دنیای امروز به دوستی، صلح و آرامش نیازمند است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'رامین مهمان پرست' شامگاه یكشنبه در مراسم یادبود سالروز وقوع زلزله و سونامی بزرگ ژاپن در ماه مارس سال 2011 كه در سفارت این كشور در تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره قربانیان حادثه سونامی ژاپن و ابراز همدردی با خانواده قربانیان این بلای طبیعی افزود: ما باید ابن نكته را به یاد بیاوریم كه حوادث طبیعی یك آزمون الهی است.

وی با بیان اینكه بلایای طبیعی همچنین یك درسی برای ما است تا بدانیم كه قدرت خدا از همه چیز بالاتر است، اظهارداشت: این موضوع بویژه برای كسانی كه به ابزار قدرت خودشان غره می شوند و فكر می كنند كه با جنگ افروزی و ایجاد تنش می توانند دایره نفوذ خودشان را گسترش دهند، باید یك درس عبرت باشد.

مهمانپرست با یادآوری این نكته كه ملت ژاپن بزرگترین قربانی سلاح های كشتار جمعی در جهان است، تصریح كرد: صدها هزار نفر از ملت ژاپن به خاطر سلاح اتمی كه مقامات آمریكایی فكر می كردند برای اثبات قدرت خودشان می توانند بكار بگیرند، از بین رفتند.

وی با بیان اینكه این گونه سلاح ها در زمینه های مختلف قربانیان زیادی در جهان برجا گذاشته است، گفت: امروز آن چیزی كه باید در دایره مسئولیت همه ما قرار گیرد، مبارزه با هر نوع جنگ طلبی و ابزاری است كه جان انسان ها را به خطر می اندازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهار داشت: باید این موج بیداری انسان ها تبدیل به حركت بزرگی شود كه اجازه ندهد در دنیای امروز برخی از اشخاص به خاطر منافع خودشان دست به جنایت بزنند، جنگ افروزی كنند و مردم بیگناه را از بین ببرند.

مهمانپرست ادامه داد: بلایای طبیعی در هر كشوری می تواند اتفاق بیفتد و كشور ما هم یك كشور زلزله خیز است و تاكنون قربانیان زیادی را به دلیل وقوع زلزله در این كشور داشته ایم.

وی افزود: مردم خوب ژاپن هم عادت به سخت كوشی دارند و امتحان های بزرگی را پشت سر گذاشته و بخوبی ثابت كردندكه توانایی ترمیم خسارت ها و برگشت به موقعیت قبلی را دارند.

مهمانپرست ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در كنار همه ملت های دنیا ایستاده است و در هر گوشه ای از دنیا اگر مردمی گرفتار باشند و بتوانیم كمكی به آنها كنیم و در كنار آنها باشیم، از هیچ كمكی دریغ نخواهیم كرد.

وی با بیان اینكه این روحیه انسانی باید در همه ملت ها وجود داشته باشد، تصریح كرد: دولتمردان هم در كشورهای مختلف باید بدانند كه نیاز امروز دنیا همین كرامات انسانی، روحیه برابری، صلح و آرامشی است كه دنیای امروز به آن نیاز دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه ابراز امیدواری كرد كه این حادثه درسی برای همه باشد و تلاش كنیم تا در مسیر عبودیت قرار بگیریم و امتحان خود را نزد خداوند بخوبی پس دهیم.

مهمانپرس برای ملت بزرگ ژاپن آرزوی موفقیت و سلامتی كرد و گفت: برای ملت عزیز ایران كه آزمون های سختی را پس داده و برای استقلال و بزرگی خودشان تاكنون مشكلات و موانع بسیاری را از پیش رو برداشته اند نیز آرزوی موفقیت می كنم.

وی ابراز امیدواری كرد كه روزی برسد كه همه ملت ها در كنار همدیگر بتوانند زندگی خوبی داشته باشند و تلاش همه دولت ها برای توسعه و پیشرفت و صلح و آرامش باشد.

سیام**1478 ** 1574





:: برچسب‌ها: بارسلونا , گل , برف ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: