی از خود بجای بگذارند.

كسب این مقام ها در ورزش بانوان در رشته قایقرانی می تواند جایگاهی را در سطح این قاره كهن برای بانوان كشورمان فراهم نماید و قایقرانی ایران را به عنوان یكی از قطب های قایقرانی آسیا به جهانیان بشناساند.

بانوان ایران در سال جاری با تلاش و همت خود توانستند در رقابتهای قایقرانی كانوپولو و آبهای آرام قهرمانی آسیا به مدالهای رنگارنگ دست یابند.

اعم مدال های كسب شده در این دو رشته به این شرح است :

در رشته كانوپولو تیم بانوان بزرگسال كشورمان متشكل از دلارام مرزآبادی ، فرشته حسینی ، میترا خباز عاشور ، الهه پورمیدیان ، بهنوش رحمانی ، شیوا مولوی نیا ، ریحانه عمرو ، الهام تحقیقی و سونیا گناری به مدال طلای قهرمانی آسیا دست یافتند.

در رشته كایاك معلولاون قهرمانی آسیا شهلا بروزی راد مدال طلا را به گردن آویخت.

همچنین آرزو حكیمی در رشته كایاك یك نفره 200 متر جوانان قهرمانی آسیا و كایاك یك نفره 500 متر جوانان آسیا به مدال با ارزش طلا دست یافت و دو مدال زرین را به گردن آویخت .

در رشته كایاك دونفره مسافت 500 متر جوانان انیسه رهرو و هدیه كاظمی توانستند به مدال طلای آسیا دست یابند و برگ زرین دیگر را به جمع طلایی بانوان ایران بی افزایند.

همچنین آرزو حكیمی در رقابتهای كایاك كی نفره مسافت 1000 متر جوانان آسیا بار دیگر درخشید و توانست مدال با ارزش طلای این ماده را به خود اختصاص دهد و جمع مدال های طلای خود را به عدد 3 برساند.

هدیه كاظمی و انیسه رهرو بار دیگر در رشته كایاك دونفره 1000 متر جوانان قهرمانی آسیا پرچم دار طلایی قایقرانی ایران را بدست گرفتند و دومین مدال طلای آسیایی را به گردن آویختند.

آخرین قایقران طلایی ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا در رشته كانو یك نفره 200 متر جوانان را هیوا افضلی بدست آورد و افتخاری بر افتخارات قایقرانی بانوان ایران افزود.

در رشته كایاك چهار نفره مسافت 500 متر بزرگسالان متشكل از آرزو معتمدی ، نجمه سجادی ، راحله محمد میرزایی و سیما عروجی مدال نقره این رشته آسیا را بدست آوردند.

آرزو معتمدی در رشته كایاك یك نفره مسافت 1000 متر بزرگسالان قهرمانی آسیا به مدال نقره دست یافت .

همچنین سیما عروجی و نجمه سجادی در رشته كایاك دونفره مسافت 1000 متر قهرمانی آسیا توادنست به مدال نقره دست یافتند و دومین مدال نقره را در كارنامه خود به ثبت رسانند.



:: برچسب‌ها: طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز شنبه ایرنا، این تیم در 10 بازی خود در نیم فصل دوم لیگ برتر با كسب 3پیروزی ،4 تساوی و سه شكست ، 13 امتیاز به اندوخته های خود در نیم فصل اول اضافه كرده است.

صبا ، در نیم فصل اول در 17 بازی خود 29 امتیاز كسب كرد و هم اكنون با 42 امتیاز در رده پنجم لیگ برتر قرار گرفته است.

این تیم ، در 10 بازی انجام شده خود در نیم فصل دوم سه پیروزی را مقابل تیم های سپاهان اصفهان ، مس سرچشمه كرمان و راه آهن شهرری به دست آورد. همچنین در مقابل تراكتور سازی تبریز ، سایپای البرز ، شاهین بوشهر و پرسپولیس تهران به چهار تساوی رسید،اما در مقابل سه تیم ملوان انزلی ، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان كه هر سه شكست در خارج از خانه سه باخت را تحمل كرد.

درخشان ترین نتیجه صبا در نیم فصل دوم ، به بازی هفته نوزدهم این تیم مقابل سپاهان در اصفهان بر می گردد كه در آن بازی صبا میزبان خود را كه هم اكنون صدر نشین لیگ برتر است با نتیجه دو بر یك شكست داد.

صبا در بازی های نیم فصل دوم 13 بار موفق به گلزنی شد و هم چنین 14 بار دروازه این تیم توسط بازیكنان حریف باز شده است.

این آمار در حالی رقم خورده است كه صبا در ده بازی ابتدایی خود در نیم فصل اول 19 امتیاز را كسب كرده بود و هم اكنون در فاصله 7 هفته به پایان بازی های لیگ برتر آخرین شانس ها را در پی كسب سهمیه آسیایی بازی های لیگ قهرمانان آسیا دنبال می كند.

صبا در ادامه یازدهمین لیگ برتر فوتبال ایران در خانه خود ، پذیرای نفت آبادان ، نفت تهران ومس كرمان خواهد بود و در خارج از خانه نیز به مصاف شهرداری تبریز،استقلال تهران ، داماش گیلان و فجر سپاسی شیراز خواهد رفت.

صبا كه هم اكنون با كسب 42 امتیاز در رده پنجم لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد به منظور كسب سهمیه آسیایی نیاز به كسب حداكثر امتیازات در 7 بازی آینده خود دارد.

تیم فوتبال صبای قم در هفته بیست و هشتم از رقابت های لیگ برتر امروز شنبه میهمان شهرداری تبریز خواهد بود.

ك/47408 / 556



:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس از سنگاپور،‌ شاخص قیمت نفت برای تحویل در ماه آوریل ( فروردین/ اردیبهشت) در معاملات الكترونیكی بورس نیویورك با 45 سنت افزایش به 105.56 دلار برای هر بشكه رسید.

همچنین قیمت نفت 'برنت' برای تحویل در ماه مه (اردیبهشت / خرداد ) با 50 سنت افزایش به 123.10 دلار برای هر بشكه در 'لندن' رسید.

بر پایه این گزارش،‌ به دنبال انتشار گزارش هایی مبنی بر اینكه آمریكا و انگلیس جهت كاهش قیمت نفت،‌ ذخایر نفتی خود را آزاد می كنند، ‌قیمت ها به طور مختصری در روز پنج شنبه كاهش یافت. با وجود این،‌ كاخ سفید این گزارش ها را تكذیب كرد.

بعضی از تحلیلگران نیز بر این باورند كه آزاد كردن ذخایر نفتی از سوی آمریكا نقش بسزایی در كاهش قیمت ها نخواهد داشت.

موسسه تحلیلگر انرژی 'ریتربوش و گروه های وابسته' در گزارشی اعلام كرد: تاثیری كه انتشار ذخایر نفتی روی قیمت ها می گذارد،‌ بیشتر جنبه روانی دارد.

مترجمام**9200**1369



:: برچسب‌ها: به من ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

سلطان جنگل با چهار تا دندان نیش خنجری در برابر جانورهای بی سلاح.

بعضیها فکر می کنند اگر کسی آدمیزاد را با حیوانات مقایسه بکند، این کارش اهانت به اشرف مخلوقات خداست! ولی همین بعضیها اگر به یکیشان بگویید: «تو آدم شیر دلی هستی!» بدش که نمی آید، هیچ، خیلی هم به خودش می بالد.

حالا اگر از همین یکی از بعضیها بپرسید: «شیر چه کار می کند که شجاعت حساب می شود؟ بله؟ به جانورهای ضعیف تر از خودش که طبیعت به آنها پنجه های گاز انبری و دندانهای خنجری نداده است، حمله می کند و آنها را تکّه پاره می کند و می بلعد؟ این شجاعت است؟ این کار شیر چه فضیلتی دارد که شجاعت حساب بشود؟

خیال کنید من شیر هستم و سیصد چهارصد متری دنبال یک گلّه گوزن دویده ام، و به ضعیف ترین آنها که زور دویدنش برای نجاتش کافی نبوده است، چنگال بند کرده ام و چهارتا دندان بلند و سرنیزه ای ام را فرو کرده ام توی گلوش و نفسش را بند آورده ام و خونش را جاری کرده ام و مشغول صرف غذا شده ام. خوب، این کجاش شجاعت است و چه جور دلی می خواهد؟ دل شیر؟ نه خیر، آقا، به من بگویید «بزدل»، کمتر بدم می آید تا بگویید «شیر دل».

مقایسه ای که من در ذهن دارم، از این جور مقایسه ها نیست، که بگویم شجاع مثل شیر، ترسو مثل بز، مکّار مثل روباه، موذی مثل موش، با وفا مثل سگ، بی چشم و رو مثل گربه، زشت مثل میمون، احمق مثل خر، نجیب مثل اسب، و امثال اینها! نه خیر! مقایسه ای که من می خواهم بکنم، به شباهتهای جسمی و خُلقی حیوانات و آدمیزاد هیچ ربطی ندارد. برعکس، می خواهم از بعضی «بی شباهتی»های آدمیزاد و حیوانات حرف بزنم.

مثلاً همین شیر که هیچ شجاع هم نیست و موجود ابله تنه لش ضعیف کشی است، در جامعه ای زندگی می کند که قانونش این است که هرکس کارنکند، صاحب هیچ جیز نیست و باید از گرسنگی بمیرد. شما هیچوقت دیده اید یا شنیده اید که یک شیر بیاید چند تا بچّه شیر را جلو چشم پدرها و مادرهاشان تکّه پاره بکند و با این زهر چشم گرفتن، به همۀ شیرهای بیشه اعلام بکند که:

نه خیر، آقا، به من بگویید «بزدل»، کمتر بدم می آید تا بگویید «شیر دل».

«آهای، بدانید و آگاه باشید که این بیشه مال پدرِ پدرِ پدر بزرگ من بوده است که او هم آن را از پدر پدر پدربزگش به ارث برده بوده است. ارث سرمایه است، سرمایه هم مال من است. شما نمی توانید و حقّ ندارید مفت و مجانی توی این بیشه برای خودتان شکار بکنید و هرچی شکار می کنید، بخورید و حقّ قانونی صاحب ملک و صاحب سرمایه و ارباب و مدیر و رئیس و همه کارۀ بیشه را نپرادزید!»

و بعد که دید همه از ترس ساکت مانده اند، بگوید: «از امروز هرچی شکار کردید، می آورید اینجا به مأمورهای من که گوشها و دمشان قرمز است، تحویل می دهید. وقتی خواستید بروید، جیرۀ روزانه تان را می گیرید و می روید و دعایش را به جان من می کنید!»

نه خیر، همچین قراری را هیچ حیوانی قبول نمی کند! حیوانات فقط برده و نوکر و خدمتکار و کارمند شکم خودشان هستند!

حالا من به شرکتهای بزرگ نفتی و دارویی و بانکی و خدماتی و اسلحه سازی و غیره سازی و غیره بازی، کاری ندارم. بیاییم در دنیای متمدن آدمیزادی امروز فقط یک شرکت فروشگاه زنجیره ای را در نظر بگیریم که بیشتر اجناسش با مواد خام ارزان و دستمزد ناچیز در کشورهای جهان سوّم تهیه می شود، و صاحبهای اصلیش را هیچکس نمی بیند. همین شرکت اگر در یک سال سود خالصش از پانصد میلیون پوند کمتر باشد، مأمورهاش که گوشها و دمشان هم قرمز نیست، به رسم خوشخدمتی برای ارباب بیچاره شان آه و ناله سرمی دهند!

نه خیر، حیوان و آدمیزاد آب و آتشند. با هم قابل مقایسه نیستند!



:: برچسب‌ها: آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش عصر جمعه خبرنگار ایرنا 'آلبرتو كاستا' در نشست خبری قبل از بازی دو تیم نفت آبادان و مس سرچشمه افزود: درست است كه مس سرچشمه شرایط بدی در جدول دارد اما نباید این تیم را دست كم بگیریم.

وی اظهار داشت: به تیم مس سرچشمه و بازیكنان این تیم احترام می گذارم اما در این بازی ما بیشتر از آنها به سه امتیاز نیاز داریم.

سرمربی پرتغالی نفت آبادان گفت: تیم را از لحاظ روحی روانی آماده این بازی كرده ایم و باید مقابل مس سرچشمه محتاط باشیم.

كاستا ادامه داد: باید از سوت آغاز كنترل بازی را در اختیار بگیریم و مانع از وقت كشی حریف شویم.

وی افزود: برای ما مهم كسب سه امتیاز است و این سه امتیاز می تواند با زدن یك گل هم بدست آید.

سرمربی تیم نفت تصریح كرد: اولویت ما ابتدا ارائه بازی زیبا و بعد كسب سه امتیاز است و بعد از آن به زدن گل های بیشتر فكر می كنیم.

كاستا از هواداران آبادانی خواست در این بازی مانند گذشته حامی تیم صنعت نفت باشند و گفت: برای پیروزی بر مس سرچشمه به حمایت هواداران دو آتشه خود نیاز داریم و حضور پرتعداد آنها در ورزشگاه به سود ما خواهد بود.

تیم فوتبال نفت آبادان فردا و از هفته بیست و هشتم لیگ برتر میزبان مس سرچشمه است.ك/3 7104



:: برچسب‌ها: سقوط , حیوانات , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان سینمایی، در این ملاقات كه روز گذشته(پنجشنبه) صورت گرفت، جواد شمقدری با اشاره به آنكه پیام فیلم '33 روز' توجه به این نكته مهم بود كه ثابت شود مقاومت مسلحانه پیروزی را به ارمغان آورد، و راه حل نهایی، ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی است.

وی تاكید كرد كه رویكردهای آشتی جویانه، راهكار مقابله با رژیم صهیونیستی نیست، زیرا همانگونه كه شاهد بودیم، فرایند مذاكرات نتیجه ای بدنبال نداشت از این رو هر افتخاری كه در جنگ های 33 روز و 22 روز بدست آمد از بركت مقاومت و آشتی ناپذیری این حركت در منطقه بوده است.

شمقدری با تاكید بر آنكه بیداری اسلامی در خاورمیانه محصول بركات و آثار و پیامدهای مقاومت و پیروزی بر رژیم صهیونیستی در جنگ های 33 روز و 22 روز بود كه برای اولین بار شكست را بر رژیم صهیونیستی تحمیل كرد، مقاومت را به عنوان تنها گزینه مورد توجه قرار داد.

رییس سازمان امور سینمایی یادآوری كرد: این رمز موفقیت و پیروزی است و از این رو در ادامه باید تلاش كرد كه ضمن حفظ وحدت در گروه های مقاومت، رویكرد ضد صهیونیستی در جریان تحولات اسلامی منطقه تقویت، تا پیروزی نهایی محقق و سرزمین های اشغالی آزاد شود.

وی با اشاره به اهمیت ساخت فیلم '33 روز' تاكید كرد كه صهیونیسم و لابی اسراییل كه بر غرب سیطره دارد، از طریق كنترل رسانه ها و بویژه سینما، دنیا را اداره می كند چنانكه بیشتر صاحبان و سرمایه گذاران استودیوها و مراكز تصمیم گیری در هالیوود صهیونیست ها هستند از این رو مقاومت و بیداری اسلامی منطقه برای مقابله با سیطره صهیونیست ها نیاز به یك سازمان مستقل سینمایی دارد تا بتوانند كارهای مشترك انجام داده و سینمای جایگزین پاك در برابر هالیوود ارایه دهند.

شمقدری گفت: سازمان سینمایی جمهوری اسلامی ایران با این هدف جزء اولین مراكزی بود كه پس از پیروزی انقلاب ها در منطقه هیاتی از سینماگران و هنرمندان در مصر و تونس را به ایران دعوت كرد. اما در این سفر روشن شد كه سینماگران دو كشور خیلی پایبند به اسلام نبودند و برخی با اسلام رابطه نداشتند و حتی مخالف بودند.

وی ادامه داد: در حقیقت دو جریان فضای هنری سینمای كشورهای اسلامی را در دست دارد. یكی جریانی كه عقبه روشنفكری چپ دارد و دیگری جریانی كه از غرب تغذیه می كند و غرب زده است. این مساله نشان داد كه اسلامی ها از صحنه هنر سینما غایب هستند و این غیبت برای آینده اسلامگرایی در منطقه خطرناك است.

رییس سازمان امور سینمایی افزود: به هرحال توجه و پیگیری شما در این فضا برای ساخت این فیلم اهمیت زیادی دارد و امیدوارم پس از این بتوانیم وارد مرحله جدی تری برای ساخت این فیلم بشویم.

شمقدری همچنین نكات اصلاحی و اصلاحاتی نیز درباره فیلمنامه به طرف فلسطینی پیشنهاد كرد.

دكتر محمود الزهار نیز با ابراز قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مقاومت و قضیه فلسطین بویژه ساخت این فیلم اشاره كرد و گفت: با سینمای ایران پس از انقلاب آشنا هستم.

وی ادامه داد: سال 1992 میلادی كه به اردوگاه های فلسطینی در مرز لبنان تبعید شدم در خیمه ها سرگرمی خانواده ها تلویزیون سیاه سفید بود كه فیلم های ایرانی را نمایش می داد. من نسل قدیم و جدید فیلم های مصر را دیدم. سینما و سریال های مصر بر كشورهای عربی سیطره داشت.

وزیر خارجه سابق دولت منتخب فلسطین گفت: آنجا فرق بزرگی در فیلم های ایرانی دیدم و توجهم به فیلم های ایرانی جلب شد. حتی سینمای تركیه چه در محتوا و چه در شكل و ظاهر، اصلا اسلامی نیست. من به شدت تحت تاثیر فیلم '33 روز' قرار گرفتم.

الزهار تاكید كرد: این فیلم هیچ چیزی از نظر هنری و قصه پردازی و تكنیك های فنی سینمایی كم نداشت. با اینكه سه بار كل سریال 'یوسف پیامبر(ع)' را مشاهده كردم هر بار مطلب جدیدی از مشاهده آن كشف كردم، به نحوی كه در تفاسیر آیات قرآن این نكات را متوجه نشدیم.

وی با تشكر مجدد از اهتمام ایران به ساخت فیلم '33 روز' آمادگی حماس را برای هرگونه اطلاعات و همكاری برای ساخت فیلم اعلام و ابراز امیدواری كرد كه ایران بتواند كادر جوان سینمایی فلسطین را آموزش دهد تا سینماگران بزرگ فلسطینی در آینده تربیت شوند.

فراهنگ ** 1983 ** 1071



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , شب , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش عصر جمعه ایرنا، 'جواد كاظمیان' پس از پیروزی 3 بر صفر پرسپولیس برابر نفت تهران در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد: نمایش خوبی برابر نفت تهران داشتیم و باید تلاش كنیم تا در سال آینده نیز همین گونه در زمین ظاهر شویم و به پیروزهای خوب دست پیدا كنیم.

وی افزود: نفت تهران از تیم های خوب لیگ برتر است و كسب پیروزی پرگل برابر آنان كار ساده ای نیست. نفت تیم محكمی است و با ارایه یك نمایش خوب در نیمه دوم باعث شدیم تا تماشاگران شاهد فوتبال زیبا باشند.

مهاجم پرسپولیس در خصوص بازی آینده تیم در لیگ قهرمانان آسیا برابر الشباب امارات اظهار داشت: این بازی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و باید با برتری درآن شرایط خود را برای صعود به مرحله بعدی هموار كنیم.

كاظمیان ادامه داد: چند سال در این تیم اماراتی حضور داشته ام و از توانایی آنان به خوبی آگاه هستم اما یقین دارم پرسپولیس در برابر الشباب پیروز می شود.

وی در پایان از هواداران پرسپولیس خواست تا در دیدار با نماینده امارات حمایت گسترده ای از تیم خود داشته باشند.

3783**1553



:: برچسب‌ها: روز تعطیل , ظروف چینی , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

'محمود شالویی' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: اجرای قانون اختصاص یك دهم درصد بودجه دستگاه ها و نهادهای دولتی برای خرید آثار هنری، مانند همه قوانین دیگر كشور الزامی است.

وی گفت: همانطور كه همه نهادهای دولتی باید مصوبات مجلس را به خوبی اجرا كنند و درمورد چگونگی اجرا و یا عدم اجرای آن توضیح دهند، قانون خرید آثار هنری نیز دارای ساز و كار قانونی است.

مدیر دفتر هنرهای تجسمی افزود: علاوه بر مفاد آیین نامه كه از دستگاه های دولتی خواسته است تا جمع بندی و گزارش سالانه اجرای قانون خرید آثار هنری را به دولت ارسال كنند، مركز هنرهای تجسمی نیز طی نامه هایی از این نهادها خواسته است تا پیش از تیر ماه گزارش ار اجرایی شدن این قانون را به دفتر ارسال كنند.

وی درمورد فعالیت های مركز هنرهای تجسمی در سال 91 گفت: برگزاری سه دوسالانه خوشنویسی، عكاسی و كاریكاتور در بهار سال آینده، مهمترین فعالیت های این بخش تجسمی است كه بطور قطع با جدیت دنبال می شوند. ضمن آنكه اكسپوی بزرگ هنری نیز در سال آینده برپا خواهد شد.

شالویی، برگزاری 47 رویداد هنری در سال 90 را نشان دهنده فعالیت های گسترده در بخش هنرهای تجسمی دانست و گفت: برگزاری بیش از چهار دوسالانه تجسمی، برپایی جشنواره هنرهای تجسمی كودك ونوجوان، جشنواره جوانان گرگان در كنار برپایی جشنواره 'طواف تا ولایت' و انواع نمایشگاه های مختلف هنری، گوشه ای از فعالیت های هنری در سال 90 است.

وی به ارزیابی چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پرداخت و گفت: این رویداد هنری گسترده تر از دوره های گذشته برگزار شد و همچنان سیر صعودی خود را سپری می كند.

به گفته شالویی، این جشنواره مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته برگزار شد و حتی در بخش هایی نیز چند گام جلوتر از انتظارات عمل كرد.

شالویی یادآور شد: آحاد جامعه هنری با علاقه و اشتیاق از سراسر كشور به این رویداد هنری پرداختند و باعث هرچه باشكوه تر برگزار شدن جشنواره هنرهای تجسمی فجر شدند.

شالویی درباره عدم اختصاص جایزه 50 سكه ای بخش بیداری اسلامی به برگزیده این بخش توضیح داد: انتقادهایی كه پس از اختتامیه جشنواره چهارم تجسمی رخ داد، به نظرم نوعی سوءتفاهم و سوءبرداشت بود و طی یك فرصت مقتضی، به تفصیل درباره آن توضیح خواهم داد.

وی ادامه داد: ضمن آنكه این جایزه به جای یك نفر بین چندین نفر تقسیم شد و حتی شاید به لحاظ ارزش مالی، بیش از 50 سكه برای برگزاركنندگان جشنواره هزینه داشت. بنابراین اظهار نظر در خصوص آنكه این جایزه اهدا نشده، صحیح نیست، بلكه انتقاد به نحوه توزیع آن است.

فراهنگ ** 9173 ** 1071



:: برچسب‌ها: عروسی , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
نا آرامی ها در سوریه

200 سازمان امداد رسانی و مدافع حقوق بشر خواستار صدور قطعنامه ای در محکومیت دولت سوریه شده اند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده ظرف چند روز آینده هیاتی را برای بررسی وضعیت به سوریه اعزام خواهد کرد.

این هیات بخشی از یک گروه وسیعتر خواهد بود که نمایندگانی از سازمان کنفرانس اسلامی نیز در ترکیب آن حضور دارند. هدایت گروه را دولت سوریه بر عهده خواهد داشت.

این گروه از کانونهای اصلی مخالفان حکومت، از جمله شهرهای حمص، حماه و درعا بازدید خواهد کرد.

این خبر در سالگرد آغاز اعتراضات در سوریه اعلام شده که تا کنون بیش از ۸۰۰۰ قربانی بر جای گذاشته است.

ولری آموس، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه، با صدور بیانیه ای بر اهمیت "دسترسی آزادانه (به همه نقاط بحران زده) به منظور شناسایی فوری نیازها و تامین کمکهای اضطراری و اولیه" تاکید کرده است.

پیشتر ۲۰۰ سازمان امداد رسانی و مدافع حقوق بشر با صدور بیانیه مشترکی از روسیه و چین خواستند تا از تلاشهای سازمان ملل متحد برای پایان دادن به خشونتها در سوریه حمایت کنند.

روسیه و چین قطعنامه های سازمان ملل در محکومیت حکومت سوریه را وتو کرده اند.

در همین حال، روز پنجشنبه هزاران نفر در دمشق، پایتخت سوریه، تجمعی در حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور آن کشور برگزار کردند. آقای اسد همواره اعلام کرده که نظامیانش در حال مبارزه با "گروه های مسلحی" هستند که تلاش دارند سوریه را دچار بی ثباتی کنند.

"به وحشت پایان دهید"

در بیانیه ای که سازمانهای امدادی و مدافع حقوق بشر از ۲۷ کشور جهان منتشر کردند، از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته شده تا با صدور قطعنامه ای، خشونت، شکنجه و بازداشتهای خودسرانه غیرنظامیان توسط دولت سوریه را محکوم کنند.

این گروه ها از جامعه جهانی خواستند تا از ماموریت کوفی عنان، دبیر کل سابق سازمان ملل متحد که به عنوان فرستاده ویژه آن سازمان و اتحادیه عرب به سوریه اعزام شده، حمایت کنند.

آقای عنان هفته پیش برای ارائه یک طرح صلح به آقای اسد به سوریه سفر کرد. در این طرح، از دو طرف خواسته شده تا بلافاصله با آتش بس موافقت کنند، به کمکهای انساندوستانه اجازه عبور و تردد بدهند و مذاکرات سیاسی را آغاز کنند.

یک سخنگوی آقای عنان گفت او پاسخی از جانب آقای اسد دریافت کرده، اما نسبت به این پاسخ سوالاتی دارد که منتظر جواب آنها است.

یک سخنگوی وزارت خارجه سوریه نیز به بی بی سی گفت که آقای اسد پاسخ مثبتی به طرح آقای عنان ارائه کرده، چون او مایل است ماموریت آقای عنان موفقیت آمیز باشد.



:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

'محمد غفاری' روز جمعه در این خصوص به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: طی دیروز و امروز صحت انتخابات دو حوزه انتخابیه دیگر شامل سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب و نیز حوزه نیشابور و تخت جلگه تایید شد.

وی افزود: پیش از این صحت انتخابات در حوزه انتخابیه تایید شده بود كه شامل گناباد و بجستان، حوزه كاشمر، خلیل آباد و بردسكن و حوزه قوچان و فاروج ، مشهد و كلات همچنین تربت حیدریه ، زاوه و مه ولات بودند.

او فریمان، سرخس و بخشهای احمد آباد و رضویه، چناران و بینالود و نیز درگز را سه حوزه دیگر از هشت حوزه تایید شده قبلی عنوان كرد.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: فقط دو حوزه انتخابیه دیگر باقی مانده كه با تایید نتایج آنها كار مرحله نخست برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان پایان می یابد.

2713/659



:: برچسب‌ها: درخت , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

ماموستا ملا 'قادر سهرابی' در خطبه های نماز جمعه مهاباد افزود: هنگامی كه دولتهای غربی ایران را تحریم كردند جمهوری اسلامی نیز صدور نفت به غرب را متوقف كرد.

وی اظهار داشت: بسیاری از دولتهای اسلامی می خواهند برای همیشه در خدمت استكبار باقی بمانند و در حالی كه ایران صدور نفت را متوقف كرده دولت عربستان صادرات نفت خود را بیشتر می كند.

ماموستا سهرابی اضافه كرد: استكبار به بهانه آزادی و نجات مردم افغانستان و عراق به این كشورها حمله كرده و سربازان آمریكایی قرآن را به آتش می كشند و زنان و كودكان بی گناه را می كشند.

وی همچنین با اشاره به 25 اسفند سالروز فاجعه حلبچه گفت: در جریان جنگ تحمیلی دولتهای غربی به رژیم بعث صدام كمكهای تسلیحاتی می كردند و با بمبهای آنها صدام شهر حلبچه را بمباران شیمیایی كرد و پنج هزار نفر را به شهادت رساند.

7512/645



:: برچسب‌ها: هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،' سید محمد حسینی'پنجشنبه شب در ادامه سفر به خوزستان و پس از افتتاح مجتمع فرهنگی هنری كوی شهید مدرس شهرستان دزفول از پادگان شهید محمودوند (قرارگاه حفظ ابنیه و آثار سرزمینی دفاع مقدس خوزستان) بازدید كرد.

در جریان این بازدید توضیحاتی مربوط به روند امور قرارگاه حفظ ابنیه و آثار سرزمینی دفاع مقدس ارائه شد سپس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مزار 21 شهید گمنام این پادگان حضوریافت و ضمن قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهدای گلگون كفن ادای احترام كرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این سفر به منطقه عملیاتی شلمچه عزیمت كرد و از مناطق هشت سال دقاع مقدس رزمندگان اسلام در این منطقه دیدن و قبور شهدای این منطقه را را زیارت و به مقام شامخ آنها ادای احترام كرد.

'سید محمد حسینی ' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح پنجشنبه برای افتتاح چندین طرح و پروژه فرهنگی و هنری وارد خوزستان شد كه زمان انتشار این خبر شماری از آنها را افتتاح كرده است.

فراهنگ** 1355 **



:: برچسب‌ها: انگلستان , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()