گروه اتحاد جعفریه سه روز عزای عمومی در پاكستان اعلام كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، علامه عباس كمیلی رییس گروه جعفریه با محكومیت شدید این عملیات تروریستی علیه شیعیان پاكستان آن را توطئه ای برای دامن زده به آتش كینه و تفرقه بین مسلمان این كشور دانست.

وی از مسلمانان خواست، پس از برگزاری نماز جمعه هفته جاری، اقدام به برپایی تجمع و تظاهرات در سراسر كشور كنند.

كمیلی همچنین دولت را در مهار كینه افروزی و كشتار شیعیان توسط گروههای تروریستی شكست خورده معرفی كرد.

بر اساس گزارش منابع خبری در پاكستان، گروہ تروریستی موسوم به جند ا... مسوولیت حمله روز سه شنبه به اتوبوس مسافربری در شمال كشور را كه منجر به جان باختن 18 نفر از شیعیان شد، بر عھدہ گرفت.

'احمد مروت' از فرماندهان این گروہ پس از حمله به مسافران اتوبوس كه به سمت شھر گلگیت در شمال پاكستان در حركت بودند، در تماس با رسانه های محلی، ضمن تایید این حمله مسوولیت حادثه را بر عھدہ گرفت.

این حمله زمانی انجام شد كه اتوبوس مسافربری شركت خصوصی حمل و نقل 'مشابروم' با 28 مسافر از راولپندی عازم شھر گلگیت بود كه ھدف تیراندازی افراد مسلح قرار گرفتند.

بر اساس گزارش منابع خبری پاكستان، ھفت مرد مسلح با پوشیدن لباس نظامی و پس از توقف دو دستگاه اتوبوس و یك مینی بوس، از مسافران خواستند تا از خودروھا پیاده شوند. تروریست ها پس از بررسی كارت شناسایی مسافران آنان را به گلوله بستند.

رسانه های خبری پاكستان نوشتند: اكثر قربانیان حادثه از سفر زیارتی در ایران به شھرھای خود از جمله ھنزہ، نگر و اسكردو باز می گشتند.

یك افسر ارشد پلیس شھر چیلاس در نزدیكی منطقه كوھستان با تایید این حادثه گفت: این حادثه در حومه بخش'ھربن ناله'در امتداد جادہ قراقروم منطقه كوھستان رخ داده است.

سید' مھدی شاہ' سر وزیر ایالت گلگیت بلتستان در گفت وگو با رسانه ھا اعلام كرد: ما از نیروھای امنیتی و ارتش، سربازان محافظ مرزی و تكاوران در شھرھای گلگیت و اسكردو خواسته ایم كه برای اجرای نظم و امنیت در حالت آمادہ باش قرار بگیرند.

وی تاكید كرد: ما با دولت ایالت خیبرپختونخوا برای بازداشت عناصر و عوامل این حادثه رایزنی كرده ایم.

آصف علی زرداری رییس جمهوری پاكستان نیز در پیامی ضمن محكومیت شدید این حمله تروریستی خواستار شناسایی و بازداشت عوامل این جنایت شد.

آساق ** 1095** 1597





:: برچسب‌ها: عکاسی , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: