آغاز واگذاری 300شهرك و ناحیه صنعتی در سال 91
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شهرك های صنعتی ،'فخراله مولایی' گفت : با توجه به تصویب قانون نحوه واگذاری شهركها و نواحی صنعتی در مجلس و ابلاغ آیین نامه اجرایی آن توسط دولت، بستر مناسب برای سازمان صنایع كوچك در راستای اجرای قانون اصل 44 فراهم شده است.

به گفته وی از این پس شركت های تابعه سازمان صنایع كوچك ، با تاسیس شركت های خدماتی و مشاركت بخش خصوصی می توانند، اولین گام را در توسعه خصوصی سازی بردارند.

مولایی تصریح كرد: با واگذاری اراضی شهركها و نواحی صنعتی به بخش خصوصی رفته رفته سهم شركت های تابعه سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران ، از اراضی شهرك ها به صفر می رسد و كلیه امور به بخش خصوصی سپرده می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران اضافه كرد:شركت های زیر مجموعه این سازمان پس از واگذاری كلیه اراضی، نقش حاكمیتی و نظارتی را دنبال خواهند كرد و دخالتی درامور مربوط به تصدی گری نخواهند داشت.

وی ادامه داد:شركت های‌ خدماتی كه با مشاركت بخش خصوصی در شهركها تاسیس می‌شود نیز با كاهش سهم شركت های تابعه سازمان،كاملا خصوصی‌شده و شركت‌شهركهای‌صنعتی استان مربوطه،سهمی درآن نخواهد داشت.

مولایی از بهره مندی واحدهای صنعتی كشور از اعتبارهای صندوق توسعه ملی در سال آینده خبر داد و تاكید كرد: با افزایش بودجه ای كه در ردیف های فنی و اعتباری و نیز در بخش زیرساختی و نوسازی واحدهای صنعتی كشور در سال 91 در نظر گرفته شده است، سال آینده شاهد شكوفایی این حوزه در صنعت كشور خواهیم بود.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به تعامل مناسب صندوق ضمانت صنایع كوچك ،بانكها و صاحبان صنایع گفت: خوشبختانه ضمانت نامه های صادره سرمایه‌گذاری صنایع كوچك طی این مدت 813 درصد افزایش یافته كه این نشان از تعامل مناسب صندوق با بانكها دارد.

مولایی با تاكید بر افزایش سرمایه صندوق ضمانت صنایع كوچك افزود: هرچه اعتبارات صندوق بیشتر شود سرمایه گذاران بیشتری تحت پوشش قرار می گیرند. چرا كه صندوق ضمانت صنایع كوچك با تامین كسری وثایق صنعتگران كمك بزرگی به پایداری سرمایه گذاران در عرصه تولید می كند.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود: رفع مشكل صنعتگران به رونق تولید و ایجاد اشتغال در كشور می انجامد موضوعی كه مورد تاكید وزیر صنعت،معدن وتجارت در بخش تولید است.

اقتصام**2021**1601





:: برچسب‌ها: توکیو , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: