لیگ برتر والیبال؛ نبرد مدعیان برای حضور در فینال كلید می خورد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، در نخستین مسابقات این مرحله تیم های ساپیای البرز و شهرداری ارومیه در سالن انقلاب كرج و تیم های كاله مازندران و پیكان تهران در سالن پیامبر اعظم (ص) شهر آمل به مصاف هم می روند.

سایپا كه پیش از آغاز رقابت های این فصل بسیاری از بازیكنان بزرگ خود را از دست داده بود با بهره مندی از بازیكنان جوان و البته هدایت یك مربی با دانش و جوان به نام فرهاد نفرزاده دست به كار بزرگی زد و با نتایجی درخشان به عنوان تیم نخست مرحله گروهی این فصل از لیگ برتر والیبال گام به مرحله نیمه نهایی گذاشت.

سایپا در 26 مسابقه خود در این فصل 23 بار حریفان خود را شكست داد و با میانگین ست 2.769 آماری خیره كننده را به نام خود ثبت كرد.

شاگردان نفرزاده در این مرحله باید به مصاف شهرداری ارومیه بروند. تیمی كه شاید كمتر كسی انتظار حضورش در میان چهار تیم مرحله نیمه نهایی را داشت.

شاگردان ابراهیم وطن پرست تنها تیم از میان پنج تیم برتر لیگ والیبال بودند كه هیچ نماینده ای در تیم ملی نداشتند بالاتر از گیتی پسندی قرار گرفتند كه با صرف هزینه های گزاف و كسب لقب كهكشانی با چهار ملی پوش، در مكان پنجم رقابت ها قرار گرفت.

شهرداری ارومیه در این فصل از 25 مسابقه خود 16 پیروزی و 9 شكست به دست آورد و با وجود اینكه آخرین بازی اش در مرحله گروهی مقابل آلومینیوم بندرعباس برگزار نشد با فاصله هفت امتیازی نسبت به گیتی پسند در مكان چهارم قرار گرفت و حریف سایپا در نیمه نهایی شد.

در محله گروهی رقابت های این فصل، ساپیا در هر دو بازی رفت و برگشت شهرداری ارومیه را با نتیجه سه بر دو شكست داد و اكنون از نظر روانی مقابل این تیم برتری دارد اما شهرداری كه به دلیل لغو مسابقه روز چهارشنبه فرصت بیشتری برای استراحت داشته است قصد دارد با بهره مندی از حضور هوادران پرشور خود در نخستین بازی این مرحله ناكامی ها مقابل سایپا را به دست فراموشی بسپارد.

در دیگر مسابقه مرحله نیمه نهایی كاله در نخستین گام میزبان پیكان خواهد بود.

كاله یكی دیگر از تیم های پرستاره این فصل از لیگ برتر است و بهروز عطایی یكی از مربیان سابق تیم ملی نیز هدایت این تیم را بر عهده دارد.

این تیم از 26 مسابقه خود در این فصل به 22 پیروزی دست یافت و با میانگین امتیازی 1.135 بهترین میانگین را در این زمینه در میان تیم های لیگ برتری به خود اختصاص داد و در مكان دوم پس از سایپا نیز قرار گرفت.

در سوی دیگر این میدان پیكان قرار دارد كه در 15 دوره گذشته لیگ والیبال 11 بار به مقام قهرمانی دست یافته است اما با اتفاقاتی كه پیش از شروع این فصل برای این تیم افتاد بسیاری از ستاره های خود را از دست داد و با قدرتی به مراتب كمتر از دوره های گذشته پای به این دوره از مسابقات گذاشت.

با این وجود این تیم با استفاده از تجربه بالای بازیكنان خود و هدایت پیمان اكبری كاپیتان اسبق تیم ملی موفق شد با به دست آوردن 22 پیروزی از 26 مسابقه خود و قرار گرفتن در رده سوم جدول به نیمه نهایی صعود كند تا همچنان امیدوار به كسب پنجمین قهرمانی پیاپی خود باشد.

كاله در این فصل در هر دو بازی رفت و برگشت موفق شد پیكان را شكست بدهد؛ در تهران با نتیجه سه بر دو و در آخرین روز مرحله گروهی در آمل با نتیجه سه بر صفر.

با این حال مرحله نیمه نهایی شرایط متفاوتی با مرحله گروهی دارد و باید منتظر رویارویی چهار تیم راه یافته به این مرحله ماند تا تكلیف فینالیست های رقابت ها مشخص شود.

نخستین بازی های مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال فردا (یكشنبه) و رقابت های برگشت روز چهارشنبه 17 اسفند ماه برگزار می شود.

در صورتی كه این رقابت های رفت و برگشت با یك پیروزی برای هر كدام از تیم ها به پایان برسد بازی سوم كه یكشنبه هفته آینده برگزار می شود تكیف فینالیست را مشخص خواهد كرد.

2024**1553





:: برچسب‌ها: سبز , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
غریب در تاریخ : 1390/12/13/6 - - گفته است :
بیا به شبکه وبلاگ نویسان به شما نیاز دارم wwk.ir


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: