كاركنان خطوط حمل و نقل عمومی یونان اعتصاب كردند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اتحادیه كاركنان خطوط حمل و نقل عمومی طی بیانیه ای اعلام كرد: همه كاركنان خطوط مترو از بامداد پنجشنبه (امروز)، به نشانه مخالفت با ادامه و تشدید سیاست ریاضت اقتصادی شركت راه آهن و ترن برای مدت 24 ساعت اعتصاب و دست از كار كشیدند.

اتحادیه كاركنان وسایل حمل و نقل عمومی در این بیانیه ضمن محكوم كردن نظام سرمایه داری و تشدید سیاست ریاضت اقتصادی دولت ' لوكاس پاپادیموس' نوشت: در حالیكه خطوط حمل و نقل عمومی با مشكلات نیروی انسانی مواجه است، دولت به خواست اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول درصدد كاهش بیش از پیش نیروی انسانی و كاهش ومزایای كاركنان خطوط وسایل حمل و نقل عمومی بر آمده است.

بیانیه این اتحادیه افزود: حدود نیمی از باجه های فروش بلیت به علت نداشتن نیروی انسانی كافی تعطیل شده و كنترل بلیت مسافران به حداقل رسیده و در این حال دولت به جای حل این مشكل برای افزایش درآمد خطوط وسایط حمل و نقل عمومی، به كاهش حقوق و مزایا و نیروی انسانی این خطوط رو آورده است.

بر اثر این اعتصاب مردم یونان با مشكلات جدی برای تردد در سطح شهر و یا رفتن به محل كارهای خود مواجه شده اند.

در همین حال پزشكان بیمارستان های یونان امروز نیز به اعتصابات خود ادامه می دهند و فقط مورد اورژانس را می پذیرند.

اتحادیه داروسازان و داروخانه یونان نیز روز پنجشنبه ضمن انتقاد از عملكرد دولت در قبال این صنف اعلام كردند: از امروز به علت بدهی زیاد دولت و صندوق های بیمه های تامین اجتماعی از پذیرش نسخه های این بیمه ها خود داری خواهند كرد.

یونان با داشتن بدهی خارجی وسیع در تلاش است با تصویب و اجرای قوانین خواسته شده از طرف اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیكا،نظر آنان را برای تسریع دریافت بخشی از وام تصویب شده 130 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول را متقاعد سازد.

**2170**1479





:: برچسب‌ها: دوستان , خانه , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: