اولین جلسه هیات امنای بنیاد سعدی تشكیل شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ 'محمدرضا رحیمی' در این جلسه با اشاره به استفاده بی رویه لغات بیگانه در زبان فارسی، ضرورت حفظ و حراست از زبان فارسی را مورد تاكید قرار داد و افزود: متاسفانه گاهی كلمات خارجی به عنوان تفاخر و نماد ترقی بكار گرفته می شود در حالیكه این كار در حقیقت نوعی ضد ارزش است.

معاون اول رییس جمهور افزود: باید نهضتی برای حفظ زبان فارسی براه بیفتد و حساسیت و تعصب فارسی‌زبانان به گونه ای باشد كه حتی الامكان به خود اجازه ندهند از لغات بیگانه و خارجی استفاده كنند.

رییس هیات امنای بنیاد سعدی در ادامه با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به زبان فارسی، از صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه دستگاه‌های مرتبط با فرهنگ و زبان خواست همه تلاش خود را برای حفظ و حراست از زبان فارسی بكار گیرند.

رحیمی همچنین با بیان اینكه زبان فارسی زبان انقلاب اسلامی است خاطرنشان كرد: بخش عمده فرهنگ انقلاب اسلامی با زبان فارسی ترویج شده است و این موضوع اهمیت زبان فارسی را دوچندان می كند بنابراین نباید اجازه دهیم كه این زبان در معرض آسیب قرار گیرد.

در این جلسه دكتر حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به رویكرد اصلی بنیاد سعدی كه ساماندهی و آموزش زبان فارسی در خارج از كشور می باشد، گزارشی از ضرورت‌های تشكیل این بنیاد و اهداف و وظایف آن ارائه كرد.

در نخستین جلسه هیات امنای بنیاد سعدی كه وزرای علوم تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان صدا و سیما، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز حضور داشتند، دكتر غلامعلی حداد عادل با نظر اعضاء به عنوان رییس بنیاد سعدی انتخاب شد.

موضوع بودجه و تامین مالی بنیاد سعدی، انتخاب اعضاء حقیقی هیات امناء و همچنین وظایف و اهداف بنیاد از دیگر موضوعاتی بودند كه در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بنیاد سعدی در یكی از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود و اساسنامه آن در شهریور ماه سال جاری توسط رییس جمهور امضاء و برای انجام مراحل قانونی و راه‌اندازی این بنیاد به واحدهای ذیربط ابلاغ شده بود.

شبد** 1528** 3404





:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: