موتورهای توربوفن در ایران طراحی و ساخته می شود
نوشته شده توسط : gogos

امیر سرتیپ دوم ' عبدالكریم بنی طرفی ' در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا با بیان این كه تحریم های كشورهای غربی بر ضد ملت ایران تاثیری نداشته است افزود: امروز ما در حال ساخت موتورهای توربوفن انواع هواپیماهای بدون سرنشین هستیم.

امیر سرتیپ بنی طرفی با تاكید بر این كه این موضوع خود یك تحول بزرگی در ساخت انواع پهپادها در كشور است خاطرنشان كرد: در مورد موتورهای توربوفن سنگین نیز طراحی های لازم كه كاملا بومی است، انجام شده و گام های بزرگی نیز در این زمینه برداشته شده كه امیدواریم در این زمینه نیز به نتیجه نهایی دست یابیم.

توربوفن نوعی موتور جت است كه در آن بخش بزرگی از هوای مكیده شده بدون رفتن به اتاق احتراق از روزنه انتهائی خارج می‌شود.

این نوع موتور برای سرعت‌های متوسط مناسب است و به‌همین دلیل موتور بیشتر هواپیما های جت مسافری توربوفن است.

نخستین موتور كاملا بومی توربوفن كه طراحی و ساخت آن توسط متخصصان متعهد ایرانی صورت گرفته، پیش از این در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی و با حضور مقامات لشكری و كشوری رونمایی شده است.

* توسعه صنعت هوایی زمینه ای برای توسعه كشورها است

جانشین سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع با بیان این كه توسعه صنعت هوایی در تمامی كشورهای جهان از جمله ایران موجب توسعه كشور در ابعاد مختلف از جمله در بخشهای اقتصادی، سیاسی و علمی می شود یادآور شد: صنعت هوایی با علوم و تجهیزات مختلفی كه یك هواپیما نیاز دارد از جمله ساخت باندها و 'تاكسی وی ها ' در ارتباط است.

امیر سرتیپ بنی طرفی اظهارداشت: صنعت هوایی به دلیل آن كه ساخت هواپیما از بخش ها و اجزای مختلف و متنوعی از جمله الكترونیك، سازه ها، تجهیزات بكار گرفته شده در آن و موتور بسیار پیچیده است، صنعتی بسیار اشتغالزا محسوب می شود و می تواند به كاهش نرخ بیكاری در كشور تا حد بالایی كمك كند.

* وظایف سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح

وی یادآور شد: سازمان صنایع هوایی مسوولیت راهبری توسعه صنعت هوایی كشور در زمینه نظامی، تجاری و غیرنظامی را بر عهده دارد و بر اساس نقشه راه تعیین شده برای 20 سال آینده و رسیدن به افق چشم انداز تا سال 1404 تعیین شده كه چه كار باید كند و برای رسیدن به این هدف چگونه گام بردارد.

جانشین سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح اظهارداشت: این سازمان در برخی از حوزه ها بخصوص در سازه های هوایی در این نقشه راه، جلوتر از زمان تعیین شده قرار دارد و بسیار خوب پیشرفت كرده است.

امیرسرتیپ بنی طرفی خاطرنشان كرد: طراحی و ساخت سازه های انواع هواپیماهااز جمله جنگنده بمب افكن ها كار بسیار پیچیده ای است كه امروز متخصصان ایرانی به دانش طراحی و ساخت این سازه ها نیز دست یافته اند.

* ساخت انواع تجهیزات دفاعی

جانشین سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با بیان این كه جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت تجهیزات دفاعی نیز در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد اظهارداشت: دلیل پیشرفت های ما در طراحی و ساخت انواع تجهیزات دفاعی، نیازهایی بود كه در دوران دفاع مقدس داشتیم.

امیرسرتیپ بنی طرفی خاطرنشان كرد:هرنوع سلاحی كه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیاز داشته باشند متناسب با تهدید دشمن طراحی و ساخته می شود و آنجایی كه كمبودی در سلاح وجود داشته باشد، عزم، همت، ایمان و اعتقاد ملت ما كمبودها را برطرف می كند.

وی یادآورشد: امروز در زمینه طراحی و ساخت موشكی نیز به خودكفایی كامل رسیده ایم و هیچ مشكلی در این زمینه نداریم كه البته خودكفایی در این زمینه نیز در جهت بازدارندگی در برابر تجاوز احتمالی هر دشمنی خواهد بود.

امیر سرتیپ بنی طرفی اظهارداشت: ایران همیشه در طول تاریخ ملتی قدرتمند بوده، برای این كه كسی به این كشور حمله و تجاوز نكند و امروز نیز ما در برابر هرگونه تجاوز احتمالی آمادگی خود را حفظ می كنیم كه این موضوع همان بازدارندگی است كه ما سالیان متمادی بر روی آن كار كرده و می كنیم.

وی اضافه كرد: مقام معظم رهبری، مسوولان نظام اسلامی و ملت ایران نیز همواره این موضوع را مطرح كرده و می كنند كه دكترین جمهوری اسلامی ایران، دكترین دفاعی و بازدارندگی است و بر این اساس هر سلاح و تجهیزاتی كه در كشور ساخته می شود بر مبنای همین دكترین است و سلاح های ما به هیچ عنوان با هدف تهاجم به سایر كشورها تولید نمی شود.

* قدرت ایران به حمایت مردم از دولت است

جانشین سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح درادامه بابیان این كه قدرت كشور ما به سلاح نیست بلكه به حضور و حمایت مردم از دولت است، خاطرنشان كرد: سلاح یك ابزار است و برگزاری رزمایشها نیز نمایش قدرت كشور هستند.

امیر سرتیپ بنی طرفی تصریح كرد: نوك پیكان مردم در جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح ما هستند و بنابر این چنین نیروهای مسلحی با چنین پشتوانه ای از هیچ تهدیدی هراس ندارد.

* پیشرفت ایران در عرصه هوافضا

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه هوا و فضا نیز پیشرفت های چشمگیری داشته و پرتاب ماهواره های كاملا بومی كه توسط ماهواره برهای ایرانی و قراردادن ماهواره ها در مدار از جمله دستاوردها و پیشرفتهای كشورمان در عرصه هوا فضا است.

امیر سرتیپ بنی طرفی خاطرنشان كرد: ماهواره نوید علم و صنعت نیز كه آخرین ماهواره ایرانی با ماهواره بر سفیر با موفقیت در مدار تعیین شده قرار گرفت از جمله این پیشرفتها است.

وی یادآور شد: در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تجهیزات و وسایل در بخشهای مختلفی كه دارای تجهیزات و امكانات مختلف هستند از جمله هوا فضا، صاایران، صنایع هوایی و دریایی در پروژه های بزرگ با هم مشاركت می كنند و مشغول كارهستند كه نتیجه این همكاری پیشرفت های روز افزون كشور در عرصه هوا فضا شده است.

* صنعت هوایی ایران جهانی شده است

جانشین سازمان صنایع هوایی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه گفت: پیشرفت های صنعت هوا فضای جمهوری اسلامی ایران امروز به لطف خدا از منطقه فراتر رفته و پیشرفت آن جهانی شده است.

امیر سرتیپ بنی طرفی خاطرنشان كرد: كشورهای غربی و استكباری هنوز هم باور نمی كنند كه چطور كشوری كه بیش از سه دهه در تحریم و فشار قرار دارد توانسته است اینگونه با ترقی و پیشرفت روبرو می شود.

وی با بیان این كه این همه پیشرفت به لطف خدا، پایمردی مردم و تیزبنی و آینده نگری مقام معظم رهبری است اظهارداشت: امروز آینده هوا و فضای كشور بسیار روشن است و در این زمینه هیچ گونه مشكلی نداریم و هرچه تحریم ها بیشتر شود موفقیت های ما صدچندان می شود.

امیر سرتیپ بنی طرفی افزود: زمانی در ابتدای جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعثی عراق بر علیه ایران، غربی ها حتی سیم خاردار به ما نمی فروختند اما حالا باید بیایند و ببینند كه این ملت ماهواره بومی خود را با حاملهای كاملا بومی كه طراحی و ساخت آنها توسط جوانان متعهد ایرانی صورت گرفته با موفقیت به فضا پرتاب می شود.

وی ادامه داد: همه این موفقیت ها از بركات تحریم است و هرچند دشواری هایی از این تحریم ها وجود دارد اما وقتی كه شیرینی موفقیت ها را شاهد هستیم تلخی های تحریم را فراموش می كنیم.

سیام**1478**1542





:: برچسب‌ها: شب ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: