اذعان دوست و دشمن به مشاركت بالای مردم ایران
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش جمعه شب خبرنگار سیاسی ایرنا، میلیون ها مخاطب شبكه های دوست و دشمن نظیر المنار 'لبنان'، 'سی ان ان' آمریكا، 'یورو نیوز' اروپا، 'فرانس 24' فرانسه، الجزیره قطر، 'بلومبرگ' و حتی 'بی بی سی' انگلیس، 'العربیه' عربستان و... در جریان حضور حماسی ملت و مشاركت آنها در انتخابات مجلس قرار گرفتند.

این در حالی است كه رسانه های غربی در بیان پیش بینی خود از حضور مردم در انتخابات، عكس این موضوع را پیش بینی كرده بودند.

خبرنگار رویترز در بخشی از گزارش خود از انتخابات ایران به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: رهبر ایران پس از رای دادن در ساعات اولیه در جمع خبرنگاران به تبلیغات منفی زیادی كه بر ملت ایران وجود دارد اشاره كرد و مشاركت بالای ملت را برای حفظ امنیت بهترین راه حل دانست.

این خبرنگار تاكید كرد 'این رای گیری و تعداد افراد مشاركت كننده در آن در دوره ای كه غرب ایران را به خاطر برنامه هسته ای تحریم كرده است نشانه حمایت و پشتیبانی ملت از نظام اسلامی محسوب می شود.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره قطر گزارش داد: صحنه هایی كه از صبح امروز در تهران می توان دید صف های طولانی در مقابل شعب اخذ رای است. ساعات آینده سرنوشت میزان مشاركت مردم در انتخابات را مشخص می كند اما آنچه مهم است این نیست كه چه كسی برنده یا بازنده انتخابات است بلكه توجه اصلی فرستادن پیام به خارج و بویژه به غرب است.

امروز جهان چشم به جمهوری اسلامی ایران و وحدت و همدلی ملت تاریخ‌ساز ما دوخته شده بود كه باری دیگر همچون ادوار گذشته، الگویی برای وحدت، ایستادگی و شكست قدرت پوشالی استكبار جهانی شدند.

مردم ایران از حدود یك ساعت از آغاز انتخابات در صف های طویل انتظار شروع، انتخابات را می كشیدند، امروز همه آمده بودند از كودكی كه در آغوش مادرش بود تا پیرزنی كه فرزندش او را با ویلچر به پای صندوق آورده بود.

امروز از این گونه تصاویر زیبا و حماسی كم نبود، تصاویری كه رسانه های جهان آن رابه ثبت رساندند و بر شكوه و عظمت انتخابات ایران تاكید كردند.

برخی از زوج های جوان نیز قبل از شركت در مراسم آغاز زندگی مشترك پای صندوق رای آمده بودند تا در تعیین سرنوشت كشورشان مشاركت كنند.

حضور پسری جوان كه بر روی تختی توسط پدر و مادرش به یكی از حوزه های انتخابیه برای رای دادن آمده بود جلب توجه می كرد. او كه توانایی تنفس كردن نداشت و با دستگاه تنفسی نفس می كشید در پای صندوق رای حاضر شد و رایش را به صندوق انداخت.

این ها حاكی از حضور پرشور و باصلابت مردم ایران در انتخابات مجلس نهم است، حضور مردم در این انتخابات به حدی پرشور بود كه بارها ساعت انتخابات به دلیل ازدحام حوزه های انتخابیه تمدید شد.

این حضور پرشور پس از آن صورت گرفت كه غرب و سران دنیای استكبار در ماه های اخیر تمام تلاش خود را برای تحریم انتخابات و ممانعت از حضور پررنگ مردم در پای صندوق های اخذ رای به كار گرفتند ولی حضور مردم به آنان درس بزرگی را داد كه با توطئه چینی به اهداف ضد ایرانی خود دست نمی یابند.

امروز، جلوه های عشق و وفاداری به نظام اسلامی و ولایت فقیه در تك تك آرای مردم به چشم می خورد و این حضور حماسی به واسطه تبعیت ملت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب چون خواری در دیدگان دشمن بود.

بنا بر اذعان شاهدان داخلی و خارجی، انتخابات مجلس نهم برگ افتخار دیگری بر دفتر زرین انقلاب اسلامی بود و با وجود ملتی بیدار و با بصیرت در ایران طبیعی است كه با گذشت زمان بر حجم برگ های زرین افتخارات ملت مقاوم و استوار افزوده شود.

سیام**9121**2026





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: