حاشیه های مراسم افتتاحیه دهمین دوره رقابت های شطرنج جام خزر
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دوره از رقابت ها، 67 شطرنج‌باز خارجی حضور دارند كه 'سرگئی تیویاكف' شطرنج‌باز هلندی كه عنوان قهرمانی اروپا را در اختیار دارد، معروف‌ترین شطرنج‌باز حاضر در این دوره از رقابت‌هاست.

رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر كه مخصوص استان گیلان است، تاكنون در شهرستان های رضوانشهر، صومعه سرا و رشت برگزار شده كه رشت بیشترین میزبانی این رقابت ها را به عهده داشته است.

دهمین دوره رقابت های شطرنج جام خزر در چهار جدول برگزار می شود كه در جدول A شطرنج‌بازان دارای ریتینگ بالای 2100، در جدول B شطرنج‌بازان دارای ریتینگ زیر 2100، در جدول C بانوان و در جدول D شطرنج‌بازان دختر و پسر رده سنی زیر 14 سال حضور دارند.

در جدول اول 31 شطرنج‌باز خارجی، در جدول دوم 19 شطرنج‌باز خارجی، در جدول سوم سه شطرنج‌باز خارجی و در جدول چهارم 14 شطرنج‌باز خارجی حضور دارند.

در این رقابت ها ابوالفضل كاظمیان اسكی شطرنج‌باز نونهال كه از دو پا معلولیت دارد، همانند سال گذشته در این رقابت ها حضور دارد ضمن اینكه فاطمه هدایتی، محمد معاف و مهدی رومی فرد شطرنج‌بازان نابینای حاضر در این دوره از رقابت ها هستند.

در نهمین دوه رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر كه سال گذشته برگزار شده بود، حدود 750 شطرنج‌باز در شش جدول به رقابت پرداختند كه در این دوره، بیش از 200 شطرنج‌باز كمتر نسبت به دوره گذشته شركت كرده اند.

مراسم افتتاحیه دهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر كه حدود یك ساعت به طول انجامید با دو مجری برگزار شد كه این موضوع نیز در جای خود جالب توجه بود.

در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه دهمین دوره رقابت‌های بین المللی شطرنج جام خزر فردی با لباس و نقاب میرزا كوچك خان جنگلی و در دست داشتن یك تفنگ، وارد سالن شد و حاضران با مشاهده این فرد، شروع به تشویق او كردند.

فردی كه خود را به شكل میرزا كوچك خان در آورده بود، گفت: خوشحالم كه هم اینك در خدمت شما شطرنج‌بازان داخلی و خارجی هستم.

وی افزود: زمانی كه اجنبی ها به كشور ما تعرض كرده بودند، جوانان دلیر گیلانی به رهبری میرزا كوچك خان قیام كردند و دست اجنبی ها را از این سرزمین كوتاه كردند.

وی بیان كرد: هم اینك نیز این راه در كشور عزیر ما ایران ادامه دارد و جوانان این مرز و بوم، دشمنان را بر سر جای خود می نشانند.ك/3

7285/695





:: برچسب‌ها: خیابان , معماری , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: