نوشته شده توسط : gogos
لئون پانه تا

آقای پانه تا می گوید که این اقدام در هماهنگی با متحدان آمریکا انجام خواهد شد

لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا می گوید که نیروهای آمریکایی در افغانستان از اواسط سال ۲۰۱۳ از نقش رزمی خود خواهند کاست.

این گام مهمی در جهت پایان ماموریت نیروهای آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۱۴ توصیف می شود.

اما آقای پانه تا گفت دولت آمریکا می خواهد همه متحدان ناتو در افغانستان به استراتژی تعیین شده در اجلاس لیسبون در نوامبر ۲۰۱۰ "احترام" بگذارند. آن پیمان خواستار انتقال مسئولیت های امنیتی به افغان ها تا پایان ۲۰۱۴ می شود.

او گفت: "امید این است که از اواسط تا اواخر ۲۰۱۳ بتوانیم نقش رزمی را به نقشی آموزشی، مشورتی و یاری رسانی تبدیل کنیم که اساسا همان خواسته های پیمان لیسبون را برآورده می کند."

او افزود: "ما همه با هم به آنجا رفتیم و با همدیگر خارج خواهیم شد اما باید این کار را براساس اتحادی قوی و تعهدی جدی که در لیسبون توافق شد انجام دهیم."

آقای پانه تا در جریان سفر به بلژیک برای دیدار با وزرای دفاع ناتو در هواپیما با خبرنگاران سخن می گفت.

این اولین بار است که دولت آمریکا تاریخی را برای کاهش نقش رزمی خود در جنگ افغانستان اعلام می کند.

آقای پانه تا گفت هنوز تصمیمی در مورد اینکه چه تعدادی از نیروهای آمریکایی در سال آینده افغانستان را ترک خواهند کرد گرفته نشده است و گفت که نبردهایی جدی در پیش است.

آمریکا حدود ۹۰ هزار سرباز در افغانستان دارد اما ۲۲ هزار نفر آنها قرار است تا اوایل پاییز به کشورشان بازگردند.

هنوز سرعت خروج ۶۸ هزار آمریکایی که بعد از آن در افغانستان می مانند معلوم نیست.

همزمان ارتش آمریکا روز چهارشنبه جزئیات فراگیری از مشکل حملات داخلی نیروهای امنیتی افغانستان به نیروهای آمریکایی یا دیگر نیروهای ائتلاف خارجی منتشر کرد.

در پی ارائه این جزئیات، قانونگذاران آمریکایی فرآیند گزینش نیروهای امنیتی افغان را "به طور مصیبت باری ضعیف" توصیف کردند.

اطلاعات وزارت دفاع آمریکا نشان می دهد که سه چهارم از حملاتی از این نوع از سال ۲۰۰۷ به این طرف - در مجموع بیش از ۴۵ مورد - مربوط به دو سال اخیر بوده است.

مقام های پنتاگون در واکنش به انتقادها گفتند که امکان بهبود فرآیند گزینش سربازان افغان وجود دارد اما گفتند که امکان حذف کامل این مشکل وجود ندارد.

در روز ۲۰ ژانویه چهار سرباز فرانسوی به دست یک سرباز افغان کشته شدند. همان حادثه باعث شد کنگره خواستار ارائه جزئیات در باره این روند شود.



:: برچسب‌ها: ابرها , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، بزرگداشت محمد بزرگ نیا در مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره فیلم فجر چهارشنبه شب در تالار وحدت برگزار شد.

داوود میرباقری كه به جای 'واروژ كریم مسیحی' كارگردان فیلم بزرگداشت بزرگ نیا به روی صحنه آمده بود، گفت: اهالی سینما همچنان با خاطره فیلم سینمایی 'كشتی آنجلیكا' زندگی می كنند و امیدوارم بزرگ نیا، كشتی سینمای ایران را به جایی كه شایسته است برساند.

محمد بزرگ نیا نیز در این مراسم گفت: ساخت پنج فیلمی كه طی سی سال اخیر كارگردانی كرده ام جز با حمایت مدیران فرهنگی و اراده آنان میسر نمی شد.

وی افزود: این آثار سینمایی به خاطر گستردگی تولید به هیچوجه میزبان تهیه كنندگان خصوصی نبوده اند.

كارگردان فیلم 'راه آبی ابریشم' گفت: از تمام كسانی كه در همه این سال ها در جلو و پشت دوربین یاری گر من بوده اند قدردانی می كنم و امیدوارم همواره این توان را داشته باشم كه بتوانم به عنوان عضوی كوچك، به سینمای كشور خدمت كنم.

سپس سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و داوود میرباقری جایزه یك عمر فعالیت سینمایی را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی، به بزرگ نیا اهدا كردند.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه برگزار می شود.

فراهنگ ** 1983 ** ا.خ ** 9173 ** 1071



:: برچسب‌ها: لا , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

'بهروز علیشیری' روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحد تولیدی نستله قزوین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وجود ظرفیت بازار، وضعیت اقتصادی كشور، دسترسی به انرژی و نیروی انسانی مجرب نیز باعث می شود سرمایه گذاران خارجی، ورودی اصلی سرمایه خود را كشور جمهوری اسلامی ایران قرار دهند.

رییس سازمان سرمایه گذاری و كمك های فنی و اقتصادی ایران اعلام كرد: برنامه ریزی و تلاش ما بگونه ای خواهد بود كه شرایط با سرعت، سهولت و هزینه كمتر و بهره وری بالاتر برای سرمایه گذاران خارجی فراهم شود.

وی یادآور شد: مجموعه این رفتارها بیانگر آنست كه كشور ما می تواند از مكان های خوب و مناسب سرمایه گذاری در دنیا باشد.

علیشیری با بیان اینكه تولیدات بخش عمده ای از سرمایه گذاران خارجی در كشور ما تجهیزات محور هستند افزود: از ویژگی مهم دیگر حضور سرمایه گذاران خارجی می توان به ظرفیت های آنان اشاره كرد كه كمتر مشكل مالیاتی داشته و دفاتر مالی و حسابداری آنها كاملا شفاف است و در ردیف شركت های خوش حساب قرار دارند.

وی اضافه كرد: بنگاه داری حرفه ای مبتنی بر مدیریت بهره وری باید تجربه ای برای شركت های داخلی ما باشد تا در سایه چنین تجربیاتی خود را آرام در سطوح بین المللی مطرح سازند.

/508/627/616



:: برچسب‌ها: بچه ها , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، شكست تیم ملی هندبال ایران از كویت به رغم پیروزی روز گذشته (سه شنبه) تیم كشورمان مقابل ژاپن سبب بازماندن هندبال كشورمان از راهیابی به مرحله نیمه نهایی پانزدهمین دوره جام ملت های آسیا در شهر جده عربستان و بر باد رفتن رویای صعود به جام جهانی اسپانیا شد.

'عزت الله رزمگر' چهار شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در صورتی كه برای بازی مقابل كویت آنالیزور خوبی در كنار تیم ملی كشورمان بود و به كادر فنی تیم ملی اعلام می كرد كه 'محمد غرب علی' بازیكن تیم حریف زهردار است، تیم ایران به طور حتم در این دیدار به پیروزی می رسید.

وی افزود: در دیدار مقابل تیم ایران، این بازیكن كه فقط در دقایق ابتدایی نیمه دوم 4 بار برای تیم كویت گلزنی كرد بارها نیز دروازه بان كشورمان را تسلیم قدرت نمایی خود كرد تا نبود آنالیزور بیش از هر زمان دیگری در تیم ملی كشورمان حس شود.

رزمگر اضافه كرد: كادر فنی تیم ملی كشورمان می توانست از ابتدا با پیاده كردن سیستم 1-0-5 جلو گلزنی های پیاپی 'محمد غرب علی' را بگیرد اما زمانی متوجه این موضوع شد كه دیگر دیر شده بود.

سرمربی تیم هندبال جوانان ایران در حالی كه از بازماندن تیم ملی هندبال ایران از صعود به مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا و جام جهانی اسپانیا بسیار ناراحت بود تصریح كرد: پیش از اعزام تیم ملی به عربستان بارها از رییس فدراسیون هندبال خواستیم تا یك آنالیزور را به همراه تیم ملی به عربستان اعزام كند اما 'جلال كوزه گری' به این موضوع مهم بی توجهی كرد.

7537/ 3404



:: برچسب‌ها: سبز , شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

فرماندار اردبیل روز چهارشنبه در آیین افتتاح این پروژه ها كه با حضور استاندار اردبیل صورت گرفت، گفت: 21 پروژه از این تعداد اقتصادی و تولیدی و 49 پروژه عمرانی می باشد كه با یكهزار و 50 میلیارد ریال اعتبار افتتاح و تقدیم ملت می شود.

یوسف اكبری، همچنین امسال را به عنوان سالی با بركت برای مردم اردبیل ذكر كرد و افزود: امسال مركز استان سه بار میزبان رییس جمهوری اسلامی ایران بوده كه برای افتتاح برنامه های مختلف فرهنگی، عمرانی و ... به استان سفر كرده بودند.

وی، افتتاح 10 پروژه در سوم خرداد ماه را یادآور شد و گفت: این پروژه ها با 97 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

اكبری همچنین به افتتاح 68 پروژه درهفته دولت سال جاری اشاره كرد و افزود: این پروژه ها نیز با 248 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

در جریان افتتاح یكی از پروژه های عمرانی به پاس تقدیر از خدمات و اطلاع رسانی خبرنگاران و به پیشنهاد استاندار اردبیل، خبرنگار ایرنا به صورت نمادین این پروژه را افتتاح كرد.

8124/530/587



:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا و به نقل از گزارش روز چهارشنبه پایگاه اینترنتی تیم فوتبال 'لكوموتیو' مسكو، پاولچنكو در قراردادی به ارزش هشت میلیون پوند از تاتنهام جدا شد.

بر پایه این گزارش، 'رومن پاولچنكو' از سال 2008 در باشگاه تاتنهام بازی می كرد و نقل و انتقال وی در مجموع 4/17 پوند برای باشگاه انگلیسی ارزش داشته است.

این بازیكن روس در تیم فوتبال تاتنهام در 113 بازی شركت كرد و 42 گل به ثمر رساند.

وی در 45 بازی تیم ملی فوتبال روسیه هم شركت كرده و 20 گل زده است.

اروپام/2242**518

1589



:: برچسب‌ها: غذا , موسیقی , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
هرمان نکائرتس

آقای نکائرتس گفت که کارهای زیادی هست که باید انجام شود

آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بازرسان خود را در روزهای ۲۱ و ۲۲ فوریه (دوم و سوم اسفند) بار دیگر به ایران خواهد فرستاد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل در این بیانیه تأکید کرده است که قصد دارد مذاکره با ایران را شتاب بخشد.

یک هیأت بلندپایه از بازرسان آژانس به تازگی از ایران بازدید کرده اند.

هرمان نکائرتس، رئیس این هیات، امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه (اول فوریه) در بازگشت از تهران، دیدار سه روزه از ایران را سفری "خوب" توصیف کرد و افزود: "مقامات ایران تاکید کرده اند که متعهد به رفع مسائلی هستند که درباره برنامه هسته ای این کشور وجود دارد."

آقای نکائرتس به جزئیات مذاکرات در طول این سفر سه روزه اشاره ای نکرد، اما گفت: "ما در طول این سه روز بحث هایی فشرده درباره اولویت هایمان داشتیم و متعهد هستیم که تمام اختلافاتی را که هنوز درباره برنامه اتمی ایران وجود دارد، حل و فصل کنیم."

به گفته رئیس هیات اعزامی آژانس بین الملی انرژی اتمی به ایران "مقامات ایران هم تعهد خود را در این مورد اعلام کردند."

آقای نکائرتس افزود: "هنوز کارهای زیادی در این باره باید انجام شود".

علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران نیز نشست سه روزه کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران را مثبت ارزیابی کرده و گفته است: "جلسات خوبی بود و قرار شد این رایزنی ها ادامه پیدا کند."

آقای صالحی در مورد بازدید کارشناسان آژانس از تاسیسات هسته ای در جریان سفر به ایران گفت که در این سفر بازدیدی انجام نشد، اما "آمادگی داشتیم که اگر خواستند بازدیدی را انجام دهند، آن را فراهم کنیم."



:: برچسب‌ها: موسیقی , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت بهداشت مصر با تایید این خبر تصریح كرد كه این درگیری چهارشنبه شب میان طرفداران دو تیم 'المصری' و 'الاهلی' اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش، در جریان این درگیری صدها تن دیگر نیز زخمی شده اند.

گفتنی است كه خبرگزاری های مختلف نیز آمار متفاوتی را از كشته شدگان این حادثه ارائه داده اند.

**2351** 1597



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , قرمز , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

رهبران و نمایندگان برخی از احزاب سیاسی پاکستان روز سه‌شنبه (۳۱ ژانویه) در یک کنفرانس درهتل کانتیننتال پیشاور، نظریاتشان را برای رسیدن به صلح در افغانستان و منطقه ارائه کردند.

این نشست تحت عنوان "مساله افغانستان؛ اثرات آن بالای منطقه و رسیدن به صلح" به ابتکارقاضی حسین احمد رهبر سابق جمعیت اسلامی پاکستان برگزارشد.

در این مجلس، ژنرال حمید گل رییس پیشین آی اس آی، مولانا فضل الرحمن رهبر جماعت علمای پاکستان، سناتور افراسیاب ختک عضو ارشد حزب عوامی نشنال (ای ان پی)، و تعداد دیگری از نمایندگان ارشد احزاب سیاسی پاکستان شرکت کرده و نظراتشان را ارائه کردند.

در این رایزنی همچنین احمد شاه احمد زی از مقامات سابق جهادی در پیشاور، میرویس یاسینی از اعضای پارلمان افغانستان، حبیب الرحمن، پسرگلبدین حکمتیار، قطب الدین هلال غیرت بهیر از مقامات ارشد حزب اسلامی حکمتیار، نیز حضور دشاتند و سخنانی نیز ایراد کردند.

قطب الدین هلال وغیرت بهیر در اظهارات خود، طرح های چند فقره ای را که به دولت افغانستان پیشنهاد کرده بود بازخوانی کردند.

ژنرال حمید گل در سخنانی گفت که "افغانستان قلب و دل من است" و افزود که مردم افغانستان شاهد هستند که حتی بعد از بازنشستگی هنوز برای آوردن صلح به افغانستان آرام ننشسته ام.

حمیدگل افزود که آمریکای شکست خورده می‌خواهد برخی از افراد طالبان را به بهانه مذاکره قطر از به نوعی تحت کنترل درآورد.

مولانا فضل الرحمن نیز در سخنانی گفت آمریکا می‌خواهد، پاکستان را از مذاکره با طالبان دور سازد و خودش با طالبان مستقیما مذاکره ‌کند. فضل الرحمن افزود وقتی روسها (از مجاهدین در افغانستان) شکست خوردند، پاکستان نتوانست به افغانستان نزدیک شود و افغانستان در نهایت به دامن هند افتاد و اکنون یکبار دیگر و بعد از ۱۰ سال، آمریکا مذاکرات مستقیم را با طالبان آغاز کرده و با دارد پاکستان را دور می‌زند.

گفتگوبا قاضی حسین احمد

قاضی حسین احمد، رهبر سابق جمعیت اسلامی پاکستان که میزبانی این نشست را به عهده داشت در پاسخ به این سوال من که هدف اصلی از این نشست چه بوده است گفت: "من تازگی نهادی را به نام به 'اداره فکر وعمل' ایجاد کرده‌ام که در آن درباره مسایل مختلف داخلی و خارجی پاکستان با نشست رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی بحث و تبادل نظر می شود. خوشبختانه در اولین مجلس این نهاد تازه تاسیس، ما روی مساله افغانستان و آوردن صلح در این کشوربحث و تبادل نظر کردیم."

از قاضی حسین احمد پرسیدم که به نظر او در حال حاضر وضعیت در منطقه به کدام جهت روان است؟ او گفت: "در منطقه فساد روان است و مسوول این فساد آمریکاست. اگر امریکا از افغانستان بیرون شود، نباید یکبار دیگر جنگ خانگی که بعد از خروج نیروهای شوروی سابق صورت گرفت تکرار شود از این رو ما از پاکستان، ایران، عربستان سعودی و کشور های همسایه می‌خواهیم تا بعد از خروج آمریکا در افغانستان مداخله نکنند و به تفاهم برسند."

او در پاسخ به این پرسش که آیا بالاخره آمریکا در نهایت دستک برای ۱۰ سال آینده در افغانستان می ماند گفت: "من باور ندارم این کشور بتواند به زور در افغانستان حکومت کند. آمریکا بهتر است برای خروجش راهی بیابد."

قاضی حسین احمد در این باره که مذاکرات مستقیم طالبان و آمریکا تا چه حد موفق است گفت: "هیچ گونه مذاکره ای کامیاب و موفق نخواهد بود تا همه مردم منطقه و تمام افغان ها به شمول حزب اسلامی و طالبان دور هم جمع نشوند. مذاکره طالبان و آمریکا به تنهایی قابل قبول نیست."



:: برچسب‌ها: بهار , لندن , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
سازمان عفو بین الملل

عفو بین‌الملل می‌گوید که بازداشت‌های اخیر نشان دهنده قصد حکومت ایران برای محدود کردن آزادی بیان در آستانه انتخابات مجلس این کشور است

سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای نسبت به موج جدید بازداشت روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و فعالان در روزهای اخیر در ایران ابراز نگرانی کرده است.

عفو بین الملل، از سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر، در این بیانیه گفته است که بازداشت های اخیر در آستانه انتخابات مجلس ایران که قرار است دوازدهم اسفندماه (دوم مارس) برگزارشود، انجام شده و نشان می دهد که مقامات ایران بار دیگر در پی محدود کردن آزادی بیان در این کشور هستند.

این سازمان حقوق بشری از مقامات ایران خواسته است که تمامی بازداشت شدگان هفته های اخیر را آزاد کنند، مگر کسانی را که با اتهامات "موجه" کیفری در بازداشت بسر می برند.

عفو بین الملل تاکید کرده که سیستم قضایی ایران باید این موضوع را روشن کند که همه شهروندان این کشور حق آزادانه بیان افکار و عقایدشان را از جمله درباره انتخابات آتی دارند.

به گفته عفو بین الملل این محدودیت ها و دستگیری ها، به منزله نادیده گرفتن تعهدات بین المللی جمهوری اسلامی در زمینه رعایت حقوق بشر است.

در بخشی از بیانیه این سازمان آمده است که حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران در هیجدهم دی ماه (۸ ژانویه) از دستگیری افرادی خبر داده که به گفته او "به دنبال اجرای طرح ها و برنامه های آمریکا از طریق شبکه های مجازی و اجتماعی بودند."

به گفته وزیر اطلاعات ایران هدف دستگیر شدگان اجرای برنامه های آمریکا در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است.

عفو بین الملل در بیانیه خود گفته است که اخیرا اطلاعاتی درباره دستگیری افرادی در هفته های اخیر دریافت کرده است.

از جمله افرادی که در بیانیه عفو بین المل به بازداشت آنها اشاره شده، عبارتند است:

- اسماعیل جعفری، فعال کارگری و وبلاگ نویس که در هفتم دی ماه سال جاری در بوشهر دستگیر شد

- احسان هوشمند (هوشمندزاده) پژوهشگر اجتماعی و سعید مدنی، جامعه شناس و فعال سیاسی که هر دو به طور جداگانه در هفدهم دی ماه بازداشت شدند

- مهدی خزعلی، وبلاگ نویس و فرزند یکی از روحانیون شورای نگهبان که در ۱۹ دی ماه بازداشت شد

- پرستو دوکوهکی، فعال زنان و وبلاگ نویس که روز ۲۵ دی ماه دستگیر شد

- پیمان پاکمهر، مدیر سایت خبری تبریزنیوز که روز ۲۷ دی ماه در تبریز بازداشت و به زندان اوین منتقل شد (او پس از یک هفته با سپردن وثیقه آزاد شده است)

- مرضیه رسولی، روزنامه نگار که او هم در ۲۷ دی ماه بازداشت شد (به گفته خانواده اش نیروهای امنیتی ایران او را به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی " بازداشت کرده اند)

سهام بورقانی (روزنامه نگار)، سعید رضوی فقیه (فعال سیاسی و عضو پیشین دفتر تحکیم وحدت)، شهرام منوچهری (روزنامه نگار) و محمد سلیمانی نیا (مترجم) از جمله افراد دیگری هستند که به گفته عفو بین الملل در روزهای اخیر بازداشت شده اند.

کاترین اشتون بر آزادی بیان به عنوان یکی از حقوق اساسی و اولیه بشر تاکید کرده است

عفو بین الملل در ادامه بیانیه خود نسبت به " فرآیند تبعیض آمیز تائید صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس در انتخابات آتی ایران" ابراز نگرانی کرده و گفته است که نامزدهای شرکت کننده در انتخابات ممکن است به دلایل مختلف از جمله تعلق به اقلیت های قومی یا مذهبی، داشتن عقاید سیاسی خاص یا سطح تحصیلات رد صلاحیت شوند.

واکنش اتحادیه اروپا به حکم اعدام سعید ملک پور و بازداشت روزنامه نگاران

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای خواستار لغو حکم اعدام سعید ملک پور و آزادی روزنامه نگارانی شد که به تازگی بازداشت شده اند.

در بخشی از این بیانیه آمده است : "بر اساس گزارش های دریافتی، در هفته های گذشته نیروهای امنیتی ایران شماری از روزنامه نگاران از جمله سهام بورقانی، پرستو دوکوهکی، سعید مدنی، فرشاد قربان پور، احسان هوشمند، شهرام منوچهری، مرضیه رسولی، آرش صادقی و محمد سلیمانی نیا را بازداشت کرده اند".

خانم اشتون در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به افزایش بازداشت روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان در ایران تاکید کرده است که آزادی بیان یکی از حقوق اساسی و اولیه حقوق بشر است که ایران هم تعهداتی بین المللی برای رعایت آن دارد.



:: برچسب‌ها: درخت , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()