تاسیس صندوق مشاركت در توسعه فرهنگ قرآنی
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، نشست شورایعالی انقلاب فرهنگی سه شنبه شب به ریاست دكتر 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

دكتر 'محمدرضا مخبر دزفولی' با بیان اینكه نیاز بود تا فعالیت‌های قرآنی كشور مورد حمایت قرار گیرد، گفت: با تاسیس این صندوق پشتیبانی‌های مادی و معنوی برای فعالیت‌های قرآنی كشور منسجم شده و مورد حمایت هدفمند برای توسعه منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی در كشور خواهد شد.

وی افزود: كارشناسی‌های لازم برای تاسیس این صندوق در شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته بود و مسیر اجرایی شدن آن با مصوبه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی هموار شد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته و امسال در نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای توسعه كرسی‌های آزاداندیشی، گفت: ماده واحده‌ای برای تقویت این كرسی‌ها پیشنهاد شده بود كه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

مخبر دزفولی افزود: همچنین مقرر شد نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تا قبل از پایان سال گزارشی از برگزاری كرسی‌های موفق در دانشگاه‌ها را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه كند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با بررسی و رفع آسیب‌های احتمالی جهت رفع موانع برای تسهیل در برگزاری بهتر كرسی‌های آزاداندیشی، ترویج فكر و نوآوری در كشور در سطوح مختلف به‌ویژه در میان نخبگان كشور با تمهیدات و قاعده‌هایی شورای عالی انقلاب فرهنگی طراحی خواهد كرد این مسیر هموارتر شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب سند مهندسی فرهنگی كشور در جلسه امشب خبر داد.

مخبر دزفولی تصریح كرد: این سند مشتمل بر 9 فصل بوده كه عناوین فصول آن شامل؛ كلیات و مبانی نظری و فكری، چشم‌اندازهای فرهنگی، راهبردها و سیاست‌های كلان حوزه‌های فرهنگی، اقدامات و راهبردهای ملی متناظر با راهبردهای كلان، اولویت‌های ملی در عرصه فرهنگی، تقسیم كار ملی و نگاشت نهادی می‌باشند.

وی با بیان اینكه تصویب سند مهندسی فرهنگی گام بزرگی در راستای هم‌افزایی همگرا كردن فعالیت‌های كلان فرهنگی كشور است، تاكید كرد: امیدواریم با تصویب این سند از موازی‌كاری‌ها و انجام كارهای تكراری در كارهای فرهنگی جلوگیری شود.

وی به اشاره به تصویب سیاست كلان درخصوص تحولات جمعیتی كشور، گفت: ذیل این سند یك بخش موثر در زمینه خانواده، خانواده‌محور بودن در جمهوری اسلامی ایران و همچنین تحولات جمعیتی كشور وجود دارد كه امشب یك سیاست كلان درخصوص تحولات جمعیتی كه مبتنی بر تحلیل‌های صورت گرفته در جلسات گذشته پیرامون آسیب‌شناسی جمعیت صورت گرفته بود به تصویب رسید.

مخبر دزفولی گفت: عنوان این سیاست راهبردی؛ 'جلوگیری از كاهش نرخ باروری در كل جمعیت كشور و ارتقای رشد باروری متناسب با آموزه‌های اسلامی و اقتضائات راهبردی كشور و مطالعات جمعیت‌شناختی و آمایش و پایش مستمر جمعیتی كشور' است.

وی اضافه كرد: امروز در كشور دچار یك شیب نزولی در زمینه جمعیت هستیم و نرخ رشد جمعیت در كشور ما از حد متوسط كه تعادل جمعیتی را محفوظ می‌كند كمتر شده است كه این روند نزولی می‌تواند آسیب‌های گوناگونی را برای جمعیت آینده كشور ما داشته باشد.

** شبد ** 3404





:: برچسب‌ها: ایتالیا , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: