تعداد دانشجویان زبان انگلیسی كشور 2500 برابر دانشجویان زبان چینی است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'حسین نادری منش' روز دوشنبه در نشست خبری افزود: بیش از 90 هزار دانشجو در رشته های زبان انگلیسی دانشگاه های كشور درس می خوانند و در كنار آن نیز آموزشگاه های بسیار زیادی برای آموزش زبان انگلیسی در كشور فعالیت دارند و این درحالیست كه كل تعاملات اقتصادی ایران با كشورهای انگلیسی زبان به 20 میلیارد دلار هم نمی رسد.

وی ادامه داد: در شرایطی كه تعاملات اقتصادی ایران با چین به رقم یكصد میلیارد دلار نزدیك می شود و فقط 36 دانشجو در رشته زبان چینی دانشگاه های كشور تحصیل می كنند، نیاز به تربیت مترجم در این زمینه به شدت احساس می شود.

به گفته نادری منش، دانشجویانی كه زبان چینی می خوانند، پس از فارغ التحصیلی به سرعت جذب بازار كار می شوند و برای اشتغال مشكلی ندارند.

وی از برنامه وزارت علوم برای گسترش آموزش زبان چینی و پذیرش دانشجوی این رشته در دانشگاه تهران، شهید بهشتی، شیراز و اصفهان خبر داد.

معاون وزیر علوم در تشریح مشكلات بازار كار در جذب نیروهای متخصص گفت: تحصیل در ایران براساس آینده شغلی صورت نمی گیرد و ورود به دانشگاه در اولویت دانش آموزان است و كمتر توجهی به آینده شغلی آنها می شود كه فرهنگ سازی لازم در این رابطه باید در آموزش و پرورش انجام شود.

وی افزود: بخش های دولتی و خصوصی ما آنچنان كه باید با سیستم آموزشی كشور مرتبط نشده اند تا بتوانند نیازهای خود را به دانشگاه اعلام كرده و نیروهای مورد نیاز را از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی انتخاب كنند.

به گفته نادری منش، آموزش عالی كشور نیز به صورت نیاز محور عمل نمی كند كه این خود موجب مشكلاتی برای اشتغال دانش آموختگان می شود.

چهار میلیون و 200 هزار دانشجو اكنون در دانشگاه های كشور مشغول به تحصیل هستند.

فراهنگ ** 1055 ** 1071





:: برچسب‌ها: زن , سیاه , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: