نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرگزاری رویترز، محمود عباس روز چهارشنبه رژیم صهیونیستی را به شكست تلاش ها برای از سرگیری مذاكرات مستقیم سازش متهم كرد.

محمود عباس در گفتگو با گیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان كه اكنون در رام الله در كرانه باختری رود اردن به سر می برد گفت: ' لجبازی و كارشكنی پیاپی مقامات رژیم صهیونیستی ، مخالفت آنان با به رسمیت شناختن كشور مستقل فلسطین در چهارچوب مرزهای سال 1967 و همچنین مخالفت با توقف شهرك سازی، علت اصلی شكست تلاش ها برای احیای مذاكرات مستقیم صلح است.'

محمود عباس قبل از اتخاذ تصمیم نهایی درباره ادامه مذاكرات صلح، قرار است روز شنبه آینده با مقامات كشورهای عضو اتحادیه عرب گفت وگو كند.

رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین آمادگی خود را برای بازگشت به میز مذاكرات به محض موافقت رژیم صهیونیستی با تشكیل كشور مستقل فلسطینی در چهارچوب مرزهای سال 1967 و توقف شهرك سازی ها در سرزمین های اشغالی فلسطین اعلام كرد.

عباس همچنین بر پایبندی طرف فلسطینی به روند صلح برای پایان دادن به اشغالگری و تشكیل كشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس تاكید كرد.

محمود عباس همچنین قرار بوده امروز طبق برنامه با بان كی مون دبیركل سازمان ملل متحد كه در منطقه به سر می برد دیدار كند.

**2351**3404



:: برچسب‌ها: پرندگان , سیاتل , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، 'فرانسوا اولاند' كه در نظرسنجی های اخیر به عمل آمده نیز نسبت به دیگر رقبا برای انتخابات ریاست جمهوری امسال جلوتر است، همچنین قصد ندارد بودجه دفاعی كشور را پایین آورده و از شمار نظامیان كشور نیز بكاهد.

براین اساس، وی منافع فرانسه را بالاتر از قید و بندهای بودجه ای دانست و معتقد است كه باید بودجه بندی جدیدی در مسایل دفاعی و نظامی فرانسه تدوین و سعی شود بودجه نظامی بیشتری برای مدرنیزه و معقول تر كردن هزینه های دفاعی كشور در نظر گرفته شود.

اولاند كه توانست در انتخابات درون حزبی سوسیالیست ها طی دو مرحله در برابر پنج رقیب سرشناس خود پیروز میدان شود، در نظرسنجی ها نسبت به رقبای انتخابات ریاست جمهوری امسال از جمله شخص ساركوزی رییس جمهور نیز پیشتاز است.

اروپام ** 1495**1597



:: برچسب‌ها: هنر , رودخانه , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه ریاست جمهوری ،دفتر ریاست جمهوری در پیام خود به همین مناسبت انقلاب اسلامی را سرآغاز طلوع اسلام و خاستگاه رشد ارزش‌های اسلامی و موجب بیدار شدن روحیه عزت و شجاعت در ملت‌های مظلوم و افزایش آگاهی آنان نسبت به ماهیت حقیقی قدرت‌های سلطه‌گر و الگویی زنده برای همه آزادی‌خواهان جهان دانست.

متن پیام دفتر رییس‌جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

والفجر و لیال عشر و الشفع والوتر و الیل اذا یسر

خدای بزرگ را شاكریم كه در طلیعه سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با شكوه‌تر از گذشته شاهد فتح قله‌های بلند پیشرفت و تعالی كشور در عرصه‌های گوناگون هستیم.

دهه مبارك فجر كه سرآغاز طلوع اسلام و خاستگاه رشد ارزش‌های اسلامی است، فرصتی مغتنم برای بازشناسی آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است. این ایام خجسته یادآور حماسه پرشكوه و كم‌نظیر ملتی است كه تحت رهبری و هدایت بزرگمردی فرزانه، در رویارویی با نظام طاغوت، فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی خویش را رقم زد تا پیشاهنگ تحولات استقلال‌طلبانه و آزادی‌خواهانه دیگر نقاط جهان گردد.

بی‌تردید پیروزی انقلاب اسلامی نقطه عطفی در حركت بیداری جهان اسلام به شمار می‌رود. این خیزش مبتنی بر شور و شعور، توانست با بیدار كردن روحیه عزت و شجاعت در ملت‌های مظلوم، آگاهی آنان را نسبت به ماهیت حقیقی قدرت‌های سلطه‌گر افزایش داده، الگویی زنده برای همه آزادی‌خواهان جهان باشد. انقلابی كه بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین تحول ارزشی و فكری را در عصر حاضر به وجود آورد. چنان كه بنیانگذار انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) در این باره می‌فرمایند: «به حمدالله از بركت انقلاب اسلامی ایران، دریچه‌‌های نور و امید به روی همه مسلمانان جهان باز شده است و می‌رود تا رعد و برق حوادث آن، رگبار مرگ و نابودی را بر سر همه مستكبران فرو ریزد.»

اینك سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود را در حالی جشن می‌گیریم كه فرهنگ و اندیشه اسلامی به بركت این رویداد بزرگ تاریخی، در اوج پویایی و بالندگی، در برابر هجمه فرهنگ ضدارزشی غرب قامت افراشته و بر تجدید هویت دینی و تمسك به ارزش‌های معنوی و انسانی پای می‌فشارد. یقیناً مردم انقلابی و ولایت‌مدار كشورمان امسال نیز همچون سال‌های پیش، در سالروز پیروزی شگفتی‌آفرین انقلاب اسلامی، صحنه‌های تجلی نشاط و بالندگی را با حضور پرشور خود سرشار خواهند نمود.

با عرض تبریك و تهنیت این ایام خجسته به محضر مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران اسلامی، بار دیگر یاد و خاطره همه شهیدان گلگون كفن و پویندگان راه حق و حقیقت را گرامی داشته و از پیشگاه خداوند سبحان سربلندی و عزت روزافزون ملت شریف ایران را در مسیر دستیابی همه جانبه به آرمان‌های تابناك انقلاب اسلامی مسئلت می‌نماییم.

سیام* 1580



:: برچسب‌ها: کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فدراسیون كشتی، سرپرست فدراسیون كشتی در ابتدای این نشست گفت: موفقیت در بازی های المپیك، به جز منابع مالی قابل توجه و بدون افراد توانمند و كارآمد دارای دانش در حد و اندازه های المپیك كه با سنگینی فضای المپیك و فشار روانی موجود در این رویداد مهم ورزشی آگاه باشند، امكان پذیر نیست.

'حجت‌ الله خطیب' با اشاره به اینكه كشتی فرنگی ایران در برهه كنونی، شرایط بسیار خوبی دارد و به سطح جهانی نزدیك شده است، تاكید كرد: برای بالا بردن درصد موفقیت راهی به جز دراز كردن دست همكاری به سوی مردان صاحب افتخار و تفكر المپیكی وجود ندارد.

خطیب گفت: در كشتی آزاد همواره در جهان مطرح بوده ایم اما در برهه كنونی خلاء هایی وجود داشته و باید فاصله موجود بین نفرات را با پشتوانه سازی كم كنیم.

سرپرست فدراسیون كشتی اضافه كرد: به همین منظور از همان شروع به كار، با مشورت اهالی فن كشتی، مقدمات دعوت از 'رسول خادم' تئوریسین برجسته كشتی ایران و جهان كه مدال های رنگارنگ جهان و المپیك را در ویترین افتخارات خود دارد را فراهم كردیم تا بلكه با ورود وی فضای حاكم بر كشتی را تغییر داده و وارد شرایط واقعی المپیك شویم.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاثیر اولیه این اتفاق به طور مشهود در اردوهای آماده سازی تیم های ملی نشان داده می شود.

سرپرست فدراسیون كشتی با بیان اینكه باید خانواده ها را با كشتی كه ورزش پر زحمتی است آشتی بدهیم، تصریح كرد: امروز وظیفه داریم با استفاده از تمامی پتانسیل موجود در كشور زمینه را برای درخشش قهرمانان ایران در بازی های المپیك فراهم كنیم.

خطیب در پایان با اشاره به اینكه باید در بعد بین المللی جایگاه كشتی ایران را ارتقا دهیم، خاطرنشان كرد: كشتی، امروز در آستانه بازی های المپیك نیاز به آرامش دارد تا بتواند هرچه زودتر وارد فضای المپیك شود.

** رفوگر: باید تفكر و رویكرد المپیكی داشته باشیم

رییس انستیتو بین ‌المللی كشتی كه سابقه ریاست فدراسیون كشتی را در سال های پیش نیز دارد، در این نشست گفت: در فاصله كوتاه باقی مانده تا بازی های المپیك 2012 لندن باید تفكر و رویكرد ما المپیكی بوده و از كارهای پراكنده پرهیز كنیم.

'سیدجواد رفوگر' افزود: با توجه به برگزاری لیگ برتر كشتی آزاد برنامه ‌های تیم ملی این رشته نسبت به كشتی فرنگی 131 روز عقب‌ تر است و این نشان می ‌دهد باید لیگ را هدفمند برگزار كنیم.

وی ادامه داد: تغییرات صورت گرفته و حضور 'رسول خادم' در برهه كنونی در تیم ملی كشتی آزاد خوب است و امیدوارم وی بتواند با توجه به فرصت محدود با برطرف كردن مشكلات فنی و ایجاد نظم و انضباط تیمی، عقب ‌ماندگی موجود را برطرف كند.

وی تصریح كرد: ما در انستیتو كشتی برنامه ‌های علمی خوبی برای كشتی كشور داریم و فدراسیون باید نظارت بر باشگاه‌ ها و كادر مربیان، توجه بیشتر به كشتی استان ها و داشتن یك تقویم منسجم و واحد با نظر تمامی صاحب‌ نظران را در دستور كار قرار دهد.

رفوگر خاطرنشان كرد: در فاصله كمتر از 6 ماه تا بازی های المپیك 2012 لندن قرار داریم و در این زمان كوتاه باید از كارهای پراكنده كاسته شده و تمامی امور حول این موضوع مهم متمركز شود.

** شیرگیر: تجارب و نظرات پیشكسوتان باید در راس امور قرار گیرد

در ادامه این نشست، 'مهدی شیرگیر' رییس اسبق فدراسیون كشتی گفت: استفاده از تجارب و نظرات پیشكسوتان و بزرگان كشتی باید در راس امور قرار گیرد.

وی افزود: خطیب از مدیران شناخته شده ورزش كشور است كه به نظر من با قبول مسوولیت در زمان كنونی و در فاصله چند ماه تا المپیك شجاعت به خرج داد.

وی ادامه داد: باشگاه ‌ها، مربیان و كشتی ‌گیران سه ضلع كشتی كشور هستند، در زمان مدیریت خطیب در ورزش تهران صدها تشك كشتی در پایتخت پهن بود اما این روزها و با خصوصی شدن باشگاه ‌ها این تعداد كاهش چشمگیری داشته است.

شیرگیر، مهمترین دلیل ضعف كشتی را بی توجهی به باشگاه ‌ها و در كنار آن مربیان دانست و گفت: در برهه كنونی در فدراسیون قدم‌ های خوبی برای حل مشكلات مالی این قشر سازنده برداشته شده است.

وی تاكید كرد: توجه به باشگاه‌ ها و مربیان سازنده می‌ تواند در نهایت باعث این پشتوانه‌ سازی و داشتن چند تیم ملی در كشتی كشور شود.

شیرگیر اظهار داشت: كشتی در سال المپیك قرار دارد و در این فاصله كوتاه همه باید دست در دست هم كمك كنیم تا ورزش اول كشور پس از 12 سال در بازی های المپیك صاحب مدال طلا شود.

** ترخاق: حضور رسول خادم یك اتفاق خوب برای كشتی است

'سلطانعلی ترخاق' نیز در این نشست گفت: حضور 'رسول خادم' بر مسند مدیریت تیم‌ های ملی یك اتفاق خوب برای كشتی كشور است.

رییس اسبق فدراسیون كشتی افزود: كشتی در كشور ما حالت گلخانه‌ای دارد و این در حالی است كه باید به مساله پشتوانه ‌سازی و توجه به باشگاه ‌های سازنده نگاه ویژه‌ ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت ‌های كشتی در آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، كارگران و دیگر بخش ‌های مرتبط استفاده شود، به رقابت ‌های قهرمانی كشور بها بدهیم و در بعد بین‌ المللی رابطه نزدیك ‌تری بین رییس فدراسیون كشتی ایران با رییس فدراسیون بین المللی كشتی و دیگر كشورهای صاحب نام دنیا باشد.

ترخاق تصریح كرد: از خطیب به واسطه حضورش به عنوان مدیر كل تربیت بدنی استان های تهران و مازندران شناخت خوبی دارم و وی در دوران مدیریت خود توانمندی‌ هایش را نشان داده است.

وی با اشاره به اینكه حضور 'رسول خادم' در سال المپیك یك اتفاق بسیار خوب برای ورزش اول كشور است، اظهار داشت: عملكرد كشتی‌ گیران آزادكار شاخص ما در لیگ و به خصوص فینال این مسابقات مطلوب نبود و امیدوارم با حضور وی كه توان مدیریتی و فنی دارد، تیم‌ های ملی كشتی آزاد و فرنگی ایران در بازی های المپیك به نتایج خوبی دست یابند.

ترخاق در پایان گفت: فرصت كمی تا بازی های المپیك باقی مانده است و در این زمان كوتاه جامعه كشتی باید با هم همدل و متحد باشد و از طرفی به مسایل انگیزشی و روحی روانی نیز توجه جدی شده و از نظر مالی نیز كشتی‌ گیران و مربیان مورد حمایت كامل قرار گیرند.

** سیروس پور: رسول خادم شجاعت به خرج داد

'پرویز سیروس پور' نیز گفت: 'رسول خادم' با قبول مسوولیت در این فاصله كوتاه تا المپیك شجاعت به خرج داد و مسلما كار سختی را پیش رو دارد.

رییس اسبق فدراسیون كشتی افزود: برگزاری این نشست‌ ها و ارایه راهكارهای مختلف می‌ تواند در مجموع به نفع كشتی كشور باشد.

وی ادامه داد: البته اكنون فرصت بسیار كمی تا بازی های المپیك لندن باقی مانده است و هدفگذاری ما باید المپیك تا المپیك باشد.

سیروس‌پور تصریح كرد: در این فرصت كوتاه تا المپیك 2012 لندن بهترین راهكار این است كه از نظر مسایل روحی و روانی روی كشتی‌ گیران كار كنیم و مشكلات تكنیكی و تاكتیكی آن‌ها تا حد امكان برطرف شود.

وی تاكید كرد: پشتوانه ‌سازی در كشتی، برگزاری جلسه‌ های آسیب ‌شناسی با حضور پیشكسوتان، استفاده از روسای هیات‌ های كشتی آشنا به كشتی، توسعه كشتی در سراسر كشور، رسیدگی به وضع مربیان، توجه به رده ‌های سنی نونهالان و نوجوانان، توجه به مسایل علمی در كشتی و آشتی دادن مردم و خانواده ها باید برای برنامه المپیك تا المپیك مورد توجه قرار گیرد.

مربی سابق تیم ملی كشتی آزاد ایران در پایان خاطرنشان كرد: باید در كشتی برنامه‌ ریزی داشته باشیم و به كشتی استان ‌های كشتی‌ خیز همچون مازندران، تهران، خراسان و كرمانشاه نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

** صنعتكاران: تزریق منابع مالی مناسب موفقیت را بیشتر می كند

'محمدعلی صنعتكاران' رییس اسبق فدراسیون كشتی نیز گفت: تزریق منابع مالی مناسب می‌تواند زمینه موفقیت هرچه بیشتر ورزش اول كشور را فراهم سازد.

وی افزود: باید به كشتی، ورزش اول كشور بیش از امروز بها داده شود تا موفقیت این رشته بیش از پیش نمایان شود.

دارنده مدال برنز بازی های المپیك 1964 توكیو ادامه داد: به نظر من در سال المپیك باید انگیزه كشتی‌ گیران را بالا ببریم و روی مسایل روحی و روانی آن ‌ها كار كنیم.

دارنده مدال طلای جهان در پایان با اشاره به اینكه جامعه كشتی باید با هم همدل باشند، خاطرنشان كرد: امیدوارم با حمایت هرچه بیشتر وزارت ورزش و جوانان و كمیته ملی المپیك از كشتی‌گیران و كشتی، شاهد موفقیت این رشته در المپیك 2012لندن باشیم.

** سلیمانی: جامعه كشتی باید همدل و همزبان باشند

رییس شورای سیاستگذاری فدراسیون كشتی نیز در این نشست گفت: از جامعه بزرگ كشتی می‌ خواهم در فرصت كوتاه باقی مانده تا المپیك همدل و هم‌ زبان باشند.

'علیرضا سلیمانی' افزود: امروز كشتی با 10 تا 12 سال پیش كاملا متفاوت است و می دانم باید خیلی سخت و فشرده تمرین كرد تا بتوان به مدال بسیار با ارزش المپیك رسید.

وی ادامه داد: درخواست من به عنوان یك عضو كوچك جامعه كشتی از این خانواده بزرگ این است كه در این فاصله كوتاه تا المپیك با هم همدل و هم‌ زبان باشند.

سلیمانی با اشاره به اینكه كشتی‌ گیران و ورزشكاران در برهه كنونی باید الگو داشته باشند، اظهار داشت: به طور مثال در زمانی كه من مدال طلای جهان گرفتم سیل خانواده‌ هایی كه فرزندان خود را به باشگاه‌ های كشتی آوردند، افزایش یافت.

وی در پایان خاطرنشان كرد: انتخاب رسول خادم به عنوان مدیر تیم‌ های ملی و امور فنی اتفاق خوبی بود و وی می‌ تواند با مدیریت خود شرایط تیم ملی كشتی آزاد را به مرز آمادگی موردنظر در بازی های المپیك 2012 برساند.

7537 / 1589



:: برچسب‌ها: غروب , بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos
تیتر و عکس صفحه اول تهران امروز

تیتر و عکس صفحه اول تهران امروز

روزنامه های امروز تهران در اولین روز از ده روزی که در سالگرد پیروزی انقلاب ضدسلطنتی سال ۵۷ به دهه فجر شهرت دارد از این روز نوشته اند. سخنان رهبر ایران درباره سوریه و احتمال حمایت دولت ایران از اصلاحات در آن کشور از جمله مهم ترین تیترهای خارجی این روزنامه هاست که دور تازه حمله به هاشمی رفسنجانی توسط رسانه های دولتی را با اهمیت دیده و احتمال داده اند که هواداران دولت قصد دارند همان تقابل مناظره های انتخابات ریاست جمهوری را بین احمدی نژاد و هاشمی برقرار کنند.

"امریکا می خواهد انتقام شکست های خود را از سوریه بگیرد" از زبان رهبر جمهوری اسلامی تیتر اول جوان است و کیهان همین گزارش را با عنوان "حمایت از مقاومت تنها جرم فلسطین از نظر آمریکاست" منعکس کرده و مردم سالاری از "حمایت ایران از اصلاحات در سوریه" خبر داده است.

اقتصاد تب کرده، بودجه شلخته در ابهام

"اعلام وصول طرح اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها" تیتر اول فرهیختگان است، "اصلاح قانون هدفمند کردن یارانه ها در مرحله دوم" عنوان اصلی آرمان است، ابتکار همین خبر را با "تغییر در شیوه پرداخت یارانه‌ها" منعکس کرده و جهان صنعت نوشته "مجلس از وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کمک خواست".

ابتکار در سرمقاله خود با تاکید بر این که جامعه به شدت تب کرده‌است و بسیاری از مسئولان در قوای مختلف، سر به بی خیالی زده‌اند و به کلی‌گویی و سخنانی که دور از وضعیت مردم و جامعه است دل‌ خوش کرده‌اند" نوشته در حالی که اکثریت مردم، روز به روز، از نظر رفاه، پله‌های ترقی را معکوس طی می‌کنند و بار شدید و سنگین گرانی و تورم، پشت طبقات متوسط و پایین‌تر را آنچنان خم می‌نماید که شکمشان را به خاک خواری و نزاری می‌رساند؛ در حالی که غول فقر، روز به روز فربه‌تر می‌شود و اخلاقیات و دین و ایمان بسیاری از مردم را با حرص و شدت می‌بلعد؛ در همین حال، دولت و مخالفانش دست به یقه شده‌اند، به جای این که دست به دست هم دهند و با این غول بجنگند.

به نوشته این مقاله به سایت‌ها، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و هر جایی که خبری نگاشته می‌شود یا به گوش می‌رسد، توجه کنید؛ واکنش‌ها و درگیری‌های گروه‌های گوناگون سیاسی در این برهه‌ی خاص، بوی چاره‌گری برای حل مشکلات مردم را نمی‌دهد. آنچه ما داریم می‌بینیم، رقابت گروه‌ها بر سر خدمت به مردم و گره‌گشایی نیازهای آنان نیست؛ چیزی که بیشتر به نظر می‌آید، این است که افراد و گروه‌هایی که تا چندی پیش، دست به یکی کرده بودند تا سایرین را از سر سفره‌ی نظام برانند و خودشان جای آنان را بگیرند، حالا که به آرزوی خویش دست یافته‌اند، نمی‌توانند همدیگر را تحمل کنند.

ابتکار نوشته مسئولان به کنار، مردم هم بی‌حس شده‌اند. انگار نه انگار که برخی از هموطنانشان دارند درگرداب و گنداب فقر غرق می‌شوند. چرا این همه بی‌درد شده‌ایم؟ برخی می‌گویند: از شدت درد زیاد، دیگر چیزی را حس نمی‌کنند. وقتی در برف گرفتار شوید و هیچ راه و چاره‌ای برای رهایی از سرما نداشته باشید، ابتدا احساس سرما و درد می‌کنید، وقتی شدیدتر شد؛ داد و فریاد می‌کشید. این احساس و درد آنچنان تداوم می‌یابد که نهایتا به بی‌حسی و مردگی می‌انجامد.

وضعیت ارز و بازار بی اعتماد

"توقف معاملات در بازار ارز" عنوان اصلی روزگار است و "سود سپرده ها، رقابتی یا سقف دار؟" گزارش اول دنیای اقتصاد است.

تهران امروز گزارش داده بازار ارز این روزها شرایط ویژه‌تری را نسبت به ایام گذشته از سر می‌گذراند هر چند قیمت دلار به زیر دو هزار تومان رسیده است اما اوضاع بدتر از روزهایی است که ارز مرجع به نرخ دو هزار و ۲۰۰ تومان رسیده بود.‌شاید‌دررعایت‌آن ایام تکلیف فعالان اقتصادی با نرخ دلار از امروز روشن‌تر بود. در شرایطی که دولت نرخ یک هزارو ۲۲۶ تومانی را برای دلار تعیین کرده و رعایت آن را به بازار دستور داده است، همچنان اراده‌ای جدی برای رسیدن به این قیمت وجود ندارد.

کارتون مجید ادیبی، جام جم

کارتون مجید ادیبی، جام جم

به گزارش این روزنامه نه بدنه بازار چنین تمایلی دارد و نه مجریان تلاشی برای تحقق آن به خرج می‌دهند. در این شرایط حتی معلوم نیست آینده کوتاه‌مدت بازار پولی به کدام جهت میل می‌کند. تردیدها در اراده دولت برای کاهش قیمت در کنار شعار تک نرخی شدن ارز نوعی دوگانگی در رفتار اقتصادیون ایجاد کرده است حتی فعالان بازار طلا و ارز هم نمی‌دانند بازار به چه سمتی پیش خواهد رفت. اوضاع فعلی به همین دلیل از هفته بحرانی بازار سکه و ارز بدتر است که تحلیلی برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی وجود ندارد.

حمیدرضا عسگری در آفرینش نوشته شرایط کنونی که در بازار ارز و طلا به وجود آمده تمایل بسیاری را برای ورود به عرصه اقتصادی افزایش داده و از سوی دیگر التهابات فراوانی را در زمینه ازدواج، طلاق و مهریه ایجاد کرده است که متاسفانه درمیان قیل و قال های اقتصادی صدای آن شنیده نمی شود.

افزایش قیمت سکه بیش از همه محکومان مهریه را نگران کرده است. این در حالی است که رکورد زنی قیمت سکه باعث مراجعه دوباره آنها به دادگاه های خانواده و درخواست کاهش اقساط ماهیانه شده است. بسیاری از زوج های جوان در این مدت زمان به دادگاه های خانواده مراجعه کرده اند که تا هرکدام به گونه ای از حق دفاع کنند. خانم های جوان برای گرفتن حق قانونی خود در قالب مهریه های ۵۰۰ سکه ای و آقایان جوان هم برای اعتراض به حکم دادگاه و کاهش اقساط مهریه به دادگاه مراجعه می کنند.

به نوشته آفرینش روی دیگر سکه بحث ازدواج نقش بسته است. بسیاری از جوانان جامعه که در شرف ازدواج بودند و تمایلی برای تشکیل خانواده داشتند، انگیزه خود را ازدست داده اند. به قول خودشان با این وضعیت ازدواج کردن یک ریسک است. چون اولا خانواده ها با مهریه های "۵ و ۱۴ سکه ای" خداحافظی کرده اند ثانیاً با درنظر گرفتن یک درصد برای شکست در زندگی مشترک، جوان باید تمام عمر خود را نابود شده ببیند.

دو حالت در هر حالت

ابراهیم رها در ستون طنز خود در اعتماد نوشته همه چیز در کشور ما دو حالت دارد. یعنی شما می‌بینید در شهر باران گرفته یا ترافیک می‌شود و راه‌ها بند می‌آید یا این‌طور نمی‌شود. البته می‌دانم بعضی حالات شاید به نظرتان خنده‌دار باشد اما به هر حال فرض که می‌شود کرد. خب بگذارید یک‌جور دیگر به ماجرا نگاه کنیم.

به نوشته این طنزنویس: شما دستور می‌دهید دلار ارزان شود. یا می‌شود ۱۲۰۰هزارتومان یا همان حوالی ۱۹۰۰ تومان می‌فروشند. خب طبیعی است که اگر آدم‌های واقع‌بینی باشید می‌دانید که اینکه کسی دستور می‌دهد با اینکه دلار یک‌دفعه تک‌نرخی می‌شود ارتباطش مثل رابطه همان باران باریدن و ترافیک نشدن است. قدم بعدی در این مواقع در کشور ما کاملا مشخص است. فکر نمی‌کنیم و فقط همان راهی که پیش‌تر به ذهن‌مان رسیده را ادامه می‌دهیم. به این می‌گویند پافشاری بر مواضع اصولی.

در ستون طنز اعتماد آمده: به همین دلیل قدم بعدی ما این است که نیروهای انتظامی بفرستیم که کسانی را که دلار را با قیمت دستوری ما نمی‌فروشند دستگیر کنند. خب باز هم طبیعی است که قیمت پایین نمی‌آید. اما چون ما اساسا و اصولا به چیزهای طبیعی کاری نداریم کماکان راه غیرطبیعی خودمان را ادامه می‌دهیم. احتمالا در قدم‌های بعدی یک عده را استخدام می‌کنیم شیشه صرافی‌ها را پایین بیاورند! یا چند نفر بروند هر کس دلار را گران خرید با لگد بزنند و سه بار به او بگویند الهی جزجگر بزنی ... ما این راه را ادامه می‌دهیم.

وضعیت هاشمی و ایستادگی در برابر بی ادبان

تیتر و عکس صفحه اول روزگار

تیتر و عکس صفحه اول روزگار

شرق در تیتر اول خود از قول سید حسن خمینی نوشته "جلو بی ادبان بایستیم".

عبدالواحد موسوی لاری در مقاله ای در روزگار با اشاره به حملات این روزهای نشریات دولت به رییس جمهور پیشین نوشته آیا متصدیان کشور اصل شرایط خاص و دشوار و سخت در حوزه های مختلف امور داخلی، اقتصادی و سیاست خارجی را قبول دارند یا خیر؟ چراکه اگر این اصل را نپذیرند که شرایط کشور حساس و خاص است و ضروری است با تدبیر خاص از آن عبور کنیم، در جستوجوی حل آن برنمی آیند. اما اگر این مهم از ناحیه متولیان امر پذیرفته شده باشد، لابد دنبال راه حل هائی برای نجات آن می روند. .که مقبول ترین و بدیهی ترین و طبیعی ترین راهها انسجام درونی در جامعه و بازگشت اعتماد متقابل عمومی مردم به دست اندرکاران است.

به نوشته وزیر کشور دولت سابق در این مقاله اعتماد عمومی مردم به مسوولان به دلیل پاره ای از "ندانم کاریها"، "اشتباهات" و همچنین "وعده های پوچ و توخالی" دچار خدشه شده است. راه حل این است که این اعتماد از طریقی برقرار شود. یکی از این راهها سهیم کردن همه دلسوزان در مدیریت کشور و عدم طرد و نفی آنهاست. استفاده از چهره هایی که در طول ۳۰ساله گذشته نقش مدیریتی داشته و در بحرانها و کورانها توانستند به طور فعال حضور داشته باشند میتواند از عوامل بازگشت اعتماد عمومی تلقی شود. از جمله این چهره های تاثیرگذار شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

نویسنده مقاله روزگار با اشاره به سابقه سی ساله هاشمی رفسنجانی در مقام های مهم تصمیم گیرنده نوشته در شرایط حاضر هم هاشمی با این سابقه و توانایی می تواند گره گشای مشکلاتی باشد که امروز بر کشور پدید آمده است. نمیخواهم بگویم هاشمی رفسنجانی میتواند معجزه کند و با دم عیسوی میتواند تمام مشکلات را مرتفع کند؛ اما حتماً میتواند نقش کارساز و موثری داشته باشد و از جمله کسانی است که میتواند حلقه ربط جریان معترض با حاکمیت باشد؛ جریانی که به یکسری رفتارها و سیاستهای متصدیان امر فعلی کشور اعتراض دارند.

بزرگ تولید کننده

پوریا عالمی در ستون کاناپه اعتماد خواستار شرکت خود در همایش تاریخ شفاهی شده و نوشته از آن روزی که کاناپه در صفحه‌ی آخر اعتماد راه افتاده بیشترین حجم تاریخ شفاهی مملکت را ما اینجا ثبت کردیم که اگر آن شفاهیات را ثبت نمی‌کردیم به اصلش برمی‌گشت یعنی باد هوا می‌شد.

طنزنویس با این مقدمه خلاصه پروپوزال خود را ارائه داده و ادعا کرده که این ستون بزرگترین تولیدکننده تاریخ شفاهی است چرا که آقای دکتر کارشناس ارشد به صورت پیوسته شش هفت سال است مدام دارد تاریخ شفاهی تولید می‌کند و دستش هم درد نکند که ادبیات شفاهی ما را غنی کرد. به افتخارشان دست بزنید. و این هم مثال تولیداتش:

۱- رسمیت بخشیدن به لولو و شغل او؛ یعنی واردات و صادرات مرکبات و انار.

۲ - جان‌بخشی به اشیا و مرکبات؛ با هلو نامیدن دکتر لنکرانی وزیر سابق دولت.

۳ - حیای آتش‌نشانی سنتی و بومی (مانند طب سنتی) با رسمیت بخشیدن به خاموش کردن آب با ریختن آب درست همان جایی که سوخته، نه این‌ورتر نه آن‌ورتر.

 مسیر، کارتون پیام برومند، اعتماد

مسیر، کارتون پیام برومند، اعتماد



:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد مركزی دهه فجر انقلاب اسلامی، قرار است در حاشیه برگزاری سلسله همایش های 'جوان ایرانی، زندگی ایمانی' كه با حضور فرهیختگان نامی كشور برگزار می شود، از'شهاب حسینی' بازیگر نقش شهید 'عباس بابایی' و 'یدالله صمدی' كارگردان مجموعه تلویزیونی 'شوق پرواز' تقدیر به عمل آید.

همچنین، خانواده شهید بابایی نیز در این همایش مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مراسم تقدیر از دست اندركاران سریال 'شوق پرواز'، 19 بهمن ماه و همزمان با آیین اختتامیه سلسله همایش های 'جوان ایرانی، زندگی ایمانی' صورت می گیرد.

سلسله همایش های 'جوان ایرانی، زندگی ایمانی' با محوریت نگاهی به رسالت جوان مسلمان در دهه چهارم انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر برگزار می شود.

اجتمام ** 9134 ** 1071



:: برچسب‌ها: دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

جیمز کلپر: ایران ظرفیت علمی، فنی و صنعتی لازم را برای در نهایت، تولید تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارد

یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا گفته است که ایران همچنان گزینه ساخت تسلیحات هسته‌ای را در نظر دارد و مایل به انجام حملات تروریستی علیه ایالات متحده در خاک این کشور است.

جیمز کلپر، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا، گفته است: "پیشرفت‌های فنی ایران، به طور مشخص در غنی‌سازی اورانیوم، بر این ارزیابی ما صحه می گذارد که ایران ظرفیت علمی، فنی و صنعتی لازم را برای تولید تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارد و موضوع اصلی، تنها اراده سیاسی (برای تولید چنین تسلیحاتی) است."

او اضافه کرده است: "این پیشرفت‌ها در راستای این نظر ماست که ایران در صورتی که بخواهد تسلیحات هسته‌ای تولید کند، از نظر فنی این ظرفیت را دارد که اورانیوم غنی شده برای مصارف نظامی، تولید کند."

این اظهارات آقای کلپر در متنی آماده‌ شده برای ارائه در نشست کمیسیون اطلاعاتی سنای آمریکا منتشر شده است.

"احتمال حمله ایران به منافع آمریکا"

آقای کلپر همچنین گفته است که به باور سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، ایران مایل به دست زدن به حمله‌های تروریستی در داخل خاک آمریکا یا به منافع این کشور و متحدانش در خارج از آمریکاست.

در اکتبر گذشته دولت آمریکا اعلام کرد که ایران در توطئه ناموفق ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن دست داشته است.

ایران این اتهام را رد کرده است، ولی آقای کلپر می‌گوید که این توطئه، اراده پرخاشگرانه جدید در سطوح عالی ایران را برای صدور مجوز حمله‌هایی علیه آمریکا نشان می‌دهد."

او گفته است: این توطئه "نشان داد که تعدادی از مقامهای رسمی ایران که احتمالا آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، هم از جمله آنهاست، در شرایط کنونی اراده بیشتری دارند تا در واکنش به اقدامات ایالات متحده که تهدیدآمیز تلقی می کنند، به حمله‌ای در آمریکا دست بزنند."

او اضافه کرده است: "ما همچنین نگران توطئه ایران علیه آمریکا یا منافع این کشور و متحدانش در خارج از آمریکا هستیم."

آقای کلپر در عین حال گفته است که جاسوسی از سوی چین، روسیه و ایران همچنان مهم‌ترین تهدیدهای آمریکا در سال‌های آینده خواهد بود.

او اضافه کرده است: "عملیات اطلاعاتی ایران علیه آمریکا، از جمله توانمندی‌های سایبری آن، در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است."



:: برچسب‌ها: اروپا , دوچرخه , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، 'مصطفی امید قائمی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: قرار بود، امروز هفت درصد از سهام شركت ذوب آهن اصفهان در بازار دوم فرابورس عرضه شود، اما به دلیل آن كه تنها 150 میلیون سهم آن به فروش رفت این معامله باطل شد.

وی گفت: باید در معاملات امروز فرابورس، بیش از نیمی از سهام ذوب آهن به فروش می رفت، اما این امر تحقق نیافت تا معامله این سهم ابطال شود.

وی اظهار داشت: شركت ذوب آهن دو بار در سال های 84 و 86 در بورس تهران درج شد، اما به دلیل برخی مشكلات عرضه اولیه آن صورت نگرفت.

امید قائمی خاطر نشان كرد: سهام ذوب آهن با وجود برخی مشكلات در صورت های مالی و صندوق بازنشستگی آن، آماده عرضه در فرابورس شد كه متاسفانه این معامله به دلیل به حد نصاب نرسیدن ابطال شد.

وی گفت: برای عرضه مجدد سهام ذوب آهن، این شركت باید اطلاعات مالی سال 91 خود را به بورس اعلام كند.

وی افزود: در معاملات امروز فرابورس، 550 میلیون سهم ذوب آهن در بازار دوم این شركت عرضه شد، اما تنها 150 میلیون سهم آن به فروش رفت تا در نهایت این معامله باطل شود.

اقتصام** 9141/1594



:: برچسب‌ها: ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

'كامران قدكچیان' روز چهارشنبه درباره ساخت این تله فیلم به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: در این فیلم تلویزیونی ' اسماعیل شنگله ' جایگزین 'محمد مطیع' شده است و سیروس اسنقی و كتانه افشاری نژاد نیز در آن نقش آفرینی می كنند.

وی درباره علت كنار هم قرار گرفتن چنین تركیبی از بازیگران برای این فیلم گفت: با توجه به اتفاقات داستان و این كه شنگله سابقه تدریس دارد، بهترین گزینه برای ایفای نقش معلم بود.

وی افزود: اسنقی و افشاری نژاد از بازیگران خوب عرصه تئاتر هستند كه می توانند وقت و تمركز كافی برای این فیلم بگذارند.

به گفته كارگردان تله فیلم 'مرد و جاده' درصد بالایی از داستان این فیلم در جاده می گذرد و داستان آن درباره یك معلم و شاگرد قدیمی است كه بعد از سال ها با هم در مسیری مشترك همراه می شوند؛ برخورد نامناسب و مشكلاتی كه معلم در جوانی داشته است باعث شده كه این شاگرد به نوعی عقده ای تربیت شود. در طول راه بر مبنای همین مساله اتفاقات و مسائل زیادی برای آن ها پیش می آید كه باعث می شود در نهایت هر دو به اشتباهات گذشته خود پی ببرند.

قدكچیان گفت: در این فیلم از فلش بك هایی كاملا متفاوت و بدیع كه تا به حال در سینمای ایران تجربه نشده، استفاده خواهیم كرد كه برای مخاطب جذاب و غافلگیركننده است.

كارگردان تله فیلم ' مرد و جاده' درباره مدت زمان تصویر برداری این فیلم هم گفت: برنامه ریزی برای تصویربرداری در 20 جلسه بود اما احتمال دارد با توجه به شرایط آب و هوایی كار تصویربرداری بیش از پیش بینی به طول انجامد.

قدكچیان از رودابه ایزدی به عنوان نویسنده نام برد و نیاز اسماعیل پور و مصطفی حاجی قاسمی آن را بازنویسی كرده اند.

كامیار فاروقی فیلمبردار، امیر ترابی طراح چهره پردازی، كامران قدكچیان تدوینگر این تله فیلم هستند كه برای گروه كودك و نوجوان مركز سیمافیلم تهیه می شود.

فراهنگ 2025**1588



:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

مسوول كمیته بیس بال هیات انجمن های ورزشی استان كرمان در این باره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این رقابت ها با حضور چهار تیم كرمان، بوشهر، البرز و گیلان تا روز جمعه (پس فردا) در ورزشگاه شهید سلیمی كیا شهر كرمان ادامه دارد.

'مهدی بهرامپور' خاطرنشان كرد: در مجموع، شش مسابقه به صورت دوره ای برگزار می شود و قهرمان این رقابت ها مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: 12 تیم در مرحله مقدماتی این رقابت ها در دو منطقه شمال و جنوب كشور با یكدیگر به رقابت پرداختند كه این چهار تیم به مرحله نهایی صعود كردند.

بهرامپور افزود: سه داور كرمانی و یك داور از تهران، كار قضاوت مرحله نهایی مسابقه های بیس بال قهرمانی باشگاه های ایران

را بر عهده دارند.

وی گفت: در پایان این رقابت ها، افراد برتر تیم ها به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

مسوول كمیته بیس بال هیات انجمن های ورزشی استان كرمان بیان كرد: تیم ملی بیس بال مردان ایران برای شركت در مسابقه های بیس بال قهرمانی آسیا كه فروردین ماه سال آینده در پاكستان برگزار خواهد شد، آماده می شود.ك/3

7443/8154

1589



:: برچسب‌ها: مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()