كاپیتانی كه به جای قهر كردن باید به فكر تمرین باشد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، تیم ملی جودوی ایران در حالی راهی جام جهانی پراگ شد كه 'خسرو دلیر' به عنوان سرمربی جدید، نخستین آزمون خود را تجربه می كرد و البته در این مدت كوتاه از این مربی كه پیش از این در كوراش فعالیت می كرده و حالا سرمربی جودو شده است، انتظار چندانی نمی رفت.

از سوی دیگر هفته گذشته از سوی وزارت ورزش و جوانان تغییرات مدیریتی گسترده ای در فدراسیون جودو صورت گرفت تا با رفتن 'علیرضا امینی' و روی كار آمدن 'محمدعلی رستگار' و همراهانش شاید این رشته بتواند از حالت فعلی و شكست های متوالی فاصله بگیرد.

بدون تردید از مسوولان جدید فدراسیون در این فاصله كوتاه انتظار معجزه نمی رود، اما رستگار و همكارانش در فدراسیون جودو باید با یافتن معایب موجود در تیم ملی و فدراسیون شرایطی را به وجود آورند تا شاید روزهای خوب نیز به جودو سری بزند. به خصوص زمانی كه تیم جدید مدیریت به فكر جمع كردن خانواده این رشته رزمی در فدراسیون است.

تیم ملی ایران با تركیب وحید بنا، علی معلومات، امیر قاسمی نژاد، جواد محجوب، امیر ملك پور و محمدرضا رودكی راهی جام جهانی پراگ شد تا شاید جودوكاران ایران نتایجی بهتر از گذشته كسب كنند اما نفرات ایران حداكثر دو پیروزی را در اوزان خود كسب كرده و از گردونه رقابت ها كنار رفتند.

بدون تردید مهمترین نكته این مسابقات این بود كه 'محمدرضا رودكی' كاپیتان تیم ملی جودوی كشورمان كه امید نخست این رشته در روزهای تاریك آن محسوب می شود با یك پیروزی برابر نماینده قزاقستان و باخت مقابل نماینده قرقیزستان از گردونه مسابقات كنار رفت تا نشان بدهد نمی تواند مهره قابل اتكایی برای تیم ملی باشد.

رودكی كه بیشتر زمان اردوهای آماده سازی را به بهانه های چون مصدومیت و قهر كردن از دست می دهد بازهم باخت تا به خوبی بداند به جای پرداختن به این مسایل باید با قدرت بیشتری در تمرینات حضور یابد.

از دیگر نفرات تیم ملی هم انتظار بیشتری نمی رفت و آنان طبق روال مسابقات گذشته كه دارای امتیاز ورود به المپیك بود دست خالی به ایران باز می گردند.

باید در انتظار روزهای آینده این رشته ورزشی بود تا با برنامه های مسوولان جدید فدراسیون آشنا شده و ببینیم با پشتوانه سازی و استفاده از افرادی كه اهالی خانواده جودو هستند شرایط تغییر می كند.تابیش از این جودوی كشور به یك یا چند مهره اتكا نكند، چراكه به نظر می رسد دیگر مهره قابل اتكایی در این رشته رزمی وجود ندارد.

3783**1440





:: برچسب‌ها: مکزیک , ساحل , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: