سینمای ایران و اثرات كسب جایزه اسكار
نوشته شده توسط : gogos

'جدایی نادر از سیمین' كه به عنوان نخستین اثر در تاریخ سینمای ایران، بامداد دوشنبه موفق به كسب جایزه اسكار شد، سینمای پاك و نجیب ایران را در معرض دید میلیون ها مخاطب از سراسر جهان قرار داد و نگاه ها را به سوی این سینما معطوف كرد.

آن هم در روزهایی كه آمریكا و برخی كشورهای اروپایی در عرصه سیاست، جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار داده و رفتارهای ددمنشانه را در عرصه بین الملل از خود به نمایش گذاشته اند.

فرهادی كه در 'جدایی نادر از سیمین' دست روی موضوعی جهانشمول گذاشته، در صحبت های كوتاه خود پس از دریافت جایزه اسكار به درستی روی صلح طلبی ایرانیان تاكید كرد و پیام ملت ایران را به گوش جهانیان رساند.

از سوی دیگر این جایزه می تواند انگیزه های سینماگران كشور را بالا برده و به آنان حس جاه طلبی در كسب جوایز برتر سینمایی تزریق كند؛ زیرا پیش از این، قرار گرفتن در فهرست نامزدهای نهایی اسكار آرزو تلقی شده و دست یافتن به آن محال جلوه می كرد، اما 'جدایی نادر از سیمین' ورای ضعف و قوت هایش، چنین تابوی ذهنی را شكست.

همچنین جایزه كسب جایزه اسكار می تواند درهای بازارهای جهانی را به روی سینمای ایران گشوده و اكران های محدود را به اكران هایی گسترده تر برساند و سود مناسبی را از این طریق وارد چرخه سینمای كشور كند.

تحقق این امر می تواند به مرور سینمای كشور را خودكفا كند، البته به شرط آنكه حضور در بازارهای بین المللی با تحقیقات بسیار و با مشورت استخوان خردكرده های این رشته انجام شود كه در غیر این صورت به بن بست خواهد رسید.

فیلم 'جدایی نادر از سیمین' بامداد دوشنبه در هشتادمین وچهارمین دوره اهدا جوایز اسكار موفق به كسب این جایزه در رشته بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان شد.

فراهنگ ** 9173 ** م.ج ** 1071





:: برچسب‌ها: نشان , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: