نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شركت نفت وگاز پارس روز سه شنبه به نقل از تورج جهان آرا یادآورشد: پیش از این حداكثر سود اوراق مشاركت ریالی دركشور 17 درصد بود.

وی افزود: با انتشار اولین بلوك از اوراق مشاركت ریالی برای تامین سرمایه مورد نیاز طرح توسعه فازهای باقیمانده میدان گازی پارس جنوبی، علاوه بر سرمایه گذاری برای افزایش برداشت از سهم ایرانی این مخزن مشترك، برای نخستین بار امكان سرمایه گذاری سودآوروسازنده هموطنان ایرانی در توسعه بخش بالا دستی صنعت نفت و گاز ایران اسلامی فراهم می شود.

مدیر امورمالی شركت نفت و گاز پارس اضافه كرد: عرضه اوراق مشاركت توسعه میدان گازی پارس جنوبی از روز شنبه هفته آینده در شعب منتخب بانك های تجارت و ملت در سراسر كشور آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه سود علی الحساب اوراق مشاركت ریالی به صورت روزشمار محاسبه و در دوره های سه ماهه پرداخت می شود، افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده نرخ بازخرید این اوراق پیش از سررسید در سال اول 18 درصد و از سال دوم 5/19درصد، معاف از مالیات و قابل بازخرید در همه شعب بانك عامل است.

جهان آرا بیان كرد: با توجه به نرخ سود بسیار جذاب این اوراق، پیش بینی می شود فروش این اوراق با استقبال خوب مردم رو به رو شود.

وی گفت: همچنین تفاوت نرخ سود قطعی و علی‌الحساب اوراق مشاركت داخلی نیز حداكثر پنج ماه بعد از تاریخ سررسید نهایی اوراق از سوی ناشر، محاسبه و به دارندگان برگه تسویه حساب نهایی پرداخت می‌شود.

دولت برای جذاب شدن سرمایه گذاری در طرحهای ملی، بانك مركزی سیاست های جدید پولی، مالی و بانكی كشور را در 5 بهمن ماه امسال ابلاغ كرد كه بر اساس آن نرخ سود اوراق مشاركت به 20 درصد و نرخ سود سپرده گذاری بانكی نیز تا سقف 20 درصد افزایش یافت. ك/1

8129/539



:: برچسب‌ها: دختر , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

امام حسن عسكری(ع) یازدهمین پیشوای شیعیان، در سال 232 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود. پدر بزرگوار ایشان 'امام هادی(ع)' و مادر ارجمندشان 'حدیث' بود.

كنیه ایشان ابومحمد و از القاب آن امام همام ابن رضا، زكي، خالص، صامت، سراج، خاص و عسكری است.

امام حسن عسكری(ع) دوران كودكی خویش را در سامرا سپری كرد و تحت تربیت پدر آماده رسالتی سنگین شد اما در 22 سالگی پدر را از دست داد و امامت را به مدت شش سال بر عهده گرفت.

دوران امامت امام حسن عسكری(ع) همزمان با جور و بی عدالتی خلفای عباسی چون متوكل، منتصر، مستعین، معتز، مهتدی و معتمد عباسی بود.

حاكمان عباسی در دوران خلافت خود با اعمال فشار و محدودیت نسبت به امامان سعی می كردند هماره موانعی را برای توقف رسالت دینی و تاریخی آنها ایجاد كنند و این محدودیت ها در دوران امام حسن عسكری(ع) به اوج خود رسید و شدت بیشتری یافت.

خلفای عباسی كه بر طبق روایات گوناگون از وجود مهدی موعود فرزند امام حسن عسكری(ع) می ترسیدند، پیوسته مراقب زندگی امام بودند و لحظه ای از آزار و اذیت دریغ نمی كردند و برای بقا خلافت خود امام حسن عسكری(ع) را به زندان افكندند.

اما امام (ع) از راه های مختلف با مردم ارتباط برقرار می كرد و امامت فرزندشان امام زمان(عج) را به آنها نوید می داد و آنها را برای عصر غیبت آماده می كرد.

فعالیت های امام برای آماده كردن مردم به جهت حضور امامی غایب با عنایت الهی، سبب خشم خلفای عباسی شد به گونه ای كه آنان از هر تلاش برای مخدوش ساختن چهره ایشان مضایقه نمی كردند اما این اعمال هر روز بر جایگاه معنوی امام(ع) می افزود.

ازقول این حضرت روایات بسیاری مطرح كردند كه از جمله آنها می توان به دو روایت زیر اشاره كرد:

- هركس بر مركب باطل سوار شود، در سرزمین پشیمانی فرود خواهد آمد.

- دو خصلت، بالاترین اوصاف است: ایمان به خداوند و سودمند بودن برای برادران دینی.

معتمد عباسی كه از نفوذ معنوی امام حسن عسكری(ع) می ترسید و وجود ایشان را زنگ خطری برای زوال حكومت خویش می دید، سرانجام ایشان را در هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری در توطئه ای مسموم و به شهادت رساند.

آرامگاه آن حضرت در سامرا میعادگاه عاشقان اهل بیت است.

اینك در سالروز شهادت این مطهرترین انسان زمان، عاشقان ولایت و امامت دست دعا به سوی ذات احدیت بلند می كنند و با شفاعت جستن از این امام همام فریاد برمی آورند كه ما دل در هوای فرزند تو، امام زمان، امام مستضعفان و دوازدهمین خورشید ولایت داریم تا با نفس گرم و روحانیش عدالت و آزادگی را نوید دهد؛ پس شفاعت كن كه با ظهور نورانی خود گم كردگان راه را راهبر و درماندگان را فریادرس باشد.

تو ظهور پسر خویش طلب كن ز خدا / چون كه مقبول خداوند، دعای تو بُوَد

اطلاع**9128**9131**



:: برچسب‌ها: کلیسا , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

11 بهمن 1359

گروگان های آمریكایی آزاده شده در گفتگو با رسانه ها از رفتار دانشجویان مسلمان پیرو خط امام ابراز رضایت كردند.

آنان در سی‌ام دی ماه سال 1359پس از گذشت 444 روز، كه توسط دانشجویان پیرو خط امام در لانه جاسوسی آمریكا در تهران به گروگان گرفته شده بودند، آزاد شدند.

11 بهمن 1357

جمع زیادی از شیعیان لبنان با ارسال نامه‌ای به مراجع قم اعلام كردند حاضرند در كنار ملت ایران با رژیم پهلوی مبارزه كنند و در این راه به شهادت برسند.

11 بهمن 1357

ساعت 5/3 بعد از نیمه شب 'امام‌خمینی'(ره) با یك فروند هواپیمای ایرفرانس فرودگاه پاریس را به مقصد تهران ترك كردند ، همزمان میلیونها استقبال كننده در مسیر حركت 'امام‌‌خمینی'(ره) در انتظار دیدار ایشان بودند.

11 بهمن 1357

دولت اعلام كرد فردا به مناسبت فرود هواپیمای امام خمینی(ره)، فرودگاه مهرآباد از اول صبح تا ساعت 11صبح به روی سایر هواپیماها بسته است.

11 بهمن 1357

'امام خمینـی'(ره) قبل از تـرك فرانسه در پیامـی از مهمان نوازی مردم و دولت فرانسه بـه ویژه اهالی دهكده نوفل لـوشاتـو تشكر كردند.

11 بهمن 1357

امام(ره) قبل از حركت به سوی ایران به نزدیكان خود فرمودند: 'من بیعت خود را از شما برداشتم ما به طرف كار بزرگی می رویم شما هم جانتان را به خطر نیندازید.'

11 بهمن 1357

از طرف كمیته برگزاری مراسم استقبال اطلاعیه ای انتشار یافت و در آن مقررات و ضوابط استقبال تشریح شد.

11 بهمن 1357

میلیون ها نفر از مردم شهرستان ها برای استقبال از امام (ره) وارد تهران شدند.

11 بهمن 1357

بیش از یك هزار و 200 آمریكائی با سه هواپیمای نظامی تهران را به مقصد كشور خود ترك كردند.

11 بهمن 1357

'شاپوربختیار' گفت: دولت نمی تواند تحمل كند كه هزاران نفر همه روزه آشوب و اغتشاش در مدارس و دانشگاه ها، به راه بیندازند و دولت با آنها برخورد نكند.

11 بهمن 1357

در تهران و شهرستانها بیشتر مردم در خیابان ها حضور مداوم دارند، فرماندار نظامی تهران نیز اجتماعات را به مناسبت ورود امام خمینی(ره) به ایران، به مدت سه روز آزاد اعلام كرد.

11 بهمن 1357

رادیو كلن آلمان پیرامون مسائل ایران گفت: یگانهای نیرومند نظامی به پایتخت منتقل شدند، تانك ها و زره پوش ها در خیابانهای مهم تهران به راه افتادند. شهر تهران صددرصد حالت جنگی به خود گرفت و نمایش قدرت به روی صحنه آمده است.

11 بهمن 1357

'شاپوربختیار' طی مصاحبه ای با رادیو بی بی سی گفت كه با هرگونه كوشش در جهت ایجاد دولتی دیگر شدیداً مقابله می كند.

11 بهمن 1355

آیت الله غلامرضا محمدی انجدانی دراراك دیده ازجهان فروبست . او مدتی عهده دارمدیریت حوزه علمیه اراك و همچنین امامت جمعه این شهر بود.

11 بهمن 1343

كابینه 'امیرعباس هویدا' از مجلس شورای ملی رأی اعتماد گرفت.

11 بهمن 1335

لوله‌كشی نفت اهواز به پایان رسید. طول این لوله 1200 كیلومتر و هزینه آن نیز 12 میلیون پوند اعلام شد.

11 بهمن 1296

لنین رهبر حكومت بلشویكی روسیه ، بدنبال به رسمیت شناختن حكومتش توسط ایران، اعلام كرد قشون روس كه قبلا قسمتی از خاك ایران را اشغال كرده بود، به زودی خاك ایران را ترك می كند.

11 بهمن 1267

امتیاز تأسیس بانك شاهنشاهی ایران با دخالت سر درومندولف وزیر مختار انگلیس درتهران به بارون ژولیوس دورویتر واگذار شد.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: زن , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

'جلال محمدی'، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر بارش برف، كه از بامداد امروز شروع شده تردد در این محور به كندی صورت می گیرد.

وی تاكید كرد: رانندگانی كه قصد تردد در این مسیر را دارند باید وسایط نقلیه خود را به زنجیر چرخ و دیگر وسایل ایمنی مجهز كنند.

رییس اداره راه و ترابری مهاباد اظهار كرد: دو راهدارخانه در محور مهاباد - سردشت و در روستاهای 'كیتكه' و 'كله گاوی' مستقر هستند كه عملیات برفروبی و نمك پاشی این محورها را انجام می دهند.

وی افزود: یك راهدارخانه راه روستایی نیز در روستای 'میرسه' فعال می باشد و به طور كلی امكان اسكان موقت مسافران در تمامی راهدارخانه ها وجود دارد.

محمدی اضافه كرد: در سال جاری بیش از 15هزار تن شن و 850تن نمك خریداری شده كه در بین راهدارخانه های شهرستان توزیع شده است.

در محور مهاباد - سردشت به طول110كیلومتر دو گردنه سخت گذر و كوهستانی 'جواله رشان' و 'زمزیران' وجود دارد.

7512/645/245



:: برچسب‌ها: کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، در چارچوب رقابت های مرحله حذفی لیگ دسته یك بسكتبال با ویلچر، روز سه شنبه چهار دیدار در شهرهای شیراز و قزوین برگزار شد و نتایج زیر بدست آمد:

جانبازان فارس 52 / لوبون آمل 62 (دور رفت)

جانبازان فارس 38 / لوبون آمل 44 (دور برگشت)

فیروز قزوین 64 / بهزیستی هرمزگان 58 (دور رفت)

فیروز قزوین 60 / بهزیستی هرمزگان 56 (دور برگشت)

به این ترتیب تیم های لوبون آمل، فیروز قزوین، آسایشگاه شهید فیاض بخش مشهد و پگاه فارس به عنوان چهار تیم برتر دسته یك، به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

1346 / 1589



:: برچسب‌ها: نیویورک , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

قاسم كیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، افزود: با توجه به توانایی تیم ها فكر می كنم باید از عملكرد سه نماینده كشورمان در مسابقات غرب آسیا راضی باشیم.

وی ادامه داد: مهرام در میان تیم های ایرانی عملكرد بسیار خوبی داشته است و توانست در تمام دیدارهای خود قدرت بسكتبال ایران را نشان دهد.

كارشناس بسكتبال ایران گفت:دو تیم دیگر ما نیز با توجه به پتانسیلی كه دارند عملكرد خوبی داشته اند و نباید آنها را با مهرام مقایسه كنیم.

وی تصریح كرد: تیم مهرام به اعتقاد من بیشترین شانس را برای قهرمانی در غرب آسیا دارد و امیدوارم كه نماینده كشورمان به این موفقیت برسد.

وی در خصوص عدم موفقیت ذوب آهن و پتروشیمی در مسابقات غرب آسیا، اظهار داشت: تیم های دیگر حاضر در این مسابقات پیشرفت زیادی نكرده اند اما تیم های ما در این فصل با قدرت روانه مسابقات نشده اند و این دلیل اصلی افت این دو تیم است.

9118/1647



:: برچسب‌ها: فرمت مربع , فوتبال , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

هفته نامه فرانسوی اكسپرس نوشت: نخست وزیر تركیه گویی منتظر قانون مجازات انكار نسل كشی ارامنه برای مقابله به مثل در زمینه اقتصادی و دیپلماتیك علیه فرانسه بود. رجب طیب اردوغان كه اقدام پارلمان فرانسه را نژادپرستانه، پوچ و توخالی برای تركیه خوانده، ابراز امیدواری كرده است كه فرانسه اشتباه خود را جبران كند. دولت تركیه از اعمال گام به گام تحریم ها علیه فرانسه سخن گفته و اینكه حتی یك گام هم عقب نشینی نخواهد كرد. تركیه هنوز در دوران صبر و شكیبایی است.

**واكنش تركیه به اقدام فرانسه

-----------------------------------

به گزارش روزنامه لوموند، به محض تصویب قانون مجازات انكار نسل كشی ارامنه، تركیه نخستین تحریم ها را علیه فرانسه به اجرا گذاشت. اردوغان از تحریم های سیاسی و نظامی خبر داد. سفیر تركیه در پاریس برای توضیح احضار شد و تمام دیدارها و ملاقات های دو جانبه به حالت تعلیق در آمد. همچنین نشست تجاری فرانكو ـ تركیه نیز كه برای ژانویه 2012 پیش بینی شده بود، لغو شد. در زمینه نظامی هم، فرانسوی ها برای هر بار پرواز در حریم هوایی تركیه باید مجوز عبور بگیرند! كشتی های فرانسوی نیز در بنادر تركیه چندان مورد استقبال قرار نمی گیرند. توقف گاه های نمادین ـ مانند توقفگاه كشتی 'فرمانده بیروت' در نوامبر گذشته ـ تخریب خواهند شد.

لوموند می نویسد: هر تصمیمی در باره این لایحه به طور قطع كیفیت بیانیه های آینده دولت تركیه را رقم خواهد زد. هیچ تحریم اقتصادی تا این لحظه از سوی دولت تركیه اتخاذ نشده است. البته 'ظفر چاغلایان' وزیر اقتصاد تركیه كه در عربستان به سر می برد، این فرضیه را رد كرده است، اما احتمال افزایش واكنش های شخصی و متعصبانه وجود دارد.

لوموند در توضیح این مطلب آورده است: آشپزهای رستوران های تركیه نیز محصولات فرانسوی را تحریم كرده اند. انجمن 'تیو در'(Tiv Der) به عنوان گروهی نزدیك به سازمان جوانان حزب جنبش ملی تركیه 'گرگ های خاكستری'(كه یك گروه افراطی و تروریستی است) نیز فراخوانی مبنی بر تحریم فرانسه منتشر كرده اند. این در حالی است كه 'بیندوی پالاندوكن' رییس اتحادیه صنعتگران و تجار تركیه، در مراسم دور انداختن نمادین چند محصول فرانسوی شركت كرد! شهردار آنكارا، 'ملیح گوكچك' نیز دستور لغو سفارش حدود 100 اتومبیل الكترونیكی رنو فلوئنس؛ ساخته شده توسط كاگران ترك كارخانه بورسای تركیه را صادر كرد. رییس پلیس ملی تركیه نیز قرارداد منعقد شده میان این اداره با شركت پژو را لغو كرد: ممنوعیت استفاده از خودروهای فرانسوی برای افراد عالیرتبه دولتی.

به گزارش لوموند، حتی صاحب رستوران مجللی با نام فرانسوی 'Les Pêcheurs'(ماهیگیران) در منطقه ترابیا در بسفر تركیه از تغییر نام این رستوران خبر داده است! موج تحریم محصولات فرانسوی در فضای سایبری تركیه نیز در جریان است. روزنامه فرانسوی لیبراسیون نیز از حمله هكرهای ترك زبان به سایت های مهم فرانسه همچون سایت دولت و بانك ها خبر داد و نوشت: به زعم هكرها، هنگامی كه ساركوزی برای كسب رأی، دروغ می گوید، عمداً و آگاهانه روابط دوستانه تركیه ـ فرانسه را مسموم می كند.

لوموند ادامه می دهد كه بحران در روابط تركیه ـ فرانسه پیامدهای بیشتری در عرصه سیاسی خواهد داشت. آنكارا نیز با متهم كردن فرانسه به نسل كشی الجزایر درصدد تلافی جویی بر آمده است. اگرچه بوتفلیقه رییس جمهور الجزایر از تركیه خواست با خون شهدای الجزایر تجارت نكند.

این روزنامه فرانسوی در گزارش خود آورده است: گرچه فرانسه و تركیه دو كشوری بودند كه تا چندی پیش در كنار هم، به شدت از استقرار یك منطقه حائل در شمال سوریه ـ برای استقرار پناهندگان ـ حمایت می كردند، اما تركیه درنظر دارد از طریق سفارتخانه های خود در 30 كشور آفریقایی جنایات فرانسه و قتل عام مردم بومی این قاره را به نمایش بگذارد. البته این لیست كمی طولانی است و دیپلمات های تركیه را مدتی مشغول خواهد كرد: الجزایر؛ ماداگاسكار و حتی بامیلكه ها در كامرون.

در این میان، آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه ضمن اعلام مخالفت خود با تصویب اولیه این قانون از سوی سنا، بر اهمیت نقش تركیه در دیپلماسی منطقه ای تأكید كرد.

**مناقشه تركیه ـ فرانسه؛ خبری خوش برای بشار اسد

-------------------------------------------------------------

لوموند با تأكید بر اینكه مناقشات میان فرانسه و تركیه به طور قطع بر سابقه همكاری های عمیق این دو كشور تأثیر منفی خواهد داشت، می نویسد: تركیه برای انزوای دیپلماتیك فرانسه در كل خاورمیانه تلاش می كند. عبدالله گل، رییس جمهور تركیه نیز پیشنهاد كرده است كه فرانسه از گروه مینسك خارج شود.

شبكه تلویزیونی 'TF1' فرانسه نیز اعلام كرد: تركیه علیرغم تهدیدهای قبلی همچون فراخواندن سفیرش از فرانسه، به نظر می رسد كه سعی در آرام كردن اوضاع دارد. البته تا پیش از امضای متن لایحه از سوی ساركوزی، تركیه هیچ اقدام تلافی جویانه ای نخواهد كرد. البته اردوغان پیش تر نیز علیه تصمیمات سنا درباره مجازات انكار نسل كشی ارامنه سر و صدا به راه انداخته بود، اما برخلاف آنچه می توان تصور كرد، وی تاكنون از اقدامات و پاسخ های عینی و ملموس سخن نگفته است. برای پی بردن به نیت اصلی تركیه برای واكنش به این قانون باید تا زمان امضای آن از سوی ساركوزی تا یك هفته دیگر منتظر ماند. الیزه تأیید كرده است كه وی این كار را خواهد كرد!

**قانون سنا و سرنوشت 400 شركت فرانسوی در تركیه

-------------------------------------------------------------

این شبكه تلویزیونی در گزارش خود تأكید می كند: فراتر از لغو تمام موافقتنامه های دو جانبه نظامی و یا فرهنگی بین تركیه و فرانسه، اصلی ترین تهدید، باقی ماندن شبح اقدامات تلافی جویانه بر سر بخش اقتصادی به ویژه علیه شركت های فرانسوی مستقر در خاك تركیه (حدود 400 شركت) است. گرچه بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی، یك دولت نمی تواند به طور رسمی علیه محصولات كشوری دیگر اعلام تحریم نماید.

براساس این گزارش، در سال های 2001 و 2006 نیز مشابه چنین حركت هایی صورت گرفت، اما جامعه مدنی تركیه امسال كینه جوتر از سال های گذشته به نظر می رسد. به عبارت دیگر ممكن است شركت های تركیه ای سرمایه گذاری در فرانسه را نیز متوقف كنند. البته دولت اردوغان اعلام كرده است كه تركیه سال 2011 دیگر تركیه سال 2001 نیست و اكنون خود را بسیار قوی تر می داند. رجب طیب اردوغان كمتر از دو هفته فرصت دارد تا خود را آماده كند و یا به پیشنهاد ساركوزی 'منافع مشترك دو كشور را در تصمیمات خود درنظر بگیرد'!

**آیا تركیه هم تاوان خواهد داد؟

----------------------------------

در گزارش'TF1' كه بر روی سایت خبری این شبكه تلویزیونی انتشار یافته، آمده است: این افزایش تنش ها به نفع چه كسی است؟ قطعا به نفع هیچكس؛ فرانسه پنجمین شریك تجاری تركیه است و تركیه یازدهمین شریك تجاری فرانسه! در مجموع در سال 2011 حجم مبادلات دو كشور 7 و 11 میلیارد دلار بود. قطعا پیامدهای مجازات شركت های فرانسوی مستقر در خاك تركیه از طریق تحریم آن ها و یا دور كردن از بازارهای دولتی و خصوصی، متوجه 70 هزار كارگر ترك كه در این كارخانه ها مشغول كار هستند نیز خواهد شد.

تحریم محصولات فرانسوی همچنین موجب منع فروش آن ها از سوی بسیاری از تجار خواهد شد. البته تركیه نباید فراموش كند كه نخستین گزینه برای گردشگران فرانسوی است كه بعد از انقلاب های مصر و تونس به سمت این كشور سرازیر شدند.

و سرانجام پیامدی كه بیش از فرانسه برای تركیه آزاردهنده است؛ تلاش و مذاكره تركیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا است كه در حال حاضر سرسخت ترین مخالف آن فرانسه است. این شرایط بدترین زمان برای این دو كشور عضو ناتو است كه هر دو در رأس پرونده سوریه هستند.

**تركیه، لحن ملایم تر از حد انتظار

--------------------------------------

نشریه فرانسوی 'لوتلگرام'، در این باره نوشت: گرچه اردوغان اقدام سنای فرانسه را 'تبعیض آمیز' و 'نژادپرستانه' و از دید دولت تركیه پوچ و توخالی خواند و از كاهش سطح روابط سیاسی كشورش با فرانسه در سطح كاردار خبر داد، اما ابراز امیدواری كرد كه متحد وی در قلب ناتو و شریك استراتژیك تجاری و سیاسی اش، اشتباه خود را جبران كند! در واكنش به این اقدام، آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه نیز تركیه را به حفظ آرامش و خونسردی فراخواند.

'سرگئی سركیسیان' رئیس جمهور ارمنستان نیز از دولت فرانسه برای این اقدام قدردانی كرد و آن را یك روز تاریخی برای ارامنه سراسر جهان نامید. در مقابل ترك زبان های جمهوری آذربایجان نیز كه بر سر قره باغ علیا با ارمنستان درگیرند این لایحه را رد كردند.

**كشتار ارامنه بیشتر یك موضوع انتخاباتی است!

-------------------------------------------------------

به گزارش روزنامه فرانسوی فیگارو، با نزدیك شدن به انتخابات ریاست جمهوری 2012 فرانسه احزاب اصلی حاضر در این رقابت های انتخاباتی در پی وضع قانونی مبنی بر به رسمیت شناختن كشتار ارامنه هستند، البته این تلاش به سال 2001 باز می گردد. یعنی 6 سال پیش از انتخاب ساركوزی به ریاست جمهوری فرانسه. البته در دسامبر گذشته نیز كه بحث مربوط به كشتار ارامنه مطرح شد، اردوغان، ساركوزی را متهم كرد كه وی می خواهد رأی 500 هزار ارمنی فرانسه را به دست آورد و حتی از این میزان هم نمی گذرد.

بر اساس محتوای یك تلگرام دیپلماتیك در ماه می 2007، كه ویكیلیكس در سال 2010 آن را منتشر كرد؛ 'ژان دیوید لویت'، مشاور دیپلماتیك رییس جمهور وقت، به همتایان ترك خود اطمینان داد كه 'ساركوزی به شما اطمینان می دهد كه مرگ لایحه كشتار ارامنه در مجلس سنا فرا رسیده است.'

'سرگئی لاگوش'، سناتور حزب سوسیالیست در سنای فرانسه نیز این اقدام را یك مانور سیاسی خواند و گفت كه 'شمار زیادی از نمایندگان سنا طرفدار ورود تركیه به جامعه اروپا هستند.'

فیگارو همچنین از خرسندی 60 هزار ارمنی مقیم تركیه اشاره كرده و می نویسد آنان از ترسشان شادمانی خود را پنهان و سكوت كرده اند. آنان معتقدند در تاریخ دست كاری شده تركیه، دانش آموزان در مدارس می آموزند كه این ترك ها هستند كه توسط ارامنه قتل عام شده اند!

فیگارو نوشت: اردوغان با 'كثیف و خونین' توصیف كردن گذشته استعماری فرانسه، گفت: چنانچه مجمع ملی فرانسه به تاریخ علاقمند است، می تواند وقایع رخ داده در آفریقا به ویژه رواندا و الجزایر را مطالعه كند.

**چرا ساركوزی آماده نزاع با تركیه است؟

----------------------------------------------

فیگارو می نویسد: ساركوزی می خواهد در این زمینه گوی سبقت را از همتای پیشین خود 'ژاك شیراك' نیز كه ترك ها را به بازنگری در تاریخ نسل كشی ارامنه فراخوانده بود، برباید! او همچنین خود را ملزم می داند تا با این كار به مخالفان خود به رهبری فرانسوا اولاند، رقیب انتخاباتی وی كه در آغاز سال نسل كشی را مردود خوانده بود، پاسخ دهد.

در هر حال ساركوزی باید این كار را بدون افتادن در دام اختلاف با ملت بزرگ تركیه انجام دهد. رییس جمهور فرانسه همچنین تهدید كرده است كه اگر تركیه روندی صلح آمیز در روابطش با فرانسه اتخاذ نكند و به گونه ای از در آشتی در نیاید، لایحه مصوب سنا را امضا خواهد كرد و اگر تاكنون عملی انجام نداده، به واكنش های بهتر تركیه امیدوار است.

**مورخان فرانسوی، مخالف قانون مجازات انكار نسل كشی ارامنه

-------------------------------------------------------------------------

فیگارو در بخش دیگری از گزارش خود به تشریح واكنش مورخان فرانسوی در برابر تصویب قانون نسل كشی ارامنه در سنای این كشور پرداخته و می نویسد: حتی زمانی كه سنا در حال بررسی تصویب این قانون بود، بسیاری از محققان و پژوهشگران مخالفت خود را با این 'دخالت قوه مقننه در تاریخ' اعلام كردند.

بر اساس این گزارش، 'پی یر نورا' مورخ مشهور فرانسوی پیش از تصویب این قانون با تأكید بر اینكه 'نوشتن تاریخ كار سیاستمداران نیست' اعلام كرده بود كه هیچ نكته مثبتی در آن نمی بیند.

به زعم مورخان فرانسوی، تصویب یك قانون در فرانسه كه موضوع آن حتی مربوط به تاریخ ملی این سرزمین هم نیست، مشكل ساز خواهد بود.

'ژیل مانسرون' دیگر مورخ مشهور فرانسوی كه معتقد است هدف اصلی از بازطرح موضوع تاریخی كشتار ارامنه مقاصد سیاسی است، می گوید: 'آیا این قانون تمام جرایم رخ داده در جهان را شامل می شود؟ جنایات مرتكب شده از سوی كمونیست ها در روسیه و یا قتل عام هندی ها در آمریكا؟' وی تأكید می كند: 'از یك سو تمام احزاب چپ و راست به دلایل انتخاباتی و جذب آراء ارامنه حمایت خود را از تصویب این قانون اعلام كرده اند و ازسوی دیگر الیزه می تواند از این قانون به منظور اعمال فشار بر تركیه و نیز توجیه عدم تمایلش برای پیوستن این كشور مسلمان به اتحادیه اروپا استفاده كند.

به زعم مانسرون، 'هیچیك از قوانین مشابهی كه تاكنون در فرانسه به تصویب رسیده اند، تا این اندازه بی پایه و اساس نبوده اند. تصویب قانون مجازات انكار نسل كشی یهودیان در سال 1990 موسوم به 'قانون گیسوت' در فرانسه شاید به دلیل این كه پدیده یهودی سیتزی در این كشور ریشه ای تاریخی دارد، و هنوز هم قابلیت آن را دارد كه دوباره شكل بگیرد، و هوشیاری ویژه برای مقابله با آن را می طلبد، توجیه پذیر باشد، اما هیچ مشكلی در زمینه نژادپرستی و ارمنی ستیزی در این كشور وجود ندارد تا نیاز به تصویب قوانینی به منظور حفظ امنیت ارامنه در فرانسه باشد!

**تاریخ، تنها منبع مورد بحث است!

---------------------------------------

به گزارش فیگارو، در این میان هستند مورخانی كه رادیكال ترند و هرگونه تصویب قوانین یادبود را رد می كنند. در همین راستا، 'كریستین دلپورت' دیگر مورخ فرانسوی می گوید: 'ما مخالف یك تاریخ رسمی و قراردادی هستیم و معتقدیم كه نباید هیچ مانعی بر سر راه مورخ ایجاد كرد، اما زمانی كه موضوعی به شكل یك قانون در می آید، خطر پیگرد قانونی برای پژوهشگران و مورخان وجود دارد. تاریخ، پیش از هر چیز منبعی برای بحث و بررسی است و باید در فضای دموكراسی باقی بماند.'

در سال 2006، 19 مورخ فرانسوی طوماری را امضا كردند و در آن خواستار لغو قوانین مختلفی از جمله قانون 'گیسوت'، قانون به رسمیت شناختن كشتار ارامنه و نیز قانون گنجاندن مبحث 'نقش مثبت استعمار فرانسه' در كتاب های درسی شدند. آنان در این طومار، به اصولی اشاره كردند؛ ازجمله 'تاریخ، كتاب اخلاق نیست. مورخ هیچ نقشی در ستایش و یا محكوم كردن ندارد، بلكه فقط توضیح می دهد و تشریح می كند. تاریخ، برده 'اخبار روز' نیست. تاریخ یك پرونده قضایی نیست.'

گذشته از لفاظی های دو طرف، كارشناسان معتقدند كه كشورهای اروپایی به تناوب نقش مخالفت با تركیه را به بهانه های مختلف عهده دار می شوند تا از هزینه های سیاسی آن بكاهند. زمانی اتریش این نقش را عهده دار می شود، زمانی آلمان، اكنون فرانسه و در آینده دیگران. تركیه نیز علیرغم سروصدای زیادی كه به راه انداخته فاقد توان كافی برای تحت فشار گذاشتن فرانسه است.

پژوهش**ز.ج**9123



:: برچسب‌ها: کنسرت , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز سه شنبه مركز اطلاع مركز اطلاع ‌رسانی و روابط ‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، 'حمیدرضا حاجی‌ بابایی' در كارگاه آموزشی سند تحول بنیادین، در مورد جایگاه ویژه انقلاب اسلامی ایران در بین ملت‌ های جهان، اظهار داشت: آنچه امروز با عنوان بیداری اسلامی در بین ملت ‌های مصر،‌ بحرین و لیبی ایجاد شده نتیجه اسلام‌خواهی انسان ‌ها و نشات گرفته از جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر آموزش و پرورش با تاكید بر اینكه اقتدار و سربلندی نظام مقدس اسلامی از طریق آموزش و پرورش امكان‌پذیر است، یادآور شد: آموزش و پرورش در تلاش است با اجرایی كردن سند تحول بنیادین به مطالبات رهبر معظم انقلاب تحقق بخشد.

حاجی بابایی درباره نقش آموزش و پرورش خاطر نشان كرد همانگونه كه امام خمینی(ره) بارها به تاثیرگذاری آموزش و پرورش در موفقیت دولت‌ها اشاره كردند، اگر آموزش و پرورش در یك كشور با تمام توان برای دستیابی به اهداف خود تلاش كند، مانند آن است كه كل آن دولت آن جامعه، برای رسیدن به اهداف خود تلاش كرده است.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینكه سند تحول آموزش و پرورش نتیجه پنج سال كار كارشناسی دانشمندان حوزه و دانشگاه است، تاكید كرد: این سند در شش ماه مطالعه در شورای عالی آموزش و پرورش و هشت ماه بررسی از سوی آموزش و پرورش، كمیسیون آموزش و تحقیقات شورای عالی انقلاب فرهنگی و كمیسیون حوزه علمیه قم و هشت ماه دیگر در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثمر نشسته است.

حاجی ‌بابایی نقشه جامع علمی كشور را یكی از مهم ‌ترین اسناد رسمی كشور عنوان كرد و گفت: نقشه جامع علمی كشور با نگاه به افق 1404 تدوین شده است و ایران باید در موعد تعیین شده به اولین رتبه علمی در سطح منطقه دست یابد.

اجتمام ** 1788 **1569**



:: برچسب‌ها: قرمز , خیابان , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، این نشست صبح امروز (سه شنبه) در محل فدراسیون ورزش های معلولان و جانبازان و با حضور 30 داور از سراسر كشور، مسوولان انجمن والیبال معلولان و جانبازان، معاونت فنی فدراسیون، رییس كمیته داوران و سازمان لیگ برگزار شد.

در این نشست، توضیحات كلی در خصوص داوری، كاستی ها و موانع پیش رو ارایه شد.

در پایان نیز داوران حاضر در نشست با حضور در محل تمرین تیم ملی والیبال نشسته، از نزدیك در جریان روند تمرینات ملی پوشان قرار گرفتند و عملكرد تعدادی از داوران نیز با قضاوت دیدار تمرینی ملی پوشان مورد ارزیابی قرار گرفت.

شایان ذكر است، نشست های هماهنگی و توجیهی داوران، برنامه ای ثابت است كه پیش از برگزاری رقابت های لیگ و نیز در فاصله بین آغاز نیم فصل جدید انجام می شود.

1346 / 1589



:: برچسب‌ها: زنده , شهرستان , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : gogos

'بیژن مقانلو' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان كرد: رقابت های انتخابی تیم امید تكواندو، سطح فنی بسیار خوبی داشت و دارای حساسیت بالایی بود.

مقانلو ادامه داد: حساسیت بالای این مسابقات سبب شد تا برخی مبارزات، زیبایی های لازم را نداشته باشد اما در كل از سطح فنی این رقابت ها رضایت دارم.

وی خاطرنشان كرد: در این رقابت ها 21 ورزشكار حضور داشتند كه در پایان، 12 تكواندوكار در هشت وزن، جواز حضور در اردوها را كسب كردند.

وی در مورد زمان آغاز اردوهای این تیم گفت: اردوها از امروز آغاز شد اما برگزاری مسابقات لیگ نقش جهان و لیگ برتر باعث شده تا مقداری در برنامه های آماده سازی تیم ناهماهنگی ایجاد شود.

مقانلو اظهار داشت: مرحله نخست اردوها در مجموعه ورزشی آزادی تهران در حال برگزاری است و سپس از اردوی آینده به خانه تكواندو نقل مكان می كنیم.

وی با اعلام این خبر كه تیم تكواندو امید در تورنمنت بین المللی هلند شركت می كند، گفت: پیش از پایان امسال در تورنمنت هلند به میدان می رویم تا شرایط نفرات را برای حضور در مسابقه های قهرمانی آسیا مورد ارزیابی قرار دهیم.

سرمربی تیم امید تكواندو ایران در مورد شكست نفرات نامدار در رقابت های انتخابی گفت: این مساله نشان می دهد تكواندوی ایران دارای پتانسیل بالایی است و ورزشكاران بی نام و نشان با انگیزه بالا به میدان می آیند و این در حالی است كه تكواندوكاران سرشناس هم باید برای حفظ جایگاه خود تلاش كنند.

مقانلو در پایان، اسامی نفرات دعوت شده به اردوی آماده سازی تیم امید تكواندو ایران را به شرح زیر اعلام كرد:

وزن اول: علی شاكری و حسین بیات

وزن دوم: یاسین اكبرنتاج

وزن سوم: داوود عبدالرضایی و رضا نادریان

وزن چهارم: علیرضا نصرآزادانی

وزن پنجم: فرزاد ذوالقدری

وزن ششم: بهزاد ایلخانی و مسعود حجی زواره

وزن هفتم: احمد محمدی

وزن هشتم: حسین تاجیك و سجاد مردانی.

3783 / 1589



:: برچسب‌ها: قدیمی , کریسمس , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()