در پارچین هیچگونه فعالیت هسته ای انجام نشده است
نوشته شده توسط : gogos

'فریدون عباسی' روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا سیاسی درمورد امكان بازدید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از سایت پارچین عنوان كرد.

وی اظهارداشت: بررسی تقاضای بازدید اتباع خارجی از پارچین مربوط به تصمیم گیری مسوولان نظامی كشور است.

رییس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: تمام سایت های هسته ای ایران دو ساعت قبل از اعلام آژانس آماده بازرسی بازرسان آژانس هستند و هر روز این اتفاق می افتد.

عباسی تصریح كرد:بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هر زمان بخواهند می توانند از سایت های هسته ای ایران بازدید كنند.

وی در عین حال گفت: دلیلی ندارد كه آژانس تقاضای بازدید از هر نقطه جغرافیایی كشور ایران را مطرح كند و ما نیز به آنها نشان دهیم.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان كرد: ما فقط مكان هایی را كه سازمان انرژی اتمی اعلام كرده و تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است به آنها نشان خواهیم داد مگر آن كه مسوولان مربوطه تصمیم دیگری اتخاذ كنند.

**گفت وگو ها با آژانس ادامه می یابد

عباسی همچنین با اشاره به دو جلسه گفت وگوهای هیات آژانس با مسوولان ایرانی در جریان سفر آنها به ایران گفت: كارهای كارشناسی خوب و به موقعی در جریان این دو سفر انجام شد و این جلسات و گفت وگو ها رو به پیشرفت است و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ما هیچ مشكلی نداریم كه برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران را بیشتر به مسوولان آژانس بین المللی انرژی اتمی توضیح دهیم.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین در واكنش به رسانه های غربی كه مدعی شده اند در گزارش اخیر آژانس مطرح شده است فعالیت های هسته ای ایران به سمت نظامی شدن پیش می رود، گفت: این صرفا تبلیغات رسانه ای غرب است و چنین موضوعی در گزاش آژانس مطرح نشده است.

معاون رییس جمهوری با بیان این كه نتیجه مذاكرات هیات كارشناسان آژانس با طرف ایرانی مثبت بوده است، تاكید كرد: ما در مذاكرات باید حتما حقوق و منافع ملی خود را حفظ كنیم، دلیلی ندارد كه هیات آژانس مطالبی را مطرح كند و ما هم همان مواردی را كه آنها می خواهند در هر زمانی كه مورد نظر آنها است، پاسخ دهیم.

ادامه دارد...

سیام/1723/9121





:: برچسب‌ها: موسیقی , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: