الگوسازی برای انتشار كتاب های مناسب در حوزه كودك و نوجوان ضروری است
نوشته شده توسط : gogos

'محمدرضا توكل صدیق' روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: یكی از اهداف برگزاری جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان، ایجاد تشكلی در حوزه نشر بود تا ضمن داوری و انتخاب كتاب های مناسب در حوزه كودك و نوجوان، یك نوع الگوسازی برای تولید كتاب های خوب انجام شود و در واقع با ایجاد رقابت سالم میان ناشران، كیفیت كتاب كودك ارتقا پیدا كند.

وی اضافه كرد: در بخش اصلی این جشنواره در حدود 1300 عنوان از كتاب های منتشر شده در سال 89 كه برای كودكان و نوجوانان به چاپ رسیده، جمع آوری شده و در پنج حوزه 'شعر'، 'داستان تالیفی'، 'داستان ترجمه'، 'علمی آموزشی تالیفی' و 'علمی آموزشی ترجمه' مورد ارزیابی قرار گرفت كه كتاب هایی به عنوان برتر و كتاب هایی نیز به عنوان قابل تقدیر شناسایی شد.

نماینده انجمن فرهنگی ناشران كودك و نوجوان درباره معیارهای انتخاب كتاب های برگزیده گفت: داوران در این جشنواره برای انتخاب آثار برتر به مسائلی همچون متن كتاب، تصویرگری، گرافیك و كیفیت تولید كتاب توجه دارند.

توكل صدیق همچنین گفت: در این جشنواره یك بخش نیز به آموزش های شهروندی اختصاص یافت و كتاب هایی كه در سال 89 در این حوزه منتشر شده مورد ارزیابی قرار گرفت و از میان 932 عنوان كتاب، دو كتاب برتر و هفت كتاب قابل تقدیر معرفی شد.

وی تاثیر برگزاری این نوع جشنواره ها را در دراز مدت دانست و گفت: اگرچه ارزیابی این جشنواره ها امكانپذیر است ولی این ارزیابی به سرعت قابل اجرا نیست. البته برگزاری این جشنواره ها در هر سال باعث خواهد شد تا به تدریج جایگاه خود را در میان ناشران و دست اندركاران نشر پیدا كند.

دبیر ششمین جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان گفت: برگزاری این جشنواره ها باعث تشویق افرادی می شود كه در این حوزه زحمت می كشند و در نتیجه به بهبود وضعیت انتشار كتاب منجر می شود.

ششمین جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان كه به همت انجمن فرهنگی ناشران كتاب كودك و نوجوان و با همكاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، هفته گذشته در تالار وحدت برگزار شد، با معرفی آثار برتر و تجلیل از نویسندگان، شاعران و مترجمان كودك و نوجوان برگزیده سال 89 به كار خود پایان داد.

فراهنگ**1003**1588





:: برچسب‌ها: زنده , تورنتو , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: