دیابتی ها با پیوند به موقع پانكراس بطور كامل درمان می شوند
نوشته شده توسط : gogos

پروفسور 'حسین شكوه امیری' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: هنگامی كه بیمار، عمل پیوند پانكراس را انجام می دهد در همان لحظه عمل، انسولین از این غده در بدن ترشح می شود و دیگر فرد، دیابتی نیست و به انسولین نیاز ندارد.

استاد بخش جراحی و پیوند دانشگاه لوئیزیانا آمریكا با بیان اینكه بیماری دیابت یكی از بیماری های شایع در جوامع به شمار می رود كه درمان های مختلفی برای این بیماری مطرح است، ادامه داد: ماهیت بیماری دیابت به تنهایی آزاردهنده است اما این بیماری عوارض ثانویه ای دارد كه موجب مرگ و میر در طولانی مدت می شود.

شكوه امیری خاطرنشان كرد با انجام پیوند پانكراس از پیشروی بیماری دیابت جلوگیری می شود؛ بنابراین عمل به موقع موجب درمان بیماری خواهد شد.

این جراح و متخصص پیوند پانكراس افزود: البته انجام عمل پیوند پانكراس نیاز به گروه منسجمی دارد كه بتواند این عمل را انجام دهد.

به گفته وی، این آمادگی در كشور وجود دارد و تحقیقات دانشگاه تهران و موسسه غدد و دیابت، پیشرفت های بسیار خوبی در این رابطه داشته و زمینه انجام این كار را فراهم آورده است.

وی یادآور شد اكنون این عمل پیوند در شیراز انجام می شود و چند سال پیش نیز در بیمارستان لبافی نژاد تهران انجام شد و نتایج آن خوب است.

استاد بخش جراحی و پیوند دانشگاه لوئیزیانا آمریكا اظهار داشت: با این وجود، پیوند پانكراس مانند پیوند بقیه اعضای بدن از جمله كبد در كشور ، چندان رایج نیست و بیماران دیابتی از این روش درمانی استفاده نمی كنند.

شكوه امیری اظهار امیدواری كرد مسوولان ذیربط در آینده نزدیك، همكاری كنند تا این درمان در سراسر ایران راه اندازی و رایج شود و انجام آن فقط در شیراز و نقاط معدودی از كشور، محدود نشود تا همه بیماران بتوانند از این روش بهره مند شوند.

به گفته وی، قسمتی در پانكراس موسوم به 'جزایر لانگرهانس' مسوول ترشح انسولین است و هنگامی كه فردی مبتلا به دیابت شود، این سلول ها دیگر ترشح انسولین را انجام نمی دهند .

استاد بخش جراحی و پیوند دانشگاه لوئیزیانا آمریكا گفت: درمان دیابت فقط محدود به تزریق انسولین نیست و چنانچه درمان بخوبی صورت نگیرد مشكلات ثانویه به وجود می آید و دیابت با ایجاد فشارخون بر قلب و عروق، كلیه، چشم و اعصاب ، تاثیر منفی می گذارد.

شكوه امیری تاكید كرد پیوند پانكراس، بهترین روش درمانی است كه می تواند تمام عوارض ناشی از دیابت را كنترل كند به شرط آنكه به موقع باشد و قبل از اینكه عوارض خیلی پیشرفت یابد، انجام شود.

به گفته وی، اگر عوارض ثانویه مانند عوارض قلبی - عروقی خیلی پیشرفته باشد دیگر برای انجام عمل پانكراس دیر است.

وی تاكید كرد زمان عمل پیوند را متخصصان مربوطه با كنترل بیماران تشخیص می دهند.

استاد بخش جراحی و پیوند دانشگاه لوئیزیانا آمریكا ادامه داد: پیوند پانكراس را از همان لحظه تشخیص دیابت نمی توان انجام داد چراكه این پیوند به مدت زمانی نیاز دارد تا بیمار، داروهای رد پیوند را دریافت كند.

شكوه امیری گفت: این داروها ، عوارض خاص خود را دارند و پزشكان باید بررسی كنند كدام روش درمانی بهتر است؛ آیا بیمار می تواند با دریافت انسولین زندگی كند یا عوارض ناشی از داروهای ردپیوند را بپذیرد.

وی خاطرنشان كرد فقط پزشكانی كه در مورد دیابت و عمل پیوند، تبحر دارند می توانند روش درمانی پیوند پانكراس را بكار گیرند.

این جراح و متخصص پیوند پانكراس تاكید كرد بیماری دیابت با پیوند پانكراس بطور كامل درمان می شود به شرط آنكه جلوی ردپیوند گرفته شود.

اجتمام**9185**1572





:: برچسب‌ها: سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: