نظامیان ناتو در افغانستان وضعیتی مشابه نیروهای ارتش شوروی سابق دارند
نوشته شده توسط : gogos

شبكه تلویزیونی یورو نیوز روز دوشنبه گزارش داد: وزرای دفاع كشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) در حالی در نشست بروكسل تصمیم به خروج نیروهایشان در سال 2014 میلادی از افغانستان گرفتند كه فرانسه در نظر دارد نیروهایش را زودتر از این تاریخ از این كشور خارج كند.

'كلود مونیكه' كارشناس مركز اروپایی راهبردهای اطلاعاتی در این باره گفت: در حال حاضر نیروهای ناتو دقیقا در وضعی قرار دارند كه نیروهای اتحاد جماهیر شوروی سابق در دهه 1980 در آن قرار داشتند.

وی ادامه داد، در آن زمان نیروهای اتحاد جماهیر شوروی سابق كنترل شهرهای بزرگ افغانستان و جاده های اصلی را در طول روز در دست داشتند، اما با فرا رسیدن شب كنترل كشور در دست شورشیان می افتاد و اكنون نیز وضعیت برای ناتو به همین منوال است.

وزرای دفاع كشورهای عضو ناتو در نشست بروكسل بر لزوم خروج نیروهای خود تا سال 2014 از افغانستان تاكید كرده اند، اما این در حالی است كه بسیاری از كارشناسان و تحلیلگران سیاسی و نظامی درباره توان نظامی نیروهای افغانی با دیده شك و تردید نگاه می كنند.

از ابتدای جنگ در افغانستان تا كنون حدود سه هزار نظامی خارجی در این كشور كشته شدند و به همین علت فرانسه اعلام كرده است كه زودتر از موعد مقرر نیروهایش را از آن كشور خواهد كرد.

مترجمام**9041** 1506





:: برچسب‌ها: دختر , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: