بالغ بر 9 میلیون تن كالا از مرزهای كشور ترانزیت شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،'شهریار افندی زاده'افزود:باتوجه به اقدامات انجام شده در تجهیز امكانات و زیرساخت‌ها، فراهم نمودن تسهیلات گسترده در بخش‌های مختلف حمل و نقل، رفع موانع و محدودیت‌های قانونی با هماهنگی سایر سازمان‌های مرتبط با امر ترانزیت، آمار ترانزیت كالا از مرزهای كشور همواره سیر صعودی داشته و طی 11 ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، پنج درصد افزایش داشته است.

افندی‌زاده با بیان اینكه در مدت مورد بررسی 91 درصد كالاها از طریق جاده و 9 درصد از طریق راه‌آهن ترانزیت شده است، اظهار داشت: میزان ترانزیت كالا از مرزهای جاده‌ای كشور در این مدت هشت میلیون و 363 هزار تن بوده كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

در میان مرزهای كشور، بندرعباس با 39 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود كالا به كشور به شمار می‌رود، پس از آن مرزهای پرویزخان، بازرگان و باشماق به ترتیب با 18، 10 و 7 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت با اشاره به نقش و اهمیت كریدور شمال – جنوب در جریان ترانزیت كالا از كشور، اظهار داشت: در زمینه ترانزیت خروج كالا از كشور، بندر امام خمینی (ره ) با 22 درصد فعال‌ترین مرز بوده و پس از آن مرزهای دوغارون، باشماق و بندرعباس به ترتیب با 11، 10 و 9 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: از 427 هزار دستگاه سفر كامیون‌های حمل كننده كالاهای ترانزیتی، 247 هزار دستگاه معادل 58 درصد توسط كامیون ایرانی، 45 هزار دستگاه معادل 11 درصد توسط كامیون ترك، 13 هزار دستگاه معادل 3 درصد توسط كامیون آذری و مابقی توسط سایر ملیت‌ها از كشور حمل شده است.

اقتصام**2021**1601





:: برچسب‌ها: رودخانه , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: