محوطه های میراث فرهنگی كشور در نوروز میزبان گردشگران خواهد بود
نوشته شده توسط : gogos

'سیدمسعود علویان صدر' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، نوروز را بهترین فرصت برای صیانت از هویت فرهنگی كشور دانست و افزود: در سال های اخیر توجه خوبی به آثار و مواریث فرهنگی كشور صورت گرفته و افزایش بازدیدكنندگان از مراكز تاریخی، حاكی از علاقه مندی و توجه مردم به گذشته فرهنگی ایرانیان است.

وی از نوروز به عنوان یك فرهنگ در میان ایرانیان یاد كرد و گفت: این فرهنگ سبب آشنایی، ارتباط و انسجام میان اقوام مختلف ایرانی و در نهایت موجب تحكیم پیوندهای اجتماعی می شود.

** دستاوردهای ثبت جهانی نوروز

علویان صدر با اشاره به درج 'نوروز' در فهرست میراث معنوی سازمان آموزشی علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسكو) گفت: ثبت جهانی این آیین كهن، بركات زیادی برای كشورهای حوزه تمدنی نوروز دارد كه یكی از این دستاوردها، ایجاد انسجام بین این كشورها است.

وی دوری جستن از كینه توزی ها، مشاركت گسترده در برپایی نوروز و تعامل اقشار مختلف جامعه را از دیگر دستاوردهای جشن نوروز برشمرد.

معاون میراث فرهنگی خاطر نشان كرد: جشن جهانی نوروز امسال با حضور روسای جمهور كشورهای حوزه تمدنی نوروز در شهر دوشنبه در پایتخت تاجیكستان برگزار می شود، اما جمهوری اسلامی ایران نیز با برگزاری این جشن در تمامی شهرهای كشور، آیین نوروز را گرامی خواهد داشت.

** افزایش بازدیدكنندگان از اماكن تاریخی

معاون میراث فرهنگی همچنین پیش بینی كرد كه تعداد بازدیدكنندگان از موزه ها، محوطه ها و مراكز تاریخی كشور در نوروز 91 با افزایش قابل توجهی روبرو شود.

علویان صدر افزود: بر اساس یك نظرسنجی، بیشتر مسافران نوروزی علاقه مند به بازدید از مكان های تاریخی و باستانی هستند و این مراكز، نخستین انتخاب بسیاری از خانواده ها است.

وی یادآور شد كه در سال 1389 در مجموع 21 میلیون نفر با خرید بلیت، از موزه ها و اماكن تاریخی كشور بازدید كرده اند.

فراهنگ ** 2025 ** 1071





:: برچسب‌ها: پرندگان , واشنگتن , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: