ایتالیا در خطر از دست دادن فرصت طلایی روابط با ایران است
نوشته شده توسط : gogos

'ماسیمو دسانتی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رم، گفت: تصمیم اتحادیه اروپا پیرامون تحریم نفتی ایران از ماه جولای اینده نوعی اعلان جنگ اقتصادی و تجاری با این كشور است و عاقلانه ترین اقدام ایتالیا فاصله گرفتن از این سیاست ها به سركردگی واشنگتن است.

وی افزود :ایران در قبال این تهدید پاسخ فوری مناسبی را با توقف صادرات نفت به فرانسه و انگلیس به این دو كشور داد كه در سیاست تحریم نفتی تهران، از متحدان اصلی واشنگتن محسوب می شوند.

دسانتی، گفت: یقینا واكنش تهران برای اقتصاد این دو كشور كه نفت اندكی از ایران وارد می كنند -انگلیس 1 درصد- تاثیر چندانی نخواهد داشت اما اوضاع در قبال ایتالیا كه 13 درصد از نفت وارداتی خود را از ایران تهیه می كند و یا یونان با 30 درصد و اسپانیا متفاوت بوده و این كشورها را در شرایط حساس و بحران اقتصادی با مشكلات جدی مواجه می سازد.

وی افزود: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با هشدار به سفیر ایتالیا در تهران پیرامون امكان توقف صادرات نفت، بطور پیشگیرانه عمل كرد تا ایتالیایی ها درك كنند كه مسوولیت پیامدهای بزرگ اقتصادی ناشی از قطع نفت درصورتی كه تحریم نفتی از سوی اتحادیه اروپا به اجرا گذاشته شود بر عهده چه كسی است.

رییس كمیته تربیت برای صلح ایتالیا گفت: تردیدی نیست كه قطع شیرهای نفت برای ایتالیا بسیار مضر و ویران كننده است چرا كه نوع نفت ایران همانطوری كه شركت ملی نفت ایتالیا (انی) نیز اذعان داشته است، از نوع مرغوب و منحصر به فرد است كه برای تولید قیر بسیار مناسب است ؛بنابراین نفتی است كه بسادگی نمی تواند جایگزین شود و كمبود ان یقینا باعث افزایش قیمت مواد غذایی، ساخت و ساز، بنزین و حمل و نقل می شود.

وی افزود: افكار عمومی ایتالیا با توجه به اوضاع اقتصادی كنونی تورم و ركود، از افزایش مجدد قیمت سوخت بسیار نگران است و دیگر تحمل افزایش بیشتر قیمت بنزین را ندارد.

وی گفت: متاسفانه 'ماریو مونتی' نخست وزیر دولت باصطلاح فنی ایتالیا در سفر اخیر به امریكا و دیدار با بارك اوباما بر حمایت كامل ایتالیا از سیاست های امریكایی تاكید كرد كه این خود مغایر منافع ایتالیایی ها است كه برعكس نیاز به روابط تجاری بیشتر با كشورها و ملت ها دارند.

وی افزود: ایتالیا بار دیگر در خطر از دست دادن فرصتی طلایی برای تجربه كردن راه های دوستی و همكاری میان ملل است، اقدامی كه با فاصله گیری از سیاست های ماجراجویانه و امپریالیستی امریكا ممكن است.

اروپام ** 2171**1596





:: برچسب‌ها: جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: