دهكده های ییلاقی، بهشت گردشگری استان گلستان
نوشته شده توسط : gogos

دبیر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: مناطق ییلاقی و كوهستانی گلستان از نظر برخورداری از جنگل، مراتع و قله های مناسب و چشم اندازهای بدیع دارای موقعیت برتری در مقایسه با سایر نواحی می باشد.

'قربان عباسی' اظهارداشت: گشت و گذار در مناطق كوهستانی برای علاقمندان، چه به صورت اتراق در ییلاقات كوهستانی و یا كوهنوردی به طور حتم تامین كننده نیازهای روحی و سلامتی آنان است.

وی اضافه كرد: از جمله دهكده های ییلاقی معروف استان گلستان می توان به دهكده درازنو و جهان نما در شهرستان كردكوی و افراتخته در شهرستان علی آبادكتول اشاره كرد.

به گزارش ایرنا دهكده درازنو در جنوب شهرستان كردكوی و در محدوده ملك سورم سرا (بالاجاده) واقع شده است كه در طی قرون مورد استفاده خانواده های زیادی از ساكنین بالاجاده و به صورت پراكنده از روستاهای همجوار بوده و در حال حاضر نیز با احداث جاده، علاقمندان از شهرستانهای مختلف استان و سایر مناطق كشور از آن دیدن می نمایند.

عباسی یادآور شد: این مجموعه به دلیل داشتن چشم اندازهای زیبا و اشراف به تمامی نقاط جلگه ای، از جمله شهرستان های كردكوی و گرگان، میانكاله، بندرتركمن و سایر روستاها، طبیعت زیبا، برخورداری از آب و هوای مناسب و نزدیكی به كردكوی از مناطق جالب و منحصر بفردی است كه هر ساله بر خیل عظیم بازدیدكنندگان آن افزوده می شود.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین گفت: دهكده ییلاقی جهان نما نیز در منطقه حفاظت شده جهان نما محصور شده است كه هر ساله مشتاقان زیادی بخصوص طی فصول گرم سال چه بصورت خانوادگی و یا گروه های كوهنوردی و محقق را به خود جلب می نماید.

به گفته وی دو مركز تفرجی درازنو و جهان نما كه از نظر تردد و دسترسی در یك مسیر واقع گردیده اند با برخورداری از طبیعت و چشم اندازهای زیبا و جنگل های پهن برگ، سوزنی برگ، وجود و مشاهده برخی جانوران وحشی و برج رادكان، از منابع با ارزش استان گلستان بوده كه با توجه به قابلیت های منطقه می تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

وی همچنین اضافه كرد: روستاها و دهكده های دیگری در استان گلستان وجود دارد كه در فصول مناسب سال علاقمندان و گردشگران و عاشقان طبیعت از آنها بهره می برند كه از جمله می توان به سیاه مرزكوه، الستان، خولین دره، مایان و افراتخته و چه جا در شهرستان علی آبادكتول اشاره كرد.

عباسی افزود: همچنین گلیداغ در شهرستان كلاله، قلعه قافه در شهرستان مینودشت، خوش ییلاق و كوهستان های رامیان در محدوده شهرستان های رامیان و آزادشهر و اینچه برون در شهرستان گنبدكاوس از دیگر روستاها و دهكده های گردشگری استان می باشد.

به گفته وی در این خصوص دهكده افراتخته در جنوب شرقی شهرستان علی آباد كتول واقع شده است و دارای جاذبه های طبیعی و توریستی بوده كه با ایجاد امكانات مناسب مشتاقان زیادی را به خود جلب خواهد كرد.

دبیر ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان گلستان در پایان گفت: كوهستان های شهرستان رامیان و بعضی از نقاط كوهستانی مینودشت دارای جاذبه های بسیار گردشگری است كه بسیاری از مردم منطقه و گردشگران در ایام تعطیلات از آنها استفاده می كنند.

به گفته وی اكثر این دهكده ها در فصول مختلف و نیز آغاز بهار پذیرای عده كثیری از علاقمندان و طبیعت گردان و همچنین كوهنوردانی است كه از اقصی نقاط كشور به این منطقه سفر می كنند.

601/506





:: برچسب‌ها: اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: